26-10-2016
Informacja z MTBS - ważne telefony
25-10-2016
Rozkład jazdy autobusów w dniach 29-31.10-2.11.2016
W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych informujemy, iż w dniach 29 października - 2 listopada, uruchomione zostaną specjalne połączenia autobusowe. Dodatkowo w dniu 1 listopada na obu trasach (1 linia Obrzyce – Cmentarz, 2 Linia Piastowska – Cmentarz) o godz. 10:30 i 11:30 wyjadą po 2 autobusy, aby umożliwić jak największej ilości mieszkańców dotarcie na cmentarz komunalny w Międzyrzeczu. Prosimy o obserwowanie naszej strony internetowej, gdyż jeżeli okaże się to możliwe, poinformujemy o włączeniu do ruchu ul. Chopina.
24-10-2016
UWAGA! Czasowe zamknięcie przejazdu kolejowego w ciągu ulic Chrobrego i Piastowskiej
PKP PLK SA Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze informuje, że z uwagi na stan techniczny nawierzchni przejazdu kolejowego, zlokalizowanego w ciągu ulic Chrobrego i Piastowskiej w Międzyrzeczu, przystępuje do jego remontu.
Skutkować to będzie całkowitym zamknięciem ww. przejazdu dla ruchu kołowego, od godzin porannych dnia 25.10.2016 r. (wtorek) do godzin wieczornych dnia 28.10.2016 r. (piątek). Ruch pieszych będzie odbywać się pod nadzorem pracownika wykonawcy robót.
Na czas wyłączenia przejazdu z użytkowania zostanie wyznaczony objazd dla wszystkich pojazdów, ulicami: Kilińskiego, Waszkiewicza, Reymonta i Lipce. W związku z tym na całej długości ulic Kilińskiego oraz Lipce obowiązywać będzie zakaz postoju w godzinach 6-18.
Prosimy kierowców o stosowanie się do wprowadzonego oznakowania.
24-10-2016
XXVII sesja Rady Miejskiej
Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
25 października 2016 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXVII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych (radnych, Burmistrza oraz właściwych pracowników Urzędu Miejskiego).
- Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2015/2016.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres powyżej 3 lat z dzierżawcą wyłonionym w trybie przetargowym.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 5 lat.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 10 lat.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy użyczenia nieruchomości gruntowej na czas nieokreślony.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 6) zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 7) w sprawie stawek podatku od nieruchomości.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie zapewnienia przez Gminny Zespół Oświaty w Międzyrzeczu wspólnej obsługi przedszkoli i szkół funkcjonujących na terenie gminy Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 10) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części zespołu Centralnego Odcinka Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyrzecz – „Osiedle Zachodnie”.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 12) uchylającej uchwałę w sprawie nadania nazwy osiedlu domków 1-rodzinnych zlokalizowanych w części wschodniej miasta Międzyrzecza przylegającemu do ul. Poznańskiej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 13) w sprawie zmiany nazw ulic.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 14) w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2017.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 15) w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających sołtysa i rady sołeckiej w sołectwie Bobowicko.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 16) w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających członka rady sołeckiej w sołectwie Święty Wojciech.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 17) w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego regionalną pomoc inwestycyjną.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 18) w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie udziałów do spółki.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 19) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2016.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 20) zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2016 – 2024.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak
21-10-2016
Burmistrz Międzyrzecza w imieniu własnym i Partnerów - burmistrza Skwierzyny i wójta Przytocznej zaprasza inwestorów do składania propozycji na zakup działek inwestycyjnych
21-10-2016
Rusza nabór na „małe przetwórstwo” dla rolników
29. września rusza nabór na „Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 i będzie trwał do 28. października 2016 r.
Program „Przetwórstwo i marketing produktów rolnych” przeznaczony jest dla rolników, domowników lub małżonków rolników, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.
Aby otrzymać pomoc finansową konieczne jest założenie działalności gospodarczej przetwarzającej produkty rolne. Warunkiem przystąpienia do programu będzie zarejestrowanie działalności przetwórczej, ale dopiero po podpisaniu z Agencją umowy o przyznaniu pomocy, czyli po upewnieniu, że planowana inwestycja zostanie zrealizowana. Sektory przetwórstwa objęte programem to mleko, mięso, owoce, warzywa, zboża, ziemniaki, jaja, miód, len, konopie, rośliny oleiste i wysokobiałkowe.
Pomoc ma formę refundacji kosztów kwalifikowalnych poniesionych przez beneficjenta, a jej maksymalna wysokość wynosi 50%. Wysokość limitu w okresie realizacji PROW 2014-2020 może wynieść nawet 300 tys. złotych, natomiast wielkość pomocy przyznana na jedną operację nie może być niższa niż 10 tys. złotych.
Koszty kwalifikowalne to m. in.:
- budowa lub modernizacja budynków niezbędnych do prowadzenia działalności,
- kupno maszyn lub urządzeń do przetwarzania i magazynowania, aparatury pomiarowej i kontrolnej,
- kupno urządzeń służących poprawie ochrony środowiska.
Koszty, które nie będą uznawane za kwalifikowalne to koszty zakupu środków transportu, używanych maszyn, urządzeń czy sprzętu oraz VAT.
Kolejność przysługiwania pomocy będzie zależeć od punktów otrzymanych za:
- stopień innowacyjności operacji (5 pkt)
- wiek podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy, jeżeli będzie miał mniej niż 40 lat (3 pkt)
- inwestycje związane z ochroną środowiska lub przeciwdziałaniem zmianom klimatu (5 pkt),
- uczestnictwo w unijnych lub krajowych systemach jakości (3 pkt)
- przetwarzanie produktów rolnych pochodzących bezpośrednio od producentów ekologicznych w wysokości co najmniej 10% całkowitej ilości surowca niezbędnego do produkcji - po zakończeniu operacji (5 pkt),
- poziom bezrobocia w powiecie, gdzie realizowana jest operacja w stosunku do bezrobocia w kraju (1 - 4 pkt),
- prowadzenie działalności w sektorach przetwórstwa: mleka, mięsa, owoców i warzyw oraz zbóż (2 pkt).
Aby wniosek był rozpatrzony, rolnik musi zdobyć 5 punktów.
Wnioski należy składać w Oddziałach Regionalnych ARiMR osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej lub przesyłką rejestrowaną.
Szczegółowe informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów: 61 28 28 847 lub 728 405 593 oraz na stronie internetowej http://agropartner24.pl/
20-10-2016
CZG-12 liderem zbiórki tworzyw
Celowy Związek Gmin CZG-12 został nagrodzony jako LIDER ZBIÓRKI TWORZYW w kategorii LIDER RECYKLINGU podczas XVII Finału Konkursu o Puchar Recyklingu.
Laureatów w kategorii Lider Recyklingu wyłoniono na podstawie danych za rok 2015 dotyczących przygotowania do odzysku i przekazania do recyklingu odpadów opakowaniowych, takich jak: stłuczka szklana, makulatura, tworzywa sztuczne, puszki aluminiowe, zużyte baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania wielomateriałowe (kartoniki po sokach, mleku) oraz opakowania po środkach niebezpiecznych. Według kryteriów konkursu Celowy Związek Gmin CZG-12 w 2015r. przekazał do recyklingu 3141,7 Mg odpadów opakowaniowych. Największy udział wśród odpadów opakowaniowych przekazanych do recyklingu w 2015r. stanowiły odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych.
Wyróżnienie Celowego Związku Gmin CZG-12 w Długoszynie w Konkursie jest tym większe, iż Związek został nagrodzony jako jedyna Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych w województwie lubuskim. Konkurs o Puchar Recyklingu w sposób kompleksowy ocenia selektywną zbiórkę odpadów i edukację ekologiczną w tym zakresie. Zdobyta nagroda będzie dla zespołu ZUOK w Długoszynie motywacją do dalszego działania związanego z kompleksowym zagospodarowaniem odpadów pochodzących z gmin członkowskich Związku.
CZG-12 Długoszyn
20-10-2016
Nauczyciele nagrodzeni
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, 17 października w Międzyrzeckim Ośrodku Kultury spotkali się nauczyciele i dyrektorzy gminnych szkół i przedszkoli. Powitała ich sekretarz gminy Anna Sawka, która złożyła wszystkim pracownikom oświaty najserdeczniejsze życzenia wszelkiej pomyślności i satysfakcji z pracy pedagogicznej. W imieniu burmistrza Remigiusza Lorenza podziękowała nauczycielom za wysiłek, trud i serce włożone w spełnianie celu swojej szkoły. Podkreśliła, że to dzięki szczególnemu zaangażowaniu oraz konsekwencji w nauczaniu i wychowaniu, młodzi ludzie są coraz lepiej przygotowani do wyzwań, jakie niesie dzisiejszy świat. W trakcie spotkania czworo nauczycieli otrzymało akty mianowania, a kolejni nagrody za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze. Spotkanie uświetnił wspaniały, pełen radości i fantazji występ dzieci.
Nauczyciele, którzy otrzymali nagrody:
Halina Siwczak
Hanna Sikorska
Aleksandra Pempera
Katarzyna Dymel
Teresa Kaminiarczyk
Alicja Utrata-Błochowicz
Dorota Guzenda-Miłota
Wioletta Stadnik
Krzysztof Marzec
Joanna Obrębska-Spychała
Halina Kołodziejczyk
Anita Kaźmierowska
Anna Czapracka
Beata Bartkowiak
Katarzyna Chmielewska
Irena Kilian
Donata Maria Groll
Anita Kaczmarek
Joanna Wodarska
Danuta Tarkowska
Anna Pawelska
Piotr Kruk
Grażyna Korowacka
Joanna Nowak
Mirosław Matyjaszczyk
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
47Galeria zdjęć: Nauczyciele nagrodzeni
19-10-2016