Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

01-03-2021

Miasto zakupiło i przekazało krwiodawcom maseczki ochronne

Ilustracja do informacji: Miasto zakupiło i przekazało krwiodawcom maseczki ochronne
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz oraz radny Zbigniew Smejlis przekazali krwiodawcom ufundowane przez miasto maseczki. Zdobi je logo gminy oraz serduszko z napisem „Gmina Międzyrzecz Wspiera Honorowych Dawców Krwi”.
 
 
Zakupione przez miasto maseczki ochronne trafią niebawem do osób, które oddają honorowo krew w międzyrzeckim oddziale Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Zielonej Góry. Pracownikom oddziału w Międzyrzeczu przekazali je burmistrz Remigiusz Lorenz i radny Zbigniew Smejlis, który jest jednocześnie honorowym krwiodawcą i wiceprzewodniczącym Zarządu Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Międzyrzeczu. Kolejną partię maseczek samorządowcy zawieźli do Rejonowego Oddziału PCK, którego biuro sąsiaduje z punktem krwiodawstwa, gdzie odebrała je kierowniczka biura Ewa Felska.
 
Maseczki wielokrotnego użytku zdobi logo gminy "Odlotowy Międzyrzecz" oraz serduszko z napisem „Gmina Międzyrzecz Wspiera Honorowych Dawców Krwi”. Jak podkreśla R. Lorenz, gmina zawsze chętnie pomaga tym, którzy wspierają potrzebujących. – To nasz jakże skromny dowód wdzięczności za wielkie serca krwiodawców i ich bezinteresowne zaangażowanie w ratowanie zdrowia i życia mieszkańców – mówi burmistrz.
 
Punkt krwiodawstwa mieści się w budynku przy ul. Konstytucji 3 Maja 24 (koło wjazdu na parking przy markecie Mrówka). Czynny jest we wtorki, środy i piątki od godz. 8.00 do 13.55, przy czym rejestracja dawców odbywa się od godz. 8.00 do 10.30 (nr tel. 95 742 00 32).
01-03-2021

Rozstrzygnięcie konkursu

Ilustracja do informacji: Rozstrzygnięcie konkursu
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych sprzyjających rozwojowi sportu w 2021 r.
 
Na podstawie § 7-9 uchwały Nr XLV/402/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Międzyrzecz Burmistrz Międzyrzecza, w odpowiedzi na otwarty konkurs ofert ogłoszony w dniu 19 stycznia 2021 r. na realizację zadań publicznych sprzyjających rozwojowi sportu w 2021 r., przyznał następujące dotacje:
 
01-03-2021

Uwaga! Ważny komunikat dla Mieszkańców Gminy Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Uwaga! Ważny komunikat dla Mieszkańców Gminy Międzyrzecz
W związku z pandemią COViD-19  Urząd Stanu Cywilnego w Międzyrzeczu będzie nieczynny od poniedziałku do piątku (od 1 do 5 marca).
 
W pilnych sprawach, np. rejestracji zgonów lub urodzeń, dla Mieszkańców Gminy Międzyrzecz wyznaczony został skwierzyński Urząd Stanu Cywilnego, który znajduje się w Urzędzie Miejskim przy ul. Rynek 1 w Skwierzynie, nr tel. 95 741 65 21, lub 95 721 65 28 (zainteresowane osoby proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu ustalenia terminu wizyty}.
 
Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość.
28-02-2021

Uwaga! Ważny komunikat dla Mieszkańców Gminy Międzyrzecz!

Ilustracja do informacji: Uwaga! Ważny komunikat dla Mieszkańców Gminy Międzyrzecz!
Urząd Stanu Cywilnego będzie nieczynny od poniedziałku do piątku (od 1 do 5 marca).
 
 
Przepraszamy za utrudnienia. Jutro więcej informacji na ten temat.
28-02-2021

Nowoczesny i świetnie wyposażony. Taki jest nowy żłobek w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Nowoczesny i świetnie wyposażony. Taki jest nowy żłobek w Międzyrzeczu
Kolejną wizytówką międzyrzeckiej oświaty jest Klub Dziecięcy (żłobek), który od poniedziałku, 1 marca, będzie drugim domem dla 48 dzieci z Międzyrzecza. – Wybudowaliśmy i wyposażyliśmy go dzięki dwóm dotacjom – zaznaczał burmistrz Remigiusz Lorenz podczas oficjalnego otwarcie placówki.
 
Żłobek powstał przy przedszkolu nr 4 „Bajkowa Kraina”. Podczas oficjalnego otwarcia symboliczną wstęgę przecięli wojewoda Władysław Dajczak, burmistrz Remigiusz Lorenz, przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych i dyrektorka placówki Hanna Sikorska.
 
- Pragnę panu pogratulować panie burmistrzu. Rodzice będą naprawdę szczęśliwi, że ich pociechy będą tutaj miały profesjonalną opiekę – mówił wojewoda, który wręczył dyrektorce karton z zabawkami dla maluchów.
 
Burmistrz podkreślał, że placówka będzie drugim domem dla 48 dzieci w wieku od jednego do trzeciego roku życia. We wrześniu otwarty w niej zostanie kolejny oddział dla 24 dzieci. Dlatego opieka objętych zostanie łącznie 72 maluszków.
 
Placówka będzie kolejną wizytówką międzyrzeckiej oświaty. Od poniedziałku, 1 marca, maluchy będą korzystać z przestronnych i nowocześnie wyposażonych pomieszczeń do leżakowania i zabaw. – W żłobku jest kuchnia, pomieszczenia socjalne dla pracowników i systemy elektroniczne zapewniające bezpieczeństwo dzieci – mówi R. Lorenz.
 
Gmina zapłaciła za wybudowanie żłobka 2 mln. 964 tys. zł. Burmistrz zaznacza jednak, że z własnego budżetu wydała niespełna 600 tys. zł. Jak to możliwe? – Na jego budowę i działalność otrzymaliśmy dwie dotacje. W 2019 r. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego przyznał nam 787 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego, a przed rokiem dostaliśmy 1 mln. 584 tys. zł z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Drugą dotację otrzymaliśmy z rządowego programu Maluch Plus, dlatego oficjalna nazwa placówki to Klub Dziecięcy – wylicza samorządowiec.
 
Koszt pobytu jednego dziecka w żłobku oszacowano na tysiąc złotych miesięcznie (bez kosztów wyżywienia) W placówce powstały dwie grupy, każda z nich liczy po 24 dzieci. Pierwsza utworzona została dzięki dotacji z Europejskiego Funduszu Społecznego. – Za pobyt tych dzieci i ich wyżywienie płaci Unia Europejska, dlatego ponoszona przez rodziców opłata wynosi 100 złotych miesięcznie – dodaje I. Korejwo.
 
Burmistrz akcentuje, że celem unijnego programu jest aktywizacja zawodowa rodziców, którzy do tej pory ze względu na konieczność opieki nad dziećmi nie mogli podjąć, lub kontynuować pracy. - Dzięki unijnemu wsparciu ich mamy wróciły, lub już niebawem będą mogły wrócić do pracy – dodaje samorządowiec. - Projekt ten potrwa 24 miesiące i po tym terminie rodzice będą objęci tą samą opłatą, która obowiązuje w drugiej grupie.
 
Druga grupa finansowane jest z budżetu gminy Międzyrzecz. W związku z tym, iż grupa ta funkcjonuje bez wsparcia finansowego z Unii Europejskiej, opłata stała wynosi 500 zł za dziecko. W przypadku rodzin objętych Międzyrzecką Kartą Rodzina Trzy Plus jest obniżona dodatkowo o 50 zł.
 
- Koszt pobytu dziecka w tej grupie wynosić będzie tysiąc złotych, ale gmina dopłaca do każdego malucha po 500 złotych – dodaje I. Korejwo. – Po 500 złotych na każde dziecko jest również przekazywane z budżetu gminy dla żłobka niepublicznego. Mimo naszego wsparcia, opłaty w placówce prywatnej są na wyższym poziomie, niż w gminnych przedszkolach i żłobku.
 
Burmistrz zaznacza, że gmina wystąpi z wnioskiem o kolejną dotację na utworzenie następnego żłobka. – Czekamy na ogłoszenie naborów oraz liczymy na dalsze wsparcie ze strony wojewody i zarządu województwa – zapowiada R. Lorenz.
25-02-2021

Uwaga: Informacja dla Mieszkańców!

Ilustracja do informacji: Uwaga: Informacja dla Mieszkańców!
W piątek, 26 lutego, Urząd Stanu Cywilnego będzie nieczynny w godzinach od 7.00 do 11.00. Przepraszamy za utrudnienia.
 
 
22-02-2021

Rusza akcja roznoszenia decyzji podatkowych na 2021 rok

Ilustracja do informacji: Rusza akcja roznoszenia decyzji podatkowych na 2021 rok
 
Sołtysi, pracownicy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu oraz operator pocztowy rozpoczęli doręczanie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na rok 2021.
 
Dla bezpieczeństwa swojego i mieszkańców urzędnicy będą wyposażeni w środki ochrony osobistej, takie jak maseczki lub przyłbice, preparaty do dezynfekcji rąk.
 
Odbiór decyzji trzeba potwierdzić podpisem, stąd też prosimy mieszkańców o przygotowanie własnych długopisów.
W przypadku współwłasności nieruchomości taką samą decyzję otrzyma  każdy ze współwłaścicieli, w tym np. osobno mąż i żona. W takiej sytuacji  należy dokonywać jednej płatności.
Od roku 2021 płatność powinna być dokonywana na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji.
 
UWAGA
 
Od roku 2021 ulega również zmianie sposób podpisu decyzji wymiarowych podatku od nieruchomości, rolnego oraz leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego. Na decyzjach tych widnieje mechanicznie odtworzony podpis osoby upoważnionej do jej wydania.
 
Zgodnie z art. 210 § 1a Ordynacji podatkowej decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego, sporządzana z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, może zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać podpis mechanicznie odtwarzany tej osoby lub nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania.
22-02-2021

Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz
Do 30 marca można składać wnioski o przyznanie honorowego tytułu „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz”.
 
Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz” przyznawane jest na podstawie uchwały Nr XXXVI/365/17 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu  dnia 19 czerwca 2017 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego z 2017 r. poz. 1429 i z 2019 r. poz. 317). Wyróżnienie nadawane jest za wybitne osiągniecia we wszystkich możliwych dziedzinach rozwoju, popularyzacji wiedzy o gminie i jej historii, których działalność przyczyniła się do wzrostu promocji Gminy w dziedzinie życia społecznego, politycznego, gospodarczego lub nauki, kultury i sportu.
 
Wyróżnienie może być nadawane obywatelom polskim i cudzoziemcom. Nadanie wyróżnienia może nastąpić również pośmiertnie. Wyróżnienie nadaje Rada Miejska w Międzyrzeczu w drodze uchwały. Wnioski o nadanie wyróżnienia mają prawo złożyć:
  1. Burmistrz Międzyrzecza,
  2. Organizacje społeczne, stowarzyszenia działające na terenie Gminy Międzyrzecz,
  3. grupa mieszkańców licząca co najmniej 50 osób,
  4. Komisje Rady Miejskiej.
 
Wnioski o przyznanie wyróżnienia można składać do 30 marca każdego roku do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
Do tej pory tytułem „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz” uhonorowani zostali:
 
  1. Ks. Marek Rogeński SAC. – 2018 r.
  2. dr Jan Krajniak – 2019 r.
  3. Andrzej Jan Kaczmarek - 2020 r.
  4. Hanna Augustyniak - 2021 r.
  5. Martin Meissner - 2021 r. 
  6. W 2022 r. nie zostało przyznane wyróżnienie żadnemu ze zgłoszonych kandydatów
  7. Jan Plebanek - 2022 r.
 
 
 
17-02-2021

Razem po unijne dotacje

Ilustracja do informacji: Razem po unijne dotacje
Tworzony przez gminy Międzyrzecz, Świebodzin i Sulęcin tzw. Miejski Obszar Funkcjonowania ma być jednym z filarów gospodarczej prosperity regionu. Został ujęty w strategii rozwoju województwa Lubuskie 2030, zaprezentowanej podczas wczorajszej sesji sejmiku. – Dla naszych gmin to szansa na pozyskanie unijnych dotacji i inwestorów – zaznacza Remigiusz Lorenz, burmistrz Międzyrzecza.
 
Miejski Obszar Funkcjonowania powstaje dzięki porozumieniom, podpisanym w ub.r. przez burmistrzów trzech gmin: Remigiusza Lorenza z Międzyrzecza, Tomasza Sielickiego ze Świebodzina i Dariusza Ejcharta z Sulęcina. – Łączy nas położenie przy ważnych arteriach komunikacyjnych, które są przysłowiowym oknem nie tylko na region i kraj, ale także na całą Europę – mówi R. Lorenz.
 
Burmistrz Międzyrzecza podkreśla znaczenie autostrady A2 i drogi ekspresowej S3 oraz skrzyżowania tych tras między Międzyrzeczem i Świebodzinem. – To ogromna szansa na rozwój naszych gmin oraz magnes dla ewentualnych inwestorów, którzy szukają np. terenów pod centra logistyczne. W powstającym właśnie Międzyrzeckim Parku Przemysłowym numer dwa czekają na nich działki o łącznej powierzchni ponad stu hektarów  – dodaje.
 
Główne punkty porozumienia dotyczą planowania strategicznego i przestrzennego oraz rozwoju gospodarczego i wspólnych działań na rzecz pozyskiwania inwestorów. Pozostałe dotyczą rewitalizacji obszarów zdegradowanych, ochrony dziedzictwa kulturowego, ochrony środowiska, oświaty, kultury, sportu i turystyki, a także podnoszenia kompetencji i umiejętności mieszkańców oraz poprawy infrastruktury.
 
W województwie powstają obecnie cztery takie obszary. Zostały ujęte w strategii rozwoju regionu do 2030 r., zaprezentowanej podczas poniedziałkowego posiedzenia Sejmiku Województwa Lubuskiego. – To bardzo dobra informacja dla naszych mieszkańców. Chodzi o to, że wspólnie z sąsiadami mamy większe szanse na unijne dotacje na inwestycje związane z rozbudową infrastruktury. Sprawdza się stara zasada, że razem można więcej. Szczegóły określi ustawa, której projekt ma być gotowy w ciągu kilku najbliższych tygodni – dodaje burmistrz Międzyrzecza.
 
Samorządowcy zgodnie zaznaczają, że Miejskie Obszary Funkcjonowania dla tworzących je samorządów mają być furtką do rządowych i unijnych pieniędzy. Zarząd województwa uznał, że do naszego MOF może ewentualnie przystąpić także gmina Przytoczna – po uprzedniej analizie celowości takiego przedsięwzięcia.  Jej wójt Bartłomiej Kucharyk i R. Lorenz podpisali już list intencyjny w tej sprawie.  
 
Na zdjęciu: Fundamentem MOF jest umowa, podpisana we wrześniu ub.r. przez (od lewej) burmistrza Świebodzina Tomasza Sielickiego, burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza i burmistrza Sulęcina Dariusza Ejcharta.
17-02-2021

Ruszyły zapisy do akcji Masz Głos

Ilustracja do informacji: Ruszyły zapisy do akcji Masz Głos
W czasie pandemii ważna jest współpraca różnych środowisk, które na co dzień pracują i funkcjonują na jednym terenie. Razem łatwiej jest zadbać o edukację online, monitoring stanu drzew w gminie czy dobry projekt do budżetu obywatelskiego. Wszystkich gotowych do takiego zaangażowania wspiera program Fundacji Batorego – akcja Masz Głos, który właśnie rusza z nową edycją.
 
Do akcji Masz Głos 2021 mogą zgłaszać się organizacje społeczne, grupy nieformalne, aktywistki i aktywiści z całej Polski, którzy chcą zmieniać swoje najbliższe otoczenie – angażując do współpracy mieszkańców i władze lokalne. Mogą zajmować się różnymi sprawami: ekologią, przestrzenią publiczną, lokalnymi przepisami, edukacją, działaniami na rzecz młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami – każda z tych inicjatyw jest ważna w akcji Masz Głos. Wystarczy, że wejdą na stronę www.maszglos.pl i między 15 lutego a 8 marca zapiszą się do programu.
 
Udział w akcji Masz Głos trwa 10 miesięcy i jest całkowicie bezpłatny. Uczestnicy dostają wsparcie merytoryczne, a także pomoc w przygotowaniu planu działania, określeniu celu i realizacji pomysłu we współpracy z władzą lokalną i otoczeniem. Najlepiej współpracujące społeczności: mieszkańców z władzą samorządową mają szansę na prestiżową nagrodę Super Samorząd, przyznawaną przez Fundację Batorego. Nagroda przynosi gminie uznanie jako sprawnie funkcjonującej społeczności samorządowej.
 
Masz Głos zdalnie, Masz Głos realnie. Działaj lokalnie!