26-01-2021
Zarządzenie burmistrza
Zarządzenie Nr 6 / 2021 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
Działając na podstawie art.11 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2020 r. poz. 1057
z późn.zm.) oraz stosowania uchwały Nr XXVI/230/20 Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu z dnia 27 października 2020 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie na rok 2021 ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 roku.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2020 r. poz. 1057
z późn.zm.) oraz stosowania uchwały Nr XXVI/230/20 Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu z dnia 27 października 2020 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie na rok 2021 ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 roku.
zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ogłaszam nabór ofert na realizację zadania publicznego w 2021 roku – treść ogłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Ustalam treść ogłoszenia jak w załączniku do zarządzenia.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
§ 4.
Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.
Dokumenty do pobrania
25-01-2021
Nowa scania dla strażaków-ochotników z Bukowca
Nowe GBA 3/27/4,8 SCANIA z OSP BUKOWIEC w pełni gotowe do działań ratowniczo – gaśniczych wprowadzono do podziału bojowego!!!
10 grudnia 2020 r. zgodnie z umową, jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej z Bukowca odebrała w siedzibie Wykonawcy, tj. firmy „Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych” Bielsko – Biała fabrycznie nowy, średni samochód ratowniczo – gaśniczy z napędem 4x4 kategorii 2 (uterenowiony) na podwoziu SCANIA P360.
Łączny koszt zakupu pojazdu pożarniczego wyniósł 999 990,00 zł i możliwy był dzięki zaangażowaniu i zestawieniu kilku źródeł finansowania, tj.:
1. Gmina Międzyrzecz – w kwocie 489 990,00 zł;
2. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze – w kwocie 380 000,00 zł;
3. Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej – w kwocie 130 000,00 zł.
Przed wprowadzeniem nowego wozu do poddziału bojowego, Zarząd jednostki OSP Bukowiec postanowił z własnych środków doposażyć pojazd w sprzęt i wyposażenie dodatkowe usprawniające działania ratownicze oraz mające wpływ na bezpieczeństwo i komfort pracy ratowników.
Po uzbrojeniu w sprzęt oraz przeszkoleniu kierowców i operatorów sprzętu z obsługi nowego samochodu, 22 stycznia br. o godz. 17.30 „HRABINA”, jak nazwali swoje nowe GBA 3/27/4,8 SCANIA o nr operacyjnym 378F41 po raz pierwszy wjechała do garażu bukowieckich strażaków. Następnego dnia, tj. 23 stycznia 2021 roku, po przeszkoleniu całego stanu osobowego Jednostki Operacyjno – Technicznej przy OSP Bukowiec, auto zostało wprowadzone do podziału bojowego.
Nowy wóz strażaków – ochotników z Bukowca posiada zamontowane na stałe m.in.:
- dwuzakresową autopompę RUBERG o wydajności nominalnej 2770 dm3 /min. przy ciśn. 0,8 MPa i głębokości ssania 1,5 m oraz 480 dm3 /min. przy ciśn. 4MPa.;
- działko wodno – pianowe DWP 24,
- urządzenie szybkiego natarcia ze zwijadłem wysokociśnieniowym 60 m;
- pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości wysuwu – 5,5 m;
- wyciągarkę elektryczną o sile uciągu 8165 kg i liną długości 30 m.
Wyposażenie specjalistyczne zostało przełożone ze „starego pojazdu”, a zawiera m.in.:
- sprzęt i armaturę wodno – pianową;
- średni zestaw ratownictwa technicznego LUKAS;
- 4 aparaty powietrzne /AUER/ z zapasem dodatkowych butli;
- wentylator oddymiający PH-VP6000 z możliwością podania mgły wodnej;
- zestaw ratownictwa medycznego PSP R – 1;
- pilarki do drewna, piłę do betonu i stali;
- zestaw elektronarzędzi BOSCH;
- drabiny pożarnicze;
- podręczny sprzęt burzący;
- sprzęt oświetleniowy;
- sprzęt łączności.
Zarząd OSP Bukowiec składa serdeczne podziękowania wszystkim osobomi instytucjom, które przyczyniły się do zakupu „HRABINY”.
25-01-2021
Informacja o sesji Rady Miejskiej
We wtorek, 26 stycznia, o godz. 8.00 rozpocznie się sesja Rady Miejskiej. Sesja odbędzie się w trybie zdalnym.
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.) oraz art. 15zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) zwołuję XXX sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 26 stycznia 2021 r. o godz. 8.00 z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
Porządek obrad:
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Porządek obrad.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Żółwin na lata 2021-2028 (projekt nr 1).
Podjęcie uchwały w sprawie realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gmin Świebodzin, Międzyrzecz i Sulęcin (projekt nr 2).
Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych
25-01-2021
Starosta dochodzi roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie udzielonych dotacji.
Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony "Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków".
Ministerstwo zachęca do składania wniosków o udzielenie pomocy w ramach tarczy antykryzysowej w formie elektronicznej.
Dotacje dla przedsiębiorców
Do 31 stycznia w Powiatowym Urzędzie Pracy przyjmowane są wnioski o dotacje na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy w ramach Tarczy Antykryzysowej
Kto może otrzymać dotację z Funduszu Pracy?
Dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
- na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z kodów wskazanym w art. 15zze4 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
- działalność gospodarcza nie była zawieszona na dzień 30 września 2020 r.,
- przychód z działalności uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019 r.
Kto udziela dotacji i na jakich zasadach?
Starosta (tj. starosta powiatu lub prezydent miasta na prawach powiatu, sprawujący zwierzchnictwo nad powiatowym urzędem pracy lub dyrektor odpowiedniego urzędu pracy działający z upoważnienia starosty lub prezydenta miasta) może, na podstawie umowy, udzielić ze środków Funduszu Pracy jednorazowo dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej uprawnionemu przedsiębiorcy.Starosta dochodzi roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie udzielonych dotacji.
Jaka jest maksymalna kwota dotacji?
Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5 tys. zł.
Czy dotacja jest bezzwrotna?
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.
W jakich sytuacjach przedsiębiorca musi zwrócić dotację?
Przedsiębiorca musi zwrócić dotację, gdy:
- nie wykonywał działalności gospodarczej przez 3 miesiące od dnia otrzymania dotacji,
- wydatkował dotację niezgodnie z przeznaczeniem,
- złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z oświadczeń zawartych we wniosku o udzielenie dotacji,
- nie spełniał warunków do udzielania dotacji,
- nie poddał się kontroli dotyczącej wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem lub właściwego dokumentowania dotacji.
Czy można łączyć dotację z innymi formami wsparcia z Tarczy Antykryzysowej?
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
Czy są konsekwencje za złożenie fałszywego oświadczenia we wniosku o udzielenie dotacji?
We wniosku o przyznanie dotacji przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, następujące oświadczenia:
- o posiadaniu statusu mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy;
- o prowadzeniu na dzień 30 września 2020 r. działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z kodów wskazanych w art. 15zze4 ust. 1 ustawy;
- potwierdzające, że przychód z działalności uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019 r.;
- o niezawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r.;
- o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845 z późn. zm.).
Czy wsparcie – dotacja z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców - stanowi pomoc publiczną?
Wsparcie polegające na udzieleniu dotacji z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (2020/C 91 I/01) (Dz. Urz. UE C 91I z 20.03.2020, str. 1).Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony "Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków".
Gdzie należy złożyć wniosek o dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców z Funduszu Pracy?
Wniosek o dotację przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy. Wniosek o dotację może być złożony do dnia 31 stycznia 2021 r., jedynie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.plMinisterstwo zachęca do składania wniosków o udzielenie pomocy w ramach tarczy antykryzysowej w formie elektronicznej.
Załączniki
- 15zze4_zasady_udzielania_dotacji_dla_mikro_i_malych_przedsiebiorcow_v1_19.12.2020.pdf (pdf, 268 KB)
- 15zze4_umowa_dotacji_v1_19.12.2020.pdf (pdf, 201 KB)
- 15zze4_zal_nr_1_form_informacji_przedst_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_COVID-19.xlsx (xlsx, 26 KB)
- 15zze4_instrukcja_PSZ-DBDG_v01_19.12.2020_praca.gov.pl.pdf (pdf, 2 MB)
24-01-2021
Ostrzeżenie przed oblodzeniem
Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego ostrzega przed opadami marznącego śniegu z deszczem i oblodzeniem w całym regionie.
Od niedzieli, 24 stycznia, od godz. 21.00 do poniedziałku 25 stycznia do godz. 9.00 temperatura wynosić będzie od – 1 stopni Celsjusza do + 1 stopni Celsjusza (przy gruncie -2 stopnie Celsjusza).
Od niedzieli, 24 stycznia, od godz. 21.00 do poniedziałku 25 stycznia do godz. 9.00 temperatura wynosić będzie od – 1 stopni Celsjusza do + 1 stopni Celsjusza (przy gruncie -2 stopnie Celsjusza).
23-01-2021
Ostrzeżenie meteorologiczne
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie pierwszego stopnia przed opadami marznącego deszczu ze śniegiem i oblodzeniem we wszystkich powiatach woj. lubuskiego. Po opadach marznącego deszczu ze śniegiem drogi mogą być śliskie, dlatego apelujemy do kierowców o zachowanie ostrożności.
Od godz. 22.00 w sobotę, 23 stycznia, do godz. 8.00 w niedzielę, 24 stycznia, temperatura minimalna wyniesie około 0 stopnia Celsjusza, a przy gruncie około -1 stopnia Celsjusza.
21-01-2021
Nowy wóz bojowy dla strażaków z Bukowca
Do Międzyrzecza dojechał nowy samochód strażacki, który niebawem przekazany zostanie strażakom-ochotnikom z jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej z Bukowca. – Poprawi bezpieczeństwo mieszkańców nie tylko gminy, ale także powiatu. Kosztował prawie milion złotych, z czego połowę wyłożyła gmina – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
Samochód marki scania będzie chlubą i wizytówką jednostki OSP w Bukowcu. Po przyjeździe do Międzyrzecza zaparkował w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, gdzie został „uzbrojony” w specjalistyczny sprzęt ratowniczo-gaśniczy.
- Takie pojazdy to rzadkość w jednostkach straży-ochotniczej. Wóz bojowy z górnej półki, który będzie chlubą i wizytówką jednostki OSP w Bukowcu. Kosztował prawie milion złotych. Połowę wyłożyła gmina, a drugą stanowią dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej – wylicza burmistrz.
Samochód niebawem zaparkuje w garażu remizy w Bukowcu. Jak podkreśla R. Lorenz, jego oficjalne przekazanie odbędzie się po złagodzeniu obecnych obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa.
Samochód marki scania będzie chlubą i wizytówką jednostki OSP w Bukowcu. Po przyjeździe do Międzyrzecza zaparkował w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, gdzie został „uzbrojony” w specjalistyczny sprzęt ratowniczo-gaśniczy.
- Takie pojazdy to rzadkość w jednostkach straży-ochotniczej. Wóz bojowy z górnej półki, który będzie chlubą i wizytówką jednostki OSP w Bukowcu. Kosztował prawie milion złotych. Połowę wyłożyła gmina, a drugą stanowią dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej – wylicza burmistrz.
Samochód niebawem zaparkuje w garażu remizy w Bukowcu. Jak podkreśla R. Lorenz, jego oficjalne przekazanie odbędzie się po złagodzeniu obecnych obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa.
21-01-2021
Życzenia z okazji Dnia Babci i Dziadka
Życzenia od burmistrza Remigiusza Lorenza.
Wszystkim Babciom i Dziadkom z okazji Waszych Świąt
życzę uśmiechu, zdrowia, apetytu na życie i radości z wnuków.
Niech Wasza mądrość i doświadczenie
będą drogowskazem dla następnych pokoleń
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz
20-01-2021
Ankieta na temat zaopatrzenia w wodę pitną
Ministerstwo Infrastruktury przygotowało specjalną ankietę na temat zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi.
Ministerstwo zachęca mieszkańców, administratorów tzw. obiektów priorytetowych – np. basenów i szpitali - i właścicieli przedsiębiorstw do wypełniania ankiety na temat zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia. Zainteresowani znajdą ją pod następującym adresem:
Termin wypełniania ankiet mija 22 stycznia.
18-01-2021
Rusza nabór do drugiej grupy w Klubie Dziecięcym w Międzyrzeczu
Od wtorku 19 stycznia do poniedziałku 1 lutego 2021 r. trwa nabór dzieci do drugiej grupy w Zespole Klubów Dziecięcych w Międzyrzeczu (placówka opieki dla dzieci od 1 do 3 roku życia).
Poniżej publikujemy dokumenty: Kartę zgłoszenia dziecka i zaświadczenie od pracodawcy. Szczegóły dotyczące zasad rekrutacji oraz kryteriów przyjmowania dzieci znajdą Państwo w opublikowanym Regulaminie.
Więcej informacji uzyskać można poprzez kontakt z Gminnym Zespołem Oświaty, ul. Wojska Polskiego 13B (pok. 201), 66-300 Międzyrzecz, tel. 95 741 10 65, 797 596 545, e-mail
Dokumenty:
UWAGA!!! W związku z trafiającymi do nas pytaniami informujemy, iz Do "Karty zgłoszenia dziecka" należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach brutto za 3 ostatnie miesiące poprzedzające termin złożenia dokumentów.