Mieszkaniec
04-04-2023
Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Programu Priorytetowego "Ciepłe Mieszkanie" dla beneficjenta końcowego z terenu gminy Międzyrzecz
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie do wymiany tzw. "kopciuchów" w lokalach mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych w ramach Programu Priorytetowego Ciepłe Mieszkanie. Zasady naboru określa dokumentacja, którą publikujemy poniżej.
Dokumenty do pobrania:
- Zarządzenie Burmistrza
- Załącznik do Zarządzenia Burmistrza - Regulamin Naboru
- Załącznik nr 1 do Regulaminu naboru – Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 2 do Regulaminu naboru – Wzór wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 3 do Regulaminu naboru – Wzór Pełnomocnictwa
- Załącznik nr 4 do Regulaminu naboru – Wzór Umowy o dofinansowanie
- Załącznik nr 5 do Regulaminu naboru – Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
- Załącznik nr 6 do Regulaminu naboru – Wzór wniosku o płatność
Zwracamy uwagę, iż koszt dokumentacji projektowej dotyczącej wymiany stolarki okiennej lub/i drzwiowej stanowią koszt niekwalifikowalny.
29-03-2023
Spotkanie informacyjne dot. programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 w Międzyrzeczu
W związku z zatwierdzeniem przez Komisję Europejską programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021–2027 przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego organizują wraz z Gminą Międzyrzecz spotkanie informacyjne dla osób zainteresowanych pozyskaniem środków z Unii Europejskiej. Podczas spotkania obecni będą przedstawiciele Zarządu Województwa Lubuskiego, a poprowadzą je pracownicy departamentów funduszowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, zaangażowanych we wdrażanie programu.
Dowiedzą się Państwo w jakich obszarach i terminach planowane są najbliższe konkursy, a także przedstawione zostaną ogólne zasady, które będą obowiązywać w ramach nowego programu regionalnego.
Spotkanie odbędzie się w Bibliotece Miejskiej w dniu 12 kwietnia, Oddział Dziecięcy na I piętrze
Planowany czas spotkań: godz. 10.00-12.00.
Ramowy program:
- Informacje ogólne o programie, wraz z podziałem alokacji.
- Harmonogram prac dotyczący uruchomienia pierwszych konkursów.
- Założenia dotyczące ogłoszenia pierwszych konkursów w ramach EFRR.
- Założenia dotyczące ogłoszenia pierwszych konkursów w ramach EFS+.
- Podsumowanie spotkania, pytania
Ilość miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
Swój udział muszą Państwo zgłosić poprzez FORMULARZ REJESTRACYJNY.
22-11-2021
2) fakt zatrudnienia krewnego dziecka w linii prostej (dziadka/babci, pradziadka/prababci, matki/ojca/opiekunów prawnych) w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej PPGR oraz jego zamieszkiwania w gminie lub miejscowości objętej PPGR (w tym celu należy złożyć np.: świadectwo pracy, umowa o pracę, zaświadczenie z KOWR o zatrudnieniu, legitymację służbową, książeczka zdrowia, kartę z poradni ogólnej ośrodka zdrowia, odcinki list płac/wynagrodzeń byłych pracowników w PPGR, dokumenty pochodzące z ZUS/KRUS dot. świadczeń emerytalnych lub rentownych byłych pracowników PPGR, dowód osobisty potwierdzające zatrudnienie/lub zamieszkanie w PPGR, dyplomy potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR,zaświadczenie o zameldowaniu, legitymacja ubezpieczeniowa, w której jest zapis o adresie zamieszkania itp.).
Granty PPGR - wezwanie do uzupełnienia dokumentów
W związku z bardzo dużą liczbą wniosków złożonych do programu „Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym”, organizator konkursu: Centrum Projektów Polska Cyfrowa nałożył na gminę obowiązek uzyskania od Wnioskodawców dokumentów potwierdzających dane zawarte w oświadczeniach.
Wszystkie osoby, które złożyły wnioski o przyznanie laptopa/komputera stacjonarnego/tabletu, proszone są o złożenie następujących dokumentów poświadczających:
1) stopień pokrewieństwa w linii prostej matki/ojca/opiekuna prawnego, dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu (w tym celu należy złożyć odpisy aktów stanu cywilnego np.: odpisy aktów urodzenia, odpisy aktów zgonu lub kopie dowodów osobistych etc.)
1) stopień pokrewieństwa w linii prostej matki/ojca/opiekuna prawnego, dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu (w tym celu należy złożyć odpisy aktów stanu cywilnego np.: odpisy aktów urodzenia, odpisy aktów zgonu lub kopie dowodów osobistych etc.)
2) fakt zatrudnienia krewnego dziecka w linii prostej (dziadka/babci, pradziadka/prababci, matki/ojca/opiekunów prawnych) w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej PPGR oraz jego zamieszkiwania w gminie lub miejscowości objętej PPGR (w tym celu należy złożyć np.: świadectwo pracy, umowa o pracę, zaświadczenie z KOWR o zatrudnieniu, legitymację służbową, książeczka zdrowia, kartę z poradni ogólnej ośrodka zdrowia, odcinki list płac/wynagrodzeń byłych pracowników w PPGR, dokumenty pochodzące z ZUS/KRUS dot. świadczeń emerytalnych lub rentownych byłych pracowników PPGR, dowód osobisty potwierdzające zatrudnienie/lub zamieszkanie w PPGR, dyplomy potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR,
Zwracamy uwagę, iż zeznania osób fizycznych, według zaleceń Centrum Projektów Polska Cyfrowa, nie mogą stanowić podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PPGR
3) zaświadczenia ze szkoły, w której dziecko się uczy, iż dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. W przypadku uczniów klasy I szkoły średniej należy również dostarczyć zaświadczenie ze szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszczało w ubiegłym roku szkolnym. Uwaga zaświadczenie należy złożyć wg załączonego wzoru.
4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie ucznia na terenie Gminy Międzyrzecz (w tym celu należy złożyć dokumenty wystawione na rodziców/opiekunów prawnych np. kopię rachunku za śmieci, fakturę za media, umowa najmu,poświadczenie zameldowania, zaświadczenie ze szkoły wg załączanego wzoru itp.)
3) zaświadczenia ze szkoły, w której dziecko się uczy, iż dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. W przypadku uczniów klasy I szkoły średniej należy również dostarczyć zaświadczenie ze szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszczało w ubiegłym roku szkolnym. Uwaga zaświadczenie należy złożyć wg załączonego wzoru.
4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie ucznia na terenie Gminy Międzyrzecz (w tym celu należy złożyć dokumenty wystawione na rodziców/opiekunów prawnych np. kopię rachunku za śmieci, fakturę za media, umowa najmu,
5) Wypełnione oświadczenie wg załączonego wzoru;
Ww. dokumenty są niezbędne, aby uznać zasadność wsparcia dla uczniów (czyli przekazanie im. komputerów, pozyskanych przez Gminę Międzyrzecz w konkursie „Granty PPGR – wsparcie rodzin popegeerowskich w rozwoju dla uczniów” i stanowią warunek konieczny w ramach procedury uzupełniającej wniosek Gminy Międzyrzecz do instytucji weryfikującej.
Ww. dokumenty są niezbędne, aby uznać zasadność wsparcia dla uczniów (czyli przekazanie im. komputerów, pozyskanych przez Gminę Międzyrzecz w konkursie „Granty PPGR – wsparcie rodzin popegeerowskich w rozwoju dla uczniów” i stanowią warunek konieczny w ramach procedury uzupełniającej wniosek Gminy Międzyrzecz do instytucji weryfikującej.
Uzupełnienia ww. dokumentacji należy składać:
1) w wersji papierowej, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu w kopercie oznaczonej „Uzupełnienie Granty PPGR” :
2) poprzez skany dokumentów, przesłane e-mailem na adres e-mail
2) poprzez skany dokumentów, przesłane e-mailem na adres e-mail
3) poprzez skrzynkę ePUAP: /d2ko9px31c/skrytka
w nieprzekraczalnym terminie do 6 grudnia 2021 roku.
UWAGA! Niedostarczenie kompletu w/w dokumentów, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o udzielenie wsparcie dla ucznia.
w nieprzekraczalnym terminie do 6 grudnia 2021 roku.
UWAGA! Niedostarczenie kompletu w/w dokumentów, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o udzielenie wsparcie dla ucznia.
Kontakt w sprawie: 957426984
UWAGA! AKTUALIZACJA 23.11.2021 - Gmina Międzyrzecz z katalogu dokumentów potwierdzających zamieszkanie ucznia oraz krewnego pracującego w PPGR wykreśla "Poświadczenie o zameldowaniu". W związku z powyższym prosimy o niedostarczanie powyższego dokumentu.
Dokumenty do pobrania:
W związku z aktualizacją Regulaminu przez organizatora Programu pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa, i w związku z tym rozszerzeniem zakresu prac Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu związanego z w/w Programem, niniejszym przedstawiamy zaktualizowaną klauzulę informacyjną:
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
- Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: e-mail . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: e-mail lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Celem przetwarzania pozyskanych danych osobowych jest realizacja zadań
i obowiązków ciążących na administratorze, w związku z uzyskaniem przez Gminę Międzyrzecz grantu w ramach Programu pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich
w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa. - Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych wymaganych przez organizatora projektu jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji w/w zadania.
- Dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym, i w związku
z realizacją w/w projektu oraz na podstawie przepisów prawa. - Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prowadzenia w/w zadania i do zakończenia okresu archiwizacji.
18-10-2021
Komputery dla dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR
Gmina Międzyrzecz przygotowuje się do złożenia wniosku o przyznanie grantu z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa umożliwiającego zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej. W tym celu ogłaszamy dla uprawnionych mieszkańców naszej gminy nabór oświadczeń, na podstawie których Gmina będzie ubiegać się o wspomniane dofinansowanie.
Kto może ubiegać się o zakup sprzętu?
Do wsparcia pomocą związaną z przekazaniem sprzętu komputerowego kwalifikuje się dziecko lub pełnoletni uczeń szkoły średniej:
- który jest mieszkańcem miejscowości, na terenie Gminy Międzyrzecz, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
- jest członkiem rodziny, w której rodzice/opiekunowie prawni, dziadkowie lub pradziadkowie pracowali niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej.
O wsparcie nie mogą ubiegać się rodzice/opiekunowie prawni/pełnoletni uczniowie szkół średnich, którzy uzyskali w roku 2020 lub 2021 na własność lub w drodze użyczenia komputer stacjonarny lub laptop zakupiony ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrot kosztów lub dofinansowanie zakupu tych rzeczy.
O jaki sprzęt można się ubiegać?
Osoby uprawnione mogą ubiegać się o zakup laptopa/komputeru stacjonarnego lub o zakup tabletu. Sprzęt zostanie zakupiony przez Gminę po uzyskaniu Grantu. Osoby składające oświadczenia proszone są także o wypełnienie „Informacji o wyborze sprzętu”, to pozwoli oszacować Gminie realne zapotrzebowanie na konkretny rodzaj sprzętu.
Co zrobić, aby uzyskać wsparcie?
Aby ubiegać się o wsparcie należy w terminie do 29 października 2021 r. złożyć w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu (hol Ratusza – okienko podawcze) następujące dokumenty:
- Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego (składane w przypadku niepełnoletniego dziecka),
- Oświadczenie ucznia szkoły średniej który osiągnął pełnoletność,
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Informację o wybranym rodzaju sprzętu komputerowego.
- Nieobligatoryjnie - Potwierdzenie zatrudnienia członka rodziny w PPGR (zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy lub inny dokument potwierdzający zatrudnienie danej osoby).
Dokumenty powinny znajdować się w kopercie, zszyte w sposób uniemożliwiający dekompletację. Na kopercie należy napisać „Cyfrowa Gmina – Granty PPGR”.
UWAGA! Potwierdzenie zatrudnienia członka rodziny w PPGR nie jest załącznikiem obligatoryjnym. Jeśli jednak dysponują Państwo takim dokumentem, prosimy o załączenie kopii lub oryginału. Ułatwi to weryfikację Oświadczeń.
UWAGA 2! Jeżeli nie posiadają Państwo dokumentu potwierdzającego zatrudnienie w PPGR, prosimy na Oświadczeniu oprócz nazwy gospodarstwa wskazać także (w dowolnym miejscu) orientacyjne lata pracy w PPGR oraz, jeżeli jest taka możliwość, rodzaj stanowiska pracy. Ułatwi to weryfikację wskazanej osoby w spisach Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Gorzowie.
Dokumenty do pobrania:
13-08-2021
Seniorze! Spisz się, to proste.
Seniorze, pamiętaj, że zawsze możesz zweryfikować tożsamość rachmistrza spisowego. Poproś go, aby wylegitymował się identyfikatorem. Jeśli nadal masz wątpliwości możesz zweryfikować jego tożsamość poprzez:
• specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://spis.gov.pl/,
• kontakt z infolinią spisową pod numerem 22 279 99 99, wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, zaistniały incydent należy niezwłocznie zgłosić na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.
Rachmistrzowie skontaktują się z osobami, które nie spisały się samodzielnie przez Internet lub nie realizowały spisu przez wywiad telefoniczny na infolinii spisowej.
Przypominamy, że zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1775), nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami fizycznymi objętymi spisem. Udział w wywiadzie prowadzonym przez rachmistrza jest obowiązkowy.
11-08-2021
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r. do 30 września 2021 r.
Do 30 września br. trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Spisz się jak najszybciej samodzielnie przez Internet lub poprzez Infolinię. Jest to twój obowiązek. Pamiętaj masz na to czas tylko do momentu, gdy skontaktuje się z tobą rachmistrz.
Rachmistrzowie spisowi przeprowadzają wywiady bezpośrednie oraz wywiady telefoniczne. Kontaktu ze strony rachmistrza mogą spodziewać się osoby, które dotychczas nie wypełniły obowiązku spisowego za pomocą jednej w powyższych metod.
W przypadku wywiadów telefonicznych, niezależnie od województwa, rachmistrzowie dzwonią z numerów: 22 828 88 88 lub 22 279 99 99.
Rachmistrz może również zapukać do drzwi naszego mieszkania w celu przeprowadzenia wywiadu bezpośredniego.
Przypominamy, że zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami fizycznymi objętymi spisem. Oznacza to, że czas na samospis mamy do momentu, gdy skontaktuje się z nami rachmistrz.
10-08-2021
Rachmistrz Spisowy to funkcjonariusz państwowy!
Rachmistrz spisowy to funkcjonariusz państwowy, którego zadaniem jest pomóc Ci zrealizować obowiązek spisowy w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021.
Rachmistrz może odwiedzić Cię w mieszkaniu lub zadzwonić do Ciebie, aby przeprowadzić wywiad spisowy. W czasie kontaktów bezpośrednich rachmistrzowie przestrzegają procedur sanitarnych rekomendowanych przez MZ i GIS.
Informacje, które przekazujesz rachmistrzowi są bezpieczne i zostaną wykorzystane jedynie do celów statystycznych. Zgodnie z obowiązującym prawem, nie możesz odmówić rachmistrzowi realizacji wywiadu i przekazania danych w ramach spisu powszechnego.
Udział w Spisie Powszechnym, to obowiązek każdego z nas.
Dowiedz się więcej: https://spis.gov.pl/nie-spisales-sie-przez-internet-lub.../
14-05-2021
Narodowy Spis Powszechny 2021
Usługa tłumacza języka migowego poprzez aplikację.
Certyfikowany tłumacz języka migowego dostępny będzie w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostęp do tłumacza języka migowego w poniższym linku:
23-11-2020
Uwaga: Konsultacje społeczne
Rozpoczęły się konsultacje społeczne z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi dotyczące Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Międzyrzeczna lata 2021-2030. Uwagi do opracowania mieszkańcy Gminy i organizacje pozarządowe mogą przekazywać do 15 grudnia 2020 r.
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Międzyrzecz na lata 2021-2030 to dokument, w którym są zawarte najważniejsze kierunki działań w odniesieniu do problemów społecznych występujących w Gminie. Strategia będzie materiałem wyjściowym do opracowania i finansowania szczegółowych programów i projektów z zakresu polityki społecznej Gminy w latach 2021-2030.
W konsultacjach mogą wziąć udział mieszkańcy i organizacje pozarządowe prowadzące działalność na rzecz mieszkańców. Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na trzy sposoby. Po pierwsze: poprzez wypełnienie ankiety konsultacyjnej i przesłanie jej w wersji nieedytowalnej (plik pdf lub jpg) na adres: ops~@~miedzyrzecz~.~pl do 15 grudnia 2020r. . Po drugie: przekazując informacje i opinie podczas dyżurów telefonicznych: do 15 grudnia w godz. 12.00-14.00 pod numerem telefonu 95 742 78 27. Po trzecie: wypełnioną wersję papierowa można wrzucić do skrzynki pocztowej na budynku OPS lub pocztą na adres Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu, ul. Wojska Polskiego 13B.
ANKIETA KONSULTACYJNA
STRATEGIA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH
GMINY MIĘDZYRZECZ NA LATA 2021-2030
Szanowni Państwo,
Gmina Międzyrzecz/Ośrodek Pomocy Społecznej przystąpił do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2021-2030. Jednym z etapów prowadzonych prac jest analiza efektów działań podejmowanych w ramach dotychczas obowiązującej Strategii.
Zebrane od Państwa informacje posłużą do opracowania nowego dokumentu, który zacznie obowiązywać od 2021 roku.
Wypełnioną ankietę należy przesłać w wersji nieedytowalnej (plik .pdf lub .jpg) na adres: ops@miedzyrzecz.pl
Licząc na współpracę, zapewniamy jednocześnie, że ankieta jest anonimowa, a wyniki będą podawane wyłącznie w formie zbiorowej.
Aby udział w konsultacjach był ważny należy wypełnić i przesłać tylko jedną ankietę.
|
Proszę odpowiedzieć na wszystkie pytania poprzez zaznaczenie wybranej odpowiedzi oraz wpisanie znaku X w poniższych tabelach.
- Jak ocenia Pan/i aktualne ogólne warunki życia mieszkańców naszej gminy?
Podpowiedź do pytania: Wybierz jedną odpowiedź
- Bardzo dobre
- Dobre
- Dostateczne
- Złe
- Nie mam zdania
- W jakim stopniu jest Pan(i) zadowolony z następujących warunków życia w Gminie? gdzie 5 = b. dobre, 4 = dobre, 3 = przeciętne, 2 = złe, 1 = b. złe
Podpowiedź do pytania: Wybierz jedną odpowiedź w każdej linijce
wyszczególnienie
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Poziom opieki społecznej
|
|
|
|
|
|
Dostęp do opieki zdrowotnej (lekarze specjaliści, ośrodki zdrowia)
|
|
|
|
|
|
Bezpieczeństwo publiczne
|
|
|
|
|
|
Warunki mieszkaniowe
|
|
|
|
|
|
Oferta edukacyjna placówek oświatowych
|
|
|
|
|
|
Dostęp do oferty kulturalnej (biblioteka, koncerty, wystawy itp.)
|
|
|
|
|
|
Organizacja czasu wolnego (koła, kluby sportowe, sport i rekreacja)
|
|
|
|
|
|
Dostęp do internetu
|
|
|
|
|
|
- Które problemy społeczne występujące na terenie Gminy Międzyrzecz Pani/Pana zdaniem wymagają szczególnej uwagi? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Ubóstwo
|
|
Bezrobocie
|
|
Długotrwała lub ciężka choroba, niepełnosprawność
|
|
Problemy związane ze starzeniem się
|
|
Bezradność w prowadzeniu gospodarstwa domowego, zaniedbanie dzieci
|
|
Rozpad więzi rodzinnych, samotne wychowywanie dzieci
|
|
Przemoc w rodzinie
|
|
Uzależnienia (alkoholizm, narkomania)
|
|
Przestępczość
|
|
Złe warunki mieszkaniowe
|
|
Bezdomność
|
|
Bezradność życiowa
|
|
Inne, jakie?
|
- Które problemy społeczne dzieci i młodzieży, występujące na terenie Gminy Międzyrzecz, Pani/Pana zdaniem wymagają szczególnej uwagi? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Przemoc rówieśnicza
|
|
Przemoc domowa
|
|
Uzależnienia
|
|
Choroby psychiczne/zaburzenia osobowości
|
|
Niewystarczające działania instytucji publicznych (takie jak szkoły, świetlice środowiskowe, itp.)
|
|
Niedobór zorganizowanych form spędzania wolnego czasu
|
|
Brak pozytywnych wzorców i autorytetów
|
|
Inne (jakie?)
|
- Które problemy społeczne osób z niepełnosprawnościami, występujące na terenie Gminy Międzyrzecz, Pani/Pana zdaniem wymagają szczególnej uwagi? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Bariery architektoniczne
|
|
Problemy finansowe
|
|
Problemy natury psychologicznej
|
|
Utrudniony dostęp do placówek rehabilitacyjnych / usług opiekuńczych
|
|
Brak ofert pracy
|
|
Inne, jakie?
|
|
- Które problemy społeczne osób starszych, występujące na terenie Gminy Międzyrzecz Pani/Pana zdaniem wymagają szczególnej uwagi. (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Brak opieki ze strony rodziny
|
|
Problemy zdrowotne
|
|
Brak odpowiedniej opieki medycznej
|
|
Samotność
|
|
Brak ofert spędzania wolnego czasu
|
|
Problemy mieszkaniowe
|
|
Problemy finansowe
|
|
Inne, jakie/
|
|
- Czy Pani/Pana zdaniem istnieją w Gminie Międzyrzecz inne istotne problemy społeczne (nieujęte w tej ankiecie) wymagające priorytetowego potraktowania?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Rodzina – najlepszym środowiskiem rozwoju uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 5 odpowiedzi.)
Rozwój środowiskowych form wsparcia dziecka i rodziny w tym asystenta rodziny (np. świetlice środowiskowe, wychowawca podwórkowy)
|
|
Budowanie wczesnego systemu wspomagania dzieci o szczególnych potrzebach rozwojowych i emocjonalnych i edukacyjnych (np. rehabilitacja fizyczna, psychologiczna)
|
|
Wspieranie rodzin w pełnieniu funkcji opiekuńczych i wychowawczych
|
|
Podejmowanie działań pomocowych mających na celu podniesienie poziomu życia rodzin z dziećmi
|
|
Zapewnienie zastępczych form opieki nad dzieckiem oraz tworzenie warunków do ich usamodzielnienia (rodziny zastępcze, „domy dziecka”)
|
|
Realizacja programów rządowych oraz tworzenie i realizacja lokalnych programów z zakresu wspierania rodziny i rozwoju pieczy zastępczej
|
|
Podejmowanie działań na rzecz rozwoju rodzinnych form opieki zastępczej (rodziny zastępcze)
|
|
Wspieranie rodzin zastępczych w wypełnianiu funkcji opiekuńczych i wychowawczych
|
|
Podnoszenie świadomości społecznej na temat zagrożeń wynikających ze stosowania przemocy
|
|
Podejmowanie działań ograniczających zjawisko przemocy w rodzinie oraz środowisku rówieśniczym
|
|
Działania pomocowe ukierunkowane na wychodzenie rodzin z kryzysu
|
|
Realizacja programów profilaktycznych oraz promowanie prawidłowych metod wychowawczych
|
|
Promocja dobrych praktyk w zakresie działań na rzecz pomocy dziecku i rodzinie
|
|
Podnoszenie kwalifikacji i umiejętności kadr (świetlice środowiskowe, rodziny zastępcze, „domy dziecka”)
|
|
Rozwijanie bazy informacyjnej o podmiotach wspierających rodzinę
|
|
Współpraca i wymiana doświadczeń pomiędzy instytucjami i organizacjami (praca z rodziną)
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Czy czuje się Pani/Pan bezpiecznie w swoim miejscu zamieszkania?
- nie
- raczej nie
- raczej tak
- tak
- Jeśli nie, to jakie są przyczyny braku bezpieczeństwa?
- zagrożenia na drodze (piractwo drogowe, nietrzeźwi kierowcy)
- słabe oświetlenie
- brak patroli policyjnych
- niewłaściwe zachowania pijących alkohol w miejscach publicznych
- częste włamania i kradzieże
- inne (jakie?)…………………………………………………………………………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Bezpieczne społeczeństwo uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 4 odpowiedzi.)
Prowadzenie systematycznego monitoringu występujących i potencjalnych zagrożeń
|
|
Przygotowywanie i wdrażanie projektów eliminacji zagrożeń
|
|
Współdziałanie instytucji na rzecz zapobiegania zagrożeniom (służby socjalne, policja, szkoły, itp.)
|
|
Edukacja i aktywizacja w zakresie eliminowania zagrożeń
|
|
Określanie potrzeb w zakresie reagowania w sytuacjach wystąpienia różnorodnych rodzajów zagrożeń
|
|
Szacowanie i przygotowanie pomocy potrzebującym w stanach zagrożeń ich bezpieczeństwa
|
|
Tworzenie planów i procedur współdziałania dla określonych rodzajów zagrożeń zapewniających niezbędny ratunek i pomoc zagrożonym
|
|
Prowadzenie skutecznych działań interwencyjnych i ratowniczych w sytuacjach zagrożeń zdrowia i życia ludzi, mienia i środowiska
|
|
Zapewnienie warunków przetrwania i życia dla osób potrzebujących pomocy
|
|
Zapewnienie ludności ochrony i bezpieczeństwa na wypadek zagrożeń cywilizacyjnych i powodowanych przez siły natury
|
|
Budowa zintegrowanego systemu reagowania na występujące zagrożenia
|
|
Wsparcie i pomoc w przetrwaniu po doznanych stratach spowodowanych zaistniałym zdarzeniem
|
|
Tworzenie materialnego zabezpieczenia potrzeb ludzi, którzy utracili w wyniku zdarzeń warunki mieszkalne i materialne
|
|
Zapewnienie opieki i możliwości radzenia po urazach traumatycznych (pomoc psychologiczna i terapeutyczna)
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Wysoka aktywność zawodowa uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Opracowywanie kierunków szkoleń w oparciu o analizę lokalnego rynku pracy
|
|
Pomoc w diagnozowaniu predyspozycji zawodowych bezrobotnych w ramach usług doradczych
|
|
Zwiększenie aktywności biernych zawodowo oraz innych grup, które znajdują się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy
|
|
Promowanie idei uczenia się przez całe życie
|
|
Kreowanie postaw przedsiębiorczych
|
|
Wsparcie finansowe, prawne i doradcze osób bezrobotnych w samozatrudnieniu
|
|
Wsparcie finansowe przedsiębiorców w tworzeniu nowych miejsc pracy
|
|
Współpraca z organizacjami pracodawców
|
|
Obejmowanie programami osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy (np. osoby
z niepełnosprawnościami, osoby starsze)
|
|
Pozyskiwanie dodatkowych środków na realizację projektów
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Troska o kondycję zdrowotną uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Realizacja programów profilaktycznych oraz działań edukacyjnych w zakresie zdrowia
|
|
Realizacja kampanii społecznych wzmacniających odpowiedzialność za swoje zdrowie
|
|
Wspieranie działań zachęcających mieszkańców do aktywnego spędzania wolnego czasu
|
|
Rozwój środowiskowych form wsparcia seniora
|
|
Wspieranie rozwoju lecznictwa odwykowego
|
|
Wykorzystanie potencjału organizacji pozarządowych działających na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i rodzinnych związanych z uzależnieniami (kluby AA, pomoc rodzinom osób uzależnionych)
|
|
Działania edukacyjne skierowane do pracowników ochrony zdrowia
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Przyjazna polityka mieszkaniowa i przeciwdziałanie bezdomności uważa Pani/Pan za najważniejsze?
Prosimy o wpisanie znaku X w odpowiednie pola w poniższej tabeli. Można wybrać max. 3 odpowiedzi.
Budowa gminnych lokali mieszkalnych
|
|
Pozyskiwanie lokali socjalnych
|
|
Racjonalne wykorzystanie gminnego zasobu mieszkaniowego
|
|
Dodatki mieszkaniowe
|
|
Obniżka czynszu najmu lokali mieszkalnych
|
|
Ułatwienie spłaty zadłużenia
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Wysoki poziom świadomości i aktywności społecznej mieszkańców w każdym wieku uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Współpraca różnych środowisk na rzecz rozwoju społecznego
|
|
Promowanie edukacji i aktywności społecznej
|
|
Podtrzymywanie i upowszechnianie tożsamości narodowej i lokalnej
|
|
Poszerzanie możliwości kształcenia dorosłych
|
|
Finansowanie rozwoju kształcenia ustawicznego adekwatne do lokalnych potrzeb (zmiana zawodu)
|
|
Rozwój współpracy osób i instytucji na rzecz edukacji społecznej i aktywności lokalnej
|
|
Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w obszarze funkcjonowania osób niepełnosprawnych i starszych (wrażliwość społeczna)
|
|
Rozwój działań na rzecz integracji międzypokoleniowej
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………
- Które z podanych elementów realizacji obszaru Skuteczny system społecznego wsparcia oraz integracja środowiska lokalnego uważa Pani/Pan za najważniejsze? (Można wybrać max. 3 odpowiedzi.)
Pomoc w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych
|
|
Pomoc w zapewnieniu środków na leki i leczenie
|
|
Pomoc w zapewnieniu opieki społecznej
|
|
Zbieranie informacji nt. sytuacji i potrzeb osób z niepełnosprawnościami
|
|
Likwidacja barier architektonicznych, transportowych, technicznych, cyfrowych i w komunikowaniu się
|
|
Przeciwdziałanie marginalizacji i wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami
|
|
Aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnościami
|
|
Integracja społeczna osób z niepełnosprawnościami
|
|
Opracowanie i realizacja gminnego standardu wychodzenia z bezdomności
|
|
Rozwój infrastruktury umożliwiającej czasowy pobyt osobom bezdomnym i pomoc
w odzyskiwaniu samodzielności życiowej (noclegownie, schroniska dla bezdomnych)
|
|
Wspieranie zatrudnienia socjalnego (np. praca dla osób z niepełnosprawnościami, osób wychodzących z bezdomności)
|
|
Wspieranie różnych form aktywności seniorów
|
|
Rozwijanie i promowanie oferty kulturalnej, oświatowej i rozrywkowej dla osób starszych
|
|
Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa osobistego i socjalnego osób starszych
|
|
Integracja cudzoziemców
|
|
Działania zmierzające do ograniczenia wszelkich form dyskryminacji
|
|
- Co Pani/Pana zdaniem należy zrobić, aby przeciwdziałać negatywnym zjawiskom w realizacji powyższego obszaru?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
14-11-2020
Ruszyła druga edycja programu „Czyste Powietrze”
21 października rozpoczął się nabór wniosków do drugiej części programu „Czyste powietrze”, przygotowanej dla osób o niższych dochodach. Aby dostać wyższą dotację – nawet do 37 tys. zł – na wymianę kopciucha i termomodernizację domu, potrzebne będzie zaświadczenie o dochodach wydane przez gminę. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował też nowe udogodnienia: kalkulator dotacji, wydłużenie realizacji przedsięwzięcia o dodatkowe pół roku oraz listę urządzeń i materiałów zgodnych z programem.
Jak podkreśla minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka z początkiem października weszły w życie przepisy umożliwiające wsparcie uboższej części społeczeństwa w ramach programu „Czyste Powietrze”.
„Otwiera nam to drzwi do wzmocnionej współpracy z gminami, które są zobligowane do wydawania zaświadczeń uprawniających mniej zamożnych beneficjentów programu do podwyższonego poziomu dofinansowania. To kolejny ważny krok w walce ze smogiem, który ograniczamy, inwestując w termomodernizację polskich domów jednorodzinnych i wymianę starych, nieefektywnych źródeł ciepła oraz montaż odnawialnych źródeł energii” – mówi szef resortu klimatu i środowiska.
Przydatna pomoc
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, na dzień inauguracji drugiej części programu „Czyste Powietrze” 2.0, przygotował także kalkulator dotacji. To nowe narzędzie – na stronie www.czystepowietrze.gov.pl/kalkulator-dotacji – ułatwi wnioskodawcom wyliczanie dotacji na planowane przedsięwzięcie w zależności od wybranych zadań kwalifikujących się do dofinansowania.
Innym udogodnieniem dla beneficjentów „Czystego Powietrza” jest możliwość wydłużenia terminu realizacji przedsięwzięcia o maksymalnie sześć miesięcy. To rozwiązanie dotyczy sytuacji niezależnych od beneficjenta, w szczególności ze względu na epidemię COVID-19. Chcąc wydłużyć okres realizacji przedsięwzięcia, konieczne będzie złożenie stosownego wniosku do właściwego terytorialnie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, który oceni jego zasadność i podejmie decyzję. Zmiana dotyczy umów zawartych w ramach wszystkich dotychczasowych wersji programu.
NFOŚiGW przypomina też, że od niedawna dostępna jest – na stronie www.lista-zum.ios.edu.pl – nowa lista urządzeń i materiałów spełniających wymagania techniczne określone w programie „Czyste Powietrze”. Lista ZUM to pomoc dla wnioskodawców w wyborze kwalifikujących się do dofinansowania urządzeń grzewczych na paliwa stałe, ciekłe i gazowe, a także urządzeń wykorzystujących OZE (kolektory słoneczne, panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz materiałów izolacyjnych i stolarki okiennej i drzwiowej. Jednocześnie to narzędzie dla producentów, których Narodowy Fundusz zaprasza do współtworzenia listy przez zgłaszanie urządzeń i materiałów. Ogólnopolski wykaz ma charakter informacyjny i powstaje, przy współpracy Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, na bazie dotychczasowej strony (www.czyste-urzadzenia.ios.edu.pl) obejmującej tylko część urządzeń kwalifikowanych w programie „Czyste Powietrze”, która jest widoczna w okresie przejściowym, czyli do czasu zapełnienia się nowej listy ZUM.
Wydawanie zaświadczeń dla mieszkańców naszej gminy.
Zaświadczenia o dochodach dla mieszkańców gminy Międzyrzecz wydawane są przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu. W razie pytań dotyczących wydania takich zaświadczeń prosimy dzwonić pod numer tel. 95 742 78 27.