Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

01-07-2022

Ostrzeżenie przed burzami z gradem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed burzami z gradem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie drugiego stopnia przed burzami z gradem.
 
 
W piątek, 1 lipca, od godz. 13.00 do 22.00 w całym woj. lubuskim prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć bardzo silne opady deszczu do 40 mm, lokalnie do 50 mm, oraz porywy wiatru do 95 km, lokalnie nawet do 110 km. Miejscami grad.
30-06-2022

Czy słyszeliście już o akcji ,,Wspieraj Lubuskich Producentów. Kupuj lokalnie”?

Ilustracja do informacji: Czy słyszeliście już o akcji ,,Wspieraj Lubuskich Producentów. Kupuj lokalnie”?
Akcja Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego skierowana jest do Was – mieszkańców Województwa Lubuskiego! Nasza gmina dołącza do akcji i zachęca Was do kupowania lokalnych produktów od Lubuskich Producentów!
 
- Odwiedzajcie targowiska miejskie i punkty sprzedaży produktów regionalnych – znajdziecie tam zdrowe i lokalne produkty
- Wejdźcie na grupę na Facebooku Bazarek Lubuski, poświęconą kupnie i sprzedaży produktów regionalnych – regionalne produkty możecie zakupić również bez wychodzenia z domu!

- Jesteście Producentami produktów spożywczych, bądź rękodzielniczych? Działacie na terenie Województwa Lubuskiego i chcielibyście uświadomić ---- Waszych klientów, że wytwarzacie na terenie naszego regionu? Wygenerujcie Certyfikat Producent Lubuski https://lcpr.pl/certyfikat-producent-lubuski/
 
To już kolejna edycja akcji! Śledźcie Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego na Facebooku. Już wkrótce zorganizowany zostanie konkurs, w którym zarówno Wy, jak i Producent z Województwa Lubuskiego będziecie mogli wygrać atrakcyjne nagrody
 
Wspierajmy Lubuskich Producentów, Kupujmy lokalnie!  
30-06-2022

Punkt Informacji Turystycznej już działa

Ilustracja do informacji: Punkt Informacji Turystycznej już działa
W biurze PTTK otwarto sezonowy Punkt Informacji Turystycznej. Mieszkańcy i nasi goście mogą tam uzyskać informacje o największych atrakcjach Ziemi Międzyrzeckiej oraz zakupić rozmaite gadżety – od kubków po pocztówki i magnesy.

Punkt Informacji Turystycznej znajduje się w biurze Oddziału Ziemi Międzyrzeckiej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, które mieści się w kamienicy na rogu rynku i ul. Lipowej (w pobliżu fontanny). Podobnie jak w poprzednich latach, otwarty został dzięki finansowemu wsparciu gminy.

- Działamy przez siedem dni w tygodniu, od poniedziałku do niedzieli włącznie, w godzinach od 9.00 do 17.00.  Zapraszamy i turystów i mieszkańców - zaprasza Mateusz Mikołajczak z PTTK.
 
Turyści mogą tam uzyskać informacje na temat największych atrakcji Ziemi Międzyrzeckiej. – Największym zainteresowaniem cieszą się bunkry Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego i muzeum fortyfikacji w Pniewie, zamek w Międzyrzeczu, spływy kajakowe, a w ostatnich latach prawdziwą furorę robi kolejka ogrodowa w Nietoperku – informuje M. Mikołajczak.
 
Dużym zainteresowaniem turystów i mieszkańców cieszą się materiały promocyjne. Np. kubki z herbem miasta, magnesy, widokówki i mapy. - Punkt będzie czynny do 18 września – dodaje M. Mikołajczak.
30-06-2022

Policyjny konkurs Bezpieczne Wakacje 2022

Ilustracja do informacji: Policyjny konkurs Bezpieczne Wakacje 2022
Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim realizując program działań prewencyjnych „Bezpieczne wakacje 2022”, serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Bezpiecznie w wakacje? Znam się na tym!”. Konkurs kierowany jest do uczniów klas od IV do VIII szkół podstawowych województwa lubuskiego.
 
Głównym celem konkurs plastycznego „Bezpiecznie w wakacje? Znam się na tym!”, realizowanego w ramach akcji „Kręci mnie bezpieczeństwo…nad wodą”, jest propagowanie bezpiecznych zachowań dzieci podczas letniego wypoczynku. Każdy, kto weźmie udział w konkursie będzie miał za zadanie, za pomocą pracy plastycznej, przedstawić swoje spojrzenie na bezpieczny sposób spędzania wolnego czasu podczas wakacji.
 
Dzieci za pośrednictwem rodziców, opiekunów lub szkół, powinny przesłać wykonane przez siebie prace w terminie do 23 września 2022 r. na adres:
 
Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wlkp.
Wydział Prewencji
ul. Kwiatowa 10
66-400 Gorzów Wlkp.
z dopiskiem: Konkurs plastyczny „Bezpiecznie w wakacje? Znam się na tym!”.
 
Uwaga! Ważne. Każdy chętny do wzięcia udziału w konkursie, wraz z pracą konkursową musi przesłać KARTĘ ZGŁOSZENIA.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 4 października 2022 roku. Komisja konkursowa przyzna I, II i III miejsce, za które laureaci otrzymają nagrody. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronach internetowych organizatora i współorganizatorów.
Regulamin konkursu i karta zgłoszeniowa znajduje się poniżej oraz w zakładce Konkurs plastyczny „Bezpiecznie w wakacje? Znam się na tym!”.
 
Szczegółowych informacji udziela:
Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp.
Telefon kontaktowy : 47 79 115 74 lub 47 79 115 70
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU !
 
29-06-2022

Wojskowe święto z cywilnymi akcentami

Ilustracja do informacji: Wojskowe święto z cywilnymi akcentami
Żołnierze 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej obchodzili Święto Brygady. Podczas uroczystego apelu burmistrz Remigiusz Lorenz odznaczony został dwoma medalami.
 
 
Wojskową uroczystość rozpoczął capstrzyk, który odbył się w 23 czerwca przy Pomniku Poległych na Misjach, upamiętniającym czterech żołnierzy 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej, którzy zginęli w 2011 r. podczas misji w Afganistanie.  Po przemówieniu dowódcy „siedemnastej” gen. bryg. Dariusza Kosowskiego i salwie honorowej, przedstawiciele brygady, bliscy poległych żołnierzy, władz samorządowych – m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz oraz jego zastępcy Agnieszka Śnieg i Tomasz Markiewicz - oraz służb mundurowych złożyli wiązanki i zapalili znicze przed pomnikiem.
 
Oficjalna cześć odbyła się 24 czerwca w Sulęcinie (wojskowe uroczystości są organizowane na przemian w Międzyrzeczu i Sulęcinie ze względu na to, iż pododdziały „siedemnastej”   stacjonują w Wędrzynie pod Sulęcinem i w Międzyrzeczu). W czasie apelu burmistrz Remigiusz Lorenz został odznaczony dwoma medalami. Pierwszy – za wsparcie wojskowego klubu Honorowych Dawców Krwi Żołnierska Krew – wręczył mu prezes klubu Mirosław Filipkiewicz. Następny – za współpracę z 17. WBZ – otrzymał z rąk jej dowódcy gen. bryg. D. Kosowskiego.
 
- Dziękuje i krwiodawcom i dowódcy. Chętnie wspieram dawców krwi oraz żołnierzy naszej brygady, którzy bardzo aktywnie uczestniczą w życiu gospodarczym i społeczno-kulturalnym naszego miasta – komentował samorządowiec.
 
Apel zakończyła defilada pododdziałów brygady, natomiast ostatnim akordem Święta Brygady był sobotni piknik z wieloma atrakcjami i dla dzieci i dla dorosłych.
29-06-2022

Nowoczesny sprzęt ratowniczy dla międzyrzeckich strażaków-ochotników z programu „Mały Strażak”

Ilustracja do informacji: Nowoczesny sprzęt ratowniczy dla międzyrzeckich strażaków-ochotników z programu „Mały Strażak”
W ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych”, za pośrednictwem WFOŚiGW w Zielonej Górze, wszystkie jednostki OSP z terenu naszej gminy pozyskały dotację w wysokości 84 tys. zł  (po 12 tys. zł na każdą z jednostek) z przeznaczeniem na zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń. 
 
- Sprzęt poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i ułatwi strażakom-ochotnikom prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem OSP w gminie Międzyrzecz i zasiada w prezydium zarządu powiatowego straży ochotniczych. 
 
Poszczególne jednostki otrzymały:
  • OSP Bukowiec – trójfazowy agregat prądotwórczy;
 
  • OSP Gorzyca i OSP Kursko – aparat powietrzny M1 PRO SL z butlą kompozytową, maską i sygnalizatorem bezruchu oraz prądownicę wodną firmy Rosenbauer;
 
  • OSP Kaława  – ubranie specjalne firmy TEXPORT, dwa hełmy bojowe HEROS – titan firmy Rosenbauer oraz prądownicę wodną firmy Rosenbauer;
 
  • OSP Kęszyca Leśna – cztery hełmy bojowe HEROS – titan firmy Rosenbauer, prądownicę wodną firmy Rosenbauer oraz dwie linki ratownicze.
 
  • OSP Międzyrzecz - Obrzyce – ubranie specjalne firmy TEXPORT oraz cztery hełmy bojowe HEROS – titan firmy Rosenbauer;
 
  • OSP Wyszanowo – sześć hełmów bojowych HEROS – titan firmy Rosenbauer
 
Doposażenie naszych jednostek w powyższy sprzęt i umundurowanie wpłynie na podniesienie stopnia gotowości operacyjnej powołanych w nich Jednostek Operacyjno – Technicznych, poprawę skuteczności działania oraz przede wszystkim na podniesienie poziomu bezpieczeństwa mieszkańców gminy. Nowoczesny sprzęt wpłynie również na komfort pracy ratowników niosących pomoc potrzebującym podczas różnych, niejednokrotnie skomplikowanych oraz niebezpiecznych działań.
29-06-2022

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim
Urząd Miejski w Międzyrzeczu ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: inspektor/podinspektor ds. utrzymania czystości i porządku, zieleni i cmentarzy w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Określenie stanowiska urzędniczego:
 
a)nazwa stanowiska: inspektor/podinspektor ds. utrzymania czystości i porządku, zieleni i cmentarzy w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu,
b)wymiar czasu pracy: pełny etat.
 
1. Wymagania związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
 
  1. wymagania niezbędne:
    1. wymagania kwalifikacyjne: preferowane wykształcenie: (technik/inżynier) architektura krajobrazu, ogrodnicze, rolnicze;
      1.  
*  wykształcenie wyższe,
*  wykształcenie średnie i co najmniej 3 – letni staż pracy,
             INSPEKTOR
*  wykształcenie wyższe i co najmniej 3 - letni staż pracy,
*  wykształcenie średnie i co najmniej 5 – letni staż pracy,
 
       b)  obywatelstwo polskie,
       c)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
       d)  niekaralność za przestępstwo z winy umyślnej,
       e)  nieposzlakowana opinia,
       f)  stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
 
2)wymagania dodatkowe:
  1. znajomość aktów prawnych:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o  ochronie danych osobowych,
- ustawa o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2021. 888
t. j. ze zm.),
- ustawa o ochronie przyrody (Dz. U. 2022.916 t. j.),
- ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U.2020.1947 t.j.),
- ustawa o odpadach ( Dz. U. 2022.699 t. j.),
  1. znajomość sztuki ogrodniczej, posiadać wiedzę z dziedziny architektury krajobrazu,
  2. znajomość zasad funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego,
  3. umiejętność biegłej obsługi komputera, programów komputerowych oraz innych urządzeń biurowych,
  4. zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność w wykonywaniu zadań,
  5. obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność i staranność,
  6. umiejętność pracy pod presją czasu.
 
2. Zakres zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku:
 
1.Utrzymanie porządku i czystości oraz zimowe utrzymanie dróg, alejek zieleni.
2.Tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych, w tym sadzenie roślin wieloletnich i jednorocznych,
3.Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem cmentarzami komunalnymi i wojennymi.
4.Usuwanie i przycinka drzew oraz krzewów.
 
 
3.Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
 
Stanowisko pracy znajduje się w budynku użyteczności publicznej – administracyjnym w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy ul. Rynek 7.  
Pomieszczenie pracy, znajduje się na I piętrze, wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Podstawowym narzędziem pracy będzie komputer wraz z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie ponad 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo szkieletowego oraz narządu wzroku. 
Okresowe przebywanie na otwartej przestrzeni w różnych warunkach atmosferycznych.
 
        4.Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w maju 2022 roku wyniósł 6,94%.
 
         5. Wymagane dokumenty:
 
  1. list motywacyjny,
  2. curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
  3. klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem:
    http://bip.miedzyrzecz.pl/system/pobierz.php?plik=WOA-klauzula-rodo-praca.pdf&id=7427&stats=true
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia – zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie,
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
  7. oświadczenia o:
- stanie zdrowia,
- niekaralności,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych,
          8) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
 
 
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
 
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
 
  6. Termin i miejsce składania dokumentów:
            Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
 
w zamkniętych kopertach z dopiskiem inspektor/podinspektor WGK w terminie do 12 lipca 2022 r. do godziny 1400 (liczy się data wpływu do Urzędu).
 
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez burmistrza Międzyrzecza.
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.

Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane/dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania niezbędne i złożą komplet dokumentów będą informowane                              telefonicznie lub pisemnie o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji oraz o  terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru kontaktowego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
Kontakt: Urząd Miejski Wydział Organizacyjno - Administracyjny - tel. 95 742 69 40.
29-06-2022

Jednogłośne absolutorium i wotum zaufania dla burmistrza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Jednogłośne absolutorium i wotum zaufania dla burmistrza Remigiusza Lorenza
Radni jednogłośnie udzielili burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi votum zaufania i absolutorium!

Podczas ostatniej sesji radni miejscy jednogłośnie – przy 19 głosach za oraz bez żadnego głosu przeciw i wstrzymującego się – udzielili burmistrzowi votum zaufania za działalność w ub.r., po czym takim samym wynikiem udzielili mu absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu.

Gratulacje złożyli burmistrzowi jego najbliżsi współpracownicy oraz kierownicy gminnych instytucji i tzw. zakładów budżetowych.
 
Burmistrz podziękował radnym i urzędnikom za zaufanie i wsparcie. Zapewniał, że będzie kontynuował dotychczasową politykę społeczno-gospodarczą, której celem jest rozwój gminy i rozbudowa infrastruktury. 
28-06-2022

Trwają konsultacje projektu Strategii Rozwoju Gminy

Ilustracja do informacji: Trwają konsultacje projektu Strategii Rozwoju Gminy
Przypominamy o trwających konsultacjach społecznych projektu Strategii Rozwoju Gminy Międzyrzecz. Uwagi do projektu można składać do 15 lipca br. Więcej informacji na temat konsultacji, formularz konsultacyjny oraz projekt Strategii znajdą Państwo w informacji z 10 czerwca znajdującej się w zakładce Mieszkaniec/konsultacje społeczen, a także poniżej.
 
27-06-2022

Żegnaj szkoło, witajcie wakacje!

Ilustracja do informacji: Żegnaj szkoło, witajcie wakacje!
Uczniowie międzyrzeckich szkół zakończyli rok szkolny 2021-2022. Wcześniej w podstawówkach odbyły się pożegnania klas ósmych. Udanych i bezpiecznych wakacji życzył uczniom m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Rok szkolny 2021-2022 zakończyło 2,1 tys. uczniów szkół podstawowych z Międzyrzecza, Kaławy i Bukowca. We wszystkich szkołach pożegnalne apele miały bardzo uroczystą oprawę. Były gratulacje i nagrody dla najlepszych uczniów, podziękowania dla nauczycieli i występy artystyczne. W uroczystościach uczestniczył m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępcy Agnieszka Śnieg i Tomasz Markiewicz, dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty Izabella Korejwo i kierowniczka Wydziału Spraw Społecznych w międzyrzeckim ratuszu Sylwia Najderek.
 
Burmistrz dziękował uczniom, dyrektorom szkół i nauczycielom za ich ciężką pracę oraz czołowe lokaty na olimpiadach i konkursach przedmiotowych różnych szczebli. Zaznaczał, że wszystkie placówki wyróżniają się bardzo wysokim poziomem nauczania.  Życzył też uczniom udanego i bezpiecznego wypoczynku na wakacjach.

Przed zakończeniem roku szkolnego we wszystkich podstawówkach odbyły się pożegnania blisko 350 uczniów klas ósmych, którzy we wrześniu rozpoczną naukę w szkołach zasadniczych i średnich. Były podziękowania i gratulacje, nie zabrakło też łez wzruszenia.

– Pamiętajcie o tym, że wielu Waszych rodziców chciałoby teraz zamienić się z Wami miejscami i wrócić do szkolnych lat – mówił burmistrz podczas pożegnania ósmoklasistów z Kaławy.
1 2 3 4 5 6 ... 290