Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

09-01-2023

Informacja o przetargach

Ilustracja do informacji: Informacja o przetargach
Wyciąg z ogłoszeń o przetargach ustnych nieograniczonych na sprzedaż:
 
Lokalu mieszkalnego nr 3 położonego w budynku nr 124C w Bukowcu, wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu w udziale 590/10000 części działki oznaczonej ewidencyjnie nr 128/74 o pow. 0,2285 ha, dla której Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Międzyrzeczu prowadzi księgę wieczystą nr  GW1M/00022554/8
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 136.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu: 4.640,20 zł, Cena lokalu: 131.359,80 zł
Wysokość wadium: 14.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 lutego 2023 r. o godz. 11:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
Lokalu mieszkalnego nr 4 położonego w budynku nr 67 w Wyszanowie, wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu w udziale 14/100 części działki oznaczonej ewidencyjnie nr 307/9 o pow. 0,1549 ha, dla której Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Międzyrzeczu prowadzi księgę wieczystą nr  GW1M/00029709/9
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 155.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu: 14.234,30 zł, Cena lokalu: 140.765,70 zł
Wysokość wadium: 16.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 lutego 2023 r. o godz. 11:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
Lokalu usługowego nr 1u położonego w budynku nr 28a w m. Kursko, wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu w udziale 2548/10000 części działki oznaczonej ewidencyjnie nr 449/3 o pow. 0,0962 ha, dla której Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Międzyrzeczu prowadzi księgę wieczystą nr  GW1M/00045293/7
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 90.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu: 27.877,63 zł, Cena lokalu: 62.122,37 zł
Wysokość wadium: 9.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 lutego 2023 r. o godz. 12:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
Wadium w podanej wysokości na każdą z ww. nieruchomości  należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 10 lutego 2023 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nazwę nieruchomości objętej sprzedażą oraz imię i nazwisko osoby przystępującej do przetargu.
 
Ogłoszenia o przetargach ustnych nieograniczonych na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostały w dniu 09 stycznia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl, Dodatkowe informacje na temat przetargów można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
09-01-2023

Raport z konsultacji społecznych w sprawie zmiany granic miasta Międzyrzecz

Ilustracja do informacji:  Raport z konsultacji społecznych w sprawie zmiany granic miasta Międzyrzecz
Raport opracował zespół do przeprowadzenia i ustalenia wyniku konsultacji społecznych w sprawie zmiany granic miasta Międzyrzecz
09-01-2023

Otwarty konkurs ofert

Ilustracja do informacji: Otwarty konkurs ofert
 
Działając zgodnie z uchwałą nr XLV/402/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Międzyrzecz (DZ. URZ. WOJ. LUB z 2014 r. poz. 1751) Burmistrz Międzyrzecza ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań z zakresu sportu przewidzianego w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w roku 2023.
 
Termin składania ofert wraz z niezbędnymi załącznikami upływa 30 stycznia 2023 roku.
 
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu (zakresu wspieranych zadań, terminów realizacji, warunków merytorycznych i finansowych, kryteriów wyboru ofert oraz terminu i miejsca składania ofert) określono w Załączniku do Zarządzenia 2/2023 z dnia 9 stycznia 2023 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań z zakresu sportu przewidzianego w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w roku 2023 (ogłoszenie).
 
Sprawę prowadzi i dodatkowych wyjaśnień udziela Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu – tel. 95 742 69 80, 95 742 69 41. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
09-01-2023

Dywanik z asfaltu zamiast bajor błota

Ilustracja do informacji: Dywanik z asfaltu zamiast bajor błota
Budowa trzech ulic w zachodniej części Międzyrzecza wkroczyła w kolejny etap. Mimo niesprzyjającej, deszczowej pogody drogowcy rozpoczęli ich utwardzanie oraz montaż krawężników. – To jedna z kilku inwestycji drogowych realizowanych obecnie w naszej gminie - mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Jeszcze w tym roku mieszkańcy ulic Cypriana Kamila Norwida, Jacka Malczewskiego i Marii Konopnickiej przestaną niszczyć obuwie i podwozia samochodów na poszatkowanych dziurami gruntowych drogach, które po deszczach zamieniają się w bajora błota. Regionalne i lokalne media wiele razy informowały, że jesienią ich nawierzchnia zostanie utwardzona i pokryta równym jak stół dywanikiem z asfaltu o szerokości sześciu metrów.
 
– Wybudujemy tam również chodniki, oświetlenie uliczne i wpusty kanalizacji deszczowej. To jedna z kilku inwestycji drogowych, realizowanych obecnie w naszej gminie. Niebawem rozpoczniemy kolejne. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na przebudowę ulicy Komisji Edukacji Narodowej – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Drogi są już korytowane i utwardzane, na niektórych odcinkach rozpoczął się montaż krawężników. Roboty drogowe prowadzi miejscowa firma Brubet, która zrealizowała już w naszej gminie wiele podobnych inwestycji. Gmina zapłaci jej 4 mln. 142 tys. 640 zł. Burmistrz podkreśla jednak, że własnego budżetu wyłoży niespełna 1 mln. 700 tys. zł. Jak to możliwe?
– Na realizację tej ważnej dla mieszkańców inwestycji dostaliśmy prawie 2,5 miliona złotych rządowej dotacji – mówi R. Lorenz. – Wszystkie inwestycje drogowe realizujemy dzięki dotacjom z Warszawy i Brukseli. 
09-01-2023

Szukasz garażu w Międzyrzeczu? Mamy dla Ciebie dwie oferty!

Ilustracja do informacji: Szukasz garażu w Międzyrzeczu? Mamy dla Ciebie dwie oferty!
Kierownik Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na najem na okres do 3 lat garażu o pow. 13,56 m2 położonego w Międzyrzeczu przy ul. Ogrodowej.  Przetarg odbędzie się 30.01.2023 r. w siedzibie ZGL, ul. Krótka 2 w Międzyrzeczu.
 
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.bip.wrota.lubuskie.pl/zgl
 
 
Kierownik Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na najem na okres do 3 lat garażu o pow. 16,24 m2 położonego w Międzyrzeczu przy ul. Poznańskiej. Przetarg odbędzie się 30.01.2023 r. w siedzibie ZGL, ul. Krótka 2 w Międzyrzeczu.
 
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.bip.wrota.lubuskie.pl/zgl
09-01-2023

Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu
W Święto Objawienia Pańskiego, 6 stycznia, ulicami Międzyrzecza przeszedł Orszak Trzech Króli.
 
 
Wierni wyszli sprzed kościołów pw. Św. Wojciecha i Św. Jana Chrzciciela, po czym na skrzyżowaniu ul. Garncarskiej i Młyńskiej połączyli się w jeden orszak. Prowadzeni przez Trzech Króli i Gwiazdę Betlejemską przeszli razem do kościoła-sanktuarium pw. Pierwszych Męczenników Polski, gdzie przywitał ich proboszcz ks. Michał Łobaza.
 
Orszak zabezpieczali policjanci z drogówki i funkcjonariusze żandarmerii wojskowej, za co podziękował im proboszcz parafii pw. Św. Wojciecha i jednocześnie dziekan dekanatu pszczewskiego ks. kan. Paweł Tokarczyk.
 
W sanktuarium mieszkańcy obejrzeli jasełka w wykonaniu dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3. Po zakończeniu spektaklu sceniczne uzdolnienia dzieci oklaskiwał m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który wziął udział w dorocznym orszaku.
 
Uczestnikom orszaku podziękował ks. kan. P. Tokarczyk, który złożył też gratulacje dzieciom i ich opiekunce siostrze Barbarze.
05-01-2023

Koniec z dziurami i kałużami

Ilustracja do informacji: Koniec z dziurami i kałużami
Jeszcze w tym roku kierowcy przestaną narzekać na dziury w nawierzchni ul. Komisji Edukacji Narodowej. Miasto ogłosiło przetarg na jej przebudowę. – Remont będzie możliwy dzięki kolejnej rządowej dotacji dla naszej gminy – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.
 

Ulica Komisji Edukacji Narodowej łączy osiedle Kasztelańskie z ulicą Zachodnią. Korzystają z niej także rodzice, którzy dowożą dzieci do znajdującej się przy niej Szkoły Podstawowej nr 6. Od lat kierowcy narzekają na jej poszatkowaną dziurami, zapadającą się asfaltową nawierzchnię, na której po deszczach tworzą się ogromne kałuże. Mamy dla nich dobrą wiadomość. Nawet bardzo dobrą! Ich problemy skończą się jeszcze w tym roku. Jak to możliwe?
 
- Ogłosiliśmy przetarg na remont drogi i jej skrzyżowania z ulicą Tadeusza Kościuszki. Projekt zakłada też przebudowę znajdujących się przy niej chodników i parkingów – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Burmistrz zaznacza, że na realizację tej ważnej dla mieszkańców inwestycji miasto dostało nieco ponad milion złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg..
 
Parkingi i chodnik zostaną utwardzone kostką, a drogę pokryje dywanik z asfaltu. - Oferty można składać do 20 stycznia. Mamy już dokumentacje i pozwolenie budowlane. Termin ukończenia prac wyznaczono na 300 dni po podpisaniu  umowy – informuje Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.
 
Kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim ratuszu Sylwester Suchowski akcent6uje, że przebudowa ul. Komisji Edukacji Narodowej będzie kolejną w tym roku inwestycją drogową w gminie Międzyrzecz. Obecnie dobiega końca budowa gminnej drogi w Żółwinie, wiosną br. Otwarta zostanie ulica Długa, a jesienią trzy drogi w zachodniej części miasta: Norwida, Malczewskiego i Konopnickiej.
- Łącznie  w tej kadencji wybudowaliśmy, lub wybudujemy aż 11 dróg, w tym dwie wiejskie. Wcześniej oddaliśmy do użytku drogi w Kaławie i Wyszanowie, cztery ulice na osiedlu Nad Obrą oraz dołożyliśmy się do budowy ulicy Chopina. To rekordowa liczba inwestycji drogowych w historii gminy – zaznacza R. Lorenz.
04-01-2023

Ostrzeżenie przed silnym wiatrem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed silnym wiatrem
IMGW ostrzega przed silnym wiatrem w naszym regionie od środy (4 stycznia) od godziny 20.00 do czwartku (5 stycznia) do godziny 15.00,.
 
 
Prędkość wiatru do 45 km na godzinę, w porywach nawet do 80 km na godzinę.
 
Prosimy o zachowanie ostrożności, uważajcie na siebie i bliskich!
04-01-2023

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Urząd Miejski w Międzyrzeczu ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: inspektor ds. gospodarki  ściekowej w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Określenie stanowiska urzędniczego:
 
  1. nazwa stanowiska: inspektor ds. gospodarki ściekowej w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu,
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat.
 
1. Wymagania związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
 
  1. wymagania niezbędne:
    1. wymagania kwalifikacyjne:
      Inspektor
      - wykształcenie wyższe i co najmniej trzyletni staż pracy 
      - wykształcenie średnie i conajmniej pięcioletni staż pracy
       b)  obywatelstwo polskie,
       c)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
       d)  niekaralność za przestępstwo z winy umyślnej,
       e)  nieposzlakowana opinia,
       f)  stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
 
  1. wymagania dodatkowe:
  1. znajomość aktów prawnych:
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2022. 1297 t. j. ),
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021. 1129 t. j. ze zm.)
- ustawy o ochronie środowiska
- ustawy Prawo budowlane
b) znajomość zagadnień związanych z gospodarką ściekami
  1. znajomość zasad funkcjonowania samorządu,
  2. umiejętność biegłej obsługi komputera, programów komputerowych oraz innych urządzeń biurowych,
  3. zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność w wykonywaniu zadań,
  4. obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność i staranność,
  5. umiejętność pracy pod presją czasu.
 
   2.  Zakres zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku inspektora:
 
1.Prowadzenie spraw związanych z gospodarką ściekami.
2.Kontrolowanie wszystkich zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni ścieków przydomowych znajdujących się na terenie gminy, co najmniej raz na dwa lata,
3.Zorganizowanie opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów.
4.Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
5.Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych.
6.Przygotowywanie zezwoleń na odbiór i transport nieczystości ciekłych.
           7.Przygotowywanie sprawozdań w zakresie gospodarki ściekami.
8.Przygotowywanie uchwał rady gminy w zakresie jw.
 
 3.Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
 
Stanowisko pracy mieści się w  budynku użyteczności publicznej – administracyjnym, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy ul. Rynek 7.  
Pomieszczenie pracy  znajduje się na I piętrze, które wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Dodatkowym narzędziem pracy jest komputer wraz  z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie powyżej 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo -szkieletowego oraz narządu wzroku. 
Praca z dużym, stałym dopływem informacji.
 
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w grudniu br. wyniósł 9,11%.
 
4. Wymagane dokumenty :
 
1) list motywacyjny,
2) curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
3) klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem:
http://bip.miedzyrzecz.pl/system/pobierz.php?plik=WOA-klauzula-rodo-praca.pdf&id=7427&stats=true
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy  (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia- zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
6) oświadczenia o:
- stanie zdrowia,
- niekaralności,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych,
          7) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
 
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV  powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
 
 5. Termin i miejsce składania dokumentów:
                                                 Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
 
w zamkniętych kopertach z dopiskiem ŚCIEKI w terminie
do  16 stycznia 2023 r. do godziny 1400  (liczy się data wpływu do Urzędu).
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Międzyrzecza.
 
O przebiegu dalszych prac kwalifikacyjnych kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.
 
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
 
 
04-01-2023

Gmina ogłosiła przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej w Nietoperku

Ilustracja do informacji: Gmina ogłosiła przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej w Nietoperku
Budowa kanalizacji we wsi Nietoperek będzie jedną z licznych inwestycji, realizowanych w br. w gminie Międzyrzecz. Gmina ogłosiła właśnie przetarg na jej realizację. Zwycięzcę powinniśmy poznać w przyszłym tygodniu, termin składania ofert upływa bowiem 10 stycznia.
 
 
- Gmina ma gotową dokumentację i pozwolenie na budowę, zadanie ma być zrealizowane w ciągu 360 dni od podpisania umowy - informuje Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie. – Na oferty czekamy do 10 stycznia.
 
Szczegółowe informacje pod linkiem:
https://e-zp.miedzyrzecz.pl/procurements/73/procurement
 
Proekologiczna inwestycja w Nietoperku będzie ostatnim etapem budowy sieci kanalizacyjnej w tej części gminy. Przypominamy, że jest możliwa dzięki zakończonej przed trzema laty budowie nowej oczyszczalni ścieków w Kęszycy Leśnej.
 
- Kolejnym etapem tego zadania była zakończona jesienią ubiegłego roku budowa sieci kanalizacyjnej w Kęszycy, a teraz przyszedł czas na Nietoperek – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz. – Po zakończeniu prac mieszkańcy tej wsi przestaną tracić czas na formalności związane z opróżnianiem szamb, a w dodatku będą mniej płacić za ścieki i ich oczyszczanie
 
Burmistrz zaznacza, że na realizację tej jakże ważnej dla mieszkańców inwestycji gmina dostała 5 mln. zł rządowej dotacji. Zaznacza przy tym, iż gmina realizuje dwa inne zadania związane z ochroną środowiska: budowę kanalizacji w Międzyrzeczu-Wybudowanie oraz kompleksową przebudowę oczyszczalni ścieków we wsi Święty Wojciech. – Ich celem jest ochrona środowiska naturalnego oraz poprawa jakości życia mieszkańców – dodaje R. Lorenz.