30-04-2021
Informacja dla mieszkańców
Dyżury Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji od 30 kwietnia do 3 maja br.
Plan dyżurów MPWIK w załączniku
30-04-2021
W sobotę, 1 maja, obchodzimy Święto Pracy. Niedziela, 2 maja, to Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej, natomiast w poniedziałek, 3 maja, będziemy obchodzić Święto Konstytucji – 230 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Prosimy mieszkańców i zarządców obiektów publicznych o wywieszenie flag państwowych.
Niech się święci 3 Maja!
Przed nami długi weekend z trzema świętami. Prosimy mieszkańców i zarządców obiektów publicznych o wywieszenie flag państwowych.
W sobotę, 1 maja, obchodzimy Święto Pracy. Niedziela, 2 maja, to Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej, natomiast w poniedziałek, 3 maja, będziemy obchodzić Święto Konstytucji – 230 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Prosimy mieszkańców i zarządców obiektów publicznych o wywieszenie flag państwowych.
30-04-2021
Narodowy Spis Powszechny: Pomóż seniorowi spisać się bezpiecznie
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 dotyczy wszystkich mieszkańców Polski również seniorów.
Jeśli wśród Państwa bliskich, znajomych, sąsiadów są osoby starsze, które nie posiadają komputera lub mają kłopot z obsługą telefonu, pomóżmy im bezpiecznie zrealizować obowiązek spisowy w najdogodniejszej dla nich formie: samospisu internetowego (w domu lub punkcie spisowym) albo w formie rozmowy telefonicznej z rachmistrzem.
Respondenci, którzy nie będą mogli samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy lub telefoniczne na infolinii spisowej, zostaną spisani przez rachmistrzów telefonicznie.
Rachmistrzowie telefoniczni rozpoczną pracę od 4 maja br. I będą dzwonić z numeru: 22 828 88 88 lub 22 279 99 99.
Rachmistrz spisowy ma nadany oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko, numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych.
Tożsamość rachmistrza można sprawdzić na infolinii spisowej pod numerem 22 279 99 99, a po 4 maja również poprzez dedykowaną aplikację dostępną na stronie spis.gov.pl.
Z uwagi na panującą pandemię koronawirusa, decyzją Generalnego Komisarza Spisowego rachmistrzowie nie będą realizować wywiadów bezpośrednich (i odwiedzać respondentów w domach) aż do odwołania. Osoby, które pukają do drzwi i podają się za rachmistrzów są oszustami. Prosimy zgłaszać takie przypadki na policję i upewnić się, że nasi bliscy seniorzy mają tego świadomość.
Jeśli seniora spisał współmieszkaniec lub senior spisał się sam (np. z czyjąś pomocą przez Internet albo poprzez infolinię spisową), zrealizował tym samym swój obowiązek udziału w spisie. Nikt nie ma prawa do niego zadzwonić w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych.
Jeśli respondent będzie miał uzasadnione wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności kontaktującego się z nim rachmistrza spisowego, powinien zaistniały incydent niezwłocznie zgłosić na infolinię spisową lub do właściwego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.
Zapewniamy, że dane zbierane na potrzeby spisu są bezpieczne i nikomu nie zostaną przekazane. Osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej niedotrzymanie grożą sankcje, w tym kara pozbawienia wolności.
Jeżeli ktokolwiek zidentyfikuje zdarzenie podszycia się pod jego tożsamość powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie GUS kontaktując się z infolinią spisową pod numerem 22 279 99 99 (infolinia działa od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 i jest obsługiwana przez pracowników statystyki publicznej) lub poprzez formularz zaznaczając w temacie „bezpieczeństwo, w tym zgłoszenie naruszenia bezpieczeństwa”. Po zgłoszeniu zdarzenia GUS podejmie niezwłocznie odpowiednie kroki do weryfikacji informacji i danych.
30-04-2021
Konkurs ofert
Wojewoda Lubuski ogłosił otwarty konkurs ofert na dofinansowanie realizacji zadań pomocy społecznej w 2021 roku.
W ramach konkursu wyznaczone zostały następujące priorytety:
- Działania podejmowane na rzecz osób i rodzin zagrożonych lub dotkniętych sytuacją kryzysową, związaną ze stanem epidemii – z uwzględnieniem różnych form komunikacji:
- Zwiększenie liczby godzin/rozszerzenie oferty poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego adresowanego do osób znajdujących się
w sytuacji kryzysowej. - Objęcie terapią indywidualną i grupową osób znajdujących się w sytuacji kryzysowej związanej ze skutkami epidemii (osamotnienie, izolacja, stres,
problemy egzystencjalne, wychowawcze i in.). - Świadczenie poradnictwa specjalistycznego oraz różnych form wsparcia indywidualnego i grupowego przedstawicielom służb pomocy społecznej świadczącym pomoc klientom i podopiecznym w środowisku lokalnym –
w celu udzielenia im wsparcia psychologicznego, niwelowania skutków stresu.
- Działania na rzecz osób bezdomnych oraz zagrożonych bezdomnością.
- Poprawa warunków bytowych i rozwój miejsc z możliwością pobytu całodobowego dla osób bezdomnych w placówkach udzielających tymczasowego schronienia:
- zapewnienie pomocy doraźnej, w szczególności rzeczowej i żywnościowej;
- doposażenie placówki w niezbędny sprzęt.
- Utworzenie i utrzymanie miejsc kwarantanny/izolacji dla osób bezdomnych.
- Doposażenie placówek dla osób bezdomnych w:
- środki ochrony osobistej,
- sprzęt dezynfekujący,
- środki dezynfekujące.
Beneficjentami ofert mogą być wyłącznie klienci pomocy społecznej: ośrodków pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie (w zależności od wybranego priorytetu). Termin składania ofert mija 07 maja 2021 roku.
Treść ogłoszenia wraz z niezbędnymi dokumentami dostępna jest pod linkiem:
Liczę na aktywność ośrodków pomocy społecznej, jako najważniejszej instytucji systemu. Decydując się na współpracę z organizacją pozarządową lub pobudzając jej aktywność, możecie Państwo uzupełnić część - trudnych do pełnej i samodzielnej realizacji - ustawowych zadań lub wypromować własne przedsięwzięcia. Celem Konkursu jest udzielenie pomocy adekwatnej do potrzeb, zasobów i możliwości, jak największej grupie potrzebujących.
Szczegółowe zasady znajdują się w Programie współpracy Wojewody Lubuskiego z organizacjami pozarządowymi, w zakresie pomocy społecznej na lata 2017-2021.
Serdecznie zachęcam i uprzejmie proszę o przekazanie informacji o konkursie podmiotom, z którymi Państwo współpracują oraz lokalnemu ośrodkowi pomocy społecznej.
29-04-2021
Uwaga: Ważna informacja dla mieszkańców
We wtorek, 4 maja, Urząd Miejski będzie nieczynny.
Najbliższy wtorek będzie w Urzędzie Miejskim dniem wolnym od pracy za święto przypadające w sobotę 1 maja.
27-04-2021
Ostrzeżenie przed przymrozkiem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed przymrozkami w sześciu lubuskich powiatach – m.in. w powiecie międzyrzeckim.
W nocy z wtorku na środę, od godz. 23.00 w nocy do 8.00 rano, temperatura może spaść do -2 stopni Celsjusza (przy gruncie do -4 stopni Celsjusza).
27-04-2021
Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza
Ogłoszenie o wstępnym naborze wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Międzyrzecz przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w roku 2021
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że zainteresowani mieszkańcy, wyrażający chęć wymiany w roku 2021 azbestowych pokryć dachowych, lub chęć usunięcia wyrobów lub materiałów zawierających azbest ze swoich nieruchomości, mogą składać wnioski o usunięcie wyrobów i materiałów zawierających azbest w 2021 roku na formularzu wniosku, który można pobrać w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu lub ze strony internetowej www.bip.miedzyrzecz.pl , w terminie do dnia 14 maja 2021 r.
Wnioski wraz z załącznikami składać można w następujący sposób:
- zostawiając je w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
- przesłać listem poleconym na adres Wydział Gospodarki Komunalnej, Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
Koszt zakupu i montażu nowych pokryć dachowych oraz elementów elewacji pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie. W związku ze zmianą finansowania programu usuwania azbestu osoby zainteresowane programem będą partycypowały w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z gminą.
Informacje dodatkowe:
- Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z WFOŚiGW w Zielonej Górze oraz środki własne beneficjenta końcowego - Wnioskodawcy, z którym zostanie zawarta umowa przewidująca pokrycie 70% kosztów przez Gminę jednak kwota refundacji Gminy nie może przekroczyć ceny jednostkowej za Megagram wynoszącej 700zł. Pozostałą część kosztów pokrywać będzie Wnioskodawca.
- Ubiegającymi się o dofinansowanie zadania, mogą być osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe, rolnicy, mali i średni przedsiębiorcy oraz pozostali właściciele nieruchomości (rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością), którzy zamierzają dokonać zmiany pokrycia dachu lub elementów elewacji oraz posiadają tytuł prawny do nieruchomości (np. budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu), zlokalizowanego na terenie gminy Międzyrzecz.
- Podmiot ubiegający się o usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Miedzyrzecz składa jeden egzemplarz papierowej wersji wniosku z wymaganymi załącznikami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
- Wnioski złożone po upływie wskazanego terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy. Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten jednak może się starać o dofinansowanie w przypadku kolejnego naboru realizowanego przez Gminę Międzyrzecz.
- Podstawą realizacji zadania będzie zawarcie umowy cywilnoprawnej pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą Międzyrzecz, reprezentowaną przez Burmistrza Międzyrzecza, w której to umowie będą określone istotne postanowienia, w tym warunek oraz terminy wpłaty i zapłaty wkładu własnego. Podstawą płatności stanowić będzie nota księgowa wystawiona właścicielowi/ Wnioskodawcy przez Burmistrza Międzyrzecza, z terminem płatności 14 dni, licząc od daty otrzymania noty. Płatności należy dokonać na wskazane w umowie konto bankowe.
- Zadanie objęte wnioskiem będzie realizowane przez uprawniony podmiot, spełniający wymogi przewidziane w przepisach prawa w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, a wyłoniony przez Gminę Międzyrzecz zgodnie z przepisami.
- Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu i zbiórki wyrobów zawierających azbest, w/w podmiot będzie uzgadniał z Wnioskodawcą.
- W przypadku stwierdzenia większej ilości wyrobów zawierających azbest niż ta zadeklarowana we wniosku konieczne będzie podpisanie aneksu do umowy, ponieważ ilość wyrobów zawierających azbest z umowy musi być tożsama z ilością na karcie przekazania odpadu.
Osoba do kontaktu: Bogusława Czerkawska, tel. 957426963 lub adres mailowy: e-mail
27-04-2021
Punkty Informacyjne w sprawie ASF
W związku z kolejnymi przypadkami Ptasiej Grypy w całej Europie Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wystosował Apel o przestrzeganie zasad bioasekuracji w związku z grypą ptaków.
Informujemy, że w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównym Inspektoracie Weterynarii, w godzinach pracy urzędu, czynne s± punkty kontaktowe w sprawie informacji dotyczących afrykańskiego pomoru świń (ASF).
tel. (22) 623-10-65 - Główny Inspektorat Weterynarii
tel. (22) 623-16-41 - Główny Inspektorat Weterynarii
tel. (22) 623-18-43 - Departament Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii
tel. (22) 623-13-31 - Centrum Zarządzania Kryzysowego MRiRW
27-04-2021
Telefony rachmistrzów spisowych
Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań: Od 4 maja br. będą dzwonić do mieszkańców rachmistrzowie telefoniczni.
Każdy rachmistrz spisowy, niezależnie od województwa, wykonuje wywiady spisowe z jednego z dwóch podanych wyżej numerów telefonów – jest to gwarancja dla respondenta, że dzwoni do niego rachmistrz spisowy, a nie osoba podszywająca się pod niego.
26-04-2021
Regulamin loterii dostępny jest na https://loteria.spis.gov.pl
Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań!
Zrealizuj obowiązek spisowy i weź udział w loterii. Nie przegap okazji na wygranie atrakcyjnych nagród.
Może właśnie Ty zostaniesz szczęśliwym posiadaczem nowego samochodu. Spisz się online na spis.gov.pl, uzyskaj unikatowy kod potwierdzający samospis i zarejestruj otrzymany kod na stronie loterii. Pierwsze losowanie nagród już 7 maja. Powodzenia!
Regulamin loterii dostępny jest na https://loteria.spis.gov.pl