Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

06-04-2023

Zarządzenie burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza
Zarządzenie nr Z-30/2023 burmistrza Międzyrzecza z dnia 6 kwietnia 2023 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w 2023 roku w Gminie Międzyrzecz”.
 
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 48b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 2561 z późn. zm.1) ) oraz Uchwały Nr LXV/640/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z 28 marca 2023 r. w sprawie przyjęcia programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w 2023 roku w Gminie Międzyrzecz”
 
06-04-2023

Ogłoszenie o przetargu

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o przetargu
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu ustnym ograniczonym do podmiotów sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na sprzedaż nieruchomości gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 24/3, obręb 0002 Międzyrzecz o pow. 2,7495 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00053093/4, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu. W zapisach mpzp działka znajduje się w strefie P2 – z przeznaczeniem pod zakłady produkcyjne, rzemieślnicze, bazy transportowe, bazy budowlane, składy i magazyny.
 
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 2.200.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 1.788.617,89 zł, podatek VAT (23%) 411.382,11 zł
Wysokość wadium: 220.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 13 czerwca 2023 r. o godz. 11:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
Do dnia 07 czerwca 2023 r. do godz. 15:00 należy złożyć na piśmie w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu zgłoszenie uczestnictwa w przetargu oraz wpłacić wadium w podanej wysokości na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.– liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym ograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 06 kwietnia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
05-04-2023

Podziękowania i dyplom za wsparcie

Ilustracja do informacji: Podziękowania i dyplom za wsparcie
Spotkanie uczniów i dyrektora Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego Artura Dudy z samorządowcami i przedsiębiorcami odbył się we wtorek, 4 kwietnia, w auli Technikum nr 2, które mieszkańcy nazywają potocznie Budowlanką.
 
Tegoroczni maturzyści wraz z dyrektorem podziękowali gościom za wspieranie szkoły i pomoc w organizacji zabawy studniówkowej. Ugościli ich pysznymi wypiekami, a miłą niespodzianką były okolicznościowe dyplomy z podziekowaniami, które wręczyli burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi, staroście Agnieszce Olender, właścicielowi miejscowej firmy instalacyjno-budowlanej Tomaszowi Niewiadomskiemu, prezesowi Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Bogusławowi Czopowi, nauczycielowi Konradowi Obstowi i Małgorzacie |Obst-Gralewskie z Rady Rodziców.

- Szkoły i ich uczniowie zawsze mogą liczyć na moje wsparcie – zapewniał R. Lorenz, który prywatnie jest absolwentem budowlanki. 
05-04-2023

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Urząd Miejski w Międzyrzeczu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
 
  1. Określenie stanowiska urzędniczego:
 
  1. nazwa stanowiska: podinspektor ds. planowania przestrzennego
    i budownictwa
    w Wydziale Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego
    w Międzyrzeczu,
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat.
 
  1. Wymagania związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
 
  1. wymagania niezbędne:
    1. wymagania kwalifikacyjne:
*wykształcenie wyższe,
* wykształcenie średnie i co najmniej – 3 letni staż pracy;
(Mile widziane osoby z wykształceniem kierunkowym: planowanie
i zagospodarowanie przestrzenne, gospodarka przestrzenna, rewitalizacja, budownictwo, architektura, nieruchomości i pokrewne, jak również osoby
w trakcie studiów zaocznych i wieczorowych studiujący ww. kierunki);
  1. obywatelstwo polskie;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. niekaralność za przestępstwo z winy umyślnej;
  4. nieposzlakowana opinia;
  5. stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
 
  1. wymagania dodatkowe:
    1. znajomość aktów prawnych:
  • ustawa o samorządzie gminnym,
  • ustawa o pracownikach samorządowych,
  • ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa o gospodarce nieruchomościami,
  • ustawa o ochronie środowiska,
  • ustawa o ochronie przyrody,
  • ustawa Prawo budowlane;
    1. wiedza z dziedziny planowania przestrzennego, podziałów nieruchomości;
    2. znajomość zasad funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego;
    3. umiejętność biegłej obsługi komputera oraz innych urządzeń biurowych;
    4. zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność
      w wykonywaniu zadań, umiejętność pracy zespołowej;
    5. obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność
      i staranność, terminowość;
    6. umiejętność pracy pod presją czasu.
 
  1. Zakres zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku podinspektora:
 
  1. Prowadzenie postępowań związanych z podziałem nieruchomości.
  2. Prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  3. Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  4. Przygotowywanie zaświadczeń o zgodności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
  5. Przygotowywanie zaświadczeń związanych z ochroną zabytków.
 
  1. Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
 
Stanowisko pracy znajduje się w budynku użyteczności publicznej – administracyjnym
w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy Rynek 1.
Pomieszczenie pracy znajduje się na II piętrze, wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Podstawowym narzędziem pracy będzie komputer wraz
z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie ponad 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo szkieletowego oraz narządu wzroku.
Okresowe przebywanie na otwartej przestrzeni w różnych warunkach atmosferycznych.
 
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w marcu 2023 r. wyniósł 9,11 %
 
  1. Wymagane dokumenty:
 
  1. list motywacyjny;
  2. curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej;
  3. klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem:
    http://bip.miedzyrzecz.pl/system/pobierz.php?plik=WOA-klauzula-rodo-praca.pdf&id=7427&stats=true;
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia – zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu);
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie;
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności;
  7. oświadczenia o:
  • stanie zdrowia,
  • niekaralności,
  • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • korzystaniu z pełni praw publicznych;
    1. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
 
 
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
 
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone
w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
 
 
  1. Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
 
w zamkniętych kopertach z dopiskiem podinspektor WPP w terminie do 28 kwietnia
2023 r.
do godziny 1400 (liczy się data wpływu do Urzędu).
 
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Międzyrzecza.
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
 
Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane/dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania niezbędne i złożą komplet dokumentów będą informowane telefonicznie lub pisemnie o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji oraz
o terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru kontaktowego.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
Kontakt: Urząd Miejski Wydział Organizacyjno - Administracyjny - tel. 95 742 69 40.
 
 
 
Międzyrzecz, dnia 04.04.2023 r.
04-04-2023

Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Programu Priorytetowego "Ciepłe Mieszkanie" dla beneficjenta końcowego z terenu gminy Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Programu Priorytetowego "Ciepłe Mieszkanie" dla beneficjenta końcowego z terenu gminy Międzyrzecz
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie do wymiany tzw. "kopciuchów" w lokalach mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych w ramach Programu Priorytetowego Ciepłe Mieszkanie. Zasady naboru określa dokumentacja, którą publikujemy poniżej.
 
Dokumenty do pobrania:
Zwracamy uwagę, iż koszt dokumentacji projektowej dotyczącej wymiany stolarki okiennej lub/i drzwiowej stanowią koszt niekwalifikowalny.
04-04-2023

Młodzi strażacy w turniejowych szrankach

Ilustracja do informacji: Młodzi strażacy w turniejowych szrankach
Ponad 40 uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych wzięło udział w gminnych eliminacjach Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej. Najmłodszym z nich gratulacje złożył burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Turniej odbył się 31 marca w sali narad Urzędu Miejskiego. Uczniowie rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych: w dwóch ze szkół podstawowych i jednej ze szkół ponadpodstawowych. Pierwszą grupę młodych pasjonatów pożarnictwa przywitał burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem OSP w Gminie Międzyrzecz i zasiada w prezydium powiatowym straży ochotniczych. Samorządowiec pogratulował uczestnikom zainteresowań oraz życzył im jak najlepszych wyników podczas turniejowych zmagań. Pozostałe grupy przywitała natomiast sekretarz Urzędu Miejskiego Anna Sawka, która wręczała też nagrody finalistom. 

Dodatkową atrakcją dla najmłodszej grupy był „Basior”, czyli nowy samochód ratowniczo-gaśniczy strażaków-ochotników z Wyszanowa, który akurat zaparkował przed ratuszem. Uczniowie byli zachwyceni pojazdem, a prezentacja jego specjalistycznego wyposażenia z pewnością pomogła im w trakcie turnieju. Poza znajomością przepisów przeciwpożarowych musieli bowiem wykazać się wiedzą na temat sprzętu ratowniczo-gaśniczego. Ich przygotowanie oceniała komisja w składzie: Dariusz Surma, Dorota Surma, Rafał Kozdra, Robert Strzelecki i Lech Malinowski.
 
W pierwszej grupie wiekowej – uczniów klas I-IV szkół podstawowych – bezkonkurencyjna była Antonina Kaczmarek ze Szkoły Podstawowej nr 3. Drugie miejsce zajęła Zofia Baran z SP w Bukowcu, a trzecie Adrian Robak z SP nr 2.
 
W drugiej grupie wiekowej – uczniów klas V-VIII – Wygrała Laura Kusik z SP w Bukowcu, drugie miejsce zajęła Maria Baran z SP w Bukowcu, a trzecie Adam Okińczyc z SP 6. 
 
W trzeciej grupie wiekowej – uczniów szkół ponadpodstawowych – pierwsze miejsce zajęła Weronika Kusik z Liceum Ogólnokształcącego, drugi był Filip Urbaniak z Technikum nr 2, a trzeci Jakub Kowalski.
 
- Gratuluję uczestnikom, zwycięzcom i strażakom, którzy przeprowadzili turniej. Bardzo mnie cieszy ogromne zainteresowanie dzieci i młodzieży strażą pożarną oraz wiedzą pożarniczą. Nasi strażacy nie muszą się martwić o następców – komentuje burmistrz. 
04-04-2023

Próbne matury

Ilustracja do informacji: Próbne matury
Serwis edukacyjny dyktanda.pl zaprasza uczniów szkół średnich na próbne egzaminy maturalne. Arkusze egzaminacyjne zostały udostępnione bezpłatnie.


Dla wszystkich maturzystów, którzy chcą sprawdzić swoja wiedzę przed tegorocznymi egzaminami, przygotowaliśmy:
15 arkuszy z języka polskiego,
16 arkuszy z matematyki,
3 arkusze z chemii.
 
 Więcej informacji pod adresem:

https://www.dyktanda.pl/probne-matury/
03-04-2023

„Basior” poprawi bezpieczeństwo mieszkańców

Ilustracja do informacji: „Basior” poprawi bezpieczeństwo mieszkańców
Co cieszy strażaków z Wyszanowa? Nowy samochód ratowniczo-gaśniczy, który dotarł już do naszej gminy. – To już trzeci nowy pojazd, który trafił w ostatnich latach do strażaków z naszej gminy – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Samochód na podwoziu MANa jest najnowszym nabytkiem strażaków-ochotników z Wyszanowa. W piątek. 31 marca, zaparkował przed ratuszem, gdzie obejrzeli go uczestnicy Młodzieżowego Turnieju Wiedzy Pożarniczej. Strażacy zaprezentowali go także przedszkolakom i uczniom szkoły podstawowej w Bukowcu. – Oficjalne przywitanie pojazdu odbędzie się po Świętach Wielkanocnych – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem straży ochotniczej w Gminie Międzyrzecz oraz zasiada w prezydium zarządu powiatowego OSP.
 
Samochód ma zbiornik na wodę o pojemości 4 tys. litrów oraz dodatkowy na 400 litrów środka pianotwórczego. Został ‘uzbrojony” w sprzęt używany przez strażaków  podczas akcji ratowniczych. – Zastąpi pojazd marki Magirus, który ma już prawie pół wieku – zaznacza prezes OSP w Wyszanowie Jarosław Tomaszewski, który jest jednocześnie sołtysem Wyszanowa i radnym miejskim.
 
Pojazd wyróżnia żółty pas na masce i burcie, a także nazwa „Basior”. Skąd się wzięła? – Nawiązuje do pomnika wilka, zastrzelonego w 1852 roku w pobliskich lasach – wyjaśniają strażacy.
 
Gmina zapłaciła za pojazd 1 mln. 19 tys. 670 zł. Burmistrz podkreśla, że został zakupiony dzięki dwóm dotacjom, a część tej kwoty sfinansowała gmina. – Na jego zakup Komendant Główny Straży Pożarnej przyznał nam 375 tysięcy złotych, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazał 200 tysięcy złotych, a gmina wyłożyła ze swojego budżetu 444 tysiące 670 złotych – wylicza R. Lorenz.
 
Burmistrz podkreśla, że pojazd ułatwi strażakom prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych i poprawi bezpieczeństwo mieszkańców. To już trzeci nowy samochód, który trafił w ostatnich latach do naszych strażaków. Wcześniej pojazdy strażackie otrzymały jednostki OSP z Obrzyc i Bukowca. Kolejny dostaną ochotnicy z Kaławy. Gwarancją jest promesa, którą R. Lorenz i prezes OSP Kaława Andrzej Obst odebrali przed kilkoma dniami w Lemierzycach.
 
– Pojazdy zostały zakupione dzięki rządowym dotacjom, ale przy finansowym udziale gminy. Dziękuje radnym, którzy przed kilkoma laty przychylili się do mojego projektu odnowienia strażackiej floty i od tej pory w kolejnych budżetach gminy zabezpieczają odpowiednie środki na zakup nowych wozów bojowych. Słowa podziękowania kieruje też pod adresem wszystkich osób i instytucji, które zaangażowały się w ten program. Szczególnie komendantowi gminnemu OSP Dariuszowi Surmie, który wkłada wiele pracy i serca, żeby nasi strażacy mieli coraz lepsze warunki służby i coraz nowocześniejszy sprzęt – mówi R. Lorenz.  
03-04-2023

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Wojciecha, na realizację zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego pn. „Piknik św. Wojciecha w Międzyrzeczu.
 
 
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. 2023 poz. 571) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 80 lub pocztą elektroniczną na adres e-mail.
 
 
03-04-2023

Burmistrz w komitecie monitorującym fundusze unijne

Ilustracja do informacji: Burmistrz w komitecie monitorującym fundusze unijne
Burmistrz Remigiusz Lorenz został powołany do Komitetu programu Fundusze Europejskie dla woj. Lubuskiego w latach 2021-2027.
 
 
Nominację do komitetu burmistrz odebrał pod koniec marca podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim woj. lubuskiego. Został do niego powołany przez Marszałka Województwa Lubuskiego Elżbietę Annę Polak, zaś nominację odebrał z rąk przewodniczącego komitetu Marcina Jabłońskiego, który jest jednocześnie członkiem zarządu województwa lubuskiego.
 
Komitet monitoruje wdrażanie Funduszy Europejskich dla woj. lubuskiego w latach 2021-2027. – Chodzi o ogromne kwoty, które województwo lubuskie, w tym również nasza gmina, mają otrzymać z Unii Europejskiej – zaznacza R. Lorenz