Mieszkaniec
26-05-2020
Informacja o pracy Urzędu Miejskiego
Komunikat w sprawie ograniczenia wykonywania zadań przez Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Na podstawie § 12 ust. 1 i 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020, poz. 878), ogłaszam co następuje:
W okresie od dnia 25 maja 2020 r. do odwołania ograniczony zostaje dostęp interesantów do pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, z wyłączeniem Biura Obsługi Funduszu Alimentacyjnego przy ulicy Reymonta 5 (budynek PUBR) i punktu podawczego w holu budynku ratusza, przy ulicy Rynek 1 oraz sali ślubów, w przypadkach wymagających dokonania czynności z udziałem interesantów, a w szczególności z udziałem świadków i biegłych.
Ograniczony zostaje czas, w którym pracownicy Urzędu mogą przyjmować interesantów do godzin od 9.00 do 14.00 w każdy dzień pracy Urzędu z wyjątkiem biura podawczego, Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Staniu Cywilnego, w których obsługa interesantów realizowana jest w godzinach pracy Urzędu.
Bezpośrednia obsługa interesantów odbywać się będzie po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu spotkania w Urzędzie, z uwzględnieniem terminarza dostępności sali ślubów.
Pisma kierowane do urzędu będą przyjmowane na adres podany w Biuletynie Informacji Publicznej drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty lub złożenie do wyznaczonego pojemnika w holu Urzędu.
Burmistrz Międzyrzecz
Remigiusz Lorenz
26-05-2020
Zmiana godzin pracy Urzędu Miejskiego
Informujemy, że w piątek, 29 maja 2020 r. Urząd Miejski w Międzyrzeczu będzie czynny w godzinach od 7.00 do 13.00.
09-12-2019
Gmina stawia na cyfryzację
Gmina Międzyrzecz realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich: E-aktywni mieszkańcy województwa Dolnośląskiego i Lubuskiego.
Celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych mieszkańców, niezbędnych do skutecznego korzystania z mediów cyfrowych w celach zawodowych, edukacyjnych i rekreacyjnych wśród minimum 90 proc. uczestników objętych szkoleniami kompetencji cyfrowych do 15 .06. 2020 r.
Poniżej linki do dokumentów:
06-09-2019
Zmiana terminu mycia pojemników na odpady w rejonie III
Informujemy, że z przyczyn technicznych, termin mycia pojemników na odpady komunalne w rejonie III zostaje przesunięty z 04.09.2019 r. na 11.09.2019 r.
16-01-2017
UWAGA!BEZPŁATNA POMOC PRAWNA
Od dnia 1 stycznia 2016 r. Powiat Międzyrzecki realizuje zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej (Dz.U. z 2015 r., poz. 1255 ze zm.).
W związku z art. 9 ust. 2 i 3 w/w ustawy Starosta Międzyrzecki ustalił dwa punkty pomocy prawnej, gdzie będzie udzielana nieodpłatnie pomoc dla osób uprawnionych, określonych w/w ustawą.
Pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, pomoc prawna będzie udzielana osobiście przez radcę prawnego lub adwokata, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, z ich upoważnienia, aplikanta adwokackiego lub aplikanta radcowskiego.
W punkcie prowadzonym przez organizację pozarządową (tzn. w Skwierzynie), porad będą mogli udzielać także doradcy podatkowi - w zakresie prawa podatkowego, z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz absolwenci wyższych studiów prawniczych (posiadający co najmniej trzyletnie doświadczenie
w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej).
w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej).
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej zostały zlokalizowane w lokalach stanowiących własność powiatu i gminy Skwierzyna:
Punkt 1 - powierzony do prowadzenia na mocy porozumienia z Okręgową Izbą Radców Prawnych i Okręgową Izbą Adwokacką w Zielonej Górze
- Międzyrzecz, budynek Starostwa Powiatowego, ul. Przemysłowa 2
(parter, pok. nr 13) wg następującego harmonogramu:
Poniedziałek w godz. 1200-1600
Wtorek w godz. 1000-1400
Środa w godz. 800-1200
Czwartek w godz. 800-1200
Piątek w godz. 1200-1600
telefon kontaktowy 95 742-84-67 (czynny w godzinach pracy prawnika)
Punkt 2 - powierzony do prowadzenia organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego wyłonionej w drodze konkursu ofert
- Skwierzyna, siedziba Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z.o.o.,
ul. Chrobrego 5 od poniedziałku do piątku w godzinach 1500-1900, telefon kontaktowy 95 714-21-31 (czynny w godzinach pracy prawnika)
Ustawa zakłada, że nieodpłatną pomoc prawną (na etapie przedsądowym) przysługuje osobie fizycznej, zwanej dalej osobą uprawnioną:
- której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub
- która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub
- która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub
- która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub
- która nie ukończyła 26 lat, lub
- która ukończyła 65 lat, lub
- która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty,
- która jest w ciąży poprzez przedłożenie dokumentu potwierdzającego ciążę, w zakresie związanym z ciążą i urodzeniem dziecka, w szczególności praw rodzicielskich i uprawnień pracowniczych.
Prawo do nieodpłatnej pomocy prawnej osoba uprawniona, o której mowa w:
- pkt 1 - wykazuje przez przedłożenie oryginału albo odpisu decyzji o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- pkt 2 - wykazuje przez przedłożenie ważnej Karty Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny
- pkt 3 - wykazuje przez przedłożenie zaświadczenia, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego
- pkt 4 - wykazuje przez przedłożenie ważnej legitymacji weterana albo legitymacji weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa
- pkt 5 i 6 - wykazuje przez przedłożenie dokumentu stwierdzającego tożsamość
- pkt 7 - wykazuje przez złożenie oświadczenia, że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w tym przepisie.
Osoba uprawniona, o której mowa w pkt 1, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej składa pisemne oświadczenie, że nie wydano wobec niej decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia.
Osobie uprawnionej, o której mowa w ust. 1 pkt 1-6, wymagającej niezwłocznego uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej w przypadku sytuacji kryzysowej lub zdarzenia losowego, nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana na podstawie pisemnego oświadczenia, że jest ona uprawniona do jej uzyskania na podstawie ust. 1 pkt 1-6, a z uwagi na sytuację kryzysową lub zdarzenie losowe nie jest w stanie przedstawić dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 1-5.
Oświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 6 oraz ust. 3 i 4, osoba uprawniona składa udzielającemu nieodpłatnej pomocy prawnej pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nich klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia." Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Pomoc prawna będzie polegała na:
- poinformowaniu osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, przysługującym jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach
- wskazaniu osobie uprawnionej sposobu rozwiązania dotyczącego jej problemu prawnego
- pomocy w sporządzeniu wymagającego wiedzy prawniczej projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych
w postepowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w postepowaniu sądowo-administracyjnym - sporządzeniu projektu pisma o zwolnieniu od kosztów sądowych lub o ustanowieniu pełnomocnika z urzędu
Uprawnieni będą mogli uzyskać informacje w zakresie:
- prawa pracy
- przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej
- prawa cywilnego
- spraw karnych
- spraw administracyjnych
- ubezpieczenia społecznego
- spraw rodzinnych
- prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych i związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
Pomoc nie będzie obejmowała spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego, handlowego
i działalności gospodarczej z wyjątkiem przygotowania do jej rozpoczęcia.
i działalności gospodarczej z wyjątkiem przygotowania do jej rozpoczęcia.
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ W SKWIERZYNIE został powierzony do prowadzenia w 2017 r. Fundacji HONESTE VIVERE ul. Amałowicza-Tatara 7 04-474 Warszawa.
Nieodpłatnych porad prawnych udziela adw. Mariusz Być od poniedziałku do piątku w godzinach od 1500-1900.
01-08-2016
Nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią poniżej załączamy nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, który obowiązuje od 1 sierpnia 2016 r.
Deklarację będzie można również przesyłać drogą elektroniczną poprzez portal www.peup.pl. Wzór będzie również dostępny na naszej stronie, w zakładce Mieszkaniec.
Deklarację będzie można również przesyłać drogą elektroniczną poprzez portal www.peup.pl. Wzór będzie również dostępny na naszej stronie, w zakładce Mieszkaniec.