Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

31-10-2022

Bezpłatny poradnik na temat polityki senioralnej

Ilustracja do informacji: Bezpłatny poradnik na temat polityki senioralnej
Polityka senioralna w praktyce, czyli jak stanąć frontem do osób starszych, nie stworzyć pułkownika, trafić z celami i odnieść sukces” to tytuł unikatowej w skali kraju publikacji poświęconej tworzeniu i zarządzaniu lokalną polityką senioralną. Poradnik można pobrać bezpłatnie pod adresem www.radnysenior.pl (zakładka „Aktualności”) natomiast pierwszych 100 chętnych osób może go zdobyć w wersji drukowanej.
 
Poradnik adresowany jest do szerokiego grona odbiorców w lokalnych środowiskach, którzy chcą poznać istotę prac nad polityką senioralną i być może włączyć się w ich przebieg. Zapewne przyda się także pracownikom administracji samorządowej koordynującym tego rodzaju poczynania, bądź przygotowującym się do procesu wypracowania lokalnej polityki senioralnej w swojej gminie.
 
Poradnik „Polityka senioralna w praktyce” to nie tylko solidny zastrzyk wiedzy teoretycznej, to także konkretne przykłady i liczne praktyczne wskazówki. Poradnik powstał na bazie wielomiesięcznych prac nad lokalnymi politykami senioralnymi dla Wałcza, Sławna oraz Dębna. Opracował go dr Sławomir Doburzyński, autor książek z dziedziny rozwoju regionalnego, publicysta, autor i współautor dokumentów strategicznych i koncepcji rozwoju, praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem.
 
Publikacja powstała pod auspicjami Polskiej Fundacji Społeczeństwa Przedsiębiorczego ze Szczecina i stanowi podsumowanie dwuletniego projektu „Profesjonalne i zaangażowane rady seniorów” realizowanego dzięki dotacji z Programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy, finansowanego przez Islandię, Lichtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
 
Projekt miał na celu wszechstronne wsparcie gminnych rad seniorów, tak aby jak najefektywniej mogły realizować swoją funkcję konsultacyjną, doradczą i inicjatywną w działaniach na rzecz środowiska osób starszych. O efektach projektu przeczytacie Państwo na stronie www.radnysenior.pl
 
31-10-2022

Obywatelski monitoring funduszy europejskich - nie przegap!

Ilustracja do informacji: Obywatelski monitoring funduszy europejskich - nie przegap!
Do Polski już wkrótce powinno trafić ponad 76 mld. euro z budżetu Unii Europejskiej na lata 2021-2027. Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych (OFOP) apeluje do organizacji w całym kraju o mobilizację oraz do włączenia się w pracę komitetów monitorujących programy finansowane z funduszy europejskich.
 
Zgodnie z Umową Partnerstwa określającą strategię wykorzystania funduszy europejskich
w Polsce na lata 2021-2027 będziemy mieć do dyspozycji w tej perspektywie unijnej około 76 miliardów euro. To standardowy 7-letni budżet unijny, z którego Polska skorzysta już kolejny raz, inny aniżeli fundusze zaplanowane na Krajowy Plan Odbudowy. Projekt Umowy Partnerstwa został przedłożony do publicznych konsultacji w połowie stycznia 2021 r. -
w wyniku licznych uwag, przeprowadzonych konsultacji i zrealizowanych wysłuchań publicznych ostatecznie dokument został zatwierdzony przez rząd RP oraz Komisję Europejską oraz opublikowany w lipcu 2022 r.
 
Fundusze europejskie będą wdrażane w ramach specjalnie opracowanych programów, w tym międzynarodowych i transgranicznych, a w Polsce dodatkowo zgodnie z Umową Partnerstwa w ramach 16 regionalnych programów obsługiwanych przez urzędy marszałkowskie oraz
8 tematycznych programów krajowych obsługiwanych przez stronę rządową:
  • Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) – budżet ok. 135 mld zł
  • Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) – budżet ok. 21,9 mld zł
  • Program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG) – budżet ok. 45,9 mld zł
  • Program Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) – budżet ok. 11,4 mld zł
  • Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 – budżet ok. 14,3 mld zł (obszar: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie
    i częściowo mazowieckie)
  • Program Fundusze Europejskie dla Rybactwa 2021-2027 – budżet ok. 3,5 mld zł
  • Program Fundusze Europejskie Pomoc Żywnościowa 2021-2027 (FEPŻ) – budżet ok. 2,7 mld zł
  • Program Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027 (PTFE) – budżet ok. 2,5 mld zł
 
Realizacja przedsięwzięć (projektów), zarówno w trybie konkurencyjnym (konkursowym), jak i w tzw. niekonkurencyjnym, będzie możliwa dopiero po zatwierdzeniu tych przez Komisję Europejską oraz powołaniu komitetów monitorujących dla każdego programu. Komitety te oprócz zatwierdzenia kryteriów i metodyki wyboru projektów będą weryfikować spełnienie warunków oraz tzw. zasad horyzontalnych. W skład każdego komitetu monitorującego wchodzić będą:
  1. przedstawiciele władz krajowych i regionalnych, administracji, organizacji zrzeszających samorządy, sektora nauki,
  2. partnerzy społeczni (związki zawodowe i organizacje pracodawców), biznesu oraz przedsiębiorczości społecznej
  3. min. 9 podmiotów społeczeństwa obywatelskiego, tj. organizacji pozarządowych,
    a także ich federacji, związków.
 
Komitety monitorujące programy będą odgrywać dużo większą rolę aniżeli w poprzednich perspektywach UE z kilku powodów. Otóż, kluczowe będzie zderzenie się z ambitnymi celami klimatycznymi wynikającymi z Europejskiego Zielonego Ładu wskazującym celem jest Unia Europejska jako obszar neutralny klimatycznie, społeczeństwo sprawiedliwe i dostatnie, gospodarka nowoczesna i ekologiczna, aby to osiągnąć opracowano cały pakiet regulacji, elementów oraz zasad, w tym DNSH (ang. Do No Significant Harm) –„nie wyrządzaj poważnej szkody”. Ponadto zgodnie z art. 15 rozporządzenia ogólnego z czerwca 2021 r. ustanawiającego warunki horyzontalne korzystania z funduszy europejskich wskazano m.in. skuteczne stosowanie i wdrażanie Karty Praw Podstawowych UE, oprócz już wcześniej obowiązujących zasad horyzontalnych, tj. równości kobiet i mężczyzn, dostępności dla osób
z niepełnosprawnością, niedyskryminacji oraz zrównoważonego rozwoju.
 
“To czy wspomniane warunki i zasady będą monitorowane zależy w znacznym stopniu od potencjału, roli i zaangażowania zorganizowanego społeczeństwa obywatelskiego.
W komitetach monitorujących muszą być obowiązkowo miejsca dla organizacji pozarządowych zajmujących się monitorowaniem każdej ze wspomnianych zasad horyzontalnych i dbających o nasze prawa”
- mówi Iwona Janicka, ekspertka Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
 
Dodatkowo w komitetach monitorujących potrzebni będą przedstawiciele/-ki z organizacji, które zajmują się działalnością tematycznie związaną z danymi programami, m.in.: edukacja, włączenie społeczne, rynek pracy, zdrowie, cyfryzacja, gospodarka, sprawiedliwa transformacja, infrastruktura i transport, obszary wiejskie, miejskie obszary funkcjonalne, rewitalizacja, kultura i dziedzictwo kulturowe, rybactwo, zdrowa żywność, pomoc żywnościowa dla najuboższych, wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych
w zakresie kształtowania i realizacji polityk publicznych.
 
Wyłonienie organizacji pozarządowych do komitetów monitorujących zgodnie z regulacjami musi się odbyć w transparentnej procedurze niezależnie od władz krajowych i regionalnych oraz ich organów doradczych. Z uwagi na sukcesywne zatwierdzanie programów przez Komisję Europejską wyłonienie NGOs odbywać się będzie w najbliższych tygodniach zarówno
w przypadku programów krajowych, jak i regionalnych. W przypadku programów krajowych władną do opracowania procedury i powołania komisji wyborczej jest rada działalności pożytku publicznego w ramach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Natomiast w przypadku programów regionalnych stosowny proces wyborczy i powołanie komisji wyborczej musi zostać zrealizowany przez odpowiednie wojewódzkie rady działalności pożytku publicznego (odpowiednio organ doradczy marszałka województwa).
 
Jedno jest pewne będzie bardzo mało czasu - zaledwie kilka dni na zgłoszenia i głosowanie wśród organizacji pozarządowych, a to wymagać będzie ogromnej mobilizacji i wzmocnienia wielu osób, które do tej pory może nie zajmowały się bezpośrednio inwestycjami i działaniami finansowanymi z funduszy europejskich, ale np. interesowały się zasadami państwa prawa (wolność słowa, prawo zrzeszania się, praworządność), prawem do informacji, prawami kobiet, niedyskryminacją osób LGBTQiA, prawami osób z państw trzecich, dostępnością dla osób z niepełnosprawnością oraz ochroną środowiska, troską o klimat, sprawiedliwą transformacją. Aktywność w komitecie monitorującym będzie idealna na pewno dla osób, które czuwają nad transparentnością, dbają o dostęp do dokumentów, monitorują zamówienia publiczne.
Forma zaangażowania w komitecie monitorującym może dotyczyć roli członka/członkini komitetu monitorującego (lub zastępcy), a także funkcji obserwatora. Warto wiedzieć, że zaangażowanie w prace komitetu i w powołanych w jego ramach grupach roboczych to funkcja obywatelska (społeczna) związane jest z udziałem w posiedzeniach, ale też analizą dokumentów pod kątem obszaru/zagadnienia, w szczególności dot. zasad i warunków oraz kryteriów wyboru projektów, a także kontakt ze środowiskiem NGOs, udostępnianie materiałów, formułowanie opinii, rekomendacji, postulatów w imieniu środowiska NGOs.
Nabór do komitetów dotyczy perspektywy budżetu UE na lata 2021-2027 (+2lata). Członkowie komitetu monitorującego (i zastępcy) mogą liczyć na wsparcie z budżetu danego programu
w ramach tzw. pomocy technicznej. Wsparcie uzależnione będzie także od ewentualnej dotacji pozyskanej przez organizacje społeczeństwa obywatelskiego na wsparcie przedstawicieli/-ek NGOs w procesie monitorowania funduszy europejskich. Na chwilę obecną na pewno można liczyć na dostęp do informacji, udział w szkoleniach i konferencjach oraz spotkaniach oraz zwrot kosztów przejazdu na posiedzenia komitetu.
OFOP zachęca do wypełnienia formularza celem analizy możliwości i potencjału organizacji pozarządowych do prac w komitetach monitorujących i współpracy w tym zakresie. Organizacje mogą liczyć na możliwość wymiany doświadczeń, wsparcie specjalistów, udział
w spotkaniach informacyjnych i przygotowawczych, m.in. 9 listopada i 14 grudnia. Zgłoszenia zainteresowanych osób, które chcą otrzymywać aktualne informacje i korzystać ze wsparcia OFOP przyjmowane są przez formularz – link: https://bit.ly/3PB1PkH
Zainteresowanych startem do komitetów monitorujących bez doświadczenia w tej kwestii Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych zaprasza na spotkania wprowadzające
w tematykę funduszy europejskich na lata 2021 2027 w następujących terminach.
  • 8 listopada 2022 (wtorek) godz. 19:00
  • 9 listopada 2022 (środa) godz. 14:00
  • 23 listopada 2022 (środa) godz. 14:00
  • 24 listopada 2022 (czwartek) godz. 19:00
  • 7 grudnia 2022 (środa) godz. 14:00
Będą to spotkania trwające ok. 1h. Podczas każdego z nich zostanie omówiona struktura programów finansowanych z funduszy europejskich na lata 2021-2027, zasada partnerstwa, zasady horyzontalne, czym właściwie są komitety monitorujące. Będzie okazja do zapoznania się z nazewnictwem. Spotkanie jest dedykowane osobom, które chcą się wdrożyć w tematykę i nie czują się pewnie nt. tego jakie zadania mogą mieć przedstawiciele/-ki NGOs w komitetach monitorujących.
 
 
 
Zachęcamy do zapoznania się z nagraniami, które przybliżają aspekty zasad horyzontalnych:
 
 
Więcej informacji: www.ofop.eu
W sprawach komitetów monitorujących prosimy o kontakt: e-mail
 
Oprac. Iwona Janicka, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych
 
 
Partnerstwo dla lepszej perspektywy!
Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych realizuje działania rzecznicze i sieciujące na mocy porozumienia ze Stowarzyszeniem KLON/JAWOR i przy wsparciu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Korzystamy ze wsparcia CIVITATES i European Climate Foundation.
28-10-2022

Pasowanie z dobrym duszkiem i złą czarownicą

Ilustracja do informacji: Pasowanie z dobrym duszkiem i złą czarownicą
Podczas pasowania na uczniów pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 6 razem ze szkolnym duszkiem odczarowali dyrektora Krzysztofa Marca, którego zła czarownica zamieniła w bryłę lodu. Musieli przy tym wykazać się artystycznymi uzdolnieniami i przy okazji skradli serca oraz rozbawili rodziców, dziadków i gości. Gratulacje i życzenia złożył im m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Od środy, 26 października, ponad 50 pierwszoklasistów z SP 6 jest pełnoprawnymi uczniami. Uroczyste pasowanie odbyło się w sąsiadującej z „szóstką” hali sportowo-widowiskowej w obecności rodziców, dziadków i zaproszonych gości. M.in. burmistrza Remigiusza Lorenza. Ceremonia miała artystyczną oprawę. Maluchy przygotowywały się do niej przez kilka tygodni. Razem z wychowawczyniami Dorotą Sierociuk i Sylwią Kurtek uczyły się wierszy i piosenek, którymi oczarowały zgromadzonych na trybunach widzów.

Przygotowane przez pierwszaków przedstawienie miało wprawdzie groźny początek dla dyrektora szkoły Krzysztofa Marca, ale finał był dla niego szczęśliwy. Zła czarownica zamieniła dyrektora w bryłę lodu, ale dzięki szkolnemu duszkowi musiała go odczarować, czym uradowała wszystkie dzieci.

Przy pomocy ogromnego ołówka dyrektor pasował 53 pierwszaków na uczniów, a potem wręczył im szkolne wyprawki. Drobne upominki przekazała im także przewodnicząca Rady Rodziców Monika Paschke, która podziękowała im za spektakl i życzyła dzieciom samych szóstek.
 
Radosnego poznawania świata poprzez naukę, nowych przyjaźni i wspaniałych przygód życzył pierwszoklasistom także burmistrz Remigiusz Lorenz, który przyniósł im drobne upominki. Złożył też gratulacje rodzicom. – Niech dzieci zawsze będą dla Was powodem do dumy – mówił.
 
Na zakończenie burmistrz przekazał rodzicom i nauczycielom dobrą informację. Nawet bardzo dobrą! – Dostaliśmy właśnie dotację na przebudowę prowadzącej do szkoły ulicy Komisji Edukacji Narodowej. Niebawem podpiszemy umowę z wojewodą Władysławem Dajczakiem, a pod koniec przyszłego roku jej nawierzchnia będzie równa jak stół – mówił.
27-10-2022

Historyczna inwestycja umożliwi dalszy rozwój miasta

Ilustracja do informacji: Historyczna inwestycja umożliwi dalszy rozwój miasta
Trwa kompleksowa przebudowa oczyszczalni ścieków To największa inwestycja miejska w historii Międzyrzecza. Jak podkreśla burmistrz Remigiusz Lorenz, na jej realizację gmina dostała prawie 41,5 mln zł rządowych dotacji. - To rekordowe dotacje w historii miasta – zaznacza samorządowiec.
 
Modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Święty Wojciech pod Międzyrzeczem rozpoczęła się wiosną br, Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że inwestycja umożliwi dalszy rozwój miasta.
 
- Oczyszczalnia osiągnęła szczyt swojej wydajność, podczas gdy mieszkańcy i przedsiębiorstwa produkują coraz więcej ścieków. Po modernizacji będziemy mogli przyłączać do miejskiej kanalizacji kolejne budynki mieszkalne i zakłady pracy – zaznacza samorządowiec.
 
Wykonawcą jest firma WUPRINŻ S.A. Z Poznania, podwykonawcą natomiast EkoWodrol s. z o.o. z Koszalina, Gmina zapłaci wykonawcy niespełna 63 mln. zł. Jak zaznacza R. Lorenz, prawie 41,5 mln zł. z tej kwoty stanowią rządowe dotacje. – To największe dotacje w historii miasta – podkreśla.
 
Przysłowiowym sercem oczyszczalni będą dwa reaktory, a nowością hala o wymiarach 40 na 100 m., w której kompostowane będą osady powstające podczas utylizacji nieczystości. – Zakończenie inwestycji planujemy na jesień przyszłego roku – zapowiada prezes Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Bogusław Czop.
27-10-2022

Woda w sieci innowacji!

Ilustracja do informacji: Woda w sieci innowacji!
Dzięki porozumieniu i współpracy 18 przedsiębiorstw wodociągowych z 9 gmin województwa lubuskiego, zakończony został projekt partnerski pt. “Rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez wdrożenie kompleksowego systemu e-usług dla ludności świadczonych przez przedsiębiorstwa wodociągowo kanalizacyjne na terenie 9 powiatów województwa lubuskiego: krośnieńskiego, międzyrzeckiego, nowosolskiego, słubickiego, sulęcińskiego, wschowskiego, zielonogórskiego, żagańskiego i żarskiego” realizowany w ramach Poddziałania 2.1.1 „Rozwój społeczeństwa informacyjnego – projekty realizowane poza formułą ZIT.”
 
„To pierwszy w Polsce, tego rodzaju projekt w branży wodociągowej. Liderem projektu było Międzyrzeckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wartość projektu wyniosła łącznie ponad 24 miliony złotych, przy czym blisko 20 milionów 494 tysięcy złotych stanowiła dotacja, którą otrzymaliśmy z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.                                                                                                                                                 
W ramach projektu Partnerzy musieli utworzyć nowoczesne platformy e-usług umożliwiające Odbiorcom załatwienie spraw w Biurze Obsługi Klienta bez konieczności odwiedzania Przedsiębiorstwa. Największą popularnością wśród wdrożonych e-usług jest funkcjonalność dzięki której Odbiorcy mogą otrzymywać e-fakturę i opłacać ją bez wychodzenia z domu. Natomiast dla nas wdrażających projekt partnerski w czasie panowania pandemii Covid-19 najważniejsza była e-usługa zdalnego odczytu urządzeń pomiarowych, dzięki której mogliśmy fakturować zużycie wody i ścieków bez potrzeby wchodzenia do domów naszych Odbiorców.

Warto również zaznaczyć, że utworzone platformy e-usług zapewniają dostępność treści swoich zasobów internetowych dla wszystkich odbiorców, a w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami, w tym dla osób niewidomych i słabowidzących.”- informuje prezes MPWiK Bogusław Czop.
 
W październiku 2022 r., Burmistrz Gminy Międzyrzecz-Remigiusz Lorenz osobiście pogratulował prezesowi MPWiK wdrożenia tego projektu w naszej gminie, informując że: „To co szczególnie mnie cieszy to fakt, iż dzięki unijnej dotacji staramy się rozwijać procesy administracyjne zgodnie z postępem technologicznym. Zrealizowany projekt partnerski diametralnie ułatwił dostęp obywatelom, przedsiębiorstwom i instytucjom do nowoczesnej elektronicznej administracji w zakresie usług gospodarki wodno-kanalizacyjnej a jednocześnie poprawi jakość obsługi klienta.”
 
26-10-2022

Magistrala kolejowa będzie oknem na świat dla Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Magistrala kolejowa będzie oknem na świat dla Międzyrzecza
Budowa zachodniej magistrali kolejowej była tematem spotkania lubuskich samorządowców, które odbyło się w poniedziałek, 24 października, w Zielonej Górze. Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz postulował, aby w ramach tego projektu Skarb Państwa wykupił tereny wokół dworca kolejowego. Kolejne wnioski samorządowca dotyczyły budowy bocznicy kolejowej do Parku Przemysłowego nr 2 i nowego peronu.
 
Postulowana przez lubuskich samorządowców zachodnia magistrala kolejowa ma połączyć Gorzów Wielkopolski z Zieloną Górą. Ma mieć inny przebieg, niż obecne połączenie przez Zbąszynek.
 
– Linia kolejowa ma biec wzdłuż trasy szybkiego ruchu S3, co wymagałoby wybudowania nowego torowiska o łącznej długości 30 kilometrów między Międzyrzeczem, Świebodzinem i Sulechowem. Nowe połączenie wydatnie skróciłoby czas i obniżyło koszt przejazdu między obiema stolicami naszego województwa. Dla naszego miasta magistrala byłaby dodatkowym oknem na świat, ułatwiającym dojazd do Międzyrzecza oraz eksport wyprodukowanych tutaj towarów. Skorzystaliby z tego mieszkańcy, turyści i przedsiębiorcy – wyjaśnia burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Burmistrz podkreśla, że budując odcinek z Międzyrzecza do Świebodzina można wykorzystać zamkniętą przed laty linię z Międzyrzecza przez Nietoperek i Gościkowo do Toporowa. 
 
Temat nie jest nowy. Omawiany był podczas kilku spotkań lubuskich samorządowców. Ostatnie odbyło się w poniedziałek, 21 października, w Zielonej Górze. Burmistrz zgłosił trzy wnioski do tego projektu. – Pierwszy dotyczy wykupienia przez Skarb Państwa i zagospodarowania terenów wokół dworca kolejowego. Turyści i mieszkańcy mogą nie wiedzieć, że przed laty Polskie Koleje Państwowe sprzedały go wraz z dworcem prywatnej osobie, a gmina nie może inwestować na cudzych nieruchomościach.
 
Kolejne wnioski mają charakter gospodarczy. Dotyczą bowiem budowy  bocznicy kolejowej do Parku Przemysłowego nr 2 przy ul. Rokitniańskiej oraz nowego peronu między parkiem nr 1 i parkiem nr 2
24-10-2022

Przy grillu o artystycznych sukcesach i marzeniach

Ilustracja do informacji: Przy grillu o artystycznych sukcesach i marzeniach
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz zaprosił na piknik jedną z grup zespołu tanecznego Trans. Przy ognisku i grillu rozmawiał z tancerzami o ich inspiracjach, osiągnięciach i planach na przyszłość.
 
 
Prowadzony przez Annę Bubnowską zespół taneczny Trans jest jedną z artystycznych wizytówek gminy i regionu. Tancerze mają na koncie wiele sukcesów podczas prestiżowych przeglądów i festiwali, wielokrotnie występowali i promowali Międzyrzecz w telewizyjnych widowiskach. O swoich osiągnięciach i marzeniach opowiadali podczas pikniku w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, na który zaprosił ich burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Tancerze zwiedzili podziemiach międzyrzeckich bunkrów. Dla większości z nich była to kolejna wizyta w MRU, gdyż przed kilkoma laty mieli tam sesje zdjęciową. Po wyjściu z podziemi przy muzeum czekało na nich ognisko oraz kiełbaski i różne przysmaki, ufundowane przez burmistrza Remigiusza Lorenza. Samorządowiec grillował dla artystów kiełbaski oraz rozmawiał z nimi o scenicznych sukcesach Transu, które promują Międzyrzecz nie tylko w kraju, ale także za granicą.
 
- Zespół wiele razy występował i zdobywał laury w różnych krajach Europy. Przed dziesięcioma laty tańczył na otwarciu piłkarskich mistrzostw Euro 2012, uświetnia też swoimi występami wiele miejskich imprez. Gratuluje tancerzom uzdolnień i pasji oraz dziękuję ich instruktorkom za zaangażowanie i wielkie serca, które wkładają w pracę z młodymi artystami – mówi R. Lorenz.
24-10-2022

Podziękowania i kwiaty od burmistrza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Podziękowania i kwiaty od burmistrza Remigiusza Lorenza
Burmistrz Remigiusz Lorenz wziął udział w spotkaniu działaczy miejscowego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego. Podziękował związkowcom za ich pracę na rzecz oświaty i obronę praw pracowniczych nauczycieli.
 
Spotkanie nauczycieli-związkowców odbyło się w piątek, 21 października, w międzyrzeckiej restauracji „Tequila”. Organizatorzy zaprosili m.in. burmistrza Remigiusza Lorenza i dyrektorkę Gminnego Zespołu Oświaty Izabellę Korejwo.
 
Pierwszym akordem spotkania były występy artystyczne młodzieży z Liceum Ogólnokształcącego. Po ich zakończeniu burmistrz złożył gratulacje organizatorom i uczestnikom oraz podziękował im za pracę na rzecz oświaty i obronę praw pracowniczych nauczycieli wszystkich placówek oświatowych z naszej gminy. Podkreślał, że łączą działalność związkową z pracą nauczycieli, wychowawców oraz dyrektorów szkół i przedszkoli.
 
- Ogromnie Wam dziękuje za zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość dla uczniów oraz wielkie serca, które okazujecie im na każdym kroku – mówił wręczając bukiet pąsowych róż przewodniczącej lokalnych struktur ZNP Danucie Matli.
24-10-2022

Marsz różowej wstążeczki w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Marsz różowej wstążeczki w Międzyrzeczu
W piątek, 21 października, Międzyrzeczu odbył się Marsz Różowej Wstążeczki.
 
Organizatorkami marszu były pracownice Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, które zachęcały panie do robienia badań profilaktycznych. Odwiedziły m.in. ratusz, gdzie spotkały się z zastępczynią burmistrza Agnieszką Śnieg.
 
– W pełni popieram ideę tego marszu i zachęcam panie do systematycznych badań. Wczesne wykrycie raka ułatwia walkę z tą chorobą – komentuje A. Śnieg.  
24-10-2022

Jubileusz stowarzyszenia z tortem i ryngrafem od burmistrza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Jubileusz stowarzyszenia z tortem i ryngrafem od burmistrza Remigiusza Lorenza
Ufundowany przez burmistrza Remigiusza Lorenza pyszny tort był słodką niespodzianką obchodów dziesięciolecia Stowarzyszenia Lubuski Weekend Gitarowy. Koleją był natomiast ryngraf w kształcie gitary, wręczony jego prezesowi Zdzisławowi Musiałowi przez zastępcę burmistrza Agnieszkę Śnieg.
 
Obchody jubileuszu stowarzyszenia odbyły się w piątek, 21 października w sali wystaw Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury i były kolejnym, drugim już akordem cyklu imprez muzycznych o tej samej nazwie – Lubuski Weekend Gitarowy. Na gości czekał tam pyszny tort, ufundowany przez burmistrza Remigiusza Lorenza, który objął wydarzenie swoim patronatem. Miłą niespodzianką dla prezesa stowarzyszenia był ryngraf w kształcie klucza, który w imieniu burmistrza wręczyła mu jego zastępczyni Agnieszka Śnieg.
 
- Niech będzie dowodem uznania za promowanie muzyki wśród mieszkańców naszej gminy i powiatu – mówiła.
 
Do gratulacji i podziękowań przyłączyły się m.in. obecne na uroczystości sekretarz Urzędu Miejskiego Anna Sawka i dyrektor MOK Ewelina Izydorczyk-Lewy. Uczestnicy mogli m.in. obejrzeć plakaty z różnych edycji imprez, rozmaite trofea prezesa i pamiątki.
 
Stowarzyszenie od 10 lat organizuje w Międzyrzeczu i pobliskich gminach rozmaite wydarzenie muzyczne. Jego prezes jest nauczycielem w Państwowej Szkole Muzycznej I Stopnia w Międzyrzeczu, gdzie uczy gry na gitarze. Wydał wiele płyt i poradników do nauki gry na tym instrumencie.