Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

18-05-2020

Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020 - 2023

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020 - 2023
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że Prezes Sądu Okręgowego w Gorzowie Wlkp. pismem z dnia 12 maja 2020 r. zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej w Międzyrzeczu o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023 do orzekania w Sądzie Rejonowym w Międzyrzeczu – 2 osoby. Termin zgłaszania kandydatów  - 18 czerwca 2020 r.
 
 
Przy wyborach łaników zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U z 2020 r., poz. 365 ze zm.)
Ustawa stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2)jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył 30 lat i nie przekroczył 70 lat;
4) jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
5)jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
6)posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
Ławnikami nie mogą być:
1)osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
2)osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
3)funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
4)adwokaci i aplikanci adwokaccy;
5)radcy prawni i aplikanci radcowscy;
6)duchowni;
7)żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
8)funkcjonariusze Służby Więziennej;
9)radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
1)informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
2)oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
3)oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
4)zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 357 ze zm.), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
5)dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dokumenty wymienione w punktach 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny, PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest pierwsza osoba wymieniona na ww. liście.
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Karnego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa (art. 162 §7 i § 8 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych). Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika (art. 162 §7a ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych).
Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły po upływie terminu i nie spełniają wymagań formalnych określonych w ustawie pozostawia się bez dalszego biegu.
KARTA ZGŁOSZENIA KANDYDATA NA ŁAWNIKA dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu http://www.bip.miedzyrzecz.pl, w Biurze Rady Miejskiej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, www.ms.gov.pl (http://bip.ms.gov.pl/pl/ministerstwo/sady-powszechne).
Szczegółowych informacji w sprawie wyboru ławników udziela oraz zgłoszenia przyjmuje:
 
Biuro Rady Miejskiej w Międzyrzeczu,
Rynek 1, pok. 203, tel. (095) 742 69 34 lub (095) 742 69 88
Poniedziałek 9.00 - 17.00 Wtorek - Piątek 7.00 - 15.00 
 
 
(-) Burmistrz Międzyrzecza
      Remigiusz Roch Lorenz
18-05-2020

Wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn dziękuje burmistrzowi

Ilustracja do informacji: Wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn dziękuje burmistrzowi
Podziękowania wicemarszałka województwa lubuskiego Stanisława Tomczyszyna dla burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza. 
 
 
18-05-2020

Szukasz mieszkania? Gmina wystawiła dwa lokale na przetarg

Ilustracja do informacji: Szukasz mieszkania? Gmina wystawiła dwa lokale na przetarg
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza drugi przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż dwóch lokali mieszkalnych.
 
  1. lokalu mieszkalnego nr 3, położonego w budynku przy ul. Mieszka I 7, obręb 0001 Międzyrzecz wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu w udziale 9/100 części działki oznaczonej ewid. nr 290/23 o pow. 0,0204 ha, dla której Sąd Rejonowy V Wydział Ksiąg Wieczystych w Międzyrzeczu prowadzi księgę wieczystą nr GW1M/00022175/7.
 
Przetargiem objęto LOKAL MIESZKALNY nr 3 o pow. 35,95 m², składający się z: jednego (1) pokoju, kuchni, oraz wc – wejście z klatki schodowej położonych na poddaszu budynku przy ul. Mieszka I 7. Do lokalu przynależy piwnica o pow. 1,83 m².
 
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 65, ze zm.) ustaloną cenę nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków obniża się o 50%, a zatem Nabywcy przysługuje 50% bonifikata od ceny nabytego lokalu.
Cena wywoławcza……………………………………………..75.000,00 zł
w tym:
Cena gruntu w udziale 9/100……………..………….…………1.464,50 zł
Wysokość wadium……………………………….…………….,00 zł
 
Lokal wymaga remontu. Nabywca wykona go we własnym zakresie i na własny koszt.
Wysokość ceny wzrośnie proporcjonalnie do wylicytowanej kwoty.
Pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż przedmiotowego lokalu mieszkalnego odbył się 11 lutego 2020 r. o godz. 10:45 w Sali Narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1.
 
  1. lokalu mieszkalnego nr 4, położonego w budynku przy ul. Mieszka I 7, obręb 0001 Międzyrzecz wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu w udziale 17/100 części działki oznaczonej ewid. nr 290/23 o pow. 0,0204 ha, dla której Sąd Rejonowy V Wydział Ksiąg Wieczystych w Międzyrzeczu prowadzi księgę wieczystą nr GW1M/00022175/7.
 
Przetargiem objęto LOKAL MIESZKALNY nr 4 o pow. 65,08 m², składający się z: dwóch (2) pokoi, kuchni, łazienki, przedpokoju, korytarza i skrytki położonych na poddaszu budynku przy ul. Mieszka I 7. Do lokalu przynależy piwnica o pow. 6,65 m².
 
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 65, ze zm.) ustaloną cenę nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków obniża się o 50%, a zatem Nabywcy przysługuje 50% bonifikata od ceny nabytego lokalu.
Cena wywoławcza………………………………………………. 125.000,00 zł
w tym:
Cena gruntu w udziale 17/100……………..………….……..…..2.669,60 zł
Wysokość wadium……………………………….……………...12.500,00 zł
 
Lokal wymaga remontu. Nabywca wykona go we własnym zakresie i na własny koszt.
Wysokość ceny wzrośnie proporcjonalnie do wylicytowanej kwoty.
Pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż przedmiotowego lokalu mieszkalnego odbył się 11 lutego 2020 r. o godz. 11:15 w Sali Narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1.
Opis nieruchomości:
Działka oznaczona ewid. nr 290/23 o pow. 204 m² zlokalizowana jest w obrębie 0001 Międzyrzecz przy ul. Mieszka I 7. Działka zabudowana jest budynkiem mieszkalnym, wielorodzinnym z lokalami użytkowymi na parterze budynku. Działka posiada kształt dość regularny, foremnego wieloboku. Najbliższe sąsiedztwo stanowi śródmiejska zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, zabudowa usługowo-gospodarcza, punkty handlowe, usługowe, bankowe oraz skwery zieleni. Posiada dostęp do drogi publicznej. Uzbrojenie pełne – sieć elektroenergetyczna, gazowa, wodociągowa, kanalizacyjna, deszczowa oraz telekomunikacyjna.
 
Przeznaczenie w mpzp:
Dla działki nr ewid. 290/23, położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym stracił ważność z dniem 31.12.2002 r. Zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyrzecz zatwierdzonym uchwałą Nr XLIII/380/14 rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 24 czerwca 2014 r. wnioskowana działka znajduje się w strefie zabudowy mieszanej usługowej z mieszkaniową wielorodzinną. Działka położona jest w granicach zabytku jakim jest zespół urbanistyczno-krajobrazowy m. Międzyrzecz, wpisany do rejestru zabytków pod nr KOK-I-72 orzeczeniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 03.11.1957 r., decyzją nr 2171 Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 31.01.1975 r. oraz KOK-I-6, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 21.10.1975 r. Skutkiem ww. decyzji obszar ten podlega ochronie prawnej na mocy art. 7 pkt 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r.
Nieruchomość budynkowa nr 7 położona na tej działce znajduje się w Gminnej Ewidencji Zabytków jak również wpisana jest do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gorzowie Wlkp. nr KOK-I-77/76 z dnia 02.11.1976 r.
 
Działka nie podlega ochronie prawnej przewidzianej ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Dla działki nie został sporządzony gminny program rewitalizacji, jak również nie została ustanowiona specjalna strefa rewitalizacji. Nie została również wydana decyzja o ustaleniu warunków zabudowy na podstawie obowiązującej ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
 
 
Sposób zagospodarowania:
Utrzymanie istniejącego zagospodarowania jako lokal mieszkalny.
 
Obciążenia nieruchomości:
Nieruchomość nie jest obciążona żadnymi ciężarami, hipotekami ani prawami na rzecz osób trzecich oraz brak jest innych zobowiązań, których przedmiotem jest powyższa nieruchomość.
 
Gmina Międzyrzecz nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej, o którym mowa w art. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 213) dla ww. budynku mieszkalnego.
Zgodnie z art. 3 ust.1 i 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 737 ze zm.): „W razie wyodrębnienia własności lokali właścicielowi lokalu przysługuje udział w nieruchomości wspólnej jako prawo związane z własnością lokali. Nie można żądać zniesienia współwłasności wspólnej, dopóki trwa odrębna własność lokali. Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali.”
 
Ze względu na wpis na rejestru zabytków budynku przy ul. Mieszka I 7 lokale mieszkalne nr 3, 4 podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Z uwagi na powyższe podejmowane przez Nabywcę działania określone w art. 36 ust. 1 ww. ustawy, wymagają pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków, wydanego w trybie decyzji administracyjnej.
 
Ad 1 Przetarg na lokal mieszkalny nr 3 położony w budynku przy ul. Mieszka I 7 odbędzie się w dniu 17 czerwca 2020 r. o godz. 10:00 w Sali Narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, I piętro, pokój 202).
Ad.2 Przetarg na lokal mieszkalny nr 4 położony w budynku przy ul. Mieszka I 7 odbędzie się w dniu 17 czerwca 2020 r. o godz. 10:30 w Sali Narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, I piętro, pokój 202).
Wadium w podanej wysokości na każdy z lokali objętych niniejszym ogłoszeniem należy wpłacić na rachunek Gminy Międzyrzecz w Banku BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 do dnia 12 czerwca 2020 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
Aby uczestniczyć w przetargu na dany lokal należy uiścić określoną kwotę wadium.
Aby uczestniczyć w sprzedaży wybranego lub wszystkich lokali należy wpłacić osobno wadium na każdy z tych lokali.
Na dowodzie wpłaty wadium, należy dokładnie wskazać nieruchomość, której przetarg dotyczy.
Wpłacone wadium będzie przekazane niezwłocznie na wskazany przez Wpłacającego rachunek bankowy, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
 
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Cenę pomniejszoną o wpłacone wadium należy wpłacić na rachunek Gminy Międzyrzecz nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej. Niedotrzymanie tego terminu jest równoznaczne z uchyleniem się od zawarcia umowy i powoduje przepadek wadium a przetarg czyni niebyłym.
 
Z uwagi na konieczność zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby CAVID-19, wywołanej wirusem SARS-CoV-2 przetarg odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego. Niezbędne będzie zachowanie dwumetrowych odstępów między osobami oraz ich obecność w maskach i rękawiczkach.
 
Informacje na temat przetargu udziela pracownik Wydziału Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu tel.95 742 6942.
 
Osoby reprezentujące na przetargu osoby prawne, bądź jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, zobowiązane są do przedłożenia dokumentów określających status prawny reprezentowanego podmiotu oraz dokumenty, z których wynika ich umocowanie do działania.
 
Zastrzega się prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
 
18-05-2020

Regionalny Ośrodek Konsumencki zaprasza

Ilustracja do informacji: Regionalny Ośrodek Konsumencki zaprasza
 
W Zielonej Górze działa Regionalny Ośrodek Konsumencki, który udziela mieszkańcom regionu porad konsumenckich.
 
 
Po wprowadzeniu stanu epidemii mieszkańcy spotykają się z nowymi problemami konsumenckimi. Rodzice muszą płacić za żłobki i przedszkola,  choć dzieci nie mogą być w tych placówkach. Niektórzy mają problemy w bankach, ponieważ stracili pracę i chcą mieć rozłożone kredyty, a banki się nie zgadzają. W hotelach nie otrzymują zwrotu przedpłat, jedynie proponowana jest im możliwość przesunięcia terminu pobytu, podobnie jest w biurach podróży. Utrudniona lub niemożliwa jest w stanie epidemii reklamacja towarów, ponieważ sklepy i firmy są pozamykane. Nie działają serwisy – ich pracownicy nie przyjeżdżają, gdyż nie mogą pracować.
 
W Zielonej Górze przy ulicy Ptasiej 16, bezpłatnych porad konsumenckich
udziela Regionalny Ośrodek Konsumencki.
Ośrodek jest czynny w godzinach:
poniedziałek 15.00 - 19.00
wtorek 15.00 - 19.00
środa 8.00 - 12.00
czwartek 15.00 - 19.00
piątek 8.00 - 14.30
 
Można otrzymać porady telefonicznie pod numerem +48 22 299 60 90, a po zgłoszeniu centrali wybrać numer 9 - to jest ośrodek w Zielonej Górze. Można skontaktować się mailowo pisząc na adres:
zielonagora~@~dlakonsumenta~.~pl
 
Przychodząc osobiście do Regionalnego Ośrodka Konsumenckiego konsument może mieć napisane i wydrukowane pismo np. reklamacyjne. Obecnie w stanie epidemii możliwy jest tylko kontakt telefoniczny i mailowy.
 
Informacje o działalności Regionalnego Ośrodka Konsumenckiego są na stronie www.dlakonsumenta.pl
 
Ośrodek realizuje zadanie upowszechniania i ochrony praw konsumentów dzięki finansowaniu ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
14-05-2020

Szukasz działki budowlanej? Gmina chce sprzedać aż trzy!

Ilustracja do informacji: Szukasz działki budowlanej? Gmina chce sprzedać aż trzy!
 
 
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza drugi przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż trzech nieruchomości  gruntowych przy ul. Sybiraka i Żołnierskiej.
 
 
13-05-2020

Program Stypendialny Horyzonty

Ilustracja do informacji: Program Stypendialny Horyzonty
Ruszyła 10. edycja Programu Stypendialnego Horyzonty. Do 17 maja młodzi
ludzie z całej Polski mogą ubiegać się o stypendia przyznawane przez
Fundację EFC we współpracy z Fundacją Rodziny Staraków, dzięki którym będą
mogli uczyć się w najbardziej wyjątkowych szkołach średnich w kraju.
 
Stypendium daje szansę na naukę w ciekawych liceach i technikach w Polsce.
Pokrywa koszty:
 
- zakwaterowania i wyżywienia w bursie w mieście nauki
- biletów komunikacji miejskiej
- wycieczek szkolnych
- kursu w szkole językowej i egzaminu certyfikującego z języka obcego
- letnich i zimowych obozów organizowanych przez fundację
- opiekę koordynatora regionalnego i psychologa
- udziału ciekawych w warsztatach i szkoleniach
- indywidualnych potrzeb rozwojowych każdego stypendysty
- dodatkowych, comiesięcznych spotkań z koordynatorem (kręgle, kino, teatr,
wyjście do restauracji itp.).
 
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie *www.efc.edu.pl. 
13-05-2020

Sala gimnastyczna oraz kuchnia ze stołówką

Ilustracja do informacji: Sala gimnastyczna oraz kuchnia ze stołówką
Miasto przymierza się do budowy sali sportowej oraz kuchni ze stołówką. Nowoczesne obiekty mają powstać na zapleczu Szkoły Podstawowej nr 1.

Kojarzycie poniemiecki barak między „Jedynką” i stadionem miejskim? Wielu międzyrzeczan chodziło tam do przedszkola, lub uczyło się abecadła w pierwszych klasach podstawówki. Budynek zniknie z krajobrazu miasta, gdyż władze gminy planują w tym miejscu kolejną inwestycję.
 
– W jej części działki chcemy wybudować salę sportową dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 oraz nowoczesną kuchnię i stołówkę – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Uczniowie „Jedynki” korzystają z przylegającej do ich szkoły niewielkiej sali gimnastycznej. Tymczasem w podstawówce utworzono przed kilkoma laty oddziały sportowe, których uczniowie mają więcej zajęć z wychowania fizycznego niż ich rówieśnicy z pozostałych klas. Problem ma rozwiązać nowa sala gimnastyczna. Miasto zamierza upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
 
- Razem z salą wybudujemy kuchnię i stołówkę. W kuchni przygotowywanych będzie nawet 500 obiadów dziennie. Będą z nich korzystać także uczniowie innych szkół. Oraz 150 przedszkolaków, dla których przygotowywane będą całodniowe posiłki – zapowiada Sylwester Suchowski, kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim ratuszu.
 
Pierwszym krokiem do inwestycji ma być dokumentacja, na którą radni zabezpieczyli pieniądze w tegorocznym budżecie gminy. Urząd Miejski prowadzi właśnie zapytania ofertowe dotyczące opracowanie projektu. – Po przygotowaniu dokumentacji wystąpimy do Ministerstwa Sportu o dotację na realizację tej inwestycji – zapowiada R. Lorenz.
13-05-2020

Oferta sieci laboratoriów Diagnostyka

Ilustracja do informacji: Oferta sieci laboratoriów Diagnostyka
W związku z panującą epidemią w teorii każdy pacjent podejrzany o infekcję SARS-CoV-2 powinien zostać przebadany metodą RT-PCR, aby zakwalifikować go do grupy pacjentów zdrowych lub chorych, co stanowiłoby sytuację idealną. Takie rozwiązanie jest obecnie nie możliwe z powodu braku odpowiedniej ilości testów i ogromnych wyzwań logistycznych z tym związanych.
 
 
Sieć Laboratoriów Diagnostyka proponuje wykonywanie dla wszystkich chętnych do podjęcia współpracy instytucji i osób następujące badania:
 
-Koronawirus SARS-Co-V-2, przeciwciała IgG i IgM, test immunochromatograficzny (test kasetkowy) służący do jakościowego wykrywania przeciwciał w surowicy ludzkiej.
-Koronawirus SARS-CoV-2, przeciwciała IgG i IgM/IgA, półilościowo (Vircell).
-Koronawirus SARS-CoV-2, przeciwciała IgG półilościowo (Vircell).
-Koronawirus SARS-CoV-2, przeciwciała IgM/IgA SARS-CoV-2, półilościowo (Vircell).
-Koronawirus SARS-CoV-2, przeciwciała IgG i IgA SARS-CoV-2, półilościowo (Euroimmun).
 
Badania te umożliwiają półilościową ocenę ludzkich przeciwciał w surowicy w celu wsparcia diagnostyki zakażeń SARS-CoV-2 i stanowi uzupełnienie bezpośredniego wykrywania antygenu. Oznaczenie przeciwciał umożliwia potwierdzenie zakażenia SARS-Co-V-2 u pacjentów z typowymi objawami oraz przy podejrzeniu przypadków bezobjawowych.
Powinny być wykonywane u osób, u których objawy infekcji pojawiły się lub kontakt z osobą podejrzaną o COVID-19 miał miejsce w okresie nie krótszym niż 7 – 10 dni. Wyniki zawsze powinny być interpretowane razem z objawami klinicznymi.
 
W swojej ofercie posiadamy również badanie 4868 SARS – CoV-2 (Covid-19)       badanie w kierunku koronawirusa SARS-Co-2 wykonywane jest metodą RT-PCR (wymaz), która pozwala na identyfikację sekwencji genów charakterystycznych dla wirusów z grupy betakoronawirusów (gen E) oraz genów specyficznych dla SARS CoV-2 (np. geny N, RdRp, ORF1ac). Badanie pozwala bezpośrednio potwierdzić zakażenie koronawirusem SARS CoV-2. Badanie nie jest wykonywane w punktach pobrań DIAGNOSTYKA ze względów logistycznych, natomiast dostępne dla instytucji po wcześniejszym ustaleniu miejsca i czasu pobrania.
 
 
Powyżej opisane badania są bardzo istotne ze względów epidemiologicznych, a również jakże ważnego w obecnej sytuacji poczucia bezpieczeństwa pracowników instytucji, firm oraz mieszkańców w rozumieniu indywidualnej jednostki.
 
W związku z powyższym zapraszamy wszystkie firmy, instytucje do kontaktu w celu zaproponowania indywidualnych ofert na wykonanie powyżej wymienionych badań. Istnieje możliwość zorganizowania akcji pobrań dla większych grup jednocześnie w wyznaczonym i dogodnym dla obu stron dniu i miejscu lub w formie indywidualnych pobrań w dostępnych punktach Diagnostyki. W przypadku zainteresowania wykonywaniem powyższych badań prosimy o kontakt. W razie pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
 
 
          Zachęcam do współpracy.
 
                                                                                                                              Z poważaniem
 
Anna Mendowska
 
Przedstawiciel Medyczny
 
Region Zachodni Laboratorium Gorzów Wlkp.
Tel: 881 250 210
 
 

 
11-05-2020

Międzyrzecz „odmraża” przedszkola

Ilustracja do informacji: Międzyrzecz „odmraża” przedszkola
W środę, 13 maja, otwarte zostaną gminne przedszkola. Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że zajęcia w przedszkolach i zerówkach przy szkołach podstawowych odbywać się będą zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego. 
 
Decyzja o otwarciu przedszkoli zapadła podczas telekonferencji burmistrza Remigiusza Lorenza z dyrektorami przedszkoli i szkół, w których działają oddziały przedszkolne. – Wszystkim maluchom zapewnimy środki bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego – zapewnia burmistrz.

Burmistrz  połączył się z dyrektorami poprzez internet. Asystowała mu dyrektorka Gminnego Zespołu Oświaty Izabella Korejwo. Podczas trwającej ponad pół godziny telekonferencji jej uczestnicy uznali, że przedszkola i grupy przedszkolne w szkołach podstawowych zostaną otwarte 13 maja. Burmistrz zapewnił dyrektorów o pomocy ze strony gminy oraz zadeklarował zakup potrzebnych  maseczek, przyłbic, rękawiczek i środków dezynfekujących.

- Około 30 procent rodziców wysłało swoje pociechy do przedszkoli. Zapewniamy maluchom opiekę i środki bezpieczeństwa zgodne z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego. Wiąże się to z ogromnymi wydatkami ze strony gminy, ale nie będziemy oszczędzać na bezpieczeństwie dzieci – zapewnia R. Lorenz.
 

Od poniedziałku, 11 maja, wznowiła też działalność biblioteka publiczna na os. Centrum. Wypożyczanie książek odbywa się jednak zgodnie z wytycznymi GIS.
11-05-2020

Międzyrzecz pamiętał o rocznicy zakończenia Drugiej Wojny Światowej

Ilustracja do informacji: Międzyrzecz pamiętał o rocznicy zakończenia Drugiej Wojny Światowej
W 75. rocznicę zakończenia Drugiej Wojny Światowej, 8 maja, przedstawiciele wojska i władz miejskich złożyli wiązanki kwiatów przed Pomnikiem Weteranów na Podzamczu.
 
 
Z uwagi na epidemię koronawirusa, obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa miały bardzo skromną oprawę. Odbyły się bez asysty harcerzy i kompanii honorowej ze stacjonującej w mieście 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.
 
Kwiaty przed pomnikiem złożyli dowódca 17. WBZ gen. bryg. Robert Kosowski oraz przedstawiciele władz miasta – burmistrz Remigiusz Lorenz, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Chmielewski, radni Maria KijakGrzegorz Skrzek i Józef Kaczmarek oraz kierownik Wydziału Spraw Społecznych w międzyrzeckim ratuszu Łukasz Ruta.