Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

Sesje Rady Miejskiej

21-08-2024

Informacja o V sesji Rady Miejskiej, która odbędzie się w dniu 27 sierpnia 2024 r. o godz. 8:00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
 
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że 27 sierpnia 2024 r. o godz. 8.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się V sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Obsadzenie mandatu radnej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu - złożenie ślubowania przez radną.
  4. Informacja o działalności Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. Alfa Kowalskiego w Międzyrzeczu. 
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów najmu nieruchomości zabudowanych lub ich części na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 1).
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów dzierżawy nieruchomości gruntowych lub ich części na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 2).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów dzierżawy nieruchomości gruntowych lub ich części na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 3).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 4).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie w drodze darowizny nieruchomości gruntowej zabudowanej, oznaczonej ewidencyjnie nr 34/92 położonej w Międzyrzeczu przy ul. Poznańskiej 109 (projekt nr 5).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia (projekt nr 6).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających członka Rady Sołeckiej w Sołectwie Kursko (projekt nr 7).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Jagielnik – część północna (projekt nr 8).
  13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania z budżetu Gminy Międzyrzecz dotacji celowych na dofinansowanie zadań związanych z rozwojem rodzinnych ogródków działkowych, przeznaczonych na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej (projekt nr 9).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2024 (projekt nr 10).
  15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2024-2056 (projekt nr 11).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu (projekt nr 12).
  17. Podjęcie uchwały w sprawie powołania radnego do stałych Komisji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu (projekt nr 13).
  18. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  19. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  20. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  21. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  22. Zamknięcie obrad sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu

Marek Cieloch
18-07-2024

Zawiadomienie o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Zawiadomienie o sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.) zwołuję IV sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 24 lipca 2024 r. o godz. 08.00 w sali narad Urzędu Miejskiego
w Międzyrzeczu.
 
 
Porządek obrad:
           
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Międzyrzecz na rok 2024 (projekt nr 1).
  4. Podjęcie uchwały zmieniającej  uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2024-2056 (projekt nr 2).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla powiatu międzyrzeckiego (projekt nr 3).
  6. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla powiatu międzyrzeckiego (projekt nr 4).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie gminy Międzyrzecz (projekt nr 5).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany zakresu przestrzennego zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyrzecz – „Międzyrzecki Park Przemysłowy II” (projekt nr 6).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi ( projekt nr 7).
  10. Zamknięcie obrad.
 
 
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Marek Cieloch
 
 
25-05-2020

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że 26 maja 2020 r. o godz. 9.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się XXIII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Sprawozdanie z działalności gminnych jednostek za 2019 rok: Gminnego Zespołu Oświaty, Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku, Ośrodka Pomocy Społecznej, Środowiskowego Domu Samopomocy, Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury, MRU Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu.
  4. Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi w 2019 roku.
  5. Ocena zasobów pomocy społecznej.
  6. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie przyjęcia Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Międzyrzecz (projekt nr 1).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia  (projekt nr 2).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie do zasobów Gminy Międzyrzecz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej położonej w m. Międzyrzecz, w trybie nieodpłatnym, o którym mowa w art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (projekt nr 3).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2020 (projekt nr 4).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego (projekt nr 5).
  11. Podjęcie uchwały o zmianie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 rok (projekt nr 6).
      12.Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady   Miejskiej.
      13. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
      14. Interpelacje i zapytania na piśm
      15. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
      16. Zamknięcie obrad sesji.
 
 
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej
             w Międzyrzeczu
 
               Katarzyna Budych
15-01-2020

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
We wtorek, 21 stycznia 2020 r. o godz. 9.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się XIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
 
Porządek obrad:
 
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Porządek obrad.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat (projekt nr 1).
Podjęcie uchwały w sprawie diet i zwrotów kosztów podróży służbowych dla sołtysów (projekt nr 2).
Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty osobom fizycznym będącym właścicielami budynków jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych lub spółdzielniom mieszkaniowym od opłaty rocznej oraz jednorazowej za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów stanowiących własność Gminy Międzyrzecz (projekt nr 3).
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2020 (projekt nr 4).
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania petycji (projekt nr 5).
Podjęcie uchwały w sprawie wyborów uzupełniających ławników na kadencję w latach 2020-2023 (projekt nr 6).
Sprawozdania z działalności Komisji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w 2019 roku.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
Interpelacje i zapytania na piśmie.
Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
Zamknięcie obrad sesji.
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu Katarzyna Budych
09-12-2019

Sesja Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Sesja Rady Miejskiej
 
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że  17 grudnia 2019 r. o godz.9.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się XVIII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
 
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2019 (projekt nr 3).
  4. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia niezrealizowanych kwot wydatków budżetu Gminy Międzyrzecz na rok 2019, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (projekt nr 4).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2020-2030 (projekt nr 1).
  6. Odczytanie projektu uchwały budżetowej.
  7. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  8. Przedstawienie opinii Komisji Gospodarki Finansowej.
  9. Przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie uwag zawartych w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii Komisji Gospodarki Finansowej i przedstawienie ewentualnych autopoprawek Burmistrza do projektu uchwały.
  10. Dyskusja nad projektem uchwały budżetowej i ewentualnie zgłoszonymi autopoprawkami.
  11. Głosowanie wniesionych propozycji poprawek.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2020 (projekt nr 2.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2020-2022 (projekt nr 5).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Międzyrzecz do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2019-2020 realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (projekt nr 6).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz odpłatną służebnością gruntową (projekt nr 7).
  16. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  17. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  18. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  19. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  20. Zamknięcie obrad sesji.
 
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu Katarzyna Budych
21-10-2019

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
29 października 2019 r. o godz. 9.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XVI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych (radnych, burmistrza oraz osób, o których mowa w art. 24h ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym).
  4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2018/2019.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020 (projekt nr 1).
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz w rejonie południowego węzła drogi ekspresowej S3 na zachód od ulicy Mieszka I (projekt nr 2).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz pomiędzy drogą wojewódzką nr 137 a drogą ekspresową S3 (projekt nr 3).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2019 (projekt nr 4).
  9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2019 – 2031 (projekt nr 5).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego poprzez wnoszenie wkładów pieniężnych do spółki Międzyrzeckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z siedzibą w Międzyrzeczu (projekt nr 6).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości (projekt nr 7).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie  ustanowienia pomników przyrody (projekt nr 8).
  13. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia pomników przyrody (projekt nr 9).
  14. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z kontroli wydatkowania funduszu sołeckiego w roku 2018 w Gminie Międzyrzecz.
  15. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z kontroli ciągłości sprawowania audytu przez organ wykonawczy Gminy Międzyrzecz w okresie od 1 stycznia 2017 r. do obecnie.
  16. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  17. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  18. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  19. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  20. Zamknięcie obrad sesji.
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej
             w Międzyrzeczu
            Katarzyna Budych
09-09-2019

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Informujemy, że 17 września 2019 r. o godz. 9:00, w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się XIV sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
Szczegółowe informacje wraz z porządkiem obrad znaleźć można poniżej:
 
 
15-07-2019

Zaproszenie na sesję Rady Miejskiej.

Ilustracja do informacji: Zaproszenie na sesję Rady Miejskiej.
 
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
23 lipca 2019 r. o godz. 9.00
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XIII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Informacja Prezesa Szpitala Międzyrzeckiego Sp. z o. o. o funkcjonowaniu placówki.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wstępnej lokalizacji przystanku komunikacyjnego na terenie Gminy Międzyrzecz przy drodze powiatowej nr 1347F w miejscowości Kuźnik (projekt nr 1).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Międzyrzecz na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (projekt nr 2).
  6. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie przyjęcia Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Międzyrzecz (projekt nr 3).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej przy ul. Konstytucji 3 Maja 24 (projekt nr 4).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Międzyrzecz oraz określenia granic obwodów tych szkół (projekt nr 5).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania miejsca realizacji obowiązku szkolnego uczniom niektórych oddziałów Szkół Podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz (projekt nr 6).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2019 (projekt nr 7).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego (projekt nr 8) .
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wlkp. informacji o kandydacie na ławnika do Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. zgłoszonego na kadencję 2020 - 2023 (projekt nr 9).
  13. Apel do Rady Ministrów w sprawie zmiany stawki opłaty za odpady komunalne na 2020 r. i zaprzestania jej podnoszenia w latach następnych.
  14. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  15. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  16. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  17. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  18. Zamknięcie obrad sesji.
 
 
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych
 
13-06-2019

Imienne wyniki głosowań podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Imienne wyniki głosowań podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej
Podczas ostatniej sesji, 11 czerwca, radni podjęli kilka ważnych uchwał. M.in. udzielili burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi wotum zaufania i absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu, a także zdecydowali o zaciągnięciu przez gminę kredytu w wysokości 3 mln. zł, który ma być przeznaczony na inwestycje.
 
Jak głosowali poszczególni radni nad projektami tych uchwał?
 
18-02-2019

VI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: VI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
1 2