Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

30-03-2022

Rozstrzygnięto konkurs plastyczny promujący adopcję bezdomnych zwierząt

Ilustracja do informacji: Rozstrzygnięto konkurs plastyczny promujący adopcję bezdomnych zwierząt
Na ogłoszony przez Fundację Cztery Łapki i Urząd Miejski konkurs wpłynęło 100 prac plastycznych, których autorami byli uczniowie szkół podstawowych z naszej gminy.
 
– Celem konkursu była promocja wśród mieszkańców adopcji bezpańskich psów i kotów z naszej gminy, przebywających obecnie w schronisku w Młodolinie, a także rozwijanie w nich wrażliwości w stosunku do zwierząt. Wszystkie nadesłane na konkurs prace były bardzo ładne, a ich autorzy wykazali się ogromną kreatywnością i plastycznymi uzdolnieniami. Dlatego wybranie laureatów było bardzo trudnym zadaniem – zgodnie zaznaczały Irena Buzarewicz, Sylwia Najderek i Katarzyna Ejsmont, które wchodziły w skład komisji konkursowej.
 
Po długiej naradzie jurorki przyznały pierwsze miejsce Hannie Czyż z klasy VB z SP3, drugie Oli Topolskiej z klasy VIA z SP3, a trzecie Hubertowi Forszt z klasy VIIA z SP1. Komisja postanowiła wyróżnić też 20 innych prac, których autorami są: Julia Chamarczuk (SP 1), Aleksandra Szynal (SP 3), Wojtek Kozanecki (SP 3), Maciej Waltrowski (SP 3), Kacper Puławski (SP 3), Oliwia Kwiatkowska (SP 3), Roksana Hałuszczak (SP 3), Gabryela Nędzi (SP Kaława), Julia Olbrych (SP 1), Wojciech Rożek (SP 3), Milena Retkiewicz (SP Kaława), Nadia Brylewska (SP 2), Liliana Przyrodzka (SP 1), Wojtek Ginowicz (SP Kaława), Kesja Kędrak (SP 3), Nikodem Moraczyński (SP 1), Pola Markiewicza (SP 1), Szymon Kozłowski (SP 3), Dorota Prymas (SP Kaława), Kinga Mikołajska (SP 1).
 
Konkurs odbył się pod patronatem burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza, który ufundował też nagrody dla autorów najładniejszych prac. Oficjalne podsumowanie i wręczenie nagród odbędzie się w poniedziałek, 4 kwietnia, o godz. 16.00 w ratuszu.
29-03-2022

Strażacy-ochotnicy podsumowali rok i omówili plany na 2022 r.

Ilustracja do informacji: Strażacy-ochotnicy podsumowali rok i omówili plany na 2022 r.
Przeprowadzona ostatnio we wszystkich jednostkach OSP kampania sprawozdawcza i plany na bieżący rok były głównymi tematami spotkania Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP, które odbyło się w poniedziałek, 28 marca, w siedzibie władz miejskich. Za ofiarną, niebezpieczną i pełną wyrzeczeń służbę strażakom-ochotnikom podziękował burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
W gminie Międzyrzecz działa siedem jednostek OSP: w Międzyrzeczu-Obrzycach, Bukowcu, Wyszanowie, Kaławie, Gorzycy, Kursku i Kęszycy Leśnej. W ostatnich tygodniach we wszystkich jednostkach odbyły się zebrania sprawozdawcze, podczas których druhny i druhowie jednogłośnie udzielili absolutorium zarządom i przyjęli plany na bieżący rok. Rozmawiano o tym podczas zebrania Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego OSP, które odbyło się wczoraj w ratuszu.
Strażacy przyjęli sprawozdanie finansowe za 2021 r., a kolejnym tematem były plany na bieżący rok. Rozmawiali m.in. o nowych ekwiwalentach za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych oraz o nadaniu sztandaru dla ochotników z Kurska.
 
– Ochotnicza Straż Pożarna to największa organizacja społeczna działająca w środowisku wiejskim. Strażacy nie tylko narażają swoje zdrowie ratując życie i mienie ofiar wypadków, pożarów i innych zdarzeń, ale bardzo aktywnie uczestniczą w życiu społecznym wsi. Serdecznie Wam za to dziękuję – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem gminnych struktur straży ochotniczej i zasiada w prezydium zarządu powiatowego OSP.
 
Burmistrz zaznacza, że na jego wniosek rada miejska przyjęła projekt odnowienia strażackiej floty samochodowej. Każdego roku gmina będzie zabezpieczać w swoim budżecie pieniądze na kolejny pojazd i występować o dotację na jego zakup – aż do całkowitej wymiany wysłużonych wozów bojowych na nowe. Efekty są już widoczne. Przed rokiem nowy pojazd trafił do Bukowca, a niebawem z kolejnego korzystać będą strażacy z Wyszanowa. Powody do radości mają także ochotnicy z Kaławy. Od kilku tygodni w ich remizie garażuje Star Mann, który wcześniej służył wprawdzie w straży państwowej, ale jest znacznie młodszy od używanego przez nich do tej pory Stara 266.
29-03-2022

W hali sportowo-widowiskowej powstał punkt zbiorowego zakwaterowania dla uchodźców z Ukrainy

Ilustracja do informacji: W hali sportowo-widowiskowej powstał punkt zbiorowego zakwaterowania dla uchodźców z Ukrainy
Przygotowanie tzw. Miejsca Zbiorowego Zakwaterowania trwało kilka dni. W poniedziałek, 28 marca, punkt został zgłoszony służbom wojewody lubuskiego Władysława Dajczaka, które w razie potrzeby będą tam kierować uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy.
 
– Przygotowaliśmy miejsca dla 96 osób. Nie wiemy, kiedy przyjmiemy pierwszych uchodźców. Może jeszcze dziś, a może za kilka dni. Stosowną decyzję podejmie w tej sprawie wojewoda, któremu gorąco dziękuje za wsparcie w przygotowaniu tego punktu – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Główna płyta hali została podzielona na trzy części. W dwóch pierwszych przygotowano dla uchodźców łóżka z kocami, pościelą i śpiworami, natomiast trzeci sektor ma charakter socjalno-rekreacyjny. Ustawiono tam ławy na posiłki, barek z napojami i kącik zabaw dla maluchów.
 
Ewentualni uchodźcy będą mogli korzysta z posiłków, otrzymają też przygotowane przez wolontariuszki pakiety powitalne ze środkami czystości. Będą mogli korzystać z darów przekazywanych przez mieszkańców – żywności, środków higieny i ubrań. 
 
25-03-2022

Świadczenie wychowawcze 500+ dla obywateli Ukrainy

Ilustracja do informacji: Świadczenie wychowawcze 500+ dla obywateli Ukrainy
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Biuro Terenowe w Międzyrzeczu informuje, że rozpoczyna się składanie wniosków na świadczenia wychowawcze 500+ dla obywateli Ukrainy.
 
 
 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Biuro Terenowe w Międzyrzeczu
ul.Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
tel. 95 742-13-19
kom. 502 007 620
 
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Wtorek: 8.00 - 18.00
Środa - Piątek: 8.00 - 15.00
25-03-2022

Nowy standard nadawania sygnału cyfrowej telewizji naziemnej

Ilustracja do informacji:  Nowy standard nadawania sygnału cyfrowej telewizji naziemnej
Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej staje się faktem:  
28 marca  ruszają pierwsze przełączenia a do 28 czerwca przejście na DVB-T2/HEVC nastąpi w całym kraju.
 
Nowocześniejszy  i korzystniejszy standard DVB-T2/HEVC pozwoli na odbiór większej liczby programów telewizyjnych, w jeszcze lepszej jakości obrazu.
 
Musisz być przygotowany na zmianę! Jeśli twój telewizor nie odbiera nowego sygnału - kup dekoder lub telewizor wyposażony w technologię DVB-T2/ HEVC.
 
Sprawdź czy spełniasz wymagania programu  i złóż wniosek o dofinansowanie do zakupu dekodera lub telewizora wyposażonego w nowy standard odbioru na poczcie lub w internecie.
 
Więcej informacji znajdziesz na: www.gov.pl/CyfrowaTV lub dzwoniąc pod numer 42 253 54 30
 
25-03-2022

Zawiadomienie

Ilustracja do informacji: Zawiadomienie
Rejon Dystrybucji Międzychód zawiadamia, że w dniu 3.04.2022 godz. 6.00 – 7.00 wystąpi przerwa w dostawie energii w miejscowości Międzyrzecz  na następujących ulicach:
 
Przemysłowa, Fabryczna, Gandhiego, Budowlanych, Zakaszewskiego, Rokitniańska, Lipce, Hanki, Boryny, Antka, Rocha, Piastowska, Kilińskiego, Głowackiego, Chrobrego, Dąbrowskiego, Podbielskiego, Kazimierza Wielkiego, Libelta, Ogrodowa, Lipowa, Rynek, Wesoła, Młyńska, Zamoyskiego, Oś. Kasztelańskie, Pięciu Św. Braci Międzyrzeckich, Zachodnia, Kopernika, Prusa, Krasińskiego, Słowackiego, Wojska Polskiego, Mickiewicza, Konstytucji 3-go Maja, Staszica, Mikuły, Sportowa, Szkolna, Kołłątaja, Ściegiennego, 30-tego Stycznia, Spokojna, Różana, Mieszka I, Księdza Skargi, Winnica, Oś. Zamkowe, Ożoga, Św. Wojciech od numeru 1 do 32, Krótka, Długa, Sienkiewicza, Pamiątkowa, Wybudowanie, Łąkowa, Oś. Sikorskiego, Polna, Chopina, Malczewskiego, Chełmońskiego, Wita Stwosza, Matejki, Wyspiańskiego, Kościuszki.
 
Przerwa spowodowana będzie pracami modernizacyjnymi sieci elektroenergetycznej.
 
Za utrudnienia i niedogodności przepraszamy.
 
24-03-2022

Dofinansowanie na wymianę pieca

Ilustracja do informacji: Dofinansowanie na wymianę pieca
BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI!
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ 17 789 10 99
 
Już teraz możesz otrzymać dofinansowanie za wymianę pieca – nie czekaj i skontaktuj się z nami jak najszybciej. Nasi specjaliści wyjaśnią Ci wszystko i podpowiedzą jakie dokumenty są wymagane do złożenia wniosku.
 
Naszym celem jest profesjonalna obsługa każdej osoby, która pragnie otrzymać dodatkowe pieniądze za wymieniony piec lub stara się uzyskać dofinansowanie na zakup nowego pieca do ogrzewania swojego domu.
 
„JAK OTRZYMAĆ PIENIĄDZE” - KROK PO KROKU
Poniżej przedstawiamy jak krok po kroku możesz otrzymać pieniądze za wymieniony piec:
 
KROK 1 – ZADZWOŃ A MY ZAŁATWIMY WSZYSTKO ZA CIEBIE
Jeśli wymieniłeś piec po 20.05.2021 lub planujesz wymianę pomożemy Ci w uzyskaniu bezzwrotnego dofinansowania. Nasz specjalista wypełni wniosek i poinformuje, jakie dokumenty będą potrzebne. Zapoznaj się z nim, podpisz, zeskanuj lub zrób zdjęcie i prześlij do osoby, która się z Tobą kontaktowała
 
KROK 2 - OCZEKUJ NA POZYTYWNE ROZPATRZENIE WNIOSKU
Po wypełnieniu wniosku przez naszego specjalistę i załączeniu wymaganych dokumentów poinformujemy Ciebie o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i uzyskanej kwocie, jaką otrzymasz.
 
KROK 3 – ODBIERZ DODATKOWE PIENIĄDZE
Sprawdź swoje konto bankowe i ciesz się bezzwrotnym dofinansowaniem.
 
Dokumenty do pobrania:
 
 
 
23-03-2022

Film instruktażowy dla obywateli Ukrainy

Ilustracja do informacji:  Film instruktażowy dla obywateli Ukrainy
Szanowni Państwo,
oddajemy w Państwa ręce film instruktażowy dotyczący procesu nadania numeru PESEL,informacji o Profilu Zaufanym oraz aplikacji mObywatel dla obywatela Ukrainy, który wjechał legalnie na terytorium Polski z terytorium Ukrainy od 24 lutego 2022 r. i deklaruje zamiar pozostania na terytorium Polski.
 
Przygotowany materiał ma stanowić pomoc dla obywateli Ukrainy w wyjaśnieniu kroków związanych z nadaniem numeru PESEL, informacji dotyczących aplikacji mObywatel oraz czym jest Profil Zaufany, w związku z wejściem w życie ustawy z 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
 
Film znajduje się na platformie szkoleniowej szkolenia.obywatel.gov.pl, w punkcie „12. Film instruktażowy dla Obywateli Ukrainy”, pod nazwą „Proces rejestracji obywatela Ukrainy,który przybył do Polski po 24 lutego 2022r. z terytorium Ukrainy”.
 
Tutorial został podzielony na trzy części.
 
Pierwsza z nich pokazuje kroki związane z nadaniem numeru PESEL:
- Kto może uzyskać?
- Gdzie dostać numer PESEL?
- Co musisz przygotować?
- Jak dostać numer PESEL?
- Ile będziesz czekać?
- Ile zapłacisz?
 
Druga część dotyczy objaśnienia czym jest Profil Zaufany oraz jak go uzyskać.
 
Trzecia część filmu dotyczy niezbędnych informacji związanych z aplikacją mObywatel i dokumentu Diia.pl, przygotowaną dla obywateli Ukrainy.
 
Tutorial został przygotowany w języku ukraińskim, z polskimi oraz ukraińskimi napisami.
23-03-2022

Konkurs "LUBUSKI WŁĄCZNIK". Lider Biznesu Społecznego

Ilustracja do informacji: Konkurs "LUBUSKI WŁĄCZNIK". Lider Biznesu Społecznego
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza VII edycję konkursu  „LUBUSKI WŁĄCZNIK. Lider Biznesu Społecznego”. 
 
Mamy na uwadze, że obecna sytuacja wywołana wojną na Ukrainie i Państwa mocnym zaangażowaniem w zapewnienie osobom opuszczającym Ukrainę niezbędnej pomocy nie sprzyja podejmowaniu nowych wyzwań, ale z uwagi, że nasz konkurs organizowany jest cyklicznie a jego głównym założeniem jest wzmacnianie pozycji podmiotów ekonomii społecznej z terenu województwa lubuskiego, (które również mocno zaangażowały się w pomoc uchodźcom), a także wyróżnienie jednostek samorządu terytorialnego województwa lubuskiego, które w aktywny sposób działają na rzecz rozwoju ekonomii społecznej, zachęcamy do udziału w konkursie.
 
Na zgłoszenia czekamy do dnia 30.04.2022 r.
 
Więcej szczegółowych informacji w Regulaminie konkursu.
 
 
 
21-03-2022

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) oraz art. 15zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2095 ze zm.) informuję, że 29 marca 2022 r. o godz. 9.00 odbędzie się XLIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
 
 
Porządek obrad:
           
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz w rejonie południowego węzła drogi ekspresowej S3 na wschód od ulicy Mieszka I (projekt nr 1).
  4. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz w rejonie południowego węzła drogi ekspresowej S3 na zachód od ulicy Mieszka I (projekt nr 2).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza Międzyrzecza (projekt nr 3).
  6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty targowej (projekt nr 4).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta i gminy Międzyrzecz na rok 2022 (projekt nr 5).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów najmu części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 6).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tych umów (projekt nr 7).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony i na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy (projekt nr 8).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony i na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy (projekt nr 9).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejecie od Skarbu Państwa nieruchomości położonych w m. Rojewo (projekt nr 10).
  13. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu i nadania jej statutu (projekt nr 13).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Międzyrzecz (projekt nr 14).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika Ochotniczej Straży Pożarnej za udział w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu pożarniczym i ćwiczeniu pożarniczym (projekt nr 15).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2022 (projekt nr 17).
  17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2022 (projekt nr 20).
  18. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2022 – 2033 (projekt nr 18).
  19. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu (projekt nr 19).
  20. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia programu polityki zdrowotnej pn. „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) dla rocznika 2007 i 2008 w Gminie Międzyrzecz w 2022 roku” (projekt nr 11).
  21. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022 (projekt nr 12).
  22. Podjęcie uchwały w sprawie diet i zwrotów kosztów podróży służbowych dla sołtysów sołectw Gminy Międzyrzecz (projekt nr 16).
  23. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  24. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  25. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  26. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  27. Zamknięcie obrad sesji
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych