Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

08-03-2021

Nasz turystyczny hit z betonu i stali

Ilustracja do informacji: Nasz turystyczny hit z betonu i stali
Budowa nowej siedziby Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie pod Międzyrzeczem wkroczyła w kolejny, ostatni już etap. - Budynek w stanie surowym już stoi. Pozostały nam tylko prace wykończeniowe i instalacyjne oraz wyposażenie wnętrz. Ostatnią odsłoną inwestycji będzie uruchomienie w podziemiach kolejki wąskotorowej – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
 
Budynek zastąpił barak, w którym znajdowała się wystawa eksponatów związanych z międzyrzeckimi bunkrami. – Po rozbudowie jest znacznie większy, a w dodatku bardziej funkcjonalny. Oprócz stałej wystawy poświęconej bunkrom Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego znajdować się w nim będą pomieszczenia socjalne, magazyny, biura, salka multimedialna, toalety i kasa – wylicza Leszek Lisiecki, dyrektor muzeum w Pniewie.
 
Muzeum nawiązuje kształtem do schronów bojowych z czasów Drugiej Wojny Światowej. Rozbudowa ruszyła latem ub.r., obecnie wkroczyła w ostatnią już fazę. – Budynek w stanie surowym już stoi. Pozostała nam stolarka okienna i drzwiowa, prace instalacyjne i wykończeniowe, a na koniec wyposażenie  wnętrz – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
Prace mają potrwać do końca br. Wykonawca zamierza jednak jak najszybciej ukończyć inwestycję oraz oddać budynek do użytkowania przez pracowników muzeum i turystów. - Termin zakończenia robót budowlanych zależy i od pogody i od pandemii koronawirusa – zastrzega dyrektor muzeum.
Ostatnią odsłoną inwestycji ma być uruchomienie kolejki wąskotorowej, która będzie kursować w jednym z podziemnych korytarzy – między bunkrem nr 716 i skrzyżowaniem z tunelem łączącym bunkier 717 z podziemnym dworcem kolejowym Heinrich.
 
Budowa nowej siedziby muzeum oraz zakup i montaż podziemnej kolejki mają kosztować prawie 4,2 mln. zł. Burmistrz zaznacza, że muzeum otrzymało na inwestycje ponad 3 mln. 200 tys. zł unijnej dotacji z programu Interreg VA. Prace budowlane są realizowane w ramach polsko-niemieckiego projektu „Na Szlaku Wspólnej Historii”. Naszym partnerem w tym programie jest muzeum w Seelow w Niemczech.
 
Mimo prac budowlanych i pandemii koronawirusa, muzeum jest otwarte od poniedziałku do niedzieli i każdego dnia gości turystów. Potężne bunkry, labirynt łączących je podziemnych korytarzy i legendy o ukrytych tam przez Niemców skarbach przyciągają turystów i miłośników fortyfikacji z całego świata. 
 
- Muzeum i bunkry Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego są największą atrakcją turystyczną nie tylko gminy, ale także całego regionu. Są marką doskonale znaną i rozpoznawalną w całym kraju i poza jego granicami. Musimy w pełni wykorzystać ich ogromny potencjał turystyczny. Zwłaszcza, że goście napędzają koniunkturę w całej gminie. Często zatrzymują się w pobliskich gospodarstwach agroturystycznych, pensjonatach i domkach letniskowych oraz wydają swoje pieniądze nie tylko w muzeum, ale także międzyrzeckich sklepach i restauracjach  – dodaje burmistrz.
 
Burmistrz zwraca także uwagę na fakt, że muzeum i bunkry często goszczą na łamach regionalnych i ogólnopolskich czasopism oraz w programach radiowych i telewizyjnych. – To ogromna, darmowa promocja Międzyrzecza i okolic – akcentuje R. Lorenz.
01-02-2021

Zapraszamy do Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie

Ilustracja do informacji: Zapraszamy do Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie
Po zniesieniu przez rząd części obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa, w poniedziałek, 1 lutego, otwarte zostało
 
Trasę turystyczną w podziemiach MRU będzie można zwiedzać od godz. 8.00 do 15.00, ale w zaostrzonych warunkach sanitarnych. Przedtem trzeba jednak umówić się telefonicznie.
 
- Mamy pierwsze telefonicznych zgłoszenia  – mówił nam w poniedziałek dyrektor muzeum Leszek Lisiecki. – Zwiedzanie odbywa się w reżimie sanitarnym.
 
Bunkry MRU to największy przebój turystyczny nie tylko gminy Międzyrzecz, ale także całego regionu. Przypominamy, że w Pniewie trwa budowa nowej siedziby muzeum. Kolejną atrakcją dla turystów ma być podziemna kolejka, która uruchomiono zostanie do końca br.
 
Regulamin dla zwiedzających
 
1.Muzeum jest czynne dla zwiedzających od poniedziałku do niedzieli od godziny 8.00 do 15.00 ( odstępach między wycieczkami wynoszącymi minimum 30 minut).
2. Zwiedzanie będzie się odbywało w kilkuosobowych (grupach maksymalnie 10 osobowych).
3.W celu usprawnienia ruchu turystycznego wprowadzona jest rezerwacja telefoniczna pod numerem 509868965 lub 957419999
4.Zwiedzający muszą poruszać się po terenie muzeum w środkach ochrony indywidualnej(maseczki, przyłbice).
5.Unikamy się w gromadzenia się w grupach.
6.Muzeum udostępnia trasy :
- krótką ( do 1,5 godziny),
- długa ( do 2,5 godziny )
7.Niezależnie od wariantu, trasy pobierana będzie opłata przewodnicka.
8.Przy kasie mogą przebywać, maksymalnie 2 osoby.
9.Przy wejściu do obiektów zwiedzającym udostępnione będą pojemniki ze środkiem do dezynfekcji rąk.
10.Podczas zwiedzania należy stosować się uwag i poleceń pracowników Muzeum.
11.Podczas zwiedzania należy zachować określony przepisami odstęp w stosunku do innych osób.
12.Jeżeli zostaną naruszone przez zwiedzających nakazy i zakazy wprowadzone w związku z COVID-19 lub postanowienia niniejszego regulaminu pracownik ma prawo do przerwania wycieczki bez zwrotu pieniędzy.
 
Rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych. Osoby, których stan zdrowia mógłby narazić na niebezpieczeństwo zachorowania innych zwiedzających prosimy o pozostanie w domu.
16-07-2020

Wojenna pułapka czeka na turystów

Ilustracja do informacji: Wojenna pułapka czeka na turystów
W podziemiach Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego otwarto nową trasę turystyczną. Szlak kończy się w bunkrze nr 719, gdzie turyści mogą zobaczyć i przetestować zapadnię, która blokowała dostęp do schronu. – To jedyna czynna zapadnia tego typu nie tylko w bunkrach MRU,  ale w całym kraju – mówi Leszek Lisiecki, dyrektor Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie.
 
Bunkry Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego są turystycznym przebojem gminy i całego regionu. W ub.r. ich międzyrzecki odcinek zwiedziło ponad 40 tys. turystów z całego świata.  Największą popularnością cieszą się podziemne trasy w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Na zwiedzających czeka tam wiele atrakcji. Na powierzchni zobaczą m.in. ekspozycję sprzętu bojowego z czasów II wojny światowej. Po wejściu do bunkra  wyobraźnię turystów rozpalają pomieszczenia dla załogi i pancerne kopuły, a w podziemiach adrenalinę podnoszą im koszary, magazyny i labirynt korytarzy.

- Z myślą o naszych gościach otworzyliśmy kolejną trasę. Wycieczka trwa trzy godziny, a jej ostatnim akordem jest zwiedzanie bunkra 719, który był jednym z dwóch bojowych ogniw grupy warownej Gneisenau. Turyści mogą tam zobaczyć czynną zapadnię, która broniła dostępu do tego obiektu – mówi Leszek Lisiecki, dyrektor Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie pod Międzyrzeczem.
 
Zapadnia została ostatnio uruchomiona przez pracowników muzeum i miłośników fortyfikacji. Dyrektor placówki zaznacza, że to jedyna sprawna zapadnia tego typu nie tylko w międzyrzeckich bunkrach, ale w całym kraju. Znajduje się przy wejściu do bunkra.
 
- Gdyby żołnierze nieprzyjaciela jakimś cudem sforsowali pancerne drzwi, obrońcy podnosili zapadnię, która po ustawieniu w pozycję pionową blokowała korytarz prowadzący do pomieszczeń. Odsłaniała jednocześnie pułapkę w postaci szybu o głębokości około czterech metrów. W dodatku obrońcy mogli masakrować atakujących ogniem z karabinu maszynowego, gdyż na wprost wejścia znajduje się strzelnica – dodaje znawca fortyfikacji Andrzej Chmielewski, który jest autorem wielu książek o przyrodzie i historii Ziemi Międzyrzeckiej.
 
Nowa trasa jest odpowiedzią muzealników na epidemię koronawirusa i związane z nią obostrzenia. – Możemy w ten sposób rozproszyć turystów, którzy zwiedzają podziemia. Dzięki niej poszczególne grupy nie mijają się ze sobą podczas eskapady w podziemiach – dodaje L. Lisiecki.
 
Więcej informacji na temat bunkrów i możliwości ich zwiedzania na stronie www.bunkry.pl.
 
13-07-2020

Mamy nowe fotościanki

Ilustracja do informacji: Mamy nowe fotościanki
W dwóch miejscach w naszej gminie zamontowano tzw. fotościanki. Zachęcamy mieszkańców i turystów do robienia przy nich pamiątkowych zdjęć.
 
Pierwszą fotościankę ustawiono przy placu zabaw dla dzieci między Bulwarem Jana Pawła II i ul. Ogrodową. Autor projektu uwiecznił na niej kilka najbardziej charakterystycznych budowli naszego miasta – m.in. zamek i ratusz. Drugą przedstawia jeden z naszych turystycznych przebojów, czyli kąpielisko nad jez. Głębokie i zamontowano została przy placu zabaw nad tym malowniczym akwenem.
 
Autorem projektu jest znany ilustrator książek z Zielonej Góry Robert M. Jurga, który specjalizuje się wprawdzie w rysunkach bunkrów i zamków, ale doskonale sobie radzi także z pejzażami i karykaturami. Znawcy fortyfikacji znają go jako autora licznych publikacji na temat Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Zaprojektowana przez niego fotościanka jest jedną z atrakcji Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie.
 
Fotościanki są ostatnim projektem, który został zrealizowanym w ramach tzw. budżetu obywatelskiego. Gmina zapłaciła za nie 11 tys. zł.
 
10-07-2020

Podziemna eskapada z ministrem

Ilustracja do informacji: Podziemna eskapada z ministrem
 
Podczas pobytu w woj. lubuskim minister Funduszy i Polityki Regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak zwiedziła podziemia międzyrzeckich bunkrów w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Była zachwycona. Wcześniej rozmawiała z burmistrzem Remigiuszem Lorenzem o planowanych przez gminę inwestycjach.
 
Przed przyjazdem do Pniewa minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak spotkała się w Gorzowie Wlkp. z wojewodą Władysławem Dajczakiem i lubuskimi samorządowcami. M.in. z burmistrzem Międzyrzecza Remigiuszem Lorenzem. – Rozmawialiśmy między innymi o dotacjach dla samorządów – mówi R. Lorenz.
 
Szansą na kolejne unijne dotacje dla naszej gminy jest tzw. nowa perspektywa finansowa, czyli projektowany właśnie modelu wsparcia dla samorządów i przedsiębiorców, który ma uwzględnić ich oczekiwania i wyzwania związane z epidemią koronawirusa.
 
W br. jedną z największych inwestycji realizowanych w naszej gminie jest rozbudowa Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie i montaż w podziemiach bunkrów kolejki wąskotorowej. Koszt obu zadań to prawie 4 mln. 200 tys. zł.
 
- Realizacja tych inwestycji jest możliwa dzięki unijnej dotacji w wysokości ponad 3 mln. 200 tys. zł, którą przyznało nam Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Podczas wizyty w muzeum w Pniewie pani minister mogła zobaczyć, w jaki sposób zamierzamy wydać te pieniądze – dodaje burmistrz.
 
Pani minister zwiedziła trasę turystyczną w podziemiach MRU. W czasie eskapady podziemnymi korytarzami towarzyszyli jej wicewojewoda Wojciech Perczak, R. Lorenz i dyrektor muzeum Leszek Lisiecki. - Rozmawialiśmy też o planowanych i realizowanych w naszej gminie innych inwestycjach oraz o źródłach ich finansowania. Liczymy bowiem na kolejne dotacje z ministerstwa. Przede wszystkim na fundusze europejskie – zaznacza R. Lorenz.
 
02-07-2020

Biuro Informacji Turystycznej już działa

Ilustracja do informacji: Biuro Informacji Turystycznej już działa
Szukasz informacji, lub materiałów promujących walory turystyczno-rekreacyjne naszej gminy?  Zapraszamy do Biura Informacji Turystycznej, które otwarto dziś w kamienicy przy Rynku.

Gmina Międzyrzecz kusi turystów licznymi atrakcjami; od  średniowiecznego zamku i poniemieckich bunkrów w Pniewie, po kąpielisko nad jez. Głębokie oraz spływy kajakowe Obrą, Paklicą i Strugą Jeziorną. Szczegółowe informacje na ich temat mieszkańcy i turyści mogą uzyskać w Biurze Informacji Turystycznej, które otwarto dziś, 1 lipca, w siedzibie Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego przy ul. Rynek 9 (przy skrzyżowaniu Rynku z ul. Lipową – zaledwie kilkadziesiąt metrów od ratusza). Dowiedzą się tam m.in., jak dojechać w wybrane miejsce, gdzie zaparkować samochód i ile kosztują bilety.

- Największym przebojem jest bez wątpienia podziemna trasa turystyczna w bunkrach Międzyrzeckiego Rejony Umocnionego, czyli Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Polecamy również inne atrakcje. Z międzyrzeckim zamkiem i kąpieliskiem nad jeziorem Głębokie na czele – informuje Martyna Osadnik z BIT.

Biuro jest czynne przez okrągły tydzień, od poniedziałku do niedzieli włącznie, od godz. 9.00 do 17.00. Będzie otwarte do 20 września. Zainteresowani mogą w nim nabyć materiały promujące atrakcje miasta i gminy – m.in. mapy, pocztówki i magnesy. Część jest darmowa, gdyż wydane zostały przez władze miasta z myślą o turystach wypoczywających w naszej malowniczej gminie. Za kilka dni ich asortyment powiększy się o kolejne gadżety promocyjne. 
 
Ze względu na epidemię koronawirusa, w biurze musimy mieć założone maseczki.
 
- Życzymy wszystkim udanego, bezpiecznego wypoczynku i niezapomnianych wrażeń – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
03-02-2020

Gmina stawia na rozwój

Ilustracja do informacji: Gmina stawia na rozwój
Budowa wschodniej obwodnicy miasta i mostu drogowego na Obrze to jedna z ponad 30 inwestycji, zgłoszonych przez samorządowców z północnej części regionu do Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030. Burmistrz Remigiusz Lorenz złożył także kilkanaście innych propozycji. Najważniejsze z nich dotyczą uznania gminy za Miejski Obszar Funkcjonalny oraz objęcia jez. Głębokiego programami, które mogą zapobiec spadkowi poziomu wody w tym akwenie.
 
 
Trwają pracę nas Strategią Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030. – To bardzo ważny dokument. Wyznacza kierunki rozwoju regionu na dziesięć najbliższych lat. Ujęte w nim inwestycje będą miały większe szanse na dotacje z Unii Europejskiej, bądź budżetu państwa. Dlatego bardzo ważne jest, żeby wprowadzić do niego zadania o strategicznym znaczeniu dla naszego miasta i mieszkańców – mówi Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.
 
W pracach nad projektem strategii brał udział m.in. burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz, który przez dwa tygodnie jeździł do Słubic, Gorzowa Wlkp. i Świebodzina, gdzie szukał poparcia dla utworzenia tzw. Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego w Międzyrzeczu . Zgłosił to w trakcie konsultacji w Gorzowie Wlkp. 
 
– Uznanie gminy Międzyrzecz wraz z gminą Świebodzin jako wspólnego subregionu ułatwi nam między innymi starania o pozyskanie nowych inwestorów i utworzenie centrów logistyczno-przemysłowych. Za utworzeniem subregionu przemawia położenie naszych gmin na skrzyżowaniu najważniejszych arterii komunikacyjnych regionu  – zaznacza Remigiusz Lorenz.
 
 
Bumistrz zgłosił 12 innych propozycji do projektu strategii. Jedna z nich dotyczy utworzenia Muzeum Pożarnictwa. Podkreśla, że strażacy z międzyrzeckiej gminny zgromadzili wiele cennych eksponatów. - Muzeum zajęłoby się ochroną i opracowaniem dziedzictwa narodowego z zakresu historii techniki, ale także działalnością społeczną i kulturalną, które zawsze była ściśle powiązana z działalnością głównie ochotniczych straży pożarnych. Jest to jedyne tego typu przedsięwzięcie w Zachodniej Polsce i znacząco podniosłoby rangę woj. lubuskiego - uzasadnia swój postulat.
 
Samorządowiec wnioskuje także o remont, przebudowę i modernizację  Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. Alfa Kowalskiego w Międzyrzeczu, które podlega wprawdzie władzom powiatu, ale – jak zaznacza burmistrz – zespół muzealno-parkowy jest ważnym ośrodkiem turystyki kulturowej oraz miejscem wypoczynku mieszkańców.
 
- Muzeum nie jest przystosowane do zwiedzania przez osoby niepełnosprawne. Największy z muzealnych budynków, budynek zabytkowej karczmy, od lat jest wyłączony z użytkowania i wymaga pilnego remontu konserwatorskiego i przebudowy wnętrz w celu utworzenia w nim centrum obsługi turystów oraz przystosowania do działalności muzealnej – postuluje R. Lorenz.
 
W czwartek, 30 stycznia, prezydent Gorzowa Wlkp. Jacek Wójcicki oraz zainteresowani burmistrzowie i wójtowie gmin z północnej części województwa zgłosili do projektu strategii ponad 30 inwestycji. Na wniosek R. Lorenza we wniosku ujęto m.in. budowę wschodniej obwodnicy miasta i mostu drogowego.
 
- Obwodnica ma odciążyć ruch kołowy w centrum miasta. Ułatwić przejazd przez Międzyrzecz oraz dojazd do zakładów pracy, które powstaną w Międzyrzeckim Parku Przemysłowym nr 2 – zapowiada burmistrz.
Najważniejszym ogniwem objazdu ma być drugi most drogowy na Obrze, który zostanie wybudowany podczas pierwszego etapu inwestycji – razem z fragmentem obwodnicy od ul. Poznańskiej do Piastowskiej. Koszt inwestycji przekracza jednak możliwości finansowe gminy. Dlatego urzędnicy liczą na dotację z rządowego programu Mosty Dla Regionów. – W marcu złożyliśmy wniosek o dofinansowanie projektu. Wciąż czekamy na decyzję – dodaje K. Szadkowska.
W stanowisku samorządowców ujęto również kilka innych inwestycji ważnych dla gminy i rozwoju regionu. M.in. modernizację linii kolejowych z Międzyrzecza do Międzychodu, ze Skwierzyny do Międzychodu, z Międzyrzecza do Toporowa oraz z Gorzowa Wlkp. przez Skwierzynę i Międzyrzecz do Zbąszynka.
 
Burmistrz wskazał na problem stepowienia regionu, czego namacalnym dowodem jest spadek poziomu wody w jez. Głębokie oraz w wielu innych akwenach regionu. – Liczymy, że uda się zapobiec degradacji tego akwenu. Potrzebne są jednak wspólne działania wielu różnych instytucji i przysłowiowe „zielone światło” z Warszawy. Lekarstwem mogą być zapisy w strategii, które umożliwią przeciwdziałanie temu zjawisku poprzez budowę obiektów hydrotechnicznych, melioracyjnych i retencyjnym – mówi R. Lorenz.
27-01-2020

Piknik militarno-historyczny w Pniewie

Ilustracja do informacji: Piknik militarno-historyczny w Pniewie
W Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy odbył się piknik militarno-historyczny Brama Lubuska. Najbardziej widowiskowymi odsłonami imprezy były inscenizacje batalistyczne.
 
Piknik zorganizowany został w 75. rocznicę sforsowania przez Rosjan fortyfikacji Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Jego celem była także promocja Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy oraz bunkrów MRU, które są jedną z największych atrakcji turystycznych Ziemi Lubuskiej.
 
 
Organizatorzy przygotowali prelekcje historyczne i dwie inscenizacje, w których uczestniczyło 250 rekonstruktorów, wspieranych przez działa, zabytkowe samochody opancerzone i czołg T 34-85. Scenariusz pierwszej z nich oparto na walkach o umocnienia Wału Pomorskiego, a drugiej o bunkry MRU.
 
22-01-2020

Zapraszamy do Pniewa na batalistyczne widowiska

Ilustracja do informacji: Zapraszamy do Pniewa na batalistyczne widowiska
 
W niedzielę, 26 stycznia, z okazji 75. rocznicy przełamania bunkrów Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie odbędzie się piknik historyczno-militarny „Brama Berlina”.

 
Program imprezy
10.00 – Początek pikniku
 
ZWIEDZANIE
Pz.W.717 i części podziemi MRU: godz. 10.00, godz. 10.15, godz. 10.30.
 
PRELEKCJE
 
Godz. 10.00 - Robert Jurga; Militarna ilustracja książkowa
Godz. 10.50 - Robert Michalak; Artyleria MRU
Godz. 11.40 - Marcin Wichrowski: Koncepcja umocnienia łuku Odry i Warty w latach '20 XX wieku
Godz. 13.00 - Łukasz Gładysiak; Wojsko Polskie na Wschodzie
 
INSCENIZACJE

Godz. 12.30 - Walki o Wał Pomorski
Godz. 14.00 - Walki o MRU
 
22-01-2020

Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”

Ilustracja do informacji: Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”
Polska Organizacja Turystyczna zaprasza przedsiębiorców do udziału w 8. edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”
 
Ruszył nabór do 8. edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Zapraszamy przedsiębiorców z branży turystycznej, instytucje samorządowe, hotelarzy, restauratorów, organizacje i instytucje związane z obsługą ruchu turystycznego, a także organizatorów eventów sportowych - rejestracja trwa do 31 stycznia. Wiosenna edycja odbędzie się w weekend 20-22 marca. Udział w akcji to nie tylko szansa na pozyskanie nowych klientów z Polski i za granicy, ale także doskonała okazja do darmowej reklamy.
 
Inicjatywa „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” organizowana jest przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Ministerstwem Rozwoju. Jej celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce. Polska Organizacja Turystyczna chce w ten sposób wesprzeć przedsiębiorców działających w branży turystycznej, dla których wczesna wiosna i późna jesień są często okresem martwym.
 
Zachęcam wszystkich przedsiębiorców do przystąpienia do akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Jestem przekonana, że jest to dla Państwa szansa na pozyskanie nowych klientów i zapełnienie swoich obiektów poza głównym sezonem. Już teraz obserwujemy wzrost krajowych wyjazdów krótkookresowych. Razem możemy wzmocnić ten trend i zachęcić Polaków do podróżowania przez cały rok — mówi minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
 
Udział w projekcie „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” to dla przystępujących do niej partnerów także doskonała okazja do darmowej reklamy. O akcji szeroko informują zarówno media ogólnopolskie, jak i lokalne. Polska Organizacja Turystyczna przeprowadzi też kampanię reklamową w Internecie i środkach transportu m.in. w pociągach PKP Intercity czy autobusach PKS Polonus. Będziemy także po raz kolejny promować akcję poza granicami naszego kraju — dodał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
 
Akcja będzie promowana na dziesięciu rynkach, z których do Polski przyjeżdża ponad 2/3 wszystkich zagranicznych turystów. Poza naszymi sąsiadami: Białorusią, Czechami, Litwą, Niemcami, Rosją, Słowacją i Ukrainą POT zaprosi do Polski także turystów z Finlandii, Norwegii i Szwecji.
Głównym beneficjentem akcji jest branża turystyczna i okołoturystyczna. Polska Organizacja Turystyczna oferuje wsparcie marketingowe dla partnerów akcji w Internecie, mediach i środkach transportu. Na kampanię POT przeznacza ok. 200 tys. zł. Partnerzy akcji, z których aż 90% deklaruje udział w kolejnych edycjach, wskazują trzy główne korzyści uczestnictwa w akcji – reklamę dla swoich działalności, dotarcie do nowych klientów oraz wzrost liczby gości.
 
W akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”  wzięliśmy udział po raz pierwszy wiosną 2019. Zainteresowanie przeszło nasze oczekiwania, dlatego bez wahania podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu współpracy z POT.  Dzięki akcji mamy możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców i zapewnienia jeszcze większej liczbie gości wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Co ciekawe – podczas listopadowej odsłony wydarzenia naszą restaurację odwiedziło bardzo wielu gości  nie tylko z Polski, ale także z zagranicy — ocenia akcję Beata Bronowicz, dyrektor sprzedaży Belvedere.
 
Zgłoszenia można wysyłać za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Dołączenie do akcji zajmuje jedynie kilka minut. Partnerzy, którzy wzięli udział w poprzedniej edycji, nie muszą się rejestrować. Wystarczy, że zaktualizują ofertę na swoim koncie. Na stronie znajdują się szczegółowe informacje na temat akcji, regulamin oraz instrukcja zgłaszania ofert.
 
Partnerem strategicznym akcji są Polskie Linie Lotnicze LOT, a PKS Polonus i PKP Intercity wspierają inicjatywę jako partnerzy promocyjni.
1 2 3