Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

15-07-2022

Nabór wniosków do Projektu „Kompetencje dla sektorów – gospodarka wodno-ściekowa i rekultywacja”

Ilustracja do informacji: Nabór wniosków do Projektu „Kompetencje dla sektorów – gospodarka wodno-ściekowa i rekultywacja”
OGŁOSZENIE O NABORZE formularzy zgłoszeniowych projektu pn. „Kompetencje dla sektorów – gospodarka wodno-ściekowa i rekultywacja” RUNDA NR 1
 
15-07-2022

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2022

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2022
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA
 
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020
 
  1. Zakres tematyczny operacji:      
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej - budowa nowych obiektów w ramach rozwoju ogólnodostępnej  i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020”  w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320)
Zakres tematyczny operacji jest zgodny z §2, ust. 1, pkt. 6 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 1570 z późn. zm.).
  1. Limit środków dostępnych w naborze:    188 078,53 euro w przeliczeniu na zł 752 314,12
  2. Termin składania wniosków:                  16.08.2022 r. – 29.08.2022 r.
  3. Miejsce  składania wniosków:                 Biuro STOWARZYSZENIA LGD  BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1,  66-200 Świebodzin
od poniedziałku do czwartku w godzinach 9:00 – 14:00
w piątki w godzinach 9:00 – 13:00
V.    Forma i tryb złożenia wniosku:      3 egzemplarze wniosku wraz z wszystkimi wymaganymi
załącznikami  (1 oryginał i 2 kopie potwierdzone za zgodność
 z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna wniosku (tożsama z wersją papierową) na płycie CD/DVskłada się bezpośrednio w Biurze LGD BL – osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną
 
  1. Formy wsparcia:                                     brak limitu; dofinansowanie stanowiące nie więcej niż 63,63% 
                                                                    poniesionych kosztów kwalifikowalnych operacji w formie   
                                                                    refundacji (w przypadku osób prawnych, będących  
                                                                    jednostkami samorządu terytorialnego z wyłączeniem  
                                                                    województwa) lub dofinansowanie do 300 000,00 zł
                                                                      stanowiące nie więcej niż 100% poniesionych kosztów
                                                                      kwalifikowalnych operacji  w formie refundacji (w przypadku
                                                                      osób prawnych, będących  organizacjami pozarządowymi)
 
  1. Warunki udzielenia wsparcia:
  1. Spełnienie wymogów oceny formalnej i zgodności z PROW zgodnie z załącznikiem nr 4 (Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia) do ogłoszenia, w tym:
  1. złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu;
  2. zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
  3. zgodność z właściwą formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu;
  4. spełnienie dodatkowych warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w naborze;
  5. zgodność operacji z LSR, w tym zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi  
    w PROW na lata 2014-2020.
  1. Realizacja operacji przyczyni się do realizacji celów ogólnych i szczegółowych LSR przez osiąganie wskaźników zaplanowanych dla danego zakresu wsparcia (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia).
  2. Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielania wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, które są wymienione w formie listy dokumentów
    w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
  3. Uzyskanie wymaganego minimum punktowego w ramach oceny według kryteriów wyboru operacji, obowiązujących w STOWARZYSZENIU LGD BRAMA LUBUSKA, które stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Pozostałe warunki udzielania wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia  
24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
  1. Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
  2. Informacja o wymaganych dokumentach, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji zawarta jest  w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
  3. Informacja o miejscu  udostępnienia dokumentów:
Dokumenty takie jak:
  • Strategia Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność na lata 2014-2020 STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA (LSR),
  • formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
  • formularz wniosku o płatność,
  • formularz umowy o udzielenie wsparcia,
  • formularz wymaganego dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów wyboru operacji wraz  
    z załącznikami,
  • kryteria wyboru operacji wraz z opisem,
  • procedura oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
udostępnione są na stronie internetowej STOWARZYSZENIA LGD BL: www.bramalubuska.pl.
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia: https://bramalubuska.pl/ragulamin-rady.
 
Informacje na temat naboru udzielane są w biurze STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA:  
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
 
Pytania można również kierować na adres e-mail: e-mail lub telefonicznie : 532 369 084.
 
 
Załączniki:
  1. Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia LSR wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia wskaźników w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy
  2. Lista wymaganych dokumentów
  3. Kryteria wyboru operacji
  4. Karta oceny operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
  5. RODO
 
14-07-2022

Informacja dla Mieszkańców

Ilustracja do informacji: Informacja dla Mieszkańców
W związku z organizacją imprezy plenerowej - festynu charytatywnego dla Lilki Nowak pt.: „Ratujemy serduszko” od 16 lipca 2022 r. od godz. 20.00 do 17 lipca 2022 r. do godz. 21.00 ulice Rynek i ulica Wesoła będą wyłączone z ruchu kołowego.
 
Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
13-07-2022

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów o/rejonowy w Międzyrzeczu na  realizację zadania publicznego obejmującego działania na rzecz osób w wieku emerytalnym pn.
 
 
Konferencja integracyjna połączona z wykładem dietetyka na temat:
 
„Problemy żywieniowe osób w starszym wieku”,  wraz z częścią rozrywkowo- taneczną.
 
Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 ze zm. ) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w  art.  3  ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
 
Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 7426980 lub  pocztą elektroniczną rkrol~@~miedzyrzecz~.~pl
 
 
                                                                      
12-07-2022

Nabór do programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022

Ilustracja do informacji: Nabór do programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022
Miasto Międzyrzecz realizuje Program Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022 finansowanego ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
 
Ze wsparcia w ramach Programu mogą skorzystać mieszkańcy Gminy Międzyrzecz  w wieku 65 lat i więcej.
Program składa się z dwóch modułów:
  • Moduł I Codzienna pomoc osobom potrzebującym wsparcia - Jesteś seniorem i potrzebujesz wsparcia w codziennych czynnościach polegających m.in. na pomocy w zrobieniu zakupów, w załatwieniu podstawowych spraw urzędowych, w umówieniu wizyt lekarskich lub dostarczeniu ciepłych posiłków - Zgłoszenia do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu pod nr tel. 95 742-78-34 lub przez ogólnopolską infolinię 22 505 11 11
  • Moduł II Opieka na odległość - W ramach Programu seniorom w wieku 65 lat i więcej może zostać udzielona pomoc w postaci teleopieki na odległość przy wykorzystaniu tzw. „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych w co najmniej trzy z następujących funkcji:
    • przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
    • detektor upadku,
    • czujnik zdjęcia opaski,
    • lokalizator GPS,
    • funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,
    • funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe.
Do Modułu II można zgłosić się do 20 lipca 2022 r. wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej lub na stronach internetowych Ośrodka Pomocy Społecznej https://miedzyrzecz.naszops.pl lub stronie gminy Międzyrzecz https://www.miedzyrzecz.pl
 
Szczegółowe informacje pod nr tel.  95 742 78-34 lub 732-935-055
 
06-07-2022

Informacja o realizowanych projektach unijnych

Ilustracja do informacji:  Informacja o realizowanych projektach unijnych
Informujemy, że Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp. w chwili obecnej realizuje następujące projekty:
 
  1. „Fabryka kwalifikacji – zdobądź pracę dzięki nowym umiejętnościom”. Projekt skierowany jest do biernych zawodowo mieszkańców woj. lubuskiego, powyżej 30 roku życia o niskich kwalifikacjach. W ramach projektu uczestnicy mogą skorzystać z doradztwa zawodowego, szkoleń zawodowych, staży oraz pośrednictwa pracy. W ramach szkoleń oraz staży wypłacane są stypendia szkoleniowe.
  2. „Azymut – lepsza przyszłość. Aktywizacja NEET w dobie COVID-19”. Projekt skierowany jest do biernych i bezrobotnych niezarejestrowanych w UP mieszkańców woj. lubuskiego, w wieku do 29 roku życia, nie uczących się w trybie dziennym.  W ramach projektu uczestnicy mogą skorzystać z doradztwa zawodowego, szkoleń zawodowych, staży oraz pośrednictwa pracy. W ramach szkoleń oraz staży wypłacane są stypendia szkoleniowe.
W ramach projektów uczestnicy mogą skorzystać ze zwrotu kosztów przejazdu oraz kosztów opieki nad dziećmi/ osobami zależnymi.
 
Więcej informacji znaleźć można w załączonych ulotkach oraz na stronach internetowych projektów:
 
 
 
 
06-07-2022

Informacja o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) zwołuję LIV sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 12 lipca 2022 r. o godz. 8.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
 
Porządek obrad:
                       
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2022 (projekt nr 1).
  4. Zamknięcie obrad sesji
 
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych
01-07-2022

Ostrzeżenie przed burzami z gradem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed burzami z gradem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie drugiego stopnia przed burzami z gradem.
 
 
W piątek, 1 lipca, od godz. 13.00 do 22.00 w całym woj. lubuskim prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć bardzo silne opady deszczu do 40 mm, lokalnie do 50 mm, oraz porywy wiatru do 95 km, lokalnie nawet do 110 km. Miejscami grad.
30-06-2022

Czy słyszeliście już o akcji ,,Wspieraj Lubuskich Producentów. Kupuj lokalnie”?

Ilustracja do informacji: Czy słyszeliście już o akcji ,,Wspieraj Lubuskich Producentów. Kupuj lokalnie”?
Akcja Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego skierowana jest do Was – mieszkańców Województwa Lubuskiego! Nasza gmina dołącza do akcji i zachęca Was do kupowania lokalnych produktów od Lubuskich Producentów!
 
- Odwiedzajcie targowiska miejskie i punkty sprzedaży produktów regionalnych – znajdziecie tam zdrowe i lokalne produkty
- Wejdźcie na grupę na Facebooku Bazarek Lubuski, poświęconą kupnie i sprzedaży produktów regionalnych – regionalne produkty możecie zakupić również bez wychodzenia z domu!

- Jesteście Producentami produktów spożywczych, bądź rękodzielniczych? Działacie na terenie Województwa Lubuskiego i chcielibyście uświadomić ---- Waszych klientów, że wytwarzacie na terenie naszego regionu? Wygenerujcie Certyfikat Producent Lubuski https://lcpr.pl/certyfikat-producent-lubuski/
 
To już kolejna edycja akcji! Śledźcie Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego na Facebooku. Już wkrótce zorganizowany zostanie konkurs, w którym zarówno Wy, jak i Producent z Województwa Lubuskiego będziecie mogli wygrać atrakcyjne nagrody
 
Wspierajmy Lubuskich Producentów, Kupujmy lokalnie!  
30-06-2022

Punkt Informacji Turystycznej już działa

Ilustracja do informacji: Punkt Informacji Turystycznej już działa
W biurze PTTK otwarto sezonowy Punkt Informacji Turystycznej. Mieszkańcy i nasi goście mogą tam uzyskać informacje o największych atrakcjach Ziemi Międzyrzeckiej oraz zakupić rozmaite gadżety – od kubków po pocztówki i magnesy.

Punkt Informacji Turystycznej znajduje się w biurze Oddziału Ziemi Międzyrzeckiej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, które mieści się w kamienicy na rogu rynku i ul. Lipowej (w pobliżu fontanny). Podobnie jak w poprzednich latach, otwarty został dzięki finansowemu wsparciu gminy.

- Działamy przez siedem dni w tygodniu, od poniedziałku do niedzieli włącznie, w godzinach od 9.00 do 17.00.  Zapraszamy i turystów i mieszkańców - zaprasza Mateusz Mikołajczak z PTTK.
 
Turyści mogą tam uzyskać informacje na temat największych atrakcji Ziemi Międzyrzeckiej. – Największym zainteresowaniem cieszą się bunkry Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego i muzeum fortyfikacji w Pniewie, zamek w Międzyrzeczu, spływy kajakowe, a w ostatnich latach prawdziwą furorę robi kolejka ogrodowa w Nietoperku – informuje M. Mikołajczak.
 
Dużym zainteresowaniem turystów i mieszkańców cieszą się materiały promocyjne. Np. kubki z herbem miasta, magnesy, widokówki i mapy. - Punkt będzie czynny do 18 września – dodaje M. Mikołajczak.