Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

12-04-2024

Praca dla niepełnosprawnych

Ilustracja do informacji: Praca dla niepełnosprawnych
Portal praca.pl całkiem niedawno opublikował artykuł, który powinien zainteresować wszystkich pracowników, którzy mają orzeczenie o niepełnosprawności i nie są pewni jakie mają prawa i obowiązki, a także co mogą wymagać od swoich pracodawców.
 
 
 
Artykuł pt ‘ Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy’ ma też również na celu pokazać, że osoby z niepełnosprawnością jak najbardziej są wartościowymi pracownikami i nie powinno się z nich rezygnować.
 
Z tekstu dowiemy się:
  • Osoba z niepełnosprawnością w miejscu pracy – co musi zapewnić pracodawca?
  • Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością a dofinansowanie do wynagrodzenia
  • Osoba z niepełnosprawnością – jak ją aktywizować zawodowo?
 
Serdecznie zapraszamy do lektury wszystkich, a zwłaszcza osoby z niepełnosprawnością, jak również i pracodawców.
11-04-2024

Powstanie centrum logistyczno-przeładunkowe

Ilustracja do informacji: Powstanie centrum logistyczno-przeładunkowe
Między Jagielnikiem i południowym węzłem obwodnicy powstanie centrum logistyczno-przeładunkowe.
 

Centrum składać się będzie z hal o łącznej powierzchni 200 tys. metrów kwadratowych. – W pierwszym etapie zatrudnienie znajdzie tam około dwóch tysięcy osób – zapowiadał właściciel tych terenów podczas konferencji gospodarczej, która odbyła się we wtorek, 19 marca, w Międzyrzeckim Ośrodku Kultury.

Przedsiębiorca zaznaczał, że starania o lokalizację tej inwestycji na należących do niego działkach między Jagielnikiem i południowym węzłem obwodnicy trwały aż trzy lata. Dziękował przy tym za wsparcie burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi.  
 
- Zdecydowaliśmy się włączyć te tereny do granic administracyjnych miasta, co nastąpiło od 1 stycznia bieżącego roku. Umożliwi to zagospodarowanie terenów oraz uzbrojenie ich pod ważne dla rozwoju gminy centrum logistyczne. Związane z tym procedury administracyjne trwały aż trzy lata. To był wielki skok w przyszłość – wyjaśnia R. Lorenz.  
11-04-2024

Otwarty Turniej Badmintona

Ilustracja do informacji: Otwarty Turniej Badmintona
Burmistrz Remigiusz Lorenz i dyrektor Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury Grzegorz Rydzanicz zapraszają Mieszkańców na Otwarty Turniej Badmintona dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych.
 
 
Turniej odbędzie się w niedzielę, 14 kwietnia, o godz. 11.00 w hali sportowo-widowiskowej na os. Kasztelańskim.
 
Będzie się działo!
11-04-2024

Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?

Ilustracja do informacji: Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Od stycznia 2024 r. w Ochotniczej Straży Pożarnej w Gorzycy służy pojazd ratowniczo-gaśniczy na podwoziu mercedesa. J
 
 
 
Przekazanie pojazdu strażakom odbyło się 24 stycznia na rynku koło ratusza w obecności mieszkańców, strażaków – m.in. lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wielkopolskim  st. bryg. Janusza Drozda, komendanta powiatowego PSP w Międzyrzeczu bryg. Marka Koperwasa, prezesa zarządu powiatowego OSP Marka Harkota i gminnego komendanta OSP Dariusza Surmy – oraz władz gminy, reprezentowanych przez burmistrza Remigiusza Lorenza, jego zastępczynię Agnieszkę Śnieg i wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Andrzeja Chmielewskiego.
 
- Niech jak najrzadziej wyjeżdża z garażu – powiedział burmistrz wręczając kluczyki i dokumenty pojazdu prezesowi OSP w Gorzycy Arkadiuszowi Madzelanowi.
 
Samochód służył wcześniej w Państwowej Straży Pożarnej w Kostrzynie nad Odrą. – Jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Znacznie lepszym od używanego przez nas stara, który ma już kilkadziesiąt lat – mówi A. Madzelan.
 
Burmistrz podziękował komendantom wojewódzkiemu i powiatowemu za doskonałą współpracę straży zawodowej z gminą oraz wspieranie jego wniosków o dotacje na zakup  nowych pojazdów dla jednostek OSP z naszej gminy.
10-04-2024

W kinie o obronie ratusza w irackiej Karbali

Ilustracja do informacji: W kinie o obronie ratusza w irackiej Karbali
Spotkanie z uczestnikami trzydniowej bitwy o ratusz (City Hall) w Karbali w Iraku było kolejną odsłoną Harcerskiego Turnieju Strzeleckiego „Karbala” Gratulacje żołnierzom i organizatorom wydarzenia złożył burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
O rozpoczęciu Harcerskiego Turnieju Strzeleckiego „Karbala” informowaliśmy już w mediach społecznościowych. Przypominamy, że pomysłodawcami i organizatorami wydarzenia byli harcerze Hufca Międzyrzecz ZHP, którzy upamiętnili w ten sposób 20 rocznicę bitwy, stoczonej w kwietniu 2004 r. przez zwiadowców ze stacjonującej w naszym mieście 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.
 
– Nasi żołnierze, wspierani przez 20 Bułgarów, przez trzy dni bronili ratusza w irackiej Karbali przed atakami muzułmańskich rebeliantów. To była największa bitwa stoczona przez polskich żołnierzy od czasów drugiej wojny światowej – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który objął turniej swoim patronatem oraz uczestniczył w jego rozpoczęciu i sobotnim spotkaniu z weteranami irackiej misji.
 
Turniej rozpoczął capstrzyk, który odbył się w piątek wieczorem przed Pomnikiem Poległych na Misjach przy koszarach 17. WBZ. Kwiaty przed pomnikiem oprócz przedstawicieli wojska, harcerzy złożyli też przedstawiciele lokalnych władz: - m.in. burmistrz wraz z zastępcami Agnieszką Śnieg i Tomaszem Markiewiczem oraz przewodniczą Rady Miejskiej Katarzyną Budych i wiceprzewodniczącym Andrzejem Chmielewskim.
 
Kolejną odsłoną turnieju było spotkanie z uczestnikami bitwy i projekcja filmu „Karbala”, które odbyły się w sobotni wieczór w kinie Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury. Prowadził je komendant Hufca ZHP Robert Piela, a jednym z uczestników był senator RP gen. broni Mirosław Różański – były Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych, który w przeszłości dwukrotnie dowodził międzyrzecką brygadą i obecnie jest jedynym parlamentarzystą z tak dużym doświadczeniem wojskowym. – Też byłem zuchem i harcerzem – mówił.
 
Wśród weteranów nie zabrakło płk Grzegorza Kaliciaka, który przed 20 laty dowodził obroną ratusza w Karbali. Służył wtedy w „siedemnastej” w stopniu kapitana, obecnie zaś dowodzi 15. Giżycką Brygadą Zmechanizowaną im. Zawiszy Czarnego. Opowiadał o misji i bitwie oraz razem z senatorem M. Różańskim zachęcał obecnych w kinie harcerzy do realizowania swoich pasji i marzeń. Odpowiadał też na pytania publiczności. Pierwsze zadał burmistrz R. Lorenz, który zapytał m.in. czy uczestnicy tej misji spotykają się w rocznice bitwy. W odpowiedzi usłyszał, że od jej dziesiątej rocznicy spotykają się co pięć lat (przed pięcioma laty uczestniczyli nawet w inscenizacji walk o ratusz, która odbyła się przy przedszkolu nr 6 przy ul. Mickiewicza).
 
Ostatnią odsłoną turnieju były zawody strzeleckie, które odbyły się w niedzielę na strzelnicy koło Nietoperka. 
10-04-2024

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Ilustracja do informacji: Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłasza XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
 
Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
 
10-04-2024

Oferta pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej

Ilustracja do informacji: Oferta pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej
Oferta pracy: ogłoszenie o pracę-opiekun wykonujący usługi opiekuńcze
 
 
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1)  dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach                                        i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2)   doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
 
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
 
II. Pożądane cechy i kompetencje:
 
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
 
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia  społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
 
Pytania kierować można do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście 
 Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
 
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)
09-04-2024

Harcerska „Karbala” w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Harcerska „Karbala” w Międzyrzeczu
Uroczystość przed Pomnikiem Poległych na Misjach rozpoczęła Harcerski Turniej Strzelecki „Karbala”.

Turniej zorganizowany został z okazji 20 rocznicy bitwy o ratusz w irackiej Karbali. W pierwszej dekadzie kwietnia 2004 r. zwiadowcy z Międzyrzecza wraz z plutonem bułgarskich żołnierzy przez trzy dni odpierali ataki muzułmańskich rebeliantów. Obroną dowodził kpt. Grzegorz Kaliciak ze stacjonującej w Międzyrzeczu 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej, który obecnie jest pułkownikiem i dowodzi 15. Giżycką Brygadą Zmechanizowaną.

– To była największa bitwa stoczona przez polskich żołnierzy od zakończenia Drugiej Wojny Światowej – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który wziął udział w uroczystości wraz z zastępcami Agnieszką Śnieg i Tomaszem Markiewiczem oraz przewodniczącą Rady Miejskiej Katarzyną Budych i wiceprzewodniczącym Andrzejem Chmielewskim.

Capstrzyk odbył się w piątek, 5 kwietnia, wieczorem przed Pomnikiem Poległych na Misjach przy koszarach międzyrzeckiej brygady – w asyście harcerzy i kompani honorowej 17. WBZ. Uczestników przywitał komendant hufca ZHP Międzyrzecz Robert Piela.
 
Po apelu poległych i salwie honorowej przedstawiciele dowództwa „siedemnastej”, harcerzy, Szkoły Podstawowej nr 3 i lokalnych władz złożyli wiązanki kwiatów przed pomnikiem poświęconym żołnierzom międzyrzeckiej brygady, którzy polegli na misjach w Afganistanie.

Organizatorami wydarzenia byli harcerze międzyrzeckiego Hufca ZHP i żołnierze 17. WBZ. Kolejnymi odsłonami turnieju było w sobotę spotkanie z obrońcami ratusza w Karbali i projekcja filmu „Karbala” w kinie w Międzyrzeczu, a w niedzielę zawody na strzelnicy koło Nietoperka.
09-04-2024

Wyniki wyborów samorządowych na stanowisko burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Wyniki wyborów samorządowych na stanowisko burmistrza Międzyrzecza
Podczas niedzielnych wyborów w naszej gminie na stanowisko burmistrza najwięcej głosów dostał obecny burmistrz Remigiusz Lorenz. Jego kandydaturę poparło 3.393 mieszkańców, czyli 37,90 proc. głosujących.
 
W gminie Międzyrzecz o urząd burmistrza ubiegało się pięć osób. Na Marka Cielocha (Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość) głosowało 757 osób – 8,46 proc, na Jacka Bełza (Koalicyjny Komitet Wyborczy Koalicja Obywatelska) 1.240 osób – 13,85 proc, na Katarzynę Budych (Komitet Wyborczy Wyborców Katarzyna Budych) 1.630 osób - 18,21 proc, na Agnieszkę Olender (Komitet Wyborczy Wyborców Agnieszka Olender) 1.932 osoby – 21.58 proc, na Remigiusza Lorenza (Komitet Wyborczy Wyborców Forum Międzyrzeckich Innowacji) 3.393 osoby – 37.90 proc.
 
Do drugiej tury, które odbędzie się 21 kwietnia, przeszli R. Lorenz i A. Olender.
 
- Serdecznie dziękuję mieszkańcom za tak duże poparcie. Gratuluję też i dziękuję pozostałym kandydatom, radnym miejskim oraz radnym powiatowym – komentuje R. Lorenz.
05-04-2024

Ruszamy z budową wschodniej obwodnicy miasta!

Ilustracja do informacji: Ruszamy z budową wschodniej obwodnicy miasta!
Dzięki dokonanym przez Radę Miejską zmianom w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy jej władze będą mogły rozstrzygnąć przetarg na rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta. – Inwestycja ma epokowe znaczenie dla Międzyrzecza – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Trudno o lepszą informację dla mieszkańców Międzyrzecza. Podczas środowej sesji radni zdecydowali o zmianach w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej, co umożliwi władzom gminy rozstrzygnięcie przetargu i rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy miasta. – Decyzja zapadła jednomyślnie, za co serdecznie dziękuję wszystkim radnym. Budowa obwodnicy będzie jedną z najważniejszych inwestycji w ponad trzydziestoletniej historii międzyrzeckiego samorządu. Rozwiąże problemy komunikacyjne w centrum miasta i umożliwi jego dalszy rozwój – podkreśla burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Obwodnica ma połączyć  ulicę Poznańską z Piastowską, a następnie z wybudowanym ostatnio Międzyrzeckim Parkiem Przemysłowym nr II i ul. Rokitniańską. Dzięki niej część pojazdów jadących od strony Obrzyc do np. Gorzowa Wlkp, Sulęcina, w kierunku Przytocznej, czy do obu parków przemysłowych, będzie omijać centrum miasta, co powinno przyczynić się do wyraźnego zmniejszenia korków tworzących się rano w od godz. 14.00 do 16.00 przed jedynym mostem drogowym na Obrze.
 
Przed głosowaniem radni zapoznali się z projektem i ofertami czterech firm, zainteresowanych budową pierwszego odcinka obwodnicy. – Najniższa z nich opiewa na nieco ponad 12 milionów 525 tysięcy złotych. To o milion dwieście tysięcy złotych mniej, niż podczas poprzedniego przetargu – zaznaczała Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu. – Dzięki zabezpieczeniu przez radnych pieniędzy z budżetu gminy będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do realizacji wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji.
 
Koszt całej inwestycji  oszacowano na około 40 mln. zł, co przekracza finansowe możliwości naszego samorządu. Władze złożyły w poprzednich latach kilka wniosków o rządowe dotacje. Niestety, wszystkie odpadły ze względu na to, że Fundusz Dróg Samorządowych miał dla wszystkich lubuskich gmin  70 mln. zł. Dlatego burmistrz postanowił podzielić inwestycję na trzy etapy. Pierwszy zakłada budowę odcinka od ulicy Poznańskiej do Obry, drugi most na Obrze i fragment drogi do ulicy Piastowskiej wraz z rondem, a trzeci odcinek od ronda do Międzyrzeckiego Parku Przemysłowego nr 2.
 
– Mamy już gotowy jej jeden fragment. To wybudowany w ubiegłym roku odcinek drogi łączącej ulicę Rokitniańską z nowym parkiem przemysłowym koło Lubosinka – zaznacza Sylwester Suchowski, kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w Urzędzie Miejskim.
Podzielenie inwestycji na etapy było słusznym posunięciem, czego dowodem jest rządowa dotacja w wysokości prawie 4,1 mln zł, którą gmina otrzymała w minionym roku na rozpoczęcie prac. – Pierwszy odcinek będzie miał blisko 780 metrów długości. Projekt zakłada tez budowę chodnika, ścieżki rowerowej, zjazdów i oświetlenia – wylicza R. Lorenz.
1 2 3 4 5 6 ... 378