Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

02-12-2016

Informacja dla mieszkańców

Ilustracja do informacji: Informacja dla mieszkańców
W związku z planowanym Jarmarkiem Świątecznym informujemy, że od godzin wieczornych 4 grudnia br. (niedziela) do godzin popołudniowych 7 grudnia br. (środa), wyłączona z ruchu pojazdów zostanie ulica wraz z przylegającym do niej parkingiem od strony banku. Wszystkie pozostałe ulice przylegające do Rynku będą przejezdne.

Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
02-12-2016

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Biuro Powiatowe w Międzyrzeczu informuje

Ilustracja do informacji: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Biuro Powiatowe w Międzyrzeczu informuje
01-12-2016

Uwaga mieszkańcy!

Ilustracja do informacji: Uwaga mieszkańcy!
Szanowni mieszkańcy, informujemy, iż prace drogowe na ulicy Świerczewskiego przedłużą się o kilka dni. Mając na względzie dobro kierowców, dzięki współpracy i wzorowych relacjach, jakie panują między gminą Międzyrzecz a 17. Wielkopolską Brygadą Zmechanizowaną, udało się zapewnić przejazd przez teren jednostki na dotychczasowych zasadach. Z uwagi na niedotrzymanie przewidzianego w umowie terminu, na wykonawcę zostaną nałożone kary umowne.
30-11-2016

Ożywienie gospodarcze w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Ożywienie gospodarcze w Międzyrzeczu
 W czwartek 24 listopada kamera TVP 3 Gorzów Wlkp. gościła w Międzyrzeczu. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem redaktora Wojciecha Turczyńskiego w programie Lubuski Raport Gospodarczy.
 

 
30-11-2016

„Środa z Funduszami dla… osób fizycznych na założenie działalności gospodarczej" – 07.12.2016 r.

Ilustracja do informacji: „Środa z Funduszami dla… osób fizycznych na założenie działalności gospodarczej" – 07.12.2016 r.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie lubuskim, działająca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, zaprasza na spotkania informacyjne pod nazwą „Środa z Funduszami dla… osób fizycznych na założenie działalności gospodarczej”, które odbędą się 7 grudnia 2016 r. zarówno w Zielonej Górze, jak i w Gorzowie Wielkopolskim.
 
Podczas spotkań przekazane zostaną informacje dotyczące możliwości pozyskania środków zwrotnych i bezzwrotnych na uruchomienie własnego biznesu. Omówione zostaną warunki przyznania wsparcia, wskazane zostaną dokumenty, strony internetowe oraz podmioty oferujące unijne środki. Spotkanie kierowane jest do osób fizycznych planujących założenie własnej działalności gospodarczej.
 
Spotkania odbędą się 7 grudnia 2016 r. w godzinach 10:00-13:00:
  • w Zielonej Górze: w siedzibie Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Zielonej Górze, ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5 (sala konferencyjna nr 0.35, poziom 0);
  • w Gorzowie Wielkopolskim: w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim, ul. gen. Władysława Sikorskiego 107 (sala 216, piętro II).
 
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu w Zielonej Górze prosimy o wypełnienie formularza poniżej. Na zgłoszenia czekamy w dniach od 23 listopada 2016 r. do 6 grudnia 2016 r. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny: z Głównym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Zielonej Górze pod numerami telefonów: 68 4565-535; -499; -488; -454 (dot. spotkania w Zielonej Górze).
 
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu w Gorzowie Wlkp. prosimy o wypełnienie formularza poniżej. Na zgłoszenia czekamy w dniach od 23 listopada 2016 r. do 6 grudnia 2016 r. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Lokalnym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Gorzowie Wlkp. pod numerem telefonu: 95 7390-386; -380; -378; -377 (dot. spotkania w Gorzowie Wlkp.).
 
 
Istnieje również możliwość zgłoszenia poprzez formularz elektroniczny za pośrednictwem strony internetowej:
O udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci wydrukowanych prezentacji. Podczas spotkań zostanie zapewniony poczęstunek dla uczestników.
 
Serdecznie zapraszamy!
 
29-11-2016

Otrzymaliśmy kolejne dofinansowanie na termomodernizację

Ilustracja do informacji: Otrzymaliśmy kolejne dofinansowanie na termomodernizację
Z przyjemnością informujemy, iż 24 listopada br. zarząd województwa przyjął listę rankingową dotyczącą dofinansowania projektów związanych z termomodernizacją. Ocenę formalną pozytywnie przeszło 37 wniosków o dofinansowanie. Na liście rankingowej znalazł się również Międzyrzecz, który pozyskał niespełna 3 mln zł na termomodernizację wraz z montażem OZE Przedszkola nr 4, Szkoły Podstawowej nr 3 oraz budynku dawnego Ogniska Muzycznego.
Więcej informacji znajdziecie Państwo pod adresem: http://lubuskie.pl/…/Miliony-na-termomode…/d,news-bootstrap/
21-11-2016

Oferta Lubuskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Zielonej Górze

Ilustracja do informacji: Oferta Lubuskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Zielonej Górze
Międzyrzecz, 2016-11-18
 
PZO.8031.10.2016.
 
Oferta organizacji pozarządowej
 
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Lubuskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Zielonej Górze, na realizację zadania publicznego obejmującego działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia poprzez podjęcie działań na rzecz propagowania i promocji zdrowego stylu życia wśród młodzieży szkolnej z terenu Gminy Międzyrzecz, poprzez zorganizowanie Rejonowej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia przez Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Międzyrzeczu.
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 1817) oraz na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 68, lub pocztą elektroniczną e-mail.
 
 
29-11-2016

II Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej "Czwórek" Chłopców im. Bogusława Kowalika

Ilustracja do informacji: II Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej "Czwórek" Chłopców im. Bogusława Kowalika
W dniu 26.11.2016 r. w hali widowiskowo-sportowej  MOSiW w Międzyrzeczu odbył się II Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej "Czwórek" Chłopców im. Bogusława Kowalika. Bogusław Kowalik - dwa lata temu zmarły - nauczyciel, trener, wychowawca i działacz sportowy, który całe swoje życie poświęcił budowaniu i umacnianiu podstaw międzyrzeckiej i polskiej siatkówki. Wychowawca i trener licznej rzeszy siatkarzy.  Bogusław Kowalik był pierwszym trenerem Dawida Murka - reprezentanta Polski w piłce siatkowej. W turnieju jego imienia wzięło udział 14 zespołów z: Poznania, Kołobrzegu, Wałcza, Sulechowa, Gubina, Gorzowa oraz dwa zespoły z  UKS "Trójka" Międzyrzecz.

W uroczystym otwarciu turnieju wzięli udział zaproszeni goście, rodzice uczestników i sympatycy młodzieżowej piłki siatkowej. Zawodników, trenerów, rodziców i kibiców  powitał pan Piotr Szanda - zastępca dyrektora szkoły, który w kilku słowach przedstawił cel i podkreślił szczególny charakter tego turnieju.

Najlepsze zespoły i najlepsi zawodnicy turnieju zostali nagrodzeni pucharami, medalami, a wszyscy zawodnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa oraz słodkie upominki.

Upominki sponsorowane były przez burmistrza Międzyrzecza, dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wlkp., panią Mirosławę Kowalik oraz prezesa UKS "Trójka" SP 3 Międzyrzecz.

Reprezentacja UKS "Trójka" przy SP 3 w Międzyrzeczu: Tymon Paczkowski, Tomasz Rogala, Filip Chomicz, Igor Miernik, Daria Gerc, Nikodem Bulicz, Ksawery Piechota, Konrad Łopata, Michał Kostelecki, Michał Burdzy i Piotr Prymas.

Najlepsze zespoły turnieju:
SP 3 "Volley" Gubin 1
GSZS Gorzów 1
UKS "Volley" Wałcz"
UKS "Trójka" Sulechów 1
UKS "Trójka" Sulechów 2
SP 6 Kołobrzeg
SP 3 "Volley" Gubin 2
GSZS Gorzów 2
UKS "Trójka" Międzyrzecz 2, SP 53 Poznań 1

Opiekunem zespołów UKS "Trójka" Międzyrzecz jest Piotr Szanda.
Turniej został dofinansowany z dotacji gminy Międzyrzecz dotyczącej wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

22-11-2016

Już 2 grudnia I sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Już 2 grudnia I sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej
W związku z powołaniem przez Radę Miejską w Międzyrzeczu Uchwałą Nr XXII/191/16 (Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego z 2016 r. poz.1151) Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu i po przeprowadzeniu do niej wyborów  zwołuję I sesję  Młodzieżowej Rady Miejskiej I kadencji, która odbędzie się
 
02 grudnia 2016 r. o godz. 1600
w  sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
 
 
Proponowany porządek obrad:
 
  1. Otwarcie I sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
  2. Wręczenie listów gratulacyjnych.
  3. Złożenie ślubowania przez radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
  4. Przyjęcie porządku obrad.
  5. Wybór Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
  6. Wybór Wiceprzewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
  7. Wybór Sekretarza  Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
  8. Wolne wnioski.
  9. Zamknięcie obrad sesji.
                                                                                                  Przewodnicząca Rady Miejskiej
                                                                                                           w Międzyrzeczu
                                                                                                               Maria Kijak
 
 
 
22-11-2016

Informacja o XXVIII sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o XXVIII sesji Rady Miejskiej
Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
 
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że:
 
29 listopada 2016 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXVIII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
 
  1. Sprawy regulaminowe:
    1. otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
    2. porządek obrad.
  2. Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie przyjęcia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Międzyrzecz na lata 2017 – 2021.
  3. Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Międzyrzecz na lata 2016 - 2030.
  4. Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.
  5. Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych.
  6. Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2017.
  7. Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 10 lat.
  8. Podjęcie uchwały (projekt nr 7) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie od Kolei Państwowych Spółki Akcyjnej prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz – 1.
  9. Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat.
  10. Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisów inwentaryzacyjnych mienia.
  11. Podjęcie uchwały (projekt nr 10) w sprawie zatwierdzenia taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na okres od 1.01.2017 r. do 31.12.2017 r.
  12.  Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2016.
  13. Podjęcie uchwały (projekt nr 12) w sprawie udzielania pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego.
  14. Podjęcie uchwały (projekt nr 13) w sprawie statutu Sołectwa Pieski w Gminie Międzyrzecz.
  15. Podjęcie uchwały (projekt nr 14) w sprawie statutu Sołectwa Kęszyca Leśna w Gminie Międzyrzecz.
  16. Podjęcie uchwały (projekt nr 15) w sprawie statutu Sołectwa Kursko w Gminie Międzyrzecz.
  17. Podjęcie uchwały (projekt nr 16) w sprawie statutu Sołectwa Wysoka w Gminie Międzyrzecz.
  18. Podjęcie uchwały (projekt nr 17) w sprawie statutu Sołectwa Żółwin w Gminie Międzyrzecz.
  19. Podjęcie uchwały (projekt nr 18) w sprawie statutu Sołectwa Kaława w Gminie Międzyrzecz.
  20. Podjęcie uchwały (projekt nr 19) w sprawie statutu Sołectwa Pniewo w Gminie Międzyrzecz.
  21. Podjęcie uchwały (projekt nr 20) w sprawie statutu Sołectwa Święty Wojciech w Gminie Międzyrzecz.
  22. Podjęcie uchwały (projekt nr 21) w sprawie statutu Sołectwa Szumiąca w Gminie Międzyrzecz.
  23. Podjęcie uchwały (projekt nr 22) w sprawie statutu Sołectwa Kalsko w Gminie Międzyrzecz.
  24. Podjęcie uchwały (projekt nr 23) w sprawie statutu Sołectwa Gorzyca w Gminie Międzyrzecz.
  25. Podjęcie uchwały (projekt nr 24) w sprawie statutu Sołectwa Nietoperek w Gminie Międzyrzecz.
  26. Podjęcie uchwały (projekt nr 25) w sprawie statutu Sołectwa Kuligowo w Gminie Międzyrzecz.
  27. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli realizacji inwestycji gminnych w latach 2010 – 2016.
  28. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  29. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  30. Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
  31. Wolne wnioski i informacje.
  32. Zamknięcie obrad sesji.
 
 
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej
          w Międzyrzeczu
              Maria Kijak