Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

19-04-2024

Pysznie, zdrowo i bezpieczne w Świętym Wojciechu

Ilustracja do informacji: Pysznie, zdrowo i bezpieczne w Świętym Wojciechu
Dzięki wsparciu ze strony fundacji Biedronki – w ramach projektu Danie Wspólnych Chwil - Koło Gospodyń Wiejskich Święty Wojciech kolejny raz przygotowało pyszny i zdrowy posiłek dla seniorów z tej wsi.
 
 
Kolejna, trzecia już edycja projektu „Danie Wspólnych Chwil” odbyła się w sobotę, 13 kwietnia, w sali wiejskiej w Świętym Wojciechu. Uczestników wydarzenia odwiedził m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który podziękował organizatorom za ich społeczną aktywność i działalność na rzecz sołectwa oraz złożył życzenia seniorom.
 
Burmistrz podpisał też porozumienie z KGW dotyczące bezpłatnego korzystania przez koło z Sali Wiejskiej.
 
Kolejną odsłoną imprezy była prelekcja policjantek z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu, które ostrzegały uczestników przed rozmaitymi zagrożeniami ze strony oszustów.
19-04-2024

Program „Indeks Start2Star”

Ilustracja do informacji: Program „Indeks Start2Star”
Mamy przyjemność przypomnieć o rekrutacji do kolejnej edycji Programu "Indeks Start2Star”.
 
 
Jest to doskonała okazja dla wyjątkowo uzdolnionej młodzieży z niezamożnych rodzin, by otrzymać wsparcie na cały okres studiów.
Nasze stypendium to nie tylko wsparcie finansowe, ale także szansa na rozwój osobisty i zdobycie wyższego wykształcenia.
Dzięki pełnemu wsparciu Fundacji Jolanty i Leszka Czarneckich, "Indeks Start2Star" umożliwia przyznawanie stypendiów na cały okres studiów,
 
pokrywając koszty kształcenia, utrzymania i inne związane z nauką wydatki.
Dotychczas Fundacja pomogła wykształcić już blisko 280 podopiecznym, którzy studiują na różnych uczelniach w całej Polsce.
Jedna z naszych studentek miała nawet okazję wyjazdu do Palestyny na staż badawczy, co stanowiło wyjątkowe doświadczenie, które na pewno zostanie z nią do końca życia!
 
Nie czekajcie - rekrutacja trwa do 31 maja 2024 roku! Zachęcamy do udostępniania informacji o naszym programie w swoich szkołach, gminach, powiatach oraz organizacjach konkursowych.
 
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz pod linkiem: https://fundacjajlc.pl/formularz-rekrutacyjny-do-xvii-edycji-programu-indeks-start-2-star/
 
Więcej informacji na stronie Fundacji JLC  https://fundacjajlc.pl/
 
Zapraszamy serdecznie do śledzenia naszego profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/fundacjajlc,
gdzie oprócz informacji dotyczących XVII edycji programu znajdziecie również inspirujące filmiki, w których nasi studenci dzielą się swoimi doświadczeniami z nauki,
 
opowiadają o programie oraz o szansach i możliwościach, jakie dostarcza "Indeks Start2Star"!
17-04-2024

Z działaczami o rozbudowie bazy sportowo-rekreacyjnej

Ilustracja do informacji: Z działaczami o rozbudowie bazy sportowo-rekreacyjnej
Inwestycje sportowo-rekreacyjne były tematem spotkania burmistrza Remigiusza Lorenza i dyrektora ośrodka sportu Grzegorza Rydzanicza z działaczami miejscowych klubów sportowych. – Liczę na Wasze podpowiedzi i opinie – mówił do uczestników R. Lorenz.
 
 
Spotkanie odbyło się we wtorkowe popołudnie w sali narad międzyrzeckiego ratusza. Oprócz burmistrza Remigiusza Lorenza i dyrektora Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku Grzegorza Rydzanicza wzięli w nim udział Piotr Haładus z siatkarskiego Orła, Wojciech Korzeń z Klubu Sportowego Judo Spartakus, Mirosław Suchowski z klubu żeglarskiego Fram, Henryk Stawasz z AS Duet Pieski, Maciej Adamirowicz z UKS „Jedynka”, Jacek Michno ze szkoły nurkowania Extreme Dive oraz Tadeusz Taborowski i Janusz Wójcik z Międzyrzeckiego Stowarzyszenia Tenisowego.
 
Burmistrz przedstawił uczestnikom spotkania projekty rewitalizacji terenów sportowo-rekreacyjnych w Obrzycach i modernizacji ośrodka wypoczynkowego nad jeziorem Głębokie. –Właśnie przejmujemy od Urzędu Marszałkowskiego o dawne tereny rekreacyjne przy szpitalu w Obrzycach. Chcemy je przywrócić mieszkańcom. Naszym głównym zadaniem będzie rewitalizacja boiska, z którego będą mogły korzystać nasze kluby piłkarskie – mówił R. Lorenz.
 
Z ogromnym zainteresowaniem uczestników spotkały się plany rewitalizacji ośrodka wypoczynkowego nad jez. Głębokie. Z wielkim entuzjazmem wypowiadał się na ten temat m.in. Jacek Michno, który prowadzi tam znaną w regionie szkołę nurkowania. – To będzie ogromny krok naprzód – mówił. – Każdego roku szkolę około tysiąca osób z całego kraju. Wszyscy są zachwyceni jeziorem i jego okolicami.
 
Burmistrz prosił uczestników o opinie na temat planowanych przez gminę inwestycji. – Chcemy jen realizować zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i turystów – zaznaczał.
17-04-2024

Ruszamy z przebudową targowiska

Ilustracja do informacji: Ruszamy z przebudową targowiska
Burmistrz Remigiusz Lorenz i Małgorzata Winnicka z firmy Brubet podpisali umowę na budowę targowiska miejskiego.
 
Z inwestycji skorzystają zarówno handlowcy, jak i mieszkańcy. Pierwszym znacznie poprawi warunki pracy, drugim zaś komfort robienia tam zakupów. Kolejnym plusem jest to, że ogłoszony przez gminę przetarg wygrała miejscowa spółka Brubet, co oznacza pracę dla międzyrzeczan i podatki dla gminy.
 
Umowa podpisana została w gabinecie burmistrza. – Inwestycja zrealizowana zostanie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Bardzo się cieszymy. Myślę że uda się nam to szybko i sprawnie wykonać – mówiła Małgorzata Winnicka, która podpisała umowę z ramienia firmy Brubet.
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz podkreśla, że realizacja tej ważnej dla mieszkańców inwestycji jest możliwa dzięki dotacji w wysokości 4 mln. 702 tys. zł, którą gmina dostała z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych.
17-04-2024

Międzyrzecka Niebieska Linia

Ilustracja do informacji: Międzyrzecka Niebieska Linia
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu oraz Zespół Interdyscyplinarny do spraw przeciwdziałania przemocy domowej w Międzyrzeczu ponownie uruchomiły Międzyrzecką Niebieską Linię
 
 
Od dnia 01 marca 2024 r. do 15 grudnia 2024 r., w każdą środę i w każdy czwartek w godzinach 17:00 – 19:00 w ramach realizacji projektu socjalnego „Moja bezpieczna rodzina 2”
 
 
 
Dyżur będzie pełnił certyfikowany specjalista z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (tel. 531 076 812).
 
Zakres usługi:
  • udzielania informacji o lokalnych placówkach pomocowych,
  • udzielanie wsparcia osobom/rodzinom dotkniętym przemocą w rodzinie,
  • poradnictwo w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
  • motywowanie do podjęcia działań w celu ustania przemocy,
  • współpraca z przedstawicielami instytucji pracującymi w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
     
Ponadto od 3 kwietnia br. w każdą środę o godzinie 16:00 prowadzone są zajęcia z samoobrony dla osób zagrożonych przemocą bądź doświadczających przemocy domowej, czas trwania zajęć to 1,5 godziny. Zajęcia prowadzi Mariusz Kozber.
17-04-2024

Oferta pracy

Ilustracja do informacji: Oferta pracy
Ogłoszenie o pracę-opiekun wykonujący usługi opiekuńcze
 
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1)  dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2)   doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
 
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
 
II. Pożądane cechy i kompetencje:
 
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
 
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
 
Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 
 Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
 
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)
17-04-2024

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Wojciecha, na realizację zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego.
 
 
Tytuł zadania publicznego: „Piknik św. Wojciecha w Międzyrzeczu”.
 
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U. 2023 poz. 571) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 41 lub 95 742 69 80, a także pocztą elektroniczną na adres e-mail.
 
17-04-2024

Odwołanie alarmu przeciwpowodziowego na terenie Gminy Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Odwołanie alarmu przeciwpowodziowego na terenie Gminy Międzyrzecz
W związku ze stabilizacją i stopniowym opadaniem wód w rzekach oraz korzystnymi prognozami hydrologicznymi i meteorologicznymi odwołuje się od dnia 16 kwietnia 2024 r. od godz. 7.00 alarm przeciwpowodziowy na terenie Gminy Międzyrzecz.
16-04-2024

Ściegiennego już gotowa

Ilustracja do informacji: Ściegiennego już gotowa
Firmie Infrakom wystarczyło sześć tygodni, żeby wyremontować ulicę Ściegiennego. – Inwestycję zakończyliśmy trzy miesiące przed terminem – podkreślał burmistrz Remigiusz Lorenz podczas dzisiejszego otwarcia drogi.
 
Remont ul. Ściegiennego rozpoczął się na początku marca. Termin jej otwarcia zaplanowano na lipiec, ale wykonawcy wystarczyło sześć tygodni, żeby zakończyć prace i oddać wyremontowaną ulicę kierowcom. – To najszybciej wyremontowana droga w ponad trzydziestoletniej historii samorządu – mówił burmistrz Remigiusz Lorenz podczas dzisiejszego otwarcia drogi.
 
Oprócz wykonawcy, inspektora nadzoru i R. Lorenza symboliczną wstęgę przecięli zastępczyni burmistrza Agnieszka Śnieg i wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Chmielewski.
 
Gmina zapłaciła wykonawcy 388 tys. zł. Z własnego budżetu wyłożyła jednak 166 tys. zł, gdyż resztę – 222 tys. zł – stanowiła dotacja z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. 

- Tylko w tej kadencji wyremontowaliśmy i wybudowaliśmy aż 13 dróg, w tym kilka wiejskich. Nie spoczywamy jednak na laurach. Właśnie trwa remont drogi w Wysokiej i niebawem ruszymy z czterema innymi inwestycjami drogowymi – zapowiada R. Lorenz.
15-04-2024

Informacja o planowanych robotach drogowych

Ilustracja do informacji: Informacja o planowanych robotach drogowych
Od 16 kwietnia firma Colas Polska rozpocznie  prowadzenie robót drogowych w związku z przebudową drogi powiatowej nr 1321F odcinek Chełmsko-Twierdzielewo na długości ok. 1.800 m.
 
 
W dniu 18.04. (czwartek) na tym odcinku będzie układana warstwa wyrównawcza na istniejącej nawierzchni. W związku z tym przejazd pojazdów będzie wiązał się z bardzo długim czasem oczekiwania i koniecznością przemieszczania się poboczem. Sugestia o nieplanowanie przejazdów w tym dniu w godzinach od ok. 8.00 do zakończenia prac.
1 2 3 4 5 6 ... 377