Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

30-04-2021

Informacja dla mieszkańców

Ilustracja do informacji: Informacja dla mieszkańców
Dyżury Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji od 30 kwietnia do 3 maja br.
 
 
 
Plan dyżurów MPWIK w załączniku 
30-04-2021

Niech się święci 3 Maja!

Ilustracja do informacji: Niech się święci 3 Maja!
Przed nami długi weekend z trzema świętami. Prosimy mieszkańców i zarządców obiektów publicznych o wywieszenie flag państwowych.
 

W sobotę, 1 maja, obchodzimy Święto Pracy. Niedziela, 2 maja, to Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej, natomiast w poniedziałek, 3 maja, będziemy obchodzić Święto Konstytucji – 230 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Prosimy mieszkańców i zarządców obiektów publicznych o wywieszenie flag państwowych.
30-04-2021

Narodowy Spis Powszechny: Pomóż seniorowi spisać się bezpiecznie

Ilustracja do informacji: Narodowy Spis Powszechny: Pomóż seniorowi spisać się bezpiecznie
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 dotyczy wszystkich  mieszkańców Polski również seniorów.
 
Jeśli wśród Państwa bliskich, znajomych, sąsiadów są osoby starsze, które nie posiadają komputera lub mają kłopot z obsługą telefonu, pomóżmy im bezpiecznie zrealizować obowiązek spisowy w najdogodniejszej dla nich formie: samospisu internetowego (w domu lub punkcie spisowym) albo w formie rozmowy telefonicznej z rachmistrzem.
 
Respondenci, którzy nie będą mogli samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy lub telefoniczne na infolinii spisowej, zostaną spisani przez rachmistrzów telefonicznie.
 
Rachmistrzowie telefoniczni rozpoczną pracę od 4 maja br. I będą dzwonić z numeru: 22 828 88 88 lub 22 279 99 99.
Rachmistrz spisowy ma nadany oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko,  numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych.
 
Tożsamość rachmistrza można sprawdzić na infolinii spisowej pod numerem 22 279 99 99, a po 4 maja również poprzez dedykowaną aplikację dostępną na stronie spis.gov.pl.
 
Z uwagi na panującą pandemię koronawirusa, decyzją Generalnego Komisarza Spisowego rachmistrzowie nie będą realizować wywiadów bezpośrednich (i odwiedzać respondentów w domach) aż do odwołania. Osoby, które pukają do drzwi i podają się za rachmistrzów są oszustami. Prosimy zgłaszać takie przypadki na policję i upewnić się, że nasi bliscy seniorzy mają tego świadomość. 
 
Jeśli seniora spisał współmieszkaniec lub senior spisał się sam (np. z czyjąś pomocą przez Internet albo poprzez infolinię spisową), zrealizował tym samym swój obowiązek udziału w spisie. Nikt nie ma prawa do niego zadzwonić w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych.
 
Jeśli respondent będzie miał uzasadnione wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności kontaktującego się z nim rachmistrza spisowego, powinien zaistniały incydent niezwłocznie zgłosić na infolinię spisową lub do właściwego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.
 
Zapewniamy, że dane zbierane na potrzeby spisu są bezpieczne i nikomu nie zostaną przekazane. Osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej niedotrzymanie grożą sankcje, w tym kara pozbawienia wolności. 
 
Jeżeli ktokolwiek zidentyfikuje zdarzenie podszycia się pod jego tożsamość powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie GUS kontaktując się z infolinią spisową pod numerem 22 279 99 99 (infolinia działa od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 i jest obsługiwana przez pracowników statystyki publicznej) lub poprzez  formularz  zaznaczając w temacie „bezpieczeństwo, w tym zgłoszenie naruszenia bezpieczeństwa”. Po zgłoszeniu zdarzenia GUS podejmie niezwłocznie odpowiednie kroki do weryfikacji informacji i danych.
30-04-2021

Konkurs ofert

Ilustracja do informacji: Konkurs ofert
Wojewoda Lubuski ogłosił otwarty konkurs ofert na dofinansowanie realizacji zadań pomocy społecznej w 2021 roku.
 
 
W ramach konkursu wyznaczone zostały następujące priorytety:
  1. Działania podejmowane na rzecz osób i rodzin zagrożonych lub dotkniętych sytuacją kryzysową, związaną ze stanem epidemii – z uwzględnieniem różnych form komunikacji:
  1. Zwiększenie liczby godzin/rozszerzenie oferty poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego adresowanego do osób znajdujących się
    w sytuacji kryzysowej.
  2. Objęcie terapią indywidualną i grupową osób znajdujących się w sytuacji kryzysowej związanej ze skutkami epidemii (osamotnienie, izolacja, stres,
    problemy egzystencjalne, wychowawcze i in.).
  3. Świadczenie poradnictwa specjalistycznego oraz różnych form wsparcia indywidualnego i grupowego przedstawicielom służb pomocy społecznej świadczącym pomoc klientom i podopiecznym w środowisku lokalnym –
    w celu udzielenia im wsparcia psychologicznego, niwelowania skutków stresu.
  1. Działania na rzecz osób bezdomnych oraz zagrożonych bezdomnością.
  1. Poprawa warunków bytowych i rozwój miejsc z możliwością pobytu całodobowego dla osób bezdomnych w placówkach udzielających tymczasowego schronienia:
- zapewnienie pomocy doraźnej, w szczególności rzeczowej i żywnościowej;
- doposażenie placówki w niezbędny sprzęt. 
 
  1. Utworzenie i utrzymanie miejsc kwarantanny/izolacji dla osób bezdomnych.
  2. Doposażenie placówek dla osób bezdomnych w:
- środki ochrony osobistej,
- sprzęt dezynfekujący,
- środki dezynfekujące.                                                                                                                                                                 
 
Beneficjentami ofert mogą być wyłącznie klienci pomocy społecznej: ośrodków pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie (w zależności od wybranego priorytetu). Termin składania ofert mija 07 maja 2021 roku.
Treść ogłoszenia wraz z niezbędnymi dokumentami dostępna jest pod linkiem:
 
 
Liczę na aktywność ośrodków pomocy społecznej, jako najważniejszej instytucji systemu. Decydując się na współpracę z organizacją pozarządową lub pobudzając jej aktywność, możecie Państwo uzupełnić część - trudnych do pełnej i samodzielnej realizacji  - ustawowych zadań lub wypromować własne przedsięwzięcia. Celem Konkursu jest udzielenie pomocy adekwatnej do potrzeb, zasobów i możliwości, jak  największej grupie potrzebujących.
 
Szczegółowe zasady znajdują się w Programie współpracy Wojewody Lubuskiego z organizacjami pozarządowymi, w zakresie pomocy społecznej na lata 2017-2021.
 
 
Serdecznie zachęcam i uprzejmie proszę o przekazanie informacji o konkursie podmiotom, z którymi Państwo współpracują oraz lokalnemu ośrodkowi pomocy społecznej.
29-04-2021

Uwaga: Ważna informacja dla mieszkańców

Ilustracja do informacji: Uwaga: Ważna informacja dla mieszkańców
We wtorek, 4 maja, Urząd Miejski będzie nieczynny.
 
 
Najbliższy wtorek będzie w Urzędzie Miejskim dniem wolnym od pracy za święto przypadające w sobotę 1 maja.
27-04-2021

Ostrzeżenie przed przymrozkiem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed przymrozkiem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed przymrozkami w sześciu lubuskich powiatach – m.in. w powiecie międzyrzeckim.
 
W nocy z wtorku na środę, od godz. 23.00 w nocy do 8.00 rano, temperatura może spaść do -2 stopni Celsjusza (przy gruncie do -4 stopni Celsjusza).
27-04-2021

Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza
Ogłoszenie o wstępnym naborze wniosków o  usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Międzyrzecz przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w roku 2021
 
 
 
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że zainteresowani mieszkańcy, wyrażający chęć wymiany w roku 2021 azbestowych pokryć dachowych, lub chęć usunięcia wyrobów lub materiałów zawierających azbest ze swoich nieruchomości, mogą składać wnioski o usunięcie wyrobów i materiałów zawierających azbest w 2021 roku na formularzu wniosku, który można pobrać w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu lub ze strony internetowej www.bip.miedzyrzecz.pl , w terminie do dnia 14 maja 2021 r.
Wnioski wraz z załącznikami składać można w następujący sposób:
  •  zostawiając je w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
  • przesłać listem poleconym na adres Wydział Gospodarki Komunalnej, Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
Koszt zakupu i montażu nowych pokryć dachowych oraz elementów elewacji pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie. W związku ze zmianą finansowania programu usuwania azbestu osoby zainteresowane programem będą partycypowały w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z gminą.
Informacje dodatkowe:
  1. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z WFOŚiGW w Zielonej Górze oraz środki własne beneficjenta końcowego - Wnioskodawcy, z którym zostanie zawarta umowa przewidująca pokrycie 70% kosztów przez Gminę jednak kwota refundacji Gminy nie może przekroczyć ceny jednostkowej za Megagram wynoszącej 700zł. Pozostałą część kosztów pokrywać będzie Wnioskodawca.
  2. Ubiegającymi się o dofinansowanie zadania, mogą być osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe, rolnicy, mali i średni przedsiębiorcy oraz pozostali właściciele nieruchomości (rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością), którzy zamierzają dokonać zmiany pokrycia dachu lub elementów elewacji oraz posiadają tytuł prawny do nieruchomości (np. budynku mieszkalnego,  gospodarczego, garażu), zlokalizowanego na terenie gminy Międzyrzecz.
  3. Podmiot ubiegający się o usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Miedzyrzecz składa jeden egzemplarz papierowej wersji wniosku z wymaganymi załącznikami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
  4. Wnioski złożone po upływie wskazanego terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy. Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten jednak może się starać o dofinansowanie w przypadku kolejnego naboru realizowanego przez Gminę Międzyrzecz.
  5. Podstawą realizacji zadania będzie zawarcie umowy cywilnoprawnej pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą Międzyrzecz, reprezentowaną przez Burmistrza Międzyrzecza, w której to  umowie będą określone istotne postanowienia, w tym warunek oraz terminy wpłaty i zapłaty wkładu własnego. Podstawą płatności stanowić będzie nota księgowa wystawiona właścicielowi/ Wnioskodawcy przez Burmistrza Międzyrzecza, z terminem płatności 14 dni, licząc od daty otrzymania noty. Płatności należy dokonać na wskazane w umowie konto bankowe.
  1. Zadanie objęte wnioskiem będzie realizowane przez uprawniony podmiot, spełniający wymogi przewidziane w przepisach prawa w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, a wyłoniony przez Gminę Międzyrzecz zgodnie z przepisami.
  2. Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu i zbiórki wyrobów zawierających azbest, w/w podmiot będzie uzgadniał z Wnioskodawcą.
  3. W przypadku stwierdzenia większej ilości wyrobów zawierających azbest niż ta zadeklarowana we wniosku konieczne będzie podpisanie aneksu do umowy, ponieważ ilość wyrobów zawierających azbest z umowy musi być tożsama z ilością na karcie przekazania odpadu.
Osoba do kontaktu: Bogusława Czerkawska, tel. 957426963 lub adres mailowy: e-mail
27-04-2021

Punkty Informacyjne w sprawie ASF

Ilustracja do informacji: Punkty Informacyjne w sprawie ASF
W związku z kolejnymi przypadkami Ptasiej Grypy w całej Europie Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wystosował Apel o przestrzeganie zasad bioasekuracji w związku z grypą ptaków.
 
 
Informujemy, że w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównym Inspektoracie Weterynarii, w godzinach pracy urzędu, czynne s± punkty kontaktowe w sprawie informacji dotyczących afrykańskiego pomoru świń (ASF).
tel. (22) 623-10-65 - Główny Inspektorat Weterynarii
tel. (22) 623-16-41 - Główny Inspektorat Weterynarii
 
 
tel. (22) 623-18-43 - Departament Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii
tel. (22) 623-13-31 - Centrum Zarządzania Kryzysowego MRiRW
 
27-04-2021

Telefony rachmistrzów spisowych

Ilustracja do informacji: Telefony rachmistrzów spisowych
Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań: Od 4 maja br. będą dzwonić do mieszkańców rachmistrzowie telefoniczni.
 
 
Każdy rachmistrz spisowy, niezależnie od województwa, wykonuje wywiady spisowe z jednego z dwóch podanych wyżej numerów telefonów – jest to gwarancja dla respondenta, że dzwoni do niego rachmistrz spisowy, a nie osoba podszywająca się pod niego.
26-04-2021

Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań!

Ilustracja do informacji: Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań!
Zrealizuj obowiązek spisowy i weź udział w loterii. Nie przegap okazji na wygranie atrakcyjnych nagród.
 
 
Może właśnie Ty zostaniesz szczęśliwym posiadaczem nowego samochodu. Spisz się online na spis.gov.pl, uzyskaj unikatowy kod potwierdzający samospis i zarejestruj otrzymany kod na stronie loterii. Pierwsze losowanie nagród już 7 maja. Powodzenia!

Regulamin loterii dostępny jest na https://loteria.spis.gov.pl