Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

02-04-2024

Gminna spółka przed nowymi wyzwaniami

Ilustracja do informacji: Gminna spółka przed nowymi wyzwaniami
Zrealizowane w ostatnich miesiącach i planowane przez Zakład Energetyki Cieplnej inwestycje były jednym z tematów posiedzenia Rady Nadzorczej, którym wziął udział także burmistrz Remigiusz Lorenz 
 
 
Posiedzenie Rady Nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej odbyło się 28 marca w siedzibie spółki (przypominamy, że ZEC jest jedną z kilku spółek należących do Gminy Międzyrzecz).
Rozpoczął je prezes zarządu Henryk Maciej Woźniak, który omówił wyniki spółki za miniony rok. Zaznaczał, że podobnie jak w poprzednich latach, również w 2023 r. spółka osiągnęła zysk.
 
Po szczegółowej analizie wyników Rada Nadzorcza – jak podkreślała jej przewodnicząca Anna Bratkowska - wysoko oceniła zaangażowanie kierownictwa i pracowników zakładu w wykonanie zadań remontowych i inwestycyjnych. Zaznaczała przy tym, że inwestycje były  realizowane w dużym stopniu przez załogę, dzięki czemu spółka osiąga tak dobre efekty rzeczowe i finansowe.
           
Burmistrz Remigiusz Lorenz skupił się na analizie przygotowanych przez spółkę długoterminowych programów inwestycyjnych. Podkreślał, że opracowany przez nią program „Nowe źródła ciepła i energii elektrycznej w ZEC Sp. z o.o. w Międzyrzeczu” znajduje się obecnie w ostatniej fazie procedowania w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
 
Przygotowywany od dwóch lat program opiewa na 43 mln. zł. i zakłada całkowite zastąpienie węgla przez Odnawialne Źródła Energii w ciepłowni miejskiej, wraz z budową kogeneracyjnej wysokosprawnej gazowej kotłowni szczytowej na os. Kasztelańskim. Ta wielka inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu trzech lat i będzie finansowana w połowie z dotacji bezzwrotnej, a w drugiej połowie z pożyczki z NFOŚiGW.
 
Równolegle Zakład przygotował program pod nazwą „Budowa węzłów i sieci ciepłowniczych ZEC na terenie Gminy Międzyrzecz”. Ten program o wartości 4,3 mln. zł, przy 77 procentach dotacji bezzwrotnej z Narodowego Funduszu, zakłada modernizację najstarszych węzłów cieplnych na Os. Kasztelańskim nr 9, 10, 11, 13, 17 i 22 oraz na ul. Krasińskiego 7A, na ul. Mieszka I 52, ul. Wojska Polskiego 15 i na Os. Centrum 15, a także odcinkową modernizację sieci cieplnej (wymiana starych ciepłociągów na preizolowane) przy ul.: Krasińskiego, Zakaszewskiego, Spokojnej, Łąkowej i na Os. Centrum.
 
Mecenas Anna Synowiec, członek RN podkreśliła znaczenie aspektu ekologicznego przygotowanych programów inwestycyjnych.
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz akcentował znaczenie tych inwestycji dla dalszego rozwoju Międzyrzecza oraz zadeklarował pełne wsparcie władz Gminy oraz zaangażowanie i pomoc pracowników Urzędu Miejskiego na rzecz realizacji tych ambitnych planów inwestycyjnych.
 
- Plonowana modernizacja zdecydowanie wpłynie na efektywność instalacji miejskich, co ograniczy spalenie węgla, a tym samym zmniejszy emisje trujących substancji i poprawi jakość powietrza w naszym mieście. Korzyści będą zatem podwójne. Zyskają na tym i mieszkańcy i środowisko – podkreśla burmistrz Remigiusz Lorenz.
02-04-2024

Nadanie sztandaru dla Szkoły Podstawowej nr 6

Ilustracja do informacji: Nadanie sztandaru dla Szkoły Podstawowej nr 6
„Ojczyzna”, „Nauka” i „Cnota” – takie wartości wyhaftowano na ufundowanym przez rodziców sztandarze, który został przekazany Szkole Podstawowej nr 6 im. Adama Mickiewicza. Gratulacje i życzenia złożył uczniom, dyrekcji i nauczycielom burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Uroczyste przekazanie sztandaru odbyło się w środę, 27 marca, w sąsiadującej z „szóstką” hali sportowo-widowiskowej. Dyrektor SP 6 Krzysztof Marzec zaznaczał, że to bardzo ważny dzień w życiu szkolnej społeczności. – W czerwcu minionego roku patronem szkoły został nasz wybitny wieszcz Adam Mickiewicz – przypominał.
 
Podczas swojego przemówienia burmistrz Remigiusz Lorenz podkreślał, że sztandar jest symbolem szkoły oraz wyhaftowanych na nim wartości: Ojczyzny, Nauki i Cnoty.
 
Po poświęceniu sztandaru przez proboszcza parafii pw. Pierwszych Męczenników Polski  ks. Kamila Szymczaka (SAC) przedstawicielki Rady Rodziców przekazały go uczniom z pocztu sztandarowego. Po prezentacji przed uczniami, nauczycielami i gośćmi odbyło się uroczyste wyprowadzenie sztandaru, natomiast ostatnim akordem wydarzenia były występy młodych artystów z ”szóstki”.
28-03-2024

Młodzi muzycy oczarowali jurorów i publiczność

Ilustracja do informacji: Młodzi muzycy oczarowali jurorów i publiczność
Ponad 90 młodych muzyków z całego kraju wzięło udział w III Ogólnopolskim Konkursie Smyczkowym, który odbył się w Państwowej Szkole Muzycznej I Stopnia w Międzyrzeczu. Laureaci otrzymali nagrody ufundowane i wręczone m.in. przez burmistrza Remigiusza Lorenza.
 
W trwającym dwa dni III Ogólnopolskim Konkursie Smyczkowym im. Wandy i Kazimierza Wiłkomirskich wystartowało 93 muzyków z 28 miejscowości z całego kraju. Organizatorem muzycznego wydarzenia była kierowana przez Małgorzatę Telegę-Nowakowską Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wandy Wiłkomirskiej – jedyna szkoła artystyczna w naszej gminie i powiecie.
 
Artystyczny poziom poszczególnych prezentacji oceniała komisja, kierowana przez prof. Marcina Murawskiego. Przed ogłoszeniem wyników przewodniczący jury zaznaczał wysoki poziom artystyczny konkursu oraz złożył gratulacje laureatom i podziękował organizatorom. Wśród laureatów i wyróżnionych nie zabrakło też przedstawicieli gospodarzy, czyli uczniów międzyrzeckiej szkoły muzycznej.  
 
Impreza odbyła się pod patronatem m.in. burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza, który wziął udział w podsumowaniu konkursu oraz wręczył jego laureatom ufundowane przez siebie nagrody. Złożył też  podziękowania dyrektorce szkoły Małgorzacie Teledze-Nowakowskiej. – Gratuluję wszystkim wyróżnionym i laureatom, a także ich rodzicom i nauczycielom. Dzięki wam nasze miasto jest ważnym punktem na kulturalno-artystycznej mapie naszego regionu – komentuje R. Lorenz.   
28-03-2024

Co się działo w Międzyrzeczu w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Międzyrzeczu w kadencji 2018-2024?
„Hrabina” służy w Bukowcu: Koszt: 1 mln. zł, dotacje: 510 tys. zł

Przed kilkoma laty radni gminni przychylili się do pomysłu burmistrza Remigiusza Lorenza dotyczącego odnowienia floty strażackich samochodów w naszej gminie i od tej pory planując budżet na przyszły rok zabezpieczają w nim pieniądze na zakup nowego pojazdu dla którejś z jednostek OSP w naszej gminie. – Kupujemy je po wcześniejszym uzyskaniu rządowych dotacji. W ten sposób w ciągu ostatnich trzech lat do naszej gminy trafiły trzy nowe samochody ratowniczo-gaśnicze – zaznacza burmistrz.
 
Pierwszy w tej kadencji nowy samochód strażacki zamustrował się w styczniu 2022 r. na służbę w OSP w Bukowcu. To średni wóz ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scanii, który miejscowi nazwali „Hrabiną”. Miał bardzo huczne przywitanie w Bukowcu: mieszkańcy i strażacy witali go racami i okrzykami radości. - Niech ten pojazd służy Wam jak najdłużej – życzył im burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
28-03-2024

Wielkanocne spotkanie w Domu „Senior Plus”

Ilustracja do informacji: Wielkanocne spotkanie w Domu „Senior Plus”
Uczestnicy zajęć odbywających się w Domu Dziennego Pobytu „Senior Plus” wzięli dziś udział w spotkaniu wielkanocnym. Świąteczne życzenia złożyli im m.in. dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Ewelina Niwald-Brzuśnian i burmistrz Remigiusz Lorenz.

Kierowany przez Agnieszkę Czaczkowską Dom Dziennego Pobytu Senior Plus jest drugim domem dla ponad 30 seniorów, którzy podczas odbywających się w nim zajęć rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia. W środę, 27 marca, wzięli udział w Spotkaniu Wielkanocnym, podczas którego mogli skosztować pysznych świątecznych potraw oraz podzielić się z innymi kultywowanymi w ich domach tradycjami wielkanocnymi. 

Seniorów odwiedzili dyrektor OPS Ewelina Niwald-Burzuśnian i burmistrz Remigiusz Lorenz, którzy życzyli im zdrowia oraz spokojnych, rodzinnych świąt, hojnego zajączka i mokrego dyngusa.
28-03-2024

Informacja o przetargu

Ilustracja do informacji: Informacja o przetargu
Ogłoszenia o przetargach na nieruchomości.
 
Wyciąg z ogłoszenia o I przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż:
 
1. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/34 o pow. 0,1386 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 234.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 190.243,90 zł, podatek VAT (23%) 43.756,10 zł
Wysokość wadium: 24.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
2. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/35 o pow. 0,1258 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 212.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 172.357,72 zł, podatek VAT (23%) 39.642,28 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
3. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/36 o pow. 0,1295 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 219.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto178.048,78 zł, podatek VAT (23%) 40.951,22 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).

4. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/48 o pow. 0,1389 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 212.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 172.357,72 zł, podatek VAT (23%) 39.642,28 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
5. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/66 o pow. 0,1362 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 230.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 186.991,87 zł, podatek VAT (23%) 43.008,13 zł
Wysokość wadium: 23.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
6. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/67 o pow. 0,1156 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi 195.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 158.536,59 zł, podatek VAT (23%) 36.463,41
 
Wysokość wadium: 20.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem osobno należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 08 maja 2024 r.liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu), w tytule przelewu należy podać nr działki, której kupnem jest się zainteresowanym oraz imię i nazwisko osoby przystępującej do przetargu.
Ogłoszenie o przetargach ustnych na sprzedaż ww. nieruchomości, w dniu 28 marca 2023 r. zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz opublikowano je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz
 
Dodatkowych informacji na temat przetargu udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, tel. 95 742 6942 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00
28-03-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Nowoczesny sprzęt dla naszych strażaków-ochotników
 
W Gminie Międzyrzecz działa siedem jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej. – Strażacy-ochotnicy są ważnym ogniwem systemu bezpieczeństwa w Międzyrzeczu i okolicach, dlatego zawsze mogą liczyć na finansowe wsparcie ze strony gminy. Pomagamy im w zakupach specjalistycznego sprzętu, wykorzystywanego podczas akcji ratowniczo-gaśniczych – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem gminnych struktur OSP i zasiada w prezydium powiatowym ochotniczych straży pożarnych.
 
Każdego roku jednostki OSP otrzymują m.in. wyposażenie, zakupione dzięki dotacjom z programu „Mały Strażak” i przy wsparciu finansowym gminy. W 2023 r. trafiły do nich  m.in. ubrania, hełmy bojowe i nożyce o łącznej wartości 142 tys. zł.
 
– Nowoczesny sprzęt ma ogromny wpływ na komfort pracy ratowników, niosących pomoc ofiarom wypadków i pożarów. Wykorzystywany jest podczas różnych, niejednokrotnie skomplikowanych oraz niebezpiecznych akcji ratowniczo-gaśniczych. Poprawia też bezpieczeństwo mieszkańców oraz wypoczywających na terenie gminy turystów - zaznacza R. Lorenz.

Na zdjęciu:  W 2023 r. do strażaków z Gorzycy trafiły cztery specjalistyczne  ubrania firmy Texport.  
28-03-2024

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Ilustracja do informacji: Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłasza XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
 
Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
 
Szczegóły w załącznikach
 
26-03-2024

W międzyrzeckim ratuszu odbyła się dziś jedna z ostatnich sesji Rady Miejskiej bieżącej kadencji

Ilustracja do informacji: W międzyrzeckim ratuszu odbyła się dziś jedna z ostatnich sesji Rady Miejskiej bieżącej kadencji
To była najdłuższa kadencja w ponad trzydziestoletniej historii samorządu w naszym kraju. Trwała blisko pięć i pół roku, radni wzięli udział w tym czasie w rekordowej liczbie 77 sesji.
26-03-2024

Jest praca w OPS

Ilustracja do informacji: Jest praca w OPS
Ogłoszenie o pracę: Opiekun wykonujący usługi opiekuńcze.
 
 
 
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1)  dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach                                        i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2)   doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
 
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
 
II. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością:
 
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
 
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. druk kwestionariusza osobowego,
5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
7. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
 
Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 
 Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
 
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)