Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

08-06-2021

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2021

Ilustracja do informacji:  Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2021
Stowarzyszenie LGD Brama Lubuska informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020.
 
 
Zakres tematyczny operacji:     
 
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej - budowa nowych obiektów w ramach rozwoju ogólnodostępnej  i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020”  w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320)
Zakres tematyczny operacji jest zgodny z §2, ust. 1, pkt. 6 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 1570 z późn. zm.).
Limit środków dostępnych w naborze:    241 756,33 euro w przeliczeniu na zł 967 061,33
Termin składania wniosków:                     15.07.2021 r. – 29.07.2021 r.
Miejsce  składania wniosków:                  Biuro STOWARZYSZENIA LGD  BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1,  66-200 Świebodzin
od poniedziałku do czwartku w godzinach 9:00 – 14:00
w piątki w godzinach 9:00 – 13:00
V.    Forma i tryb złożenia wniosku:                        3 egzemplarze wniosku wraz z wszystkimi wymaganymi
 załącznikami  (1 oryginał i 2 kopie potwierdzone za zgodność
                z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
wniosku (tożsama z wersją papierową) na płycie CD/DVD
                               składa się bezpośrednio w Biurze LGD BL – osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną
 
Formy wsparcia:                                             brak limitu; dofinansowanie stanowiące nie więcej niż 63,63% 
                                                                                              poniesionych kosztów kwalifikowalnych operacji w formie  
                                                                                              refundacji (w przypadku osób prawnych, będących  
                                                                                              jednostkami samorządu terytorialnego z wyłączeniem  
                                                                                              województwa) lub dofinansowanie do 300 000,00 zł
                                                                      stanowiące nie więcej niż 100% poniesionych kosztów
                                                                      kwalifikowalnych operacji  w formie refundacji (w przypadku
                                                                      osób prawnych, będących  organizacjami pozarządowymi)
 
Warunki udzielenia wsparcia:
 
Spełnienie wymogów oceny formalnej i zgodności z PROW zgodnie z załącznikiem nr 4 (Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia) do ogłoszenia, w tym:
złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu;
zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
zgodność z właściwą formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu;
spełnienie dodatkowych warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w naborze;
zgodność operacji z LSR, w tym zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi 
w PROW na lata 2014-2020.
Realizacja operacji przyczyni się do realizacji celów ogólnych i szczegółowych LSR przez osiąganie wskaźników zaplanowanych dla danego zakresu wsparcia (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia).
 
Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielania wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, które są wymienione w formie listy dokumentów
w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
 
Uzyskanie wymaganego minimum punktowego w ramach oceny według kryteriów wyboru operacji, obowiązujących w STOWARZYSZENIU LGD BRAMA LUBUSKA, które stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Pozostałe warunki udzielania wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 
24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
 
Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
 
Informacja o wymaganych dokumentach, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji zawarta jest  w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
Informacja o miejscu  udostępnienia dokumentów:
 
Dokumenty takie jak:
Strategia Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność na lata 2014-2020 STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA (LSR),
formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
formularz wniosku o płatność,
formularz umowy o udzielenie wsparcia,
formularz wymaganego dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów wyboru operacji wraz 
z załącznikami,
kryteria wyboru operacji wraz z opisem,
procedura oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
udostępnione są na stronie internetowej STOWARZYSZENIA LGD BL: www.bramalubuska.pl.
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia: http://www.bramalubuska.pl/files/regulamin_rady/v.2/pz4_kryteria_wyboru_wraz_z_opisem.pdf
Informacje na temat naboru udzielane są w biurze STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA: 
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
Pytania można również kierować na adres e-mail: e-mail lub telefonicznie: 68 475 46 23
 
 
 
 
07-06-2021

Narodowy Spis Powszechny: Skorzystaj z aplikacji, lub infolinii

Ilustracja do informacji: Narodowy Spis Powszechny: Skorzystaj z aplikacji, lub infolinii
Nie spisałeś się przez Internet lub na infolinii spisowej? Może do Ciebie zadzwonić rachmistrz spisowy. Chcesz sprawdzić jego tożsamość? Możesz to zrobić poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/, lub infolinię spisową pod numerem 22 279 99 99.
 
 
Ważne informacje:
• Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88 lub numeru Infolinii Spisowej 22 279 99 99
• Rachmistrz nie zapyta Cię o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej. Takie pytania mogą wskazywać na próbę wyłudzenia danych.
• W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, zaistniały incydent niezwłocznie zgłoś na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania. 
07-06-2021

Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”

Ilustracja do informacji: Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”
Cztery miesiące piłkarskiej zabawy, bezpieczna rywalizacja na odległość, ponad 1100 drużyn i blisko 1500 nadesłanych filmów – „Zielone Wyzwania” godnie wypełniły w tym roku przestrzeń powstałą w wyniku odwołania XXI edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Imprezę zakończyły treningi, prowadzone m.in. przez selekcjonerów i selekcjonerki młodzieżowych (choć nie tylko) reprezentacji Polski.
 
Jesienią, zimą i wczesną wiosną, kiedy nikt jeszcze nie myślał o luzowaniu pandemicznych obostrzeń, skala turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, w trakcie którego w każdej edycji krzyżują się drogi tysięcy uczestników, nie pozwalała na jego przeprowadzenie w tradycyjnej ogólnopolskiej formule. W takich okolicznościach zrodził się pomysł na „Zielone Wyzwania”. Akcję mającą na celu zaktywizować dzieci, a przy okazji zapewnić im zdalną rywalizację i związane z nią emocje, niemożliwe do przeżycia nigdzie indziej poza sportem.
 
W ramach inicjatywy jej organizator – Polski Związek Piłki Nożnej – od lutego do maja przedstawiał co miesiąc treść nowego zadania do wykonania. Kiedy rządowe restrykcje na to pozwalały, zespoły uczestniczące w zabawie miały do wyboru dwie opcje: przystąpić do realizacji wyzwania drużynowego lub indywidualnego.

Kreatywność uczestników przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Nadsyłane materiały niejednokrotnie okazywały się być nie tyle filmikami, co wielkimi produkcjami ze starannie przygotowanym scenariuszem, fantastyczną scenografią i doskonale dobranymi rekwizytami. W ich realizację angażowały się dzieci, ich trenerzy oraz rodzice. Dzięki temu „Zielone Wyzwania” pomogły odkryć nie tylko talenty piłkarskie, ale też aktorskie. 

Wszystkie filmy z realizacją zadań były publikowane na specjalnie utworzonej grupie na Facebooku. Można je obejrzeć POD TYM LINKIEM.

Następnie organizator wraz z przedstawicielami sponsorów (głównego – marki Tymbark oraz brązowego – firmy Electrolux) wybierał najlepsze propozycje. Co miesiąc nagradzanych było po 18 drużyn (po trzy w każdej kategorii wiekowej: U-8, U-10 i U-12, oddzielnie dla chłopców i dziewcząt). Laureaci otrzymywali sprzęt sportowy, którego łączna wartość wyniosła blisko 100 tysięcy złotych.

„Zielone Wyzwania” nie miały łatwo. W czasach niepewności towarzyszącej pandemii koronawirusa musiały wypełnić lukę po odwołanej edycji największego dziecięcego turnieju piłkarskiego w Europie. Ponad 1100 zgłoszonych drużyn i niemal 1500 nadesłanych materiałów wideo mówią same za siebie. Udało się.

– Wiedzieliśmy, że przeprowadzenie akcji będzie wymagające, tym bardziej że w momencie jej rozpoczęcia dzieci – z krótszymi lub dłuższymi przerwami – były zamknięte w domach już od niemal roku. Ogarniało je lenistwo. Dlatego zrobiliśmy wszystko, aby zachęcić je do ruchu. Zaproponowana przez nas inicjatywa wymagała zaangażowania i kreatywności, w zamian za co gwarantowała bezpieczną rywalizację, która jest nieodłącznym elementem sportu. Jesteśmy szczęśliwi, że tak wiele dziewcząt i chłopców zmierzyło się z wyzwaniami. Teraz czekamy w Warszawie na wszystkich zwycięzców. Nasi najlepsi trenerzy są już gotowi do poprowadzenia specjalnych treningów – mówi Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

– Tymbark już od 15 lat zachęca dzieci do sportu i aktywnego spędzania czasu, będąc głównym sponsorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Dlatego idea „Zielonych Wyzwań” również była nam bliska i było to bardzo dobre rozwiązanie w momencie, kiedy rozgrywki Turnieju nie mogły się odbyć. Mamy nadzieję, że już niebawem wrócimy do normalnej, pełnej pozytywnych emocji, piłkarskiej rywalizacji, jaką od lat obserwujemy w ramach Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” – powiedział Krzysztof Pawiński, CEO Maspex.

W okresie od lutego do maja przeprowadzono w sumie cztery regularne wyzwania. Oprócz tego sponsorzy inicjatywy zdecydowali się przygotować po jednym zadaniu dodatkowym. – Jako marka, która od lat produkuje intuicyjne sprzęty ułatwiające gotowanie, doskonale wiemy, jak dużą rolę w życiu każdego sportowca odgrywa zdrowa dieta. Z tego powodu w ramach „Zielonych Wyzwań” z przyjemnością przygotowaliśmy dla uczestników zadanie dotyczące skomponowania odpowiednio zbilansowanej diety młodego miłośnika sportu i jego bliskich. Z uznaniem podziwialiśmy nadesłane filmy, których autorami byli zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. To tylko potwierdza fakt, że sport i pasja kulinarna są dla wszystkich, niezależnie od płci. Cieszymy się, że wspólnie możemy realizować projekt, który pokazuje, że wszystkie dzieciaki są „Równie Dobre” – powiedział Paweł Miziołowski, CMO Electrolux.
 
Treningi dla zwycięskich ekip odbyły się w dniach 4-6 czerwca na stadionie warszawskiej Agrykoli. W piątek trenowałyekipy z kategorii U-8: KS Football Success Academy Kraków, UKS 3 Weronica Staszkówka Jelna, PSP 2 Kluczbork, SP 2 Chorzele, UKS Orzeł Zbylitowska Góra, LKS Mizerów, SP 1 Świnoujście oraz AP Aserekteam, w sobotę z U-10: UKS 3 Weronica Staszkówka Jelna, UKS SMS Łódź, UKS Ząbkovia Ząbki, KS Football Success Academy Kraków, MLUKS Dwójka MOS Gubin, LZS Mustang Ostaszewo, UKS Orzeł Zbylitowska Góra oraz SP 6 Będzin, a w niedzielę z U-12: Diamonds Academy, UKS ISD-UJD Częstochowa, FUKS Pułtusk, UKS Błyskawica Kryg, AP Waleczni Olszewo-Borki, SP 1 Świnoujście, SSP 5 Wołomin oraz SP Rzekuń. Całość została zorganizowana w zgodzie z panującymi obostrzeniami, zatem w jednym momencie na boisku będzie przebywało nie więcej niż 50 osób.

Wśród trenerów prowadzących treningi są m.in. Michał Libich (koordynator szkolenia dzieci w PZPN), Rafał Lasocki (selekcjoner chłopięcej reprezentacji Polski do lat 15), Marcin Kasprowicz (selekcjoner dziewczęcej reprezentacji Polski do lat 17), a także Nina Patalon, która od niedawna pełni rolę selekcjonerki seniorskiej reprezentacji Polski kobiet.
 
 
 
04-06-2021

Sportowe wydarzenie na stadionie

Ilustracja do informacji: Sportowe wydarzenie na stadionie
Piłkarze Lechii z Zielonej Góry pokonali 2-1 zawodników klubu Carina z Gubina i wygrali lubuski finał turnieju Fortuna Puchar Polski, który rozegrany został 3 czerwca na głównej płycie stadionu miejskiego w Międzyrzeczu. Przed rozpoczęciem meczu zawodników, kibiców i gości powitała zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg.
 
W czwartek, 3 czerwca, Międzyrzecz był futbolową stolicą woj. lubuskiego.  Na stadionie rozegrano wojewódzki finał turnieju Fortuna Puchar Polski, podczas którego zmierzyli się piłkarze Lechii z Zielonej Góry i Cariny - Gubina. Równie zacięty, co wyrównany pojedynek obejrzało około 250 kibiców i działaczy.
 
– To największa impreza sportowa z udziałem publiczności od kilkunastu miesięcy – zaznaczał dyrektor Międzyrzeckiego Ośrodka S[portu i Wypoczynku  Grzegorz Rydzanicz, który był współorganizatorem sportowego wydarzenia. – Niestety, ze względu na obowiązujące obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, mecz mogło obejrzeć tylko 250 osób.
 
Zawodników, działaczy, kibiców i gości przywitała zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg. – Zawodnikom życzę gry fair play, a publiczności, kibicom życzę niesamowitych doznań sportowych. Mam nadzieję, że się Państwu nasz obiekt podoba – mówiła.
 
Wśród gości na trybunach zasiadali m.in. poseł Bogusław Wontor, wicemarszałek woj. lubuskiego Stanisław Tomczyszyn, prezes Lubuskiego Związku Piłki Nożnej Robert Skowron oraz dyrektor Departamentu PROW Urzędu Marszałkowskiego Arkadiusz Dąbrowski i zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Społecznej Andrzej Ziarek, przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych oraz radni.
 
Przed pierwszym gwizdkiem sędziego wicemarszałek S. Tomczyszyn wręczył czterem działaczom Odznaki Honorowe za Zasługi dla woj. Lubuskiego, natomiast prezes LZPN R. Skowron uhonorował G. Rydzanicza  Srebrną Odznakę Honorową Lubuskiego Związku Piłki Nożnej.
 
Mecz był bardzo wyrównany. W podstawowym czasie 90 minut zakończył się remisem 1:1,.Dlatego arbiter zdecydował o dogrywce, podczas której  piłkarze z Zielonej Góry ustalili wynik spotkania na 2-1 dla Lechii. W nagrodę otrzymali symboliczny czek na 40 tys. zł i będą reprezentować woj. lubuskie podczas ogólnopolskiego finału turnieju Fortuna Puchar Polski.
 
Po zakończeniu spotkania poseł B. Wontor złożył gratulacje A. Śnieg i G. Rydzaniczowi. – Impreza była perfekcyjnie przygotowana – mówił.
 
- W miarę łagodzenie obostrzeń będziemy organizować kolejne imprezy sportowe, rekreacyjne i artystyczne, na które już teraz zapraszam mieszkańców naszej gminy i sąsiednich miejscowości – zaprasza A. Śnieg.
04-06-2021

Konkurs plastyczny „Kręci mnie Bezpieczeństwo nad Wodą”

Ilustracja do informacji: Konkurs plastyczny „Kręci mnie Bezpieczeństwo nad Wodą”
Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp.  zachęca do udziału w  Konkursie plastycznym  " Kręci Mnie Bezpieczeństwo Nad Wodą " realizowanego  w ramach Programu Działań Prewencyjnych " Bezpieczne wakacje  2021".

Celem konkursu jest propagowanie zasad bezpiecznych zachowań wśród dzieci  podczas wypoczynku letniego, w szczególności podczas wypoczynku nad wodą,
edukacja i popularyzacja wiedzy wśród dzieci na temat zasad bezpiecznego wypoczynku nad wodą.

Przedmiotem konkursu jest wykonanie jednego rysunku poruszającego tematykę promująca  bezpieczny sposób spędzania czasu wolnego nad wodą podczas wakacji.

W konkursie mogą uczestniczyć dzieci, uczniowie szkół podstawowych w wieku od 10 do 15 lat,  zam. na terenie woj. lubuskiego.

Prace plastyczne należy przesłać do 2 września  2021 roku, pod adres:
Wydział Prewencji Komenda Wojewódzka Policji
ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp
. z dopiskiem: Konkurs plastyczny " Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą"
 
 
 
04-06-2021

Dotacje na założenie działalności dla osób młodych.

Ilustracja do informacji: Dotacje na założenie działalności dla osób młodych.
Ponad 23000 zł na założenie własnej działalności, a także comiesięczne wsparcie pomostowe wypłacane w kwocie 2600 zł/mc przez pół roku, plus wsparcie szkoleniowe mogą uzyskać osoby do 30 r.ż., które zgłoszą swoją chęć udziału w projekcie „Młodzi - aktywność, przedsiębiorczość, sukces!”.
 
Projekt realizowany jest przez Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. z Zielonej Góry, a dotacja, którą mogą uzyskać osoby młode na założenie działalności, pochodzi ze środków Unii Europejskiej (Program Wiedza Edukacja Rozwój).
W projekcie mogą wziąć udział osoby w wieku 18-29 (do dnia swoich 30 urodzin), które są bierne zawodowo lub bezrobotne, niezarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy. Projekt kierowany jest do osób, które po 1 marca 2020 r. utraciły pracę w wyniku pandemii COVID-19.
 
Liczy się czas! Do projektu należy zgłosić się do 11 czerwca, gdyż tego dnia kończy się rekrutacja.
Warto dodać, iż w projekcie premiowane są osoby mieszkające m.in. na terenie Międzyrzecza.
 
Informacji o projekcie udzielają:
Urszula Morawska  - tel. 68 329 78 55, 607 550 436, e-mail
Magdalena Nalepa – tel. 68 329 78 14, 607 550 436, e-mail
 
 
 
01-06-2021

Burmistrz i jego zastępcy złożyli dzieciom życzenia

Ilustracja do informacji: Burmistrz i jego zastępcy złożyli dzieciom życzenia
Wtorek, 1 czerwca, był bardzo radosnym dniem w przedszkolach i szkołach podstawowych w gminie Międzyrzecz. Zamiast tradycyjnych zajęć, we wszystkich placówkach oświatowych dyrektorzy i nauczyciele przygotowali dzieciom festyny z licznymi atrakcjami. Udanej zabawy życzył maluchom m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który wraz zastępcami odwiedził gminne placówki oświatowe. 
 

Zamiast zgłębiać tajniki matematyki i zasady ortografii ojczystej mowy, w Dniu Dziecka część dzieci ze szkół podstawowych wyjechała na wycieczki, a ich koleżanki i koledzy bawili się na szkolnych dziedzińcach i boiskach. Dyrektorzy i wychowawcy przygotowali dla nich gry, zabawy i konkursy oraz uwielbiane przez dzieci przysmaki – watę cukrową, popcorn i lody.
Bawiące się dzieci odwiedzili burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępcy Agnieszka Śnieg i Tomasz Markiewicz, sekretarz Urzędu Miejskiego Łukasz Ruta i kierownik Wydziału Spraw Społecznych Sylwia Najderek. Złożyli gratulacje dyrektorom i życzenia maluchom oraz przywieźli im ufundowane przez Urząd Miejski łakocie.

- Niech na Waszych buziach zawsze gości uśmiech – mówił R. Lorenz w przedszkolu przy Szkole Podstawowej nr 3.
Przed Przedszkolem nr 4 „Bajkowa Kraina” i pobliskim żłobkiem dzieci i ich rodziców witały zawieszone nad ścieżka kolorowe balony i napisany kredą na chodniku życzenia „Jak, co roku o tej porze, dzisiaj Wam życzenia złożę. Dużo szczęścia i radości oraz serca i miłości” a pod nim data 1-06-2021. – Świetny pomysł. Przyłączamy się do życzeń – mówili A. Śnieg i T. Markiewicz.
 
W Przedszkolu nr 1 „Pod Jarzębinką” samorządowcy mieli okazję wykazać się plastycznymi uzdolnieniami. Zastępcy burmistrza A. Śnieg i T. Markiewicz razem z maluchami malowali obrazki na rozciągniętej między drzewami przeźroczystej taśmie. Pod koniec wizyty w tej placówce T. Markiewicz pokazał dzieciom, co trzeba zrobić, żeby wata cukrowa lepiej smakowała. – Po prostu trzeba ją ugnieść – mówił. – Sam tak robiłem, jak byłem w przedszkolu.
 
Kierownik Wydziału Spraw Społecznych S. Najderek i pracownica tego wydziału Ewelina Błaszczyk odwiedziły też trzy przedszkola niepubliczne "Bocianie Gniazdo", "Bajkowy Zakątek" i "Tęczowa Akademia", gdzie - w imieniu burmistrza - złożyły dzieciom życzenia i wręczyły im słodkości.
01-06-2021

Ostrzeżenie przed burzami z gradem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed burzami z gradem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Polski Instytut Badawczy wydał ostrzeżenie przed burzami z gradem we wszystkich powiatach woj. lubuskiego.
 
 
We wtorek, 1 czerwca, w godz. od 12.00 do 21.00 mogą wystąpić burze z gradem. Wiatr w porywach do 70 km. na godzinę, deszcz do 30 mm. na metr kwadratowy. 
31-05-2021

Gmina zamierza wybudować kilka budynków wielorodzinnych

Ilustracja do informacji:  Gmina zamierza wybudować kilka budynków wielorodzinnych
Spółka SIM KZN Zachodni przejęła działkę, na której wybudowanych zostanie kilka budynków wielorodzinnych. Gmina otrzymała też dotację w wysokości 3 mln zł, która będzie jej wkładem w mieszkaniową inwestycję.
 
 
Pod koniec maja burmistrz Remigiusz Lorenz podpisał akt notarialny w sprawie przekazania działki na Winnicy spółce Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa – KZN Zachodni, której współzałożycielem jest Gmina Międzyrzecz. – Celem spółki jest budowa mieszkań komunalnych w kilkunastu lubuskich i wielkopolskich gminach. Między innymi w Międzyrzeczu – informuje R. Lorenz.

O nowej spółce informowaliśmy już kilka razy w „Przekroju Lokalnym”. Przypominamy, że położona przy drodze z Międzyrzecza do wsi Święty Wojciech działka należała do Skarbu Państwa. Przejęcie jej przez spółkę jest kolejnym krokiem do wybudowania na niej kilku budynków wielorodzinnych w zabudowie szeregowej. Kolejnym, gdyż wcześniej Minister Rozwoju, Pracy i Technologii Jarosław Gowin przyznał gminie dotację na rozpoczęcie procedur związanych z realizacją tej ważniej dla miasta i mieszkańców inwestycji.

- Dostaliśmy trzy miliony złotych – wylicza dyrektor Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku Grzegorz Rydzanicz, który reprezentuje Międzyrzecz z radzie nadzorczej spółki.

Działka położona jest między suszarnią i domkami jednorodzinnymi. Jej powierzchnia wynosi ponad 1,3 ha, co umożliwi wybudowanie na niej kilku bloków oraz przylegających do nich parkingów, placów zabaw i urządzeń rekreacyjnych. – Łącznie planujemy wybudować tam 84 mieszkania. Część z nich lokatorzy będą mogli wykupić na własność – zapowiada burmistrz.
31-05-2021

W ratuszu otwarte zostanie stanowisko obsługi mieszkańców

Ilustracja do informacji: W ratuszu otwarte zostanie stanowisko obsługi mieszkańców
Od wtorku mieszkańcy gminy będą mogli korzystać z utworzonej w holu ratusza specjalnej strefy obsługi.
 
W związku ze spadkiem liczby zachorowań na COVID-19 oraz łagodzeniem obostrzeń, w celu usprawnienia i polepszenia komfortu obsługi osób załatwiających sprawy w siedzibie władz miasta, od wtorku, 1 czerwca, praca Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu zostanie poszerzona o możliwość wejścia i skorzystania ze znajdującej się w holu ratusza wydzielonej strefy obsługi mieszkańców.
 
Obsługa Punktu Podawczego, telefonicznie poprosi o zejście pracownika urzędu i pojedynczą obsługę przy specjalnie stworzonym stanowisku.
 
Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami epidemicznymi, w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego obowiązuje noszenie maseczek ochronnych.
 
Wydziały Urzędu pracują na bieżąco, załatwiając Państwa wnioski składane tradycyjnie w formie papierowej, w Punkcie Podawczym lub przesyłane drogą elektroniczną na e-mail:
 
Korespondencję drogą elektroniczną można przesyłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie e-PUAP (www.epuap.gov.pl).
 
Informacje dotyczące bieżących spraw udzielane będą telefonicznie  (nr tel. do poszczególnych wydziałów pod linkiem: https://www.miedzyrzecz.pl/PL/3022/Kontakt/)