Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

23-11-2020

Sesja Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Sesja Rady Miejskiej
We wtorek, 24 listopada 2020 r. o godz. 9.00 odbędzie się sesja Rady Miejskiej. Ze względu na pandemię koronawirusa, sesja przeprowadzona zostanie zdalnie. Będzie transmitowana w internecie na stronie www.miedzyrzecz.pl w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Sesje Rady Miejskiej – transmisja obrad Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze. zm.) oraz art. 15zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) informuję, że 24 listopada 2020 r. o godz. 9.00 odbędzie się XXVII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
 
Porządek obrad:
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Porządek obrad.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2021 (projekt nr 1).
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Międzyrzecz (projekt nr 2).
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę (projekt nr 3).
Podjęcie uchwały w sprawie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (projekt nr 4).
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Międzyrzeczu oraz nadania mu Statutu (projekt nr 5).
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXII/174/20 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie przyznania w roku 2020 dotacji na prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków (projekt nr 6).
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Międzyrzecz na lata 2016-2030” (projekt nr 7).
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia (projekt nr 8).
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia (projekt nr 9).
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
Interpelacje i zapytania na piśmie.
Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych
 
---------------------------------------------------------
UZUPEŁNIENIE PORZĄDKU OBRAD
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ
 
Na podstawie art. 20 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) wprowadzam do porządku obrad XXVII sesji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu zaplanowanej na 24 listopada 2020 r. o godz. 9.00 (zdalny tryb obradowania) następujące  projekty:
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia (projekt nr 10), który będzie stanowił punkt 13 porządku obrad.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności drogi koniecznej przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Międzyrzecz (projekt nr 11), który będzie stanowił punkt 14 porządku obrad.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2020 (projekt nr 12), który będzie stanowił punkt 15 porządku obrad.
Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Międzyrzecz (projekt nr 13), który będzie stanowił punkt 16 porządku obrad
Tym samym poprzednie punkty porządku obrad od numeru 12. otrzymają numerację o cztery wyższą.
 
 
PRZEWODNICZĄCA RADY
Katarzyna Budych
23-11-2020

Srebrne gody Środowiskowego Domu Samopomocy

Ilustracja do informacji: Srebrne gody Środowiskowego Domu Samopomocy
Burmistrz Remigiusz Lorenz spotkał się z pracownikami i domownikami Środowiskowego Domu Samopomocy. Złożył im gratulację z okazji 25-lecie placówki i życzył kolejnych sukcesów w przełamywaniu życiowych barier.
 
Środowiskowy Dom Samopomocy otwarto w listopadzie 1995 r. Mieści się w budynku Barki przy stadionie miejskim. Jest drugim domem dla mieszkańców z obniżoną sprawnością intelektualną i fizyczną. Podczas odbywających się tam zajęć domownicy uczą się pokonywać piętrzące się przed nimi problemy i życiowe bariery. Mówił o tym burmistrz Remigiusz Lorenz podczas spotkania z okazji jubileuszu placówki.
 
- Ćwierć wieku to 300 miesięcy, 1.305 tygodni i 8.132 dni. Właśnie tyle czasu poświęciliście Państwo domownikom, ucząc ich i wspierając w pokonywaniu piętrzących się przed nimi przeszkód oraz przełamywaniu życiowych barier. Nie sposób zmierzyć Waszego zaangażowania i poświęcenia, ani serca, które każdego dnia wkładacie w niesienie pomocy osobom, dla których Środowiskowy Dom Samopomocy stał się drugim domem – ciepłym i przyjaznym – czytamy w liście gratulacyjnym, który burmistrz odczytał podczas uroczystości i następnie wręczył kierowniczce ŚDS Katarzynie Nyczak-Walaszek.
 
Burmistrz podziękował kierowniczce i pracownikom za ich wielkie serca dla domowników oraz ogromne zaangażowanie i profesjonalizm w wykonywaniu zawodowych obowiązków. Wręczył K. Nyczak-Walaszek drobne upominki oraz rozmawiał z pracownikami i domownikami o działalności placówki, a także o tym, co dzieje się w mieście i gminie. Wysłuchał m.in. podziękowań za wybudowanie ścieżki na łące rowerowej. – To wygodny skrót, kiedy idziemy na zajęcia i wracamy z nich do domów – mówił jeden z domowników.
 
- Staramy się likwidować rozmaite bariery i wspierać niepełnosprawnych mieszkańców w różnych dziedzinach życia – zapewnia R. Lorenz. 
21-11-2020

Życzenia Burmistrza dla Pracowników Socjalnych

Ilustracja do informacji: Życzenia Burmistrza dla Pracowników Socjalnych
Życzenia Burmistrza dla Pracowników Socjalnych z okazji Dnia Pracownika Socjalnego.
 
Dziękuję Wam za wielkie serca dla potrzebujących wsparcia mieszkańców
oraz zaangażowanie i profesjonalizm w wykonywaniu zawodowych obowiązków. 
Życzę Państwu, aby pomoc drugiemu człowiekowi przynosiła Wam satysfakcję
i była dla Was prawdziwym spełnieniem.
Niech owocem Waszej pracy będzie ludzka wdzięczność, przyjaźń i życzliwość.

Burmistrz Międzyrzecza
Remigiusz Lorenz
19-11-2020

Do końca miesiąca zostaną ogłoszone nabory do nowego żłobka

Ilustracja do informacji: Do końca miesiąca zostaną ogłoszone nabory do nowego żłobka
Dobiega końca budowa żłobka, który powstaje przy ul. Zamoyskiego – koło przedszkola nr 4 „Bajkowa Kraina”. Będzie drugim domem dla 48 maluszków w wieku od jednego roku do trzech lat. Burmistrz Remigiusz Lorenz ubiega się o pieniądze na budowę kolejnego żłobka.
 
- Obecnie trwają prace nad dokumentami rekrutacyjnymi dotyczącymi zarówno naboru dzieci, jak i do pracy w żłobku. Harmonogram opublikujemy do końca listopada na stronie internetowej gminy i w portalach społecznościowych – zapowiada Izabella Korejwo, która kieruje Gminnym Zespołem Oświaty.
 
Budowa żłobka jest kolejną inwestycją oświatową w gminie Międzyrzecz w ostatnich latach. Rozpoczęła się w lipcu br. Budynek o powierzchni ponad 300 m. kw. już stoi, obecnie trwają w nim prace wykończeniowe. Ostatnim etapem będzie zakup i instalacja nowoczesnego, funkcjonalnego i przyjaznego dzieciom wyposażenia.
 
Żłobek buduje firma Nor Bud z Bolewic. Gmina zapłaci jej 2 miliony 964 tysiące złotych. Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza jednak, że finansowy wkład miasta będzie jednak dużo mniejszy. Jak to możliwe? - Otrzymaliśmy na ten cel dwie dotacje. W sierpniu ubiegłego roku Zarząd Województwa Lubuskiego przyznał gminie 787 tys. zł na utworzenie i prowadzenie tej placówki, a w tym roku Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dołożyło do budowy 1 mln. 584 tys. zł z programu Maluch Plus – wylicza samorządowiec.
 
Inwestycja cieszy się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców. Zwłaszcza rodziców maluszków. Dlatego burmistrz złożył wniosek o dotację na kolejny żłobek.
 
 
Ministerialne warunki, które muszą spełniać kandydaci na opiekunów w żłobku:
 
1. Opiekunem w żłobku lub klubie dziecięcym może być osoba:
1)posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
2)która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
 
2. Opiekunem w żłobku lub klubie dziecięcym może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
1)wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
2)średnie lub średnie branżowe oraz:
a)co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub
b)przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w ust. 1.
 
3. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.
19-11-2020

Szukamy opiekuna czworonoga

Ilustracja do informacji: Szukamy opiekuna czworonoga
Od wczoraj od godziny 15.00 w Żółwinie błąka się suczka. Może Twoja?
 
 
Suczka jest bardzo przyjazna, nie ma obroży. Może komuś uciekła? 
18-11-2020

Uwaga: Przetarg!

Ilustracja do informacji: Uwaga: Przetarg!
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej przy ul. Ogrodowa 3 w obrębie 0002 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 363/17 o pow. 0,0094 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00020125/8, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
 
 
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 65.000,00 zł, w tym:
cena gruntu: 8.204,92 zł,
Wysokość wadium: 6.500,00 zł
 
Termin i miejsce składania ofert pisemnych: oferty w zaklejonych kopertach z dopiskiem „ Przetarg na sprzedaż działki nr ewid. 363/17, ul. Ogrodowa 3”prosimy składać w Urząd Miejski w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, do dnia 15 grudnia 2020 r.
 
Część jawna przetargu odbędzie się 18 grudnia 2020 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości osobno na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 14 grudnia 2020 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu pisemnym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 16 listopada 2020 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.
 
Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu przy ul. Rynek 7, pokój nr 204, tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
16-11-2020

Park zamiast zakrzaczonego śmietniska

Ilustracja do informacji: Park zamiast zakrzaczonego śmietniska
Między dawnym folwarkiem na Winnicy i Białym Mostem powstały tereny rekreacyjno-spacerowe. Mieszkańcy przecierają ze zdumienia oczy widząc, jak zakrzaczone śmietnisko zamieniło się w park.
 
Dróżka między Białym Mostem na Obrze i Winnicą to skrót dla mieszkańców os. Kasztelańskiego, którzy uczą się lub pracują w prawobrzeżnej części miasta. Przed rokiem musieli się przedzierać przez krzaki oraz forsować kałuże błota. W dodatku po zapadnięciu zmroku panujące tam ciemności odstraszały pieszych i rowerzystów od korzystania z tego skrótu. To już przeszłość. Obecnie most i dawny folwark łączy wyłożona kostką szeroka ścieżka, którą wieczorem oświetlają latarnie. Zniknęły też dzikie wysypiska i wysoka na kilka metrów hałda odpadów budowlanych.
 
- Zamontowaliśmy tam również ławeczki i kosze na śmieci, a na drzewach budki lęgowe dla ptaków – zaznacza Katarzyna Szadkowska z Wydziału Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.    
 
Od głównej ścieżki wyprowadzono kilka dróżek. Jedna z nich przecina m.in. łąkę, na której zakwitły ostatnio kwiaty. - Aż trudno uwierzyć, że jeszcze rok temu było tutaj zarośnięte krzakami wysypisko – zaznacza pani Krystyna, którą spotkaliśmy w piątek na ścieżce.
 
Mieszkańcy dostrzegli i docenili zmiany, które zaszły w ciągu ostatnich miesięcy w tym miejscu. Coraz częściej można tam spotkać spacerowiczów, którzy szukają wytchnienia od miejskiego zgiełku. – Bardzo dobrym pomysłem było zamontowanie wzdłuż ścieżki lamp i ławeczek – dodaje pani Krystyna.
 
Metamorfoza ścieżki nad Obrą i przylegających do niej terenów o łącznej powierzchni trzech hektarów jest jedną z odsłon kończącego się już programu rozwoju zieleni i miejsc rekreacji, o którym wiele razy pisaliśmy na naszych stronach internetowych i w lokalnych mediach. Przypominamy, że podobne zmiany zaszły w dziesięciu innych miejscach. Zasadzona tam około 40 tys. ozdobnych krzewów i drzew oraz zamontowano ławeczki, kosze na śmieci i drewniane pergole. W ramach tego projektu na os. Kasztelańskim powstało też boisko do minigolfa i sąsiadujący z nim tor przeszkodowy, a przy nowej ścieżce na łące kolejowej plenerowa siłownia.   
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że na efekty zmian musimy poczekać do wiosny, kiedy miasto zazieleni się i zakwitnie. To największa tegoroczna inwestycja w naszej gminie. Jej łączny koszt wynosi 10,2 mln zł. – Na jej realizacje dostaliśmy ponad 4,6 mln zł. z  programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – dodaje R. Lorenz
16-11-2020

Uwaga mieszkańcy

Ilustracja do informacji: Uwaga mieszkańcy
Obwieszczenie wojewody lubuskiego
 
16-11-2020

Ogłoszenie o przetargu

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o przetargu
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż
 
nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej przy ul. Chłodnej 23 w obrębie 0002 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 398/1 o pow. 0,0190 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00028353/1, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
 
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 185.000,00 zł, w tym:
- cena gruntu: 20.086,86 zł,
- Wysokość wadium: 19.000,00 zł
 
Termin i miejsce składania ofert pisemnych: oferty w zaklejonych kopertach z dopiskiem „ Przetarg na sprzedaż działki nr ewid. 396/1, ul. Chłodna 23”prosimy składać w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 do dnia 15 grudnia 2020 r.
 
Część jawna przetargu odbędzie się 18 grudnia 2020 r. o godz. 10:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości osobno na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 14 grudnia 2020 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu  pisemnym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 16 listopada 2020 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.
 
Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu przy ul. Rynek 7, pokój nr 204, tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
14-11-2020

Nowoczesna fontanna zamiast szkarady

Ilustracja do informacji: Nowoczesna fontanna zamiast szkarady
Rozpoczęła się modernizacja wodotrysku na rynku. Powstanie tam tzw. fontanna posadzkowa, która podczas upałów będzie pełnić funkcję kurtyny wodnej.
 
 
Fontanna została wybudowana blisko 20 lat temu, podczas remontu nawierzchni rynku wokół ratusza. Nie przypadła do gustu mieszkańcom, którzy twierdzili, że siermiężna budowla szpeci rynek, zamiast być jego ozdobą. W dodatku od kilku lat jest nieczynna, gdyż zatarły się jej pompy, a koszt ich naprawy przekroczyłby wartość całej instalacji. Dlatego władze miejskie postanowiły ją przebudować.
 
- Właśnie rozpoczęliśmy modernizację. Prace potrwają do końca bieżącego roku– informuje Katarzyna Szadkowska, kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu. 
 
Obecny wodotrysk zastąpi tzw. fontanna posadzkowa. Woda będzie tryskać w górę z 20 dysz, zamontowanych w jej nawierzchni z granitowych płyt. Wysokość wodnych gejzerów będzie sterowana elektroniczna, będą też podświetlane różnokolorowymi lampami LED. Identyczne instalacje są zazwyczaj montowane w centrach miast – na reprezentacyjnych skwerach i placach. Często pełnią rolę kurtyn wodnych i służą jako tzw. pluskowiska dla dzieci, które mogą wbiegać między tryskające spod posadzki strumienie wody.
 
Podobną fontannę ratusz chciał wybudować na skwerze przy głównym skrzyżowaniu – na tzw. plantach  w miejscu wyburzonych wiosną br. szaletów miejskich. Niestety, władze nie uzyskały zgody na realizację tej inwestycji.  – Fontanna na rynku będzie dwa razy większa od tej planowanej na plantach – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Gmina zapłaci za fontannę 140 tys. zł.