Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

28-03-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Nowoczesny sprzęt dla naszych strażaków-ochotników
 
W Gminie Międzyrzecz działa siedem jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej. – Strażacy-ochotnicy są ważnym ogniwem systemu bezpieczeństwa w Międzyrzeczu i okolicach, dlatego zawsze mogą liczyć na finansowe wsparcie ze strony gminy. Pomagamy im w zakupach specjalistycznego sprzętu, wykorzystywanego podczas akcji ratowniczo-gaśniczych – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem gminnych struktur OSP i zasiada w prezydium powiatowym ochotniczych straży pożarnych.
 
Każdego roku jednostki OSP otrzymują m.in. wyposażenie, zakupione dzięki dotacjom z programu „Mały Strażak” i przy wsparciu finansowym gminy. W 2023 r. trafiły do nich  m.in. ubrania, hełmy bojowe i nożyce o łącznej wartości 142 tys. zł.
 
– Nowoczesny sprzęt ma ogromny wpływ na komfort pracy ratowników, niosących pomoc ofiarom wypadków i pożarów. Wykorzystywany jest podczas różnych, niejednokrotnie skomplikowanych oraz niebezpiecznych akcji ratowniczo-gaśniczych. Poprawia też bezpieczeństwo mieszkańców oraz wypoczywających na terenie gminy turystów - zaznacza R. Lorenz.

Na zdjęciu:  W 2023 r. do strażaków z Gorzycy trafiły cztery specjalistyczne  ubrania firmy Texport.  
28-03-2024

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Ilustracja do informacji: Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłasza XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
 
Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
 
Szczegóły w załącznikach
 
26-03-2024

W międzyrzeckim ratuszu odbyła się dziś jedna z ostatnich sesji Rady Miejskiej bieżącej kadencji

Ilustracja do informacji: W międzyrzeckim ratuszu odbyła się dziś jedna z ostatnich sesji Rady Miejskiej bieżącej kadencji
To była najdłuższa kadencja w ponad trzydziestoletniej historii samorządu w naszym kraju. Trwała blisko pięć i pół roku, radni wzięli udział w tym czasie w rekordowej liczbie 77 sesji.
26-03-2024

Jest praca w OPS

Ilustracja do informacji: Jest praca w OPS
Ogłoszenie o pracę: Opiekun wykonujący usługi opiekuńcze.
 
 
 
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1)  dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach                                        i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2)   doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
 
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
 
II. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością:
 
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
 
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. druk kwestionariusza osobowego,
5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
7. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
 
Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 
 Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
 
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)
25-03-2024

Złotka zabłysnęły jak gwiazdy największego formatu

Ilustracja do informacji: Złotka zabłysnęły jak gwiazdy największego formatu
Spektakl taneczny „Cruella” okazał się artystycznym wydarzeniem sezonu. Tancerze Studia Tańca Gold zachwycili i skradli serca widzów, którzy nagrodzili ich występy burzliwymi brawami. Gratulacje złożył im i ich instruktorce Wiolecie Robak-Gabarkiewicz burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
 
Niesamowita energia i perfekcyjnie wykonane układy taneczne – tak w największym skrócie można opisać dwa widowiska taneczne, które odbyły się w sobotę, 23 marca, w Międzyrzeckim Ośrodku Kultury. Sceniczne uzdolnienia tancerzy studia Gold oraz ich koleżanek z siostrzanych zespołów Remix ze Skwierzyny i Międzychodu obejrzało i oklaskiwało blisko 800 osób (Gold to po polsku Złoto, dlatego mieszkańcy nazywają artystki Złotkami). Koncerty były prezentem z okazji 12 urodzin zespołu.
 
Gości przywitały dyrektorka MOK Ewelina Izydorczyk-Lewy i Magdalena Kiersztan, które były też lektorkami scenicznego widowiska. W postać tytułowej Cruelli – równie utalentowanej, co apodyktycznej dyktatorki mody – wcieliła się Hanna Wajman. Wypadła rewelacyjnie, podobnie jak jej koleżanki z zespołów Gold i Remix, czego najlepszym dowodem były burzliwe brawa po zakończeniu obu spektakli.
 
Gratulacje artystkom złożył na scenie m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który podziękował ich instruktorce i wręczył jej bukiet kwiatów. Zaznaczał, że zespół jest artystyczną wizytówką gminy i jej ambasadorem na rozmaitych festiwalach w kraju i za granicą. W nagrodę ufundował też wykonawcom tort.
25-03-2024

Rozmowa z burmistrzem Międzyrzecza Remigiuszem Lorenzem.

Ilustracja do informacji: Rozmowa z burmistrzem Międzyrzecza Remigiuszem Lorenzem.
Jak Pan ocenia dobiegającą już końca kadencję?
 
- To była najdłuższa i najtrudniejsza kadencja w ponad trzydziestoletniej historii samorządu. Mimo wyzwań i rozmaitych perturbacji związanych z pandemią koronawirusa Covid 19 oraz atakiem Federacji Rosyjskiej na Ukrainę i związanym z nim kryzysem energetycznym, Gminie Międzyrzecz udało się zrealizować prawie wszystkie zamierzenia i inwestycje, a nawet rozszerzyć ich wachlarz. Serdecznie za to dziękuję kierowanej przez Panią Katarzynę Budych Radzie Miejskiej, pracownikom Urzędu Miejskiego, instytucji i spółek samorządowych, szkół i przedszkoli oraz wszystkim Mieszkańcom, którzy wspierali nas w realizacji tych zadań.
 
Które ze zrealizowanych inwestycji uważa Pan za najważniejsze?
 
Od 2019 r. do końca 2024 r. gmina, jej spółki i podlegające Urzędowi Miejskiemu instytucje zrealizowały i rozpoczęły blisko 300 większych i mniejszych inwestycji o łącznej wartości wynoszącej ponad 150 mln. zł. Ich nadrzędnym celem była i jest poprawa jakości życia Mieszkańców. Przykładem niech będzie rekordowa liczba aż 12 wyremontowanych dróg i dotacje, które dostaliśmy na budowę sześciu kolejnych.
Strategiczne znaczenia dla gminy miało otwarcie Międzyrzeckiego Parku Przemysłowego nr 2 między Lubosinkiem i ulicą Rokitniańską. Wybudowaliśmy tam drogę, oświetlenie i przyłącza energetyczne, wodociągi, kanalizację wraz z trzema przepompowniami oraz ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Przygotowaliśmy dla inwestorów działki o łącznej powierzchni 112 hektarów. Zdecydowana większość należy do Skarbu Państwa reprezentowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który sprzedał już kilka nieruchomości. Jedną z nich kupiła Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, co gwarantuje przyszłemu nabywcy przywileje podatkowe.
Nowy park przemysłowy będzie kolejnym kołem zamachowym rozwoju gminy. Mieszkańcy mogą liczyć na zatrudnienie, a gmina na dodatkowe podatki, które będziemy mogli przeznaczyć na kolejne zadania. Na oświatę, opiekę społeczną, kulturę czy rozwój sportu. Takich inwestycji było znacznie więcej.
 
Może podać Pan przykłady?
 
- Jedną z takich inwestycji będzie rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta. Po wielu latach starań w 2023 roku otrzymaliśmy rządową dotację na jej pierwszy etap, który ma połączyć ulicę Poznańską z odnogą wybudowanej ostatnio ulicy Długiej i rzeką Obrą. W kolejnym etapie powstanie most na rzece oraz droga do ulicy Piastowskiej i dalej do Lubosinka, gdzie obwodnica połączy się z istniejącym już odcinkiem, wybudowanym podczas uzbrajania terenów pod Międzyrzecki Park Przemysłowy nr 2. Dzięki niej wyprowadzimy tranzytowy ruch samochodowy poza centrum miasta, co powinno rozwiązać największy problem komunikacyjny Międzyrzecza, czyli korki tworzące się rano i około godz. 15.00 na ulicy Kazimierza Wielkiego przed mostem drogowym na Obrze.
Równie ważna była modernizacja oczyszczalni ścieków, która znajdowała się na progu wydajności. Dzięki zakończonym w grudniu ubiegłego roku pracom instalacja może oczyścić obecnie nawet sześć tysięcy metrów sześciennych ścieków dziennie, dzięki czemu będziemy mogli przyłączać do sieci kanalizacyjnej kolejne zakłady pracy, bloki i domki jednorodzinne.
Należy też podkreślić ogromną rolę utworzenia przez gminy Międzyrzecz, Świebodzin i Sulęcin Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego, dzięki czemu nasze samorządy otrzymają w najbliższych latach dodatkowo 13 milionów euro z Unii Europejskiej. Powołanie MOF poprzedziły skomplikowane i pracochłonne działania administracyjne oraz przeprowadzone przez ekspertów badania. Inwestycje realizowane w ramach tego projektu mogą liczyć na dotacje w wysokości aż 85 procent ich wartości. Poza tymi dodatkowymi pieniędzmi będziemy mogli startować w ogólnodostępnych konkursach i składać wnioski o kolejne dotacje.   
 
- W styczniu 2024 r. granice administracyjne miasta zostały poszerzone o blisko 400 hektarów. W jakim celu?
 
Staraliśmy się o to przez kilka lat. Dzięki tej decyzji w miejscu obecnych nieużytków, łąk i pól już za kilka lat zostaną powstawać nowe zakłady pracy. Część tych terenów znajduje się przy trasie szybkiego ruchu S3, co będzie dodatkowym magnesem dla inwestorów. 

W Międzyrzeczu wiele się działo w ciągu ostatnich pięciu lat
 
- Organizowane w gminie imprezy odbijały się echem całym regionie. W naszym ośrodku kultury odbyła się prestiżowa Lubuska Gala Sportu, byliśmy też gospodarzami i współorganizatorami rozegranych na stadionie Mistrzostw Polski w Biegu na 10 000 metrów, podczas której wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki Zbigniew Polakowski wychwalał organizację imprezy i bazę sportową. Poza tym nasze zespoły taneczne i teatr wielokrotnie występowały na scenie ośrodka kultury i w hali sportowo-widowiskowej, zachwycając mieszkańców i gości  z całego województwa. To ogromna promocja gminy nie tylko w powiecie, ale także na całym lubusko-wielkopolskim pograniczu.
 
Dziękuję.
 
Remigiusz Lorenz, wykształcenie wyższe, urodzony 11 maja 1975 roku w Międzyrzeczu. Mąż Agnieszki i szczęśliwy ojciec trójki chłopców Antka, Franka i Ignacego.
 
Rozmowa ukazała się w marcowym wydaniu bezpłatnego miesięcznika "Przekrój Lokalny" 
25-03-2024

Co się działo w gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024? Turystyka

Ilustracja do informacji: Co się działo w gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024? Turystyka
W dniu 7 października 2022 r. zakończyła się największa w tej kadencji gminna inwestycja turystyczna - rozbudowa nowej siedziby Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Prace trwały dwa lata. Ich ukoronowaniem było uroczyste otwarcie, w którym uczestniczyło kilkudziesięciu gości i pasjonatów fortyfikacji. Przywitali ich burmistrz Remigiusz Lorenz i dyrektor muzeum Leszek Lisiecki.
 
- Bunkry Międzyrzeckiego Rejon Umocnionego to turystyczny przebój nie tylko gminy, ale także całego powiatu. Dlatego wybudowanie nowego muzeum ma ogromny wpływ na rozwój turystyki nie tylko na Ziemi Międzyrzeckiej, ale także na całej Ziemi Lubuskiej – podkreślał burmistrz.

Dwukondygnacyjny obiekt ma kształt bunkra. Jego sercem jest sala wystawiennicza o powierzchni 200 m,. kw. Zobaczymy tam rozmaite eksponaty, plansze i mapy związane z międzyrzeckimi bunkrami. Na górnej kondygnacji znajduje się kasa i pomieszczenia socjalne, natomiast na dolnej multimedialna sala konferencyjna i magazyny.
25-03-2024

Spotkanie Wielkanocne w Kęszycy Leśnej

Ilustracja do informacji: Spotkanie Wielkanocne w Kęszycy Leśnej
Mieszkańcy Kęszycy Leśnej wzięli udział w Spotkaniu Wielkanocnym, podczas którego odwiedził ich z życzeniami burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Zwiastunem nadchodzących Świąt Wielkanocnych było dla mieszkańców Kęszycy Leśnej spotkanie, zorganizowane w sobotę, 23 marca, przez sołtysa Andrzeja Paszkowskiego i Radę Sołecką. Nie zabrakło oczywiście przygotowanych przez panie tradycyjnych potraw – m.in. pysznego żurku, jajek i białej kiełbasy, a także życzeń, które złożył uczestnikom m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
- Zdrowych, spokojnych, pełnych nadziei na lepsze jutro i rodzinnych Świąt Wielkanocnych – życzył mieszkańcom R. Lorenz.
25-03-2024

Szwajcarskie dotacje dla naszego regionu i gminy

Ilustracja do informacji: Szwajcarskie dotacje dla naszego regionu i gminy
Dotacje dla samorządów z Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy były tematem szkolenia, w którym uczestniczyli m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz i kierowniczka Wydziału Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu Katarzyna Szadkowska.
 
 
Połączone z konsultacjami szkolenie odbyło się w piątek, 22 marca, w Zachodniopomorskim Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie. Jego organizatorami było Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wraz ze Związkiem Miast Polskich, a tematem pieniądze, które Szwajcaria przeznaczyła na rozwój naszego kraju na podstawie uzgodnień z Unią Europejską oraz z Polską.
 
 - Głównym celem Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy jest zmniejszanie różnic społeczno-gospodarczych w Unii Europejskiej i w Polsce. W obecnej edycji Szwajcaria przyznała Polsce 320,1 mln franków szwajcarskich na Szwajcarsko-Polski Program Współpracy. Do tej puli należy doliczyć również wkład krajowy, co daje w sumie kwotę 375,458 milionów franków szwajcarskich, czyli prawie 1 miliard 900 milionów złotych – informuje K. Szadkowska.
 
Burmistrz podkreśla, że w ramach tego programu nasza gmina może się ubiegać o pieniądze na rozmaite inwestycje. – Chodzi o dodatkowe dotacje, poza tymi, które nasz region i gmina otrzymują z Unii Europejskiej – dodaje R. Lorenz.
25-03-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Gmina przejęła działki z bunkrami o wartości ponad pół miliona złotych
 
 
We wrześniu 2019 r. burmistrz Remigiusz Lorenz podpisał porozumienie o przejęciu przez gminę kilku poniemieckich bunkrów, dzięki czemu pasjonaci fortyfikacji i turyści mogą zwiedzać podziemia tzw. Pętli Nietoperskiej, która była jednym z ogniw bunkrów Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.

Przejęcie przez gminę pięciu działek między Pniewem, Nietoperkiem i Kęszycą poprzedził trwający dwa lata korowód administracyjnych procedur i zawirowań. Zgodę ma darowiznę musiał wcześniej wyrazić m.in. minister rolnictwa.

– Nie chodziło nam o działki, lecz o bunkry, którymi są zabudowane. Do tej pory sytuacja była wręcz kuriozalna. Gmina była właścicielem podziemnych korytarzy, ale bunkry należały do agencji nieruchomości. Nie mogliśmy z nich korzystać bez uprzedniej zgody właściciela, co blokowało ruch turystyczny, ale także utrudniało ich ochronę – informuje R. Lorenz.
 
Gmina przejęła działki położne wzdłuż gruntowej drogi z Pniewa do Kęszycy. Ich łączna powierzchnia wynosi 8,69 ha, a wartość ponad 550 tys. zł. – Przejęliśmy je za darmo – podkreśla burmistrz.
 
Przed podpisaniem umowy w sprawie przejęcia bunkrów turyści mogli zwiedzać Pętlę Nietoperską, ale musieli tam dojść podziemnymi korytarzami aż z Pniewa. Musieli zatem pokonać pod ziemią ponad 3 km. w jedną stronę. I potem wracali tą samą trasą do Pniewa, co było dość wyczerpujące i wymagało od nich niezłej kondycji. Teraz mogą tam wchodzić przez bunkier nr 724, co wydatnie skraca czas ich pobytu pod ziemią.