Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

10-08-2021

Rachmistrz Spisowy to funkcjonariusz państwowy!

Ilustracja do informacji: Rachmistrz Spisowy to funkcjonariusz państwowy!
Rachmistrz spisowy to funkcjonariusz państwowy, którego zadaniem jest pomóc Ci zrealizować obowiązek spisowy w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021.
 
Rachmistrz może odwiedzić Cię w mieszkaniu lub zadzwonić do Ciebie, aby przeprowadzić wywiad spisowy. W czasie kontaktów bezpośrednich rachmistrzowie przestrzegają procedur sanitarnych rekomendowanych przez MZ i GIS.
 
Informacje, które przekazujesz rachmistrzowi są bezpieczne i zostaną wykorzystane jedynie do celów statystycznych. Zgodnie z obowiązującym prawem, nie możesz odmówić rachmistrzowi realizacji wywiadu i przekazania danych w ramach spisu powszechnego.
 
Udział w Spisie Powszechnym, to obowiązek każdego z nas.
05-08-2021

29 Edycja Europejskich Dni Dziedzictwa

Ilustracja do informacji: 29 Edycja Europejskich Dni Dziedzictwa
Szanowni Państwo,
Europejskie Dni Dziedzictwa obchodzone są w Polsce od 1993 roku. Tegoroczna, 29 edycja EDD odbędzie się podczas dwóch wrześniowych weekendów – 11/12 i 18/19 pod hasłem SMAKI DZIEDZICTWA
 
W załączeniu przesyłam plik, w którym znajduje się opis kontekstu hasła. Zachęcam też do zapoznania się z podcastem smaki dziedzictwa wg Roberta Makłowicza http://edu.nid.pl/materialy-edukacyjne/smaki-dziedzictwa-wedlug-roberta-maklowicza
 
Bogactwo smaków w naszym województwie zasługuje na promocję i popularyzację dla kolejnych pokoleń. Bardzo liczymy na Państwa aktywny udział w tegorocznej edycji Europejskich Dni Dziedzictwa. Wszelkie informacje o EDD znajdują się na stronie https://edd.nid.pl/
 
By zgłosić wydarzenie wystarczy wypełnić formularz, który dostępny jest pod tym adresem formularz zgłoszeniowy_EDD_2021
Zachęcamy, by zrobić to do 20 sierpnia 2021 r. Dzięki dotrzymaniu tego terminu możliwe będzie przekazanie organizatorom atrakcyjnych gadżetów przygotowanych przez Narodowy Instytut Dziedzictwa.
 
Wszelkie materiały potrzebne do promocji wydarzenia można pobrać stąd materiały promocyjne_EDD_2021 
 
W województwie lubuskim w latach 2018-2020 zorganizowano ponad 200 wydarzeń EDD, w których wzięło udział prawie 16 tysięcy osób. Od tego roku, społeczną funkcję regionalnego koordynatora EDD w województwie lubuskim pełni Stowarzyszenie Czas A.R.T. ze Wschowy.
 
W przypadku pytań zachęcam do kontaktu mailowego eddlubuskie~@~gmail~.~com
 
Życzę smakowitego planowania i zorganizowania wydarzenia EDD.
 
Grażyna Strózik wolontariuszka
Stowarzyszenie Czas A.R.T. - regionalny koordynator EDD
https://www.facebook.com/EDDwLubuskiem
 
04-08-2021

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Stowarzyszenia Lokalna Organizacja Turystyczna”Lubuski Region Turystyczny” na  realizację zadania publicznego obejmującego działania w zakresie turystyki i krajoznawstwa pn. Europejski Festiwal  Kulinarny „Smaczne Międzyrzeckie ”
 
 
 
 
02-08-2021

Międzyrzecz pamiętał o 77. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego

Ilustracja do informacji: Międzyrzecz pamiętał o 77. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego
Obchody 77. rocznicy wybuchu najkrwawszego z polskich powstań odbyły się w dniu 1 sierpnia przed Pomnikiem Tysiąclecia Państwa Polskiego. Hołd Powstańcom i Mieszkańcom Warszawy złożyli harcerze, mieszkańcy oraz przedstawiciele wojska, władz miasta i powiatu. – To jedna z najważniejszych dat w ponad tysiącletniej historii naszego kraju – zaznaczała zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg.
 
Równo o godz. 17.00 nad Międzyrzeczem – podobnie jak nad Warszawą i innymi polskimi miastami - rozległ się sygnał syreny alarmowej. Na chodnikach zamarł ruch, mieszkańcy i turyści stanęli w miejscu, by uczcić 77. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Na baczność stanęli też harcerze, mieszkańcy, przedstawiciele wojska, władz miasta i powiatu, którzy przyszli przed Pomnik Tysiąclecia Państwa Polskiego oddać hołd bohaterskim powstańcom i mieszkańcom naszej stolicy. Przedtem wysłuchali wydanego przez Tadeusza Bora-Komorowskiego rozkazu o wybuchu powstania, który przed szpalerem zuchów i harcerzy odczytał zastępca komendanta Hufca ZHP Adrian Portała.
 
Kwiaty przed pomnikiem złożyli m.in. harcerze, mieszkańcy i szef sztabu 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej ppłk Mariusz Fil. Gminę Międzyrzecz reprezentowali zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg i sekretarz Urzędu Miejskiego Łukasz Ruta, przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych, jej zastępcy Elżbieta Jarmolińska i Andrzej Chmielewski oraz radni Maria Kijak, Marek Cieloch i Grzegorz Skrzek, natomiast powiat zastępca starosty Zofia Plewa i przewodniczący Rady Powiatu Tomasz Jarmoliński.
 
- Dzień 1 sierpnia to jedna z najważniejszych dat w ponad tysiącletniej historii naszego kraju. Powstańców i świadków tamtych wydarzeń jest coraz mniej, ale ani my, ani nasze dzieci i wnuki, nigdy nie zapomnimy o ich poświeceniu i złożonej przez nich daninie krwi – mówiła A. Śnieg.
 
Ostatnim akordem uroczystości była krótka część artystyczna, podczas której zuchy i harcerze przypomnieli uczestnikom bohaterstwo i martyrologię Powstańców i Mieszkańców Warszawy.
30-07-2021

Ogłoszenie o przetargu

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o przetargu
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż: nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Konstytucji 3 Maja, w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 330/4 o pow. 0,0147 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00020092/7, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
 
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 13.000,00 zł, w tym:
 
Wysokość wadium: 2.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 08 września 2021 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul.
 
Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 03 września 2021 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 27 lipca 2021 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl oraz www.miedzyrzecz.pl.
 
Dodatkowe informacje na temat przetargów można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
 
27-07-2021

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów na  realizację zadania publicznego obejmującego działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym pn.:  „Biesiada integracyjna seniorów PZERiI M-cz ”
 
 
Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm. ) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w  art.  3  ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
 
Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 7426941 lub  pocztą elektroniczną snajderek~@~miedzyrzecz~.~pl
 
 
 
27-07-2021

Informacja dla rolników

Ilustracja do informacji: Informacja dla rolników
W związku z Afrykańskim Pomorem Świń na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju wsi można zapoznać się z nowym programem wsparcia dla gospodarstw utrzymujących świnie oraz przekazuję link do zapoznania się - możliwość składania wniosków o pomoc na refundację wydatków na bioasekuracje.
 
Linki do informacji:
 
Informujemy, że w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównym Inspektoracie Weterynarii, w godzinach pracy urzędu, czynne są punkty kontaktowe w sprawie informacji dotyczących afrykańskiego pomoru świń (ASF).
27-07-2021

Informacja o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o sesji Rady Miejskiej
Informacja o sesji Rady Miejskiej
 
 
W dniu 3 sierpnia 2021 r. o godz. 9.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się XL sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt uczestników w Dziennym Domu „Senior+” w Międzyrzeczu (projekt nr 1).
  4. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego (projekt nr 2).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 3).
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 4).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 5).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 6).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 7).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 8).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 9).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 10).
  13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 11).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 12).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 13).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 14).
  17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 15).
  18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 16).
  19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 17).
  20. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Lokalnego programu rewitalizacji dla gminy Międzyrzecz na lata 2021 – 2023” (projekt nr 18).
  21. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania petycji (projekt nr 19).
  22. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Międzyrzecza (projekt nr 20).
  23. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  24. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  25. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  26. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  27. Zamknięcie obrad sesji.
 
Przewodnicząc Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych
26-07-2021

Awanse i gratulacje dla policjantów

Ilustracja do informacji: Awanse i gratulacje dla policjantów
Podczas powiatowych obchodów Święta Policji ponad 40 stróżów prawa z naszego powiatu otrzymało awanse na wyższe stopnie. Gratulacje i życzenia złożyła im m.in. zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg.
 
Uroczystość odbyła się w piątek, 23 lipca, w Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie. Po mszy świętej policjanci i ich goście wzięli udział w apelu na placu przy bazylice. Komendant powiatowy policji inspektor Paweł Rynkiewicz podziękował swoim podkomendnym za ofiarną służbę i wręczył 41 stróżom prawa awanse na wyższe stopnie.
 
W uroczystości wzięli udział m.in. leśnicy, przedstawiciele jednostek wojskowych ze Skwierzyny i Międzyrzecza oraz samorządowcy z powiatu międzyrzeckiego. Gminę Międzyrzecz reprezentowali zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg i wiceprzewodniczący rady miejskiej Andrzej Chmielewski.
 
- Panie komendancie, policjantki, policjanci i pracownicy komendy powiatowej. W imieniu burmistrza Remigiusza Lorenza i przewodniczącej Rady Miejskiej pani Katarzyny Budych, którą reprezentuje dziś jej zastępca Andrzej Chmielewski, pragnę Państwu pogratulować z okazji Waszego święta. To niesamowity dzień i niesamowita okazja, żeby podziękować Wam drodzy policjanci i pracownicy policji za trud, który wkładacie w swoją służbę. Za to, że mieszkańcy gminy Międzyrzecz mogą być spokojni o swoje mienie i życie. Za to, że zawsze jesteście z nami w trudnych sytuacjach. Chociażby tej, którą mamy teraz. W sytuacji pandemii, która nie ominęła naszej gminy. Serdecznie Wam za to dziękuję – mówiła A. Śnieg, która wręczyła komendantowi powiatowemu policji insp. P. Rynkiewiczowi bukiet kwiatów i list gratulacyjny od burmistrza Remigiusza Lorenza.
26-07-2021

Nowoczesny sprzęt ratowniczy dla międzyrzeckich strażaków-ochotników

Ilustracja do informacji: Nowoczesny sprzęt ratowniczy dla międzyrzeckich strażaków-ochotników
Sprzęt za 105 tys. zł trafił do jednostek OSP w gminie Międzyrzecz. Jego zakup był możliwy dzięki dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
 
Nowoczesne urządzenia ratownicze zakupione zostały w ramach ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych „Mały Strażak”. Wszystkie jednostki OSP z terenu naszej Gminy pozyskały dofinansowanie w wysokości po 15 tys. złotych każda, z przeznaczeniem na zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń.
 
Poszczególne jednostki otrzymały:
 
OSP Bukowiec – dziesięć hełmów bojowych HEROS – titan firmy Rosenbauer.
OSP Gorzyca – trzy komplety ubrań specjalnych firmy TEXPORT, dwa komplety ubrań koszarowych oraz dwa cyfrowe radiotelefony przenośne Motorola DP 4600e.
OSP Kaława i OSP Wyszanowo – trzy komplety ubrań specjalnych firmy TEXPORT, dwie kompozytowe butle powietrzne MSA 6,8l/300 z reduktorami oraz dwie latarki kątowe Survivor.
OSP Kęszyca Leśna – trzy kpl. ubrań specjalnych firmy TEXPORT, cyfrowy radiotelefon przenośny Motorola DP 4600e oraz cztery latarki kątowe Survivor.
 
OSP Kursko i OSP Międzyrzecz - Obrzyce – cztery komplety ubrań specjalnych firmy TEXPORT oraz dwa kpl. ubrań koszarowych.
Doposażenie naszych jednostek w powyższy sprzęt i umundurowanie wpłynie na podniesienie stopnia gotowości operacyjnej powołanych w nich Jednostek Operacyjno – Technicznych, poprawę skuteczności działania oraz przede wszystkim na podniesienie poziomu bezpieczeństwa mieszkańców gminy. Nowoczesny sprzęt wpłynie również na komfort pracy ratowników niosących pomoc potrzebującym podczas różnych, niejednokrotnie skomplikowanych oraz niebezpiecznych działań.