Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

05-02-2021

Rusza nabór na opiekunów w Zespole Klubów Dziecięcych

Ilustracja do informacji: Rusza nabór na opiekunów w Zespole Klubów Dziecięcych
Dyrektor Zespołu Klubów Dziecięcych informuje o możliwości składania ofert pracy na stanowisko opiekuna dziecięcego (6 etatów) w Zespole Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu. Nabór ofert trwa od 5 do 12 lutego br. Poniżej publikujemy wzór życiorysu i oświadczenia oraz pełne ogłoszenie o naborze, w którym znajdują się wszystkie pozostałe informacje dotyczące niezbędnych do dopełnienia formalności. 
 
Kandydatom życzymy powodzenia!
 
Dokumenty do pobrania:
04-02-2021

O szkołach przez internet

Ilustracja do informacji: O szkołach przez internet
Zasady bezpieczeństwa i reżim sanitarny w szkołach były tematem dzisiejszej wideokonferencji dyrektora biura wojewody lubuskiego Waldemara Gredki z samorządowcami i dyrektorami podstawówek naszego regionu. – Rozmawialiśmy przede wszystkim o pobieraniu wymazów od nauczycieli – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.

W wideokonferencji oprócz wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów i dyrektorów szkół uczestniczyła m.in. Ewa Rawa – Lubuski Kurator Oświaty. Naszą gminę reprezentowali  burmistrz Remigiusz Lorenz oraz dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty Izabella Korejwo.
 
- Głównym tematem było omówienie zasad i harmonogramu wymazów nauczycieli szkół z województwa lubuskiego na obecność koronawirusa – mówi burmistrz. - Badaniem mają być objęci nauczyciele klas I-III szkół podstawowych oraz Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych.
 
Wymazy pobierać będą specjalne zespoły medyczne, które mają przyjeżdżać kolejno do poszczególnych szkół.
04-02-2021

Dziękujemy Mieszkańcom za wielkie Serca!

Ilustracja do informacji:  Dziękujemy Mieszkańcom za wielkie Serca!
Mieszkańcom naszej gminy wystarczyło kilka dni, żeby zapełnić nakrętkami metalowy kontener w kształcie serca, ustawiony w minionym tygodniu na plantach.
 
Kontener w kształcie serca został ustawiony na plantach w miniony piątek. Pierwszą partię nakrętek od plastikowych butelek wrzucił do niego burmistrz Remigiusz Lorenz. W ślad samorządowca poszło wielu mieszkańców naszej gminy. Z każdym dniem w pojemniku przybywało nakrętek, a w środę wieczorem został nimi całkowicie wypełniony. Dlatego w czwartkowy poranek został opróżniony, a nakrętki gmina przekazała rodzicom dziewczynki, walczącej z ciężką chorobą.
 
- Postawiliśmy go z myślą o wspieraniu charytatywnych akcji. Dziękuję mieszkańcom za ich wielkie serca i trzymam kciuki za zdrowie dziewczynki. Mam nadzieję, że kontener znowu bardzo szybko się napełni – komentuje R. Lorenz.
 
Burmistrz zaznacza, że kształt kontenera symbolizuje wielkie serca międzyrzeczan, którzy zawsze chętnie pomagają potrzebującym. Władze gminy zakupiły go w odpowiedzi na liczne postulaty międzyrzeczan.
 
– Mieszkańcy apelowali o to na forach internetowych. Mieliśmy też telefony w tej sprawie, a nawet pisemny wniosek – dodaje samorządowiec.
 
 
 
04-02-2021

Nasze firmy w zasięgu ręki

Ilustracja do informacji: Nasze firmy w zasięgu ręki
Salon Fryzjerski „Efecto” jest jednym z ponad stu zakładów usługowych i przedsiębiorstw  z gminy Międzyrzecz, które zarejestrowały się w aplikacji firma.miedzyrzecz. - Strona jest pomostem między przedsiębiorcami i mieszkańcami – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Aplikacja firma.miedzyrzecz powstała z inicjatywy burmistrza Remigiusza Lorenza. - Ułatwia mieszkańcom wyszukanie i dotarcie do miejscowych firm i zakładów usługowych oraz promuje miejscowe przedsiębiorstwa – zaznacza samorządowiec. – Zachęcam przedsiębiorców do rejestrowania się na tej stronie.
 
Rejestracja jest bezpłatna. Przedsiębiorcy sami mogą jej dokonać, a potem aktualizować zamieszczone wcześniej informacje i dane. Np. dotyczące zakresu prowadzonych usług,  asortymentu, czy adresu. Firmy podzielono na 24 kategorie, co ułatwia zainteresowanym ich wyszukanie.
 
- W czasach pandemii coraz więcej czasu spędzamy surfując po sieci w poszukiwaniu różnych informacji oraz robiąc wirtualne zakupy. Dzięki tej aplikacji mieszkańcy naszej gminy będą mogli znaleźć w sieci lokalne przedsiębiorstwa i usługi, zamiast szukać ich po całej Polsce, a przedsiębiorcy mają okazje do darmowej promocji i szansę na pozyskanie nowych klientów. Atutem tej strony jest również to, że jest bardzo przejrzysta i przyjazna dla internautów.
– dodaje burmistrz.
04-02-2021

Dementujemy nieprawdziwe informacje na temat żłobka

Ilustracja do informacji: Dementujemy nieprawdziwe informacje na temat żłobka
W związku z nieprawdziwymi informacjami, które pojawiły się w przestrzeni publicznej i dotyczą funkcjonowania istniejącej już i planowanych grup żłobkowych w Międzyrzeczu, informujemy, że gmina nie zamierza pozbawiać żadnych dzieci opieki, ani likwidować grup żłobkowych. Wręcz odwrotnie. Planuje zmienić ich organizację w taki sposób, aby od września objąć taką opieką kolejne maluszki do trzeciego roku życia. Dzięki tym zmianom, przybędzie też jeden dodatkowy oddział przedszkolny dla dzieci od trzeciego do szóstego roku życia.
 
W marcu otwarty zostanie Klub Dziecięcy, czyli nowy żłobek przy ulicy Jana Zamoyskiego (nazwa Klub Dziecięcy jest związana z rządowym programem, z którego gmina uzyskała dotację na jego utworzenie). Wielokrotnie informowaliśmy, że placówka będzie drugim domem dla 48 dzieci do trzeciego roku życia. Okazało się jednak, że obiekt jest na tyle duży, że można w nim utworzyć dodatkową grupę, liczącą 24 maluszków. Dlatego burmistrz Remigiusz Lorenz, po uprzednim skonsultowaniu pomysłu z sanepidem i władzami oświatowymi, postanowił przenieść tam oddział żłobkowy, który znajduje się obecnie w przedszkolu „Pod Jarzębinką” przy ulicy Tadeusza Podbielskiego. Dzieci tylko z tego skorzystają, gdyż nowy żłobek jest znacznie bardziej przestronny i lepiej wyposażony.
 
Obecnie w grupie żłobkowej w przedszkolu „Pod Jarzębinką” przebywa 18 dzieci. Po jej przeniesieniu do nowego żłobka, grupa powiększy się do 24 maluszków. Oznacza to, że do żłobka przyjęte zostaną dodatkowe dzieci! Z 18 maluchów objętych obecnie opieką żłobkową, ich liczba wzrośnie do 72! Burmistrz wskazuje też na kolejną korzyść z tych zmian. W przedszkolu „Pod Jarzębinką” w miejscu oddziału żłobkowego powstanie dodatkowy oddział przedszkolny, czyli zwiększy się liczba dzieci w wieku od trzech do sześciu lat objętych opieką przedszkolną.
03-02-2021

Ostrzeżenie przed oblodzeniem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed oblodzeniem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej-Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed oblodzeniem i śliskimi drogami.

W czwartek, 4 lutego od godziny 3.00 w nocy do 9.00 rano temperatura wynosić będzie od -1 stopni Celsjusza do -2 stopni Celsjusza (przy gruncie -3 stopnie Celsjusza).
02-02-2021

Ostrzeżenie przed marznącymi opadami

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed marznącymi opadami
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej-Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed marznącymi opadami od wtorku, 2 lutego, od godz. 20.00 do środy, 3 lutego, do godz. 9.00 w sześciu lubuskich powiatach – m.in. w powiecie międzyrzeckim.
 
Uwaga kierowcy, drogi mogą być śliskie!
02-02-2021

Złote Gody w Międzyrzeczu. Zgłoś swój udział!

Ilustracja do informacji: Złote Gody w Międzyrzeczu. Zgłoś swój udział!
Urząd Stanu Cywilnego w Międzyrzeczu organizuje we wrześniu zbiorową uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego dla par, które w 1971 r. zawarły związek małżeński. W związku z powyższym prosimy Jubilatów o osobiste przybycie do USC do końca kwietnia br.  w celu zadeklarowania swego udziału w uroczystości. 
 
W przypadku rozwoju pandemii koronawirusa, termin imprezy może zostać przełożony. USC ma swoją siedzibę na parterze Urzędu Miejskiego, nr tel. 95 742 69 99. Ankiety można odbierać i składać w biurze podawczym w holu ratusza.
02-02-2021

Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja w 2021 r. w Powiecie Międzyrzeckim

Ilustracja do informacji: Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja w 2021 r. w Powiecie Międzyrzeckim
Od dnia 1 stycznia 2016 r. Powiat Międzyrzecki realizuje zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. W Powiecie Międzyrzeckim działają 2 punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego.
 
W 2021 roku Punkt prowadzony przez adwokatów i radców prawnych zlokalizowany jest Międzyrzeczu i Przytocznej. Punkt w Międzyrzeczu mieści się w budynku Starostwa Powiatowego, przy ul. Przemysłowej 2, pok. nr 13, telefon kontaktowy czynny jest w godzinach pracy prawników: 95-742-84-67, email: npp~.~miedzyrzecz~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl
  • poniedziałek w godz. 12.00 – 16.00
  • środa w godz. 8.00 – 12.00
  • czwartek w godz. 8.30 – 12.30
  • piątek w godz. 09.00 – 13.00
Punkt zlokalizowany w Przytocznej mieści się w budynku Urzędu Gminy, przy ul. Rokitniańskiej 4 pok.19. Godziny pracy punktu każdy  wtorek 10.00 - 14.00,  tel. kontaktowy 784 121 444 e-mail m~.~byc~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl
 
Drugi punkt w ramach otwartego konkursu ofert został powierzony do prowadzenia organizacji pozarządowej i również zlokalizowany jest na terenie dwóch gmin.
 
W Skwierzynie w budynku Zakładu Usług Komunalnych, przy ul. Chrobrego 5, pok. 9 czynny w następujących dniach i godzinach:
  • poniedziałek 15.00 – 19.00
  • wtorek 15.00 – 19.00
  • piątek 15.00 – 19.00 (nieodpłatne poradnictwo obywatelskie)
W Trzcielu Plac Zjednoczenia Narodowego 9 (budynek OPS) czynny w następujących dniach i godzinach:
  • środa 14.00 – 18.00
  • czwartek 14.00 – 18.00
telefon kontaktowy czynny w godzinach pracy prawnika: 784 121 444, email: npp~.~skwierzyna~@~powiat~-~miedzyrzecki~.~pl.
 
W 2021 roku punkt nieodpłatnej pomocy prawnej został powierzony do prowadzenia Stowarzyszeniu Wspierania Aktywności Obywatelskiej „CIVIS SUM” z siedzibą w Zielonej Górze, al. Niepodległości 7a/2.
 
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
  • nieodpłatną mediację
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.
 
Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna.Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.
 
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej.
Usługa może obejmować również:
  • rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów
  • przygotowanie projektu umowy o mediacje lub wniosku o mediacje, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron. Mediacja może być świadczona podczas osobistej wizyty w punkcie oraz poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
 
Kto może skorzystać z porad prawnych i obywatelskich może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku i która złoży stosowne oświadczenie.
Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, o której mowa powyżej (zwana dalej Podmiotem) przed uzyskaniem porady musi dodatkowo przedłożyć:
  1. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo:
    • oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,
    • oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
  2. informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
  3. jeżeli podmiot ubiegający się o pomoc dokonuje samodzielnego zapisu na poradę przez system teleinformatyczny nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, przed uzyskaniem pomocy składa zaświadczenia, oświadczenia i informacje za pomocą systemu.
Do zainicjowania darmowej mediacji uprawniona jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków. Może to być także osoba prawna np. firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa.
 
Forma udzielania porad i zapisu. Porady prawne co do zasady udzielane są w punktach NPP/NPO. Można tez ustalić termin wizyty telefonicznie pod nr telefonu 95 742-84-10, 95 742 84 76 (w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu) lub poprzez rejestracje online. Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało witrynę prowadząca potencjalnych interesantów do kalendarza wizyt nieodpłatnych porad prawnych w powiecie, która umożliwia zapisy na porady. Powiat Międzyrzecki aktywował moduł zapisów publicznych w systemie obsługi nieodpłatnych porad prawnych/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego https://np.ms.gov.pl/zapisy Po zgłoszeniu zapotrzebowania na poradę, należy oczekiwać na informację zwrotną o terminie i godzinie zdalnej porady u prawnika.
 
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego.
 
Uprawnieni mogą uzyskać informacje w zakresie: prawa pracy, przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej, prawa cywilnego, spraw karnych, spraw administracyjnych, ubezpieczenia społecznego, spraw rodzinnych, prawa podatkowego z wyłączeniem spraw.
 
Więcej o pomocy prawnej na stronie https://www.darmowapomocprawna.ms.gov.pl/
 
Zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (obowiązuje z mocą od 13 marca 2020 r.) w czasie epidemii, a także stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu nadzwyczajnego, w razie wykonywania zadań wynikających z ustawy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu, nie jest wymagane złożenie oświadczeń przez beneficjentów pomocy.
 
01-02-2021

Pojemnik poprawi bezpieczeństwo rodziców

Ilustracja do informacji: Pojemnik poprawi bezpieczeństwo rodziców
W przedszkolu nr 4 „Bajkowa Kraina” zamontowano specjalny pojemnik do dezynfekcji rąk. To dar miejscowego przedsiębiorcy Marka Zienteckiego. - Za miesiąc urządzenie trafi do pobliskiego żłobka – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.

Pojemnik przekazał gminie właściciel firmy Agos Group Marek Zientecki. Do przedszkola nr 4 „Bajkowa Kraina” przywiózł go dziś kierownik dział marketingu w tej firmie Michał Mizgajski. Prezent bardzo ucieszył dyrektorkę placówki Hannę Sikorską.

- Poprawi bezpieczeństwo pracowników i rodziców dzieci z naszego przedszkola. Higiena, częste mycie rąk i stosowanie płynów dezynfekujących to podstawa w walce z pandemią koronawirusa – zaznaczała.
Burmistrz Remigiusz Lorenz podkreśla, że za miesiąc pojemnik trafi do pobliskiego żłobka. To kolejny dar Marka Zienteckiego dla naszej gminy. Wcześniej przekazał podobne urządzenie do ratusza.