Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

10-04-2024

Oferta pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej

Ilustracja do informacji: Oferta pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej
Oferta pracy: ogłoszenie o pracę-opiekun wykonujący usługi opiekuńcze
 
 
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1)  dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach                                        i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2)   doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
 
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
 
II. Pożądane cechy i kompetencje:
 
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
 
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
 
Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 
 Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
 
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)
09-04-2024

Harcerska „Karbala” w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Harcerska „Karbala” w Międzyrzeczu
Uroczystość przed Pomnikiem Poległych na Misjach rozpoczęła Harcerski Turniej Strzelecki „Karbala”.

Turniej zorganizowany został z okazji 20 rocznicy bitwy o ratusz w irackiej Karbali. W pierwszej dekadzie kwietnia 2004 r. zwiadowcy z Międzyrzecza wraz z plutonem bułgarskich żołnierzy przez trzy dni odpierali ataki muzułmańskich rebeliantów. Obroną dowodził kpt. Grzegorz Kaliciak ze stacjonującej w Międzyrzeczu 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej, który obecnie jest pułkownikiem i dowodzi 15. Giżycką Brygadą Zmechanizowaną.

– To była największa bitwa stoczona przez polskich żołnierzy od zakończenia Drugiej Wojny Światowej – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który wziął udział w uroczystości wraz z zastępcami Agnieszką Śnieg i Tomaszem Markiewiczem oraz przewodniczącą Rady Miejskiej Katarzyną Budych i wiceprzewodniczącym Andrzejem Chmielewskim.

Capstrzyk odbył się w piątek, 5 kwietnia, wieczorem przed Pomnikiem Poległych na Misjach przy koszarach międzyrzeckiej brygady – w asyście harcerzy i kompani honorowej 17. WBZ. Uczestników przywitał komendant hufca ZHP Międzyrzecz Robert Piela.
 
Po apelu poległych i salwie honorowej przedstawiciele dowództwa „siedemnastej”, harcerzy, Szkoły Podstawowej nr 3 i lokalnych władz złożyli wiązanki kwiatów przed pomnikiem poświęconym żołnierzom międzyrzeckiej brygady, którzy polegli na misjach w Afganistanie.

Organizatorami wydarzenia byli harcerze międzyrzeckiego Hufca ZHP i żołnierze 17. WBZ. Kolejnymi odsłonami turnieju było w sobotę spotkanie z obrońcami ratusza w Karbali i projekcja filmu „Karbala” w kinie w Międzyrzeczu, a w niedzielę zawody na strzelnicy koło Nietoperka.
09-04-2024

Wyniki wyborów samorządowych na stanowisko burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Wyniki wyborów samorządowych na stanowisko burmistrza Międzyrzecza
Podczas niedzielnych wyborów w naszej gminie na stanowisko burmistrza najwięcej głosów dostał obecny burmistrz Remigiusz Lorenz. Jego kandydaturę poparło 3.393 mieszkańców, czyli 37,90 proc. głosujących.
 
W gminie Międzyrzecz o urząd burmistrza ubiegało się pięć osób. Na Marka Cielocha (Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość) głosowało 757 osób – 8,46 proc, na Jacka Bełza (Koalicyjny Komitet Wyborczy Koalicja Obywatelska) 1.240 osób – 13,85 proc, na Katarzynę Budych (Komitet Wyborczy Wyborców Katarzyna Budych) 1.630 osób - 18,21 proc, na Agnieszkę Olender (Komitet Wyborczy Wyborców Agnieszka Olender) 1.932 osoby – 21.58 proc, na Remigiusza Lorenza (Komitet Wyborczy Wyborców Forum Międzyrzeckich Innowacji) 3.393 osoby – 37.90 proc.
 
Do drugiej tury, które odbędzie się 21 kwietnia, przeszli R. Lorenz i A. Olender.
 
- Serdecznie dziękuję mieszkańcom za tak duże poparcie. Gratuluję też i dziękuję pozostałym kandydatom, radnym miejskim oraz radnym powiatowym – komentuje R. Lorenz.
05-04-2024

Ruszamy z budową wschodniej obwodnicy miasta!

Ilustracja do informacji: Ruszamy z budową wschodniej obwodnicy miasta!
Dzięki dokonanym przez Radę Miejską zmianom w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy jej władze będą mogły rozstrzygnąć przetarg na rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta. – Inwestycja ma epokowe znaczenie dla Międzyrzecza – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Trudno o lepszą informację dla mieszkańców Międzyrzecza. Podczas środowej sesji radni zdecydowali o zmianach w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej, co umożliwi władzom gminy rozstrzygnięcie przetargu i rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta. – Decyzja zapadła jednomyślnie, za co serdecznie dziękuję wszystkim radnym. Budowa obwodnicy będzie jedną z najważniejszych inwestycji w ponad trzydziestoletniej historii międzyrzeckiego samorządu. Rozwiąże problemy komunikacyjne w centrum miasta i umożliwi jego dalszy rozwój – podkreśla burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Obwodnica ma połączyć  ulicę Poznańską z Piastowską, a następnie z wybudowanym ostatnio Międzyrzeckim Parkiem Przemysłowym nr II i ul. Rokitniańską. Dzięki niej część pojazdów jadących od strony Obrzyc do np. Gorzowa Wlkp, Sulęcina, w kierunku Przytocznej, czy do obu parków przemysłowych, będzie omijać centrum miasta, co powinno przyczynić się do wyraźnego zmniejszenia korków tworzących się rano w od godz. 14.00 do 16.00 przed jedynym mostem drogowym na Obrze.
 
Przed głosowaniem radni zapoznali się z projektem i ofertami czterech firm, zainteresowanych budową pierwszego odcinka obwodnicy. – Najniższa z nich opiewa na nieco ponad 12 milionów 525 tysięcy złotych. To o milion dwieście tysięcy złotych mniej, niż podczas poprzedniego przetargu – zaznaczała Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu. – Dzięki zabezpieczeniu przez radnych pieniędzy z budżetu gminy będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do realizacji wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji.
 
Koszt całej inwestycji  oszacowano na około 40 mln. zł, co przekracza finansowe możliwości naszego samorządu. Władze złożyły w poprzednich latach kilka wniosków o rządowe dotacje. Niestety, wszystkie odpadły ze względu na to, że Fundusz Dróg Samorządowych miał dla wszystkich lubuskich gmin  70 mln. zł. Dlatego burmistrz postanowił podzielić inwestycję na trzy etapy. Pierwszy zakłada budowę odcinka od ulicy Poznańskiej do Obry, drugi most na Obrze i fragment drogi do ulicy Piastowskiej wraz z rondem, a trzeci odcinek od ronda do Międzyrzeckiego Parku Przemysłowego nr 2.
 
– Mamy już gotowy jej jeden fragment. To wybudowany w ubiegłym roku odcinek drogi łączącej ulicę Rokitniańską z nowym parkiem przemysłowym koło Lubosinka – zaznacza Sylwester Suchowski, kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w Urzędzie Miejskim.
Podzielenie inwestycji na etapy było słusznym posunięciem, czego dowodem jest rządowa dotacja w wysokości prawie 4,1 mln zł, którą gmina otrzymała w minionym roku na rozpoczęcie prac. – Pierwszy odcinek będzie miał blisko 780 metrów długości. Projekt zakłada tez budowę chodnika, ścieżki rowerowej, zjazdów i oświetlenia – wylicza R. Lorenz.
05-04-2024

Co się działo w Międzyrzeczu w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Międzyrzeczu w kadencji 2018-2024?
Otwarcie nowego parku przemysłowego: Koszt: 9 mln. 122 tys. zł, dotacje: 5 mln. 800 tys. zł
 
 
 
W grudniu 2023 otwarto Międzyrzecki Park Przemysłowy nr 2, który jest kolejnym kołem zamachowym dalszego rozwoju gminy. Kilka ze znajdujących się tam działek zostało sprzedanych już w trakcie budowy parku. Jedną z nich kupiła Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna.
 
Podczas otwarcia parku burmistrz Remigiusz Lorenz wyliczał, że gmina zapłaciła wykonawcy  9 milionów 122 tys. zł. - Na realizację tej inwestycji Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego przyznał nam dotację w wysokości 5 mln. 800 tys. zł  - mówił R. Lorenz.
Burmistrz podziękował za finansowe wsparcie obecnemu na uroczystości marszałkowi województwa lubuskiego Marcinowi Jabłońskiemu  i zaprosił go do przecięcia symbolicznej wstęgi. Marszałek podsumował współpracę kierowanego przez niego urzędu z lubuskimi samorządami i zapowiedział kolejne projekty, z których będą mogły korzystać lubuskie gminy i powiaty.
 
Nowy park wybudowany został po obu stronach ul. Rokitniańskiej (w kierunku Rokitna i Przytocznej) na wysokości osady Lubosinek. Na inwestorów czekają tam działki o łącznej powierzchni blisko 112 hektarów. Do gminy należą niespełna trzy hektary, reszta jest natomiast własnością Skarbu Państwa, a zarządza  nimi Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
 
– Kilka ze znajdujących się tam działek zostało sprzedanych już w trakcie budowy parku. Jedną z nich kupiła Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Inwestycję zrealizowała firma PRiNŻ, która wybudowała tam drogi o łącznej długości ponad 700 m., chodniki dla pieszych i ścieżkę rowerową, oświetlenie, sieć kanalizacyjną i wodociągową oraz trzy przepompownie. – W należącym do gminy parku numer jeden przy ulicy Zakaszewskiego  nie mamy już działek umożliwiających budowę średnich i dużych zakładów, dlatego musieliśmy przygotować tereny dla kolejnych przedsiębiorców, zainteresowanych zainwestowaniem u nas swoich pieniędzy i utworzeniem nowych miejsc pracy – dodaje burmistrz.
 
Z inwestycji skorzystają też mieszkańcy pobliskiego Lubosinka. – Budując park doprowadziliśmy kanalizację do granic tej osady, dzięki czemu będziemy mogli przyłączyć ją do sieci sanitarnej – dodaje burmistrz.
 
Pierwszy odcinek drogi do parku będzie jednocześnie fragmentem planowanej przez władze miejskie obwodnicy.
04-04-2024

Podziękowania dla burmistrza Remigiusza Lorenza od WOŚP

Ilustracja do informacji: Podziękowania dla burmistrza Remigiusza Lorenza od WOŚP
Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy podziękowała burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi za wsparcie ostatniego finału WOŚP.
 
Przypominamy, że 28 stycznia br. mieszkańcy przekazali 183 tys. 33 zł i 99 gr na zakup specjalistycznego sprzętu do monitorowania, diagnozowania i rehabilitacji osób z chorobami płuc, co – jak zaznacza szefowa lokalnego sztabu WOŚP Alicja Jankowska – jest rekordową kwotą zebraną w Międzyrzeczu.
 
- Gorąco dziękuje mieszkańcom oraz organizatorom, wolontariuszom, wszystkim osobom i instytucjom, które włączyły się w organizację lokalnego finału największej z orkiestr świata. Kolejny raz mieszkańcy naszej gminy udowodnili, że mają wielkie serca i chętnie wspierają potrzebujących – dziękuje burmistrz Remigiusz Lorenz. 
 
04-04-2024

Remont Ściegiennego na finiszu

Ilustracja do informacji: Remont Ściegiennego na finiszu
Mamy świetną wiadomość dla kierowców! Zwłaszcza mieszkańców ul. Ściegiennego.  Remont tej ulicy zakończy się już za kilka dni! – W piątek robotnicy wyleją ostatnią warstwę asfaltu – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
 
Prace drogowe na ul. Ściegiennego przejdą do historii naszego miasta jako najszybciej przeprowadzona inwestycja drogowa. Roboty ruszyły na początku marca, a już za kilka dni – zaledwie pięć tygodni od ich rozpoczęcia - droga będzie przejedna dla kierowców!
 
- Robotnicy wylali już pierwszą warstwę asfaltu, a w piątek położą kolejną. Droga będzie przejezdna już za kilka dni, czyli ponad trzy miesiące przed planowanym terminem. Znacznie skrócimy związane z realizacją tej inwestycji utrudnienia dla mieszkańców i kierowców  – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Przypominamy, że harmonogram prac zakładał ukończenie remontu w lipcu br. Gmina zapłaci wykonawcy 388 tys. zł. Burmistrz podkreśla przy tym,  że na realizację tego zadania dostaliśmy 222 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
 
Ściegiennego będzie 13 drogą, wybudowaną w dobiegającej już końca kadencji obecnych władz miejskich. - W ostatnich miesiącach dostaliśmy dotację na remonty pięciu kolejnych dróg, w tym również na rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta – mówi R. Lorenz.
04-04-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Złoty Medal dla OSP Kaława
 
 
Jednostka OSP z Kaławy została uhonorowana Złotym Medalem Za Zasługi Dla Pożarnictwa. Uroczystość odbyła się 2 lipca 2023 r.  przed remizą strażaków-ochotników z Kaławy. Rozpoczęła ją msza święta pod przewodnictwem proboszcza parafii pw. Świętego Mikołaja ks. Adama Michalskiego.
 
Po zakończeniu nabożeństwa wiceprezes zarządu wojewódzkiego Związku OSP RP Wojciech Kowalewski udekorował sztandar jednostki złotym medalu Za Zasługi Dla Pożarnictwa oraz razem z komendantem powiatowym OSP Markiem Harkotem i burmistrzem Remigiuszem Lorenzem wręczył wyróżniającym się strażakom resortowe odznaczenia i okolicznościowe medale.
 
Burmistrz złożył gratulacje oraz podziękował prezesowi jednostki Andrzejowi Obstowi i pozostałym strażakom za ofiarną, częstokroć niebezpieczną służbę. Zaznaczał przy tym, że druhny i druhowie z Kaławy od lat wygrywają gminne zawody pożarnicze oraz zajmują czołowe lokaty na turniejach powiatowych i wojewódzkich. – Niebawem zabraknie Wam miejsca na półkach na puchary – żartował.
 
Uroczystość zakończył festyn, w którego organizację zaangażowała się cała lokalna społeczność na czele z sołtysem Małgorzatą Obst-Gralewską, Radą Sołecką i Kołem Gospodyń Wiejskich Stokrotki.
03-04-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
„Basior” dba o bezpieczeństwo mieszkańców Wyszanowa: Koszt: 1 mln. 19 tys. zł, dotacje: 575 tys. zł
 
W kwietniu 2023 r. mieszkańcy Wyszanowa hucznie przywitali nowy samochód strażacki: okrzykami radości oraz z racami i fajerwerkami!
 
Nowy samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu ciężarówki MAN ma zbiornik na wodę o pojemości 4 tys. litrów oraz dodatkowy na 400 litrów środka pianotwórczego. Został „uzbrojony” w sprzęt używany przez strażaków podczas akcji ratowniczych. – Zastąpi pojazd marki Magirus, który ma już prawie pół wieku – zaznacza prezes OSP Wyszanowo Jarosław Tomaszewski, który jest jednocześnie sołtysem w tej wsi i radnym miejskim.
 
W swoim przemówieniu J. Tomaszewski podkreślał, że pojazd kosztował nieco ponad milion złotych. Został zakupiony dzięki dwóm dotacjom, a część tej kwoty sfinansowała gmina. – Na jego zakup Komendant Główny Straży Pożarnej przyznał 375 tysięcy złotych, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazał 200 tysięcy złotych, a gmina wyłożyła ze swojego budżetu 444 tysiące 670 złotych – wyliczał.
 
Mieszkańcy Wyszanowa nazwali nowy pojazd „Basiorem”
02-04-2024

Informacja o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o sesji Rady Miejskiej
Informujemy, że w środę, 3 kwietnia, o godz. 16.30 w sali narad Urzędu Miejskiego odbędzie się sesja Rady Miejskiej.
 
 
Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2024-2056.
3. Zamknięcie obrad sesji.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Międzyrzeczu Andrzej Chmielewski
1 2 3 4 5 6 ... 378