Strona główna
Ogłoszenie o konkursie
Ogłoszenie o konkursie na stanowisko
Dyrektora Zespołu Klubów Dziecięcych
w Międzyrzeczu
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza konkurs na wolne stanowisko Dyrektora Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu:
I. Nazwa i adres jednostki: Zespół Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu, ul. Jana Zamoyskiego 3, 66-300 Międzyrzecz.
II. Określenie stanowiska: Dyrektor Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu w wymiarze ¾ etatu.
III. Wymagania w stosunku do kandydatów, którzy przystępują do konkursu:
1) Wymagania niezbędne:
Dyrektorem Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu może być osoba, która: posiada kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub ukończyła studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
Dyrektorem Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
- wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
- średnie lub średnie branżowe oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w pkt. a.
Jeżeli osoba, o której mowa w pkt b, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.
Dyrektorem Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu może być osoba, która:
- daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,
- posiada obywatelstwo polskie,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada nieposzlakowaną opinię,
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym, - posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora.
2) Wymagania dodatkowe:
- biegła znajomość obsługi komputera i programów komputerowych (m.in. MS Office: Word, Excel),
- znajomość przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań na stanowisku dyrektora, a w szczególności ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz przepisów
z zakresu finansów publicznych, samorządu terytorialnego, zamówień publicznych, przepisów prawa pracy, - zdolności organizacyjne i umiejętność kierowania zespołem pracowników,
- odpowiedzialność, komunikatywność, samodzielność, obowiązkowość, dyspozycyjność, terminowość,
- wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- organizowanie, nadzorowanie i kierowanie działalnością Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- kierowanie działalnością i reprezentowanie Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu na zewnątrz,
- realizowanie zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa (w szczególności w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz statutu Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu),
- zapewnienie funkcjonowania oraz skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Zespole Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu,
- prowadzenie procesu rekrutacji kadry oraz dzieci i związanej z tym dokumentacji,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do zatrudnionych w Zespole Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu pracowników,
- zawieranie umów z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci,
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa oraz właściwej opieki pielęgnacyjnej, edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka,
- gospodarowanie powierzonym mieniem i wyposażeniem,
- opracowywanie projektów planów finansowych Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu i czuwanie nad prawidłowym wykorzystywaniem środków finansowych,
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych (m.in. zarządzenia, polecenia służbowe, regulaminy, instrukcje).
V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- miejsce pracy: Zespół Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu, ul. Jana Zamoyskiego 3, 66-300 Międzyrzecz,
- rodzaj wykonywanej pracy: dyrektor,
- wymiar czasu pracy: 3/4 etatu,
- stanowisko pracy znajduje się w budynku przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- zatrudnienie na umowę o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy (6 godz. dziennie, 30 godz. tygodniowo w przeciętnym pięciodniowym tygodniu pracy).
VI. Informacja, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
Oferta osób przystępujących do konkursu powinna zawierać:
- list motywacyjny uzasadniający przystąpienie do konkursu,
- życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej,
- potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,
- potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie w pracy z dziećmi (świadectwa pracy), zaświadczenia o zatrudnieniu (w przypadku jego trwania),
- podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych
i korzystaniu z pełni praw publicznych, - podpisane oświadczenie kandydata o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz braku zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej,
- podpisane oświadczenie kandydata o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego (tylko w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd),
- podpisane oświadczenie kandydata, iż nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
- podpisane oświadczenie kandydata o braku skazania za inne przestępstwa umyślne,
- podpisane oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do zajmowanego przedmiotowego stanowiska,
- podpisana klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych,
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności,
- podpisane oświadczenie kandydata, że nie jest objęty zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 rok o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
VIII. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Dyrektora Zespołu Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu” w sekretariacie Gminnego Zespołu Oświaty w Międzyrzeczu lub drogą pocztową na adres: Gminny Zespół Oświaty w Międzyrzeczu, ul. Wojska Polskiego 13B, 66-300 Międzyrzecz (w przypadku wysyłki decyduje data wpływu do urzędu) w terminie do 12 sierpnia 2024 r. do godz. 15:00. - Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
- Aplikacje, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
IX. Informacje dodatkowe:
- Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana odrębnym zarządzeniem Burmistrza Międzyrzecza.
- O terminie i miejscu postępowania konkursowego kandydaci, którzy spełnią warunki formalne, zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie lub poczta elektroniczną na dane wskazane w ofercie).
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do zakończenia lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny w każdym czasie.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Międzyrzecz z siedzibą w Międzyrzeczu ul. Rynek 1, tel. 95 742 69 30, adres e-mail: um~@~miedzyrzecz~.~pl, reprezentowana przez Burmistrza Międzyrzecza; Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: ido~@~miedzyrzecz~.~pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Współadministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zespół Oświaty w Międzyrzeczu z siedzibą w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13B, tel. 95 741 10 65, adres e-mail: e-mail reprezentowany przez Dyrektora; Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: e-mail lub pisemnie na adres siedziby współadministratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Gminy Międzyrzecz na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. C, art. 9 ust.2 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r.; - art. 63 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737);
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428);
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r. poz. 2578).
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa przez okres:
- w przypadku osób, które podczas naboru/konkursu zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat,
- w przypadku pozostałych osób będą możliwe do odbioru osobiście przez zainteresowanych przez okres 1 miesiąca od ogłoszenia wyników konkursu, po tym okresie ulegną zniszczeniu.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a zatem jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niezakwalifikowanie do konkursu.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.