Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

31-05-2021

Konkurs „Lubuski Mister Budowy 2020”

Ilustracja do informacji: Konkurs „Lubuski Mister Budowy 2020”
Lubuska Izba Budownictwa  w Zielonej Górze  organizuje już 27 edycję konkursu  na najlepszy obiekt budowlany naszego województwa - "Lubuski Mister Budowy"- 2020 r.
 
 
Konkurs objęty jest patronatem  honorowym przez  Marszałka Województwa Lubuskiego, natomiast patronat medialny sprawuje „Gazeta Lubuska" .    
Głównym celem konkursu jest popularyzacja budownictwa,  zaprezentowanie obiektów ciekawych architektonicznie, jak i konstrukcyjnie, pokazanie dobrego wykonawstwa. Zachęcanie uczestników procesu inwestycyjnego  do stałego podnoszenia jakości budownictwa zarówno na etapie projektowania jak  i realizacji.
W imieniu wlasnym jak i Marszałka Województwa zapraszamy do o udziału w konkursie  wyróżniających się inwestorów, wykonawców i projektantów działających na terenie województwa lubuskiego. 
Zgłoszenia przyjmujemy do 15 lipca 2021 r  listownie i elektronicznie – adres 65-078 Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 23 pok. 114, emali : e-mail  .
Z Regulaminem Konkursu można zapoznać się na stronie internetowej Lubuskiej Izby Budownictwa www.lubuskaizbabudownictwa.pl, a także pod numerem telefonu 600 85 10 11. 
28-05-2021

Zarządzenie Burmistrza w sprawie otwartego konkursu ofert

Ilustracja do informacji: Zarządzenie Burmistrza w sprawie otwartego konkursu ofert
Zarządzenie Burmistrza w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2017 – 2020 w Gminie Międzyrzecz”, realizowanego w 2021 roku.
 
          Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 48b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1398 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XXIX/285/16 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z 28 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2017 – 2020 w Gminie Międzyrzecz” zmienionej Uchwałą Nr XXXIII/300/21 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/285/16 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2017 – 2020 w Gminie Międzyrzecz”
 
zarządza się, co następuje:
 
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na wybór realizatora programu profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego w gminie Międzyrzecz w 2021 roku.
        2. Treść ogłoszenia o konkursie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
        3. Formularz oferty na realizację programu stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
 
§ 2. 1.  W celu przeprowadzenia konkursu ofert, o którym mowa w § 1, powołuję komisję konkursową, zwaną dalej Komisją, w składzie:
            1) Łukasz Ruta – Przewodniczący Komisji
            2) Maciej Kubowicz – Członek Komisji
            3) Tomasz Dembowy – Członek Komisji
       2. Członek Komisji podlega wykluczeniu z udziału w Komisji, jeżeli:
1) ubiega się o udzielenie tego zamówienia,
2) jego małżonek oraz krewny i powinowaty do drugiego stopnia,
3) osoba związana z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, osoba pozostająca wobec niego w stosunku nadrzędności służbowej,
4) osoba pozostająca w wspólnie prowadzonym gospodarstwie domowym,
5) osoba, której małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia albo osoba związana z nią z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, pozostaje wobec niego w nadrzędności służbowej.
       3. W sytuacji, o której mowa w ust. 2, dokonuje się wyłączenia i powołuje się nowego członka Komisji.
       4. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący.
       5. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
       6. Komisja przystępując do rozstrzygnięcia konkursu ofert dokonuje kolejno następujących czynności:
            1) stwierdza prawidłowość ogłoszenia konkursu oraz liczbę otrzymanych ofert,
            2) otwiera koperty z ofertami,
            3) ustala, które podmioty spełniają warunki określone w ogłoszeniu konkursu,
            4) wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w otwartym konkursie ofert, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania,
            5) odrzuca oferty, które nie odpowiadają warunkom określonym w przedmiotowym konkursie, lub które wpłynęły po wyznaczonym terminie,
            6) wybiera najkorzystniejszą ofertę albo unieważnia postępowanie.
       7. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który zatwierdza Burmistrz Międzyrzecza.
       8. Po zatwierdzeniu protokołu, Burmistrz Międzyrzecza powiadamia oferentów o rozstrzygnięciu konkursu.
       9. Wyniki konkursu podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
     10. Od decyzji Burmistrza Międzyrzecza nie przysługuje odwołanie.
     11. Komisja rozwiązuje się z chwilą rozstrzygnięcia konkursu ofert.
 
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
                                                                                                             
28-05-2021

Premier docenił i uhonorował burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Premier docenił i uhonorował burmistrza Międzyrzecza
 
Podczas czwartkowych obchodów Dnia Samorządu Terytorialnego premier Mateusz Morawiecki wręczył burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi odznaczenie „Za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego”.
 
Premier zaprosił na uroczystość po czterech samorządowców z każdego województwa – jednego radnego, jednego wójta, jednego burmistrza i jednego starostę. M.in. burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza. Podziękował gościom za ich dokonania i uhonorował ich prestiżowymi odznaczeniami „Za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego”.     
Gratulacje złożył burmistrzowi także Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusz Kamiński, który wręczył mu także okolicznościowy dyplom.  
- Byłem zaskoczony zaproszeniem na spotkanie z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zaskoczenie było tym większe, że zostałem doceniony oraz uhonorowany przez premiera za pracę na rzecz lokalnego samorządu – mówi burmistrz.
28-05-2021

Zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg wzięła udział w spotkaniu z ministrem Michałem Cieślakiem

Ilustracja do informacji: Zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg wzięła udział w spotkaniu z ministrem Michałem Cieślakiem
Spotkanie odbyło się w czwartek, 27 maja, w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim. Oprócz ministra do spraw samorządu Michała  Cieślaka wziął w nim udział m.in. wojewoda Władysław Dajczak. Gminę Międzyrzecz  reprezentowała zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg. – Rozmawialiśmy o wyzwaniach, które stoją przed samorządami oraz o ich współpracy z administracją rządową – mówi A. Śnieg.
 
 
Wojewoda podkreślał, że spotkanie odbyło się w Dniu Samorządu Terytorialnego, natomiast minister przedstawił lubuskim samorządowcom założenia programu „Samorząd 3.0”, którego celem jest usprawnienie realizacji inwestycji, nowe źródła finansowania samorządów oraz poprawa jakości usług publicznych.
 
Podczas spotkania lubuscy samorządowcy mówili o konieczności zmian  m.in. w gospodarce odpadami, recyklingu i w gospodarce komunalnej. Poruszyli również kwestie podatków PIT i CIT, a także potrzebę uporządkowania wynagrodzeń i zahamowania odpływu specjalistów z administracji.
 
- Liczymy na zacieśnienie współpracy z administracją rządową oraz na kolejne programy i dotacje na inwestycje, których celem jest rozwój gminy i poprawa jakości życia mieszkańców – dodaje A. Śnieg.
28-05-2021

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Oddział „Ziemi Międzyrzeckiej” na  realizację zadania publicznego obejmującego działania w zakresie turystyki i krajoznawstwa pn. „Biuro informacji turystycznej w Międzyrzeczu."
 
 
27-05-2021

Sprawozdanie

Ilustracja do informacji: Sprawozdanie
Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z Organizacjami Pozarządowymi w 2020 roku.
 
 
 
 
25-05-2021

Nowy punkt szczepień w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Nowy punkt szczepień w Międzyrzeczu
W piątek w hali sportowo-widowiskowej otwarto nowy punkt szczepień przeciw  COVID 19. Rejestracja pod nr tel. kom. 517 861 374.
 
O otwarciu kolejnego w naszym mieście punktu szczepień przeciw COVID 19 informowaliśmy już w piątek, 21 maja, w mediach społecznościowych. Przypominamy, że powstał w harcówce, która mieści się w hali sportowo-widowiskowej na os. Kasztelańskim. Wejście przez główne drzwi - między halą i pływalnią Kasztelanka - jest dobrze oznakowane, dlatego mieszkańcy nie powinni mieć problemów z dotarciem na szczepienie.
 
Nowy punkt szczepień przeciw COVID 19 jest czynny w piątki i soboty w godz. od 11.00 do 17.00. – To bardzo dogodne godziny dla osób pracujących. Obecnie stosujemy szczepionkę Moderna, natomiast od czerwca mamy otrzymywać także Pfizera – informuje Marzenna Kucharska, właścicielka przychodni Medi-Plus, której pracownicy prowadzą szczepienia w nowym punkcie.
 
Utworzenie nowego punktu szczepień to pomysł burmistrza R. Lorenza. – Koszt jego utrzymania ponosi gmina. Chcemy przyśpieszyć w ten sposób proces mieszkańców naszej gminy. Im więcej osób z nich skorzysta, tym mniejsze ryzyko zakażenia koronawirusem – zaznacza samorządowiec.
 
Po wejściu do punktu mieszkańcy wypełniają ankiety, a następnie są badani przez lekarza. Szczepienie trwa tylko kilka sekund. – Dziennie możemy zaszczepić do 150 osób – wylicza M. Kucharska.
 
Medykom pomagają żołnierze skwierzyńskiego 151. Batalionu Lekkiej Piechoty, który jest jednym z pododdziałów  12. Wielkopolskiej Brygady Wojsk Obrony Terytorialnej dowodzonej przez płk Rafała Miernika. – Serdecznie dziękuje za wsparcie żołnierzom i ich dowódcy – mówi R. Lorenz.
 
Osoby zainteresowane szczepieniami mogą zarejestrować się poprzez bezpłatną infolinię dzwoniąc na nr 989, poprzez tzw. e-rejestrację dostępną na portalu pacjent.gov.pl, lub dzwoniąc bezpośrednio do przychodni Medi-Plus pod nr tel: 517 861 374  (w tym przypadku trzeba zadeklarować, czy szczepienie ma się odbyć w Bledzewie, czy też w nowym punkcie w Międzyrzeczu).
 
Punkt miał powstać w Szkole Podstawowej nr 6, jednak ze względu na złagodzenie obostrzeń związanych z pandemią i powrotem uczniów do szkół, burmistrz musiał zmienić jego lokalizację. – Harcówka w hali to dobre miejsce. Hala jest rozpoznawalnym obiektem. Łatwo tutaj dojechać, a dodatkowym plusem jest fakt, że zmotoryzowani mieszkańcy mogą korzystać z dużego parkingu – dodaje R. Lorenz. 
25-05-2021

Ogłoszenie o przetargu

Ilustracja do informacji:  Ogłoszenie o przetargu
Szukasz atrakcyjnie położonej działki pod działalność usługową? Mamy dla Ciebie świetną ofertę! Gmina wystawiła na przetarg dwie nieruchomości.
 
Wystawione na przetarg działki znajdują się przy ul. Żołnierskiej na os. Nad Obrą. Przetarg dotyczy:
 
  1. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Żołnierskiej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/120 o pow. 0,3845 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 370.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 300.813,01 zł, podatek VAT (23%) 69.186,99 zł
Wysokość wadium: 37.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 07 lipca 2021 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
  1. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Żołnierskiej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/121 o pow. 0,3652 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 350.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 284.552,85 zł, podatek VAT (23%) 65.447,15 zł
Wysokość wadium: 35.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 07 lipca 2021 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości osobno na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 02 lipca 2021 r.liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 24 maja 2021 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzeczl.
 
Dodatkowe informacje na temat przetargów można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6942 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
25-05-2021

Punkt porad prawnych

Ilustracja do informacji: Punkt porad prawnych
Od dnia 1 stycznia 2016 r. Powiat Międzyrzecki realizuje zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. W Powiecie Międzyrzeckim działają dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego.
 
 
W 2021 roku Punkt prowadzony przez adwokatów i radców prawnych zlokalizowany jest Międzyrzeczu i Przytocznej. Punkt w Międzyrzeczu mieści się w budynku Starostwa Powiatowego, przy ul. Przemysłowej 2, pok. nr 13, telefon kontaktowy czynny jest w godzinach pracy prawników: 95-742-84-67, email: npp~.~miedzyrzecz~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl
  • poniedziałek w godz. 12.00 – 16.00
  • środa w godz. 8.00 – 12.00
  • czwartek w godz. 8.30 – 12.30
  • piątek w godz. 09.00 – 13.00
Punkt zlokalizowany w Przytocznej mieści się w budynku Urzędu Gminy, przy ul. Rokitniańskiej 4 pok.19. Godziny pracy punktu każdy  wtorek 10.00 - 14.00,  tel. kontaktowy 784 121 444 e-mail m~.~byc~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl
 
Drugi punkt w ramach otwartego konkursu ofert został powierzony do prowadzenia organizacji pozarządowej i również zlokalizowany jest na terenie dwóch gmin.
W Skwierzynie w budynku Zakładu Usług Komunalnych, przy ul. Chrobrego 5, pok. 9 czynny w następujących dniach i godzinach:
  • poniedziałek 15.00 – 19.00
  • wtorek 15.00 – 19.00
  • piątek 15.00 – 19.00 (nieodpłatne poradnictwo obywatelskie)
W Trzcielu Plac Zjednoczenia Narodowego 9 (budynek OPS) czynny w następujących dniach i godzinach:
  • środa 14.00 – 18.00
  • czwartek 14.00 – 18.00
telefon kontaktowy czynny w godzinach pracy prawnika: 784 121 444, email: npp~.~skwierzyna~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl.
 
W 2021 roku punkt nieodpłatnej pomocy prawnej został powierzony do prowadzenia Stowarzyszeniu Wspierania Aktywności Obywatelskiej „CIVIS SUM” z siedzibą w Zielonej Górze, al. Niepodległości 7a/2.
 
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
  • nieodpłatną mediację
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.
 
Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna.Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.
 
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej.
Usługa może obejmować również:
  • rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów
  • przygotowanie projektu umowy o mediacje lub wniosku o mediacje, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron. Mediacja może być świadczona podczas osobistej wizyty w punkcie oraz poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
 
Kto może skorzystać z porad prawnych i obywatelskich może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku i która złoży stosowne oświadczenie.
Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, o której mowa powyżej (zwana dalej Podmiotem) przed uzyskaniem porady musi dodatkowo przedłożyć:
  1. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo:
    • oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,
    • oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
  2. informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
  3. jeżeli podmiot ubiegający się o pomoc dokonuje samodzielnego zapisu na poradę przez system teleinformatyczny nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, przed uzyskaniem pomocy składa zaświadczenia, oświadczenia i informacje za pomocą systemu.
Do zainicjowania darmowej mediacji uprawniona jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków. Może to być także osoba prawna np. firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa.
 
Forma udzielania porad i zapisu. Porady prawne co do zasady udzielane są w punktach NPP/NPO. Można tez ustalić termin wizyty telefonicznie pod nr telefonu 95 742-84-10, 95 742 84 76 (w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu) lub poprzez rejestracje online. Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało witrynę prowadząca potencjalnych interesantów do kalendarza wizyt nieodpłatnych porad prawnych w powiecie, która umożliwia zapisy na porady. Powiat Międzyrzecki aktywował moduł zapisów publicznych w systemie obsługi nieodpłatnych porad prawnych/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego https://np.ms.gov.pl/zapisy Po zgłoszeniu zapotrzebowania na poradę, należy oczekiwać na informację zwrotną o terminie i godzinie zdalnej porady u prawnika.
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego.
 
Uprawnieni mogą uzyskać informacje w zakresie: prawa pracy, przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej, prawa cywilnego, spraw karnych, spraw administracyjnych, ubezpieczenia społecznego, spraw rodzinnych, prawa podatkowego z wyłączeniem spraw.
Więcej o pomocy prawnej na stronie https://www.darmowapomocprawna.ms.gov.pl/
 
Zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (obowiązuje z mocą od 13 marca 2020 r.) w czasie epidemii, a także stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu nadzwyczajnego, w razie wykonywania zadań wynikających z ustawy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu, nie jest wymagane złożenie oświadczeń przez beneficjentów pomocy.
24-05-2021

Informacja dla Mieszkańców

Ilustracja do informacji: Informacja dla Mieszkańców
We wtorek, 25 maja, Urząd Stanu Cywilnego będzie nieczynny w godz. od 10.15 do 11.30. Przepraszamy za utrudnienia.