11-08-2020
Konkurs plastyczny
Oddział PTTK Ziemi Międzyrzeckiej realizuje zadanie publiczne pn. "Bledzewskie spotkania z kulturą cystersów". Jednym z działań jest konkurs plastyczny. Uczestnicy będą mogli utrwalić pozostałości kultury cystersów w postaci prac plastycznych z których powstanie okolicznościowa wystawa. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem uczestnictwa.
10-08-2020
Informacja dla mieszkańców
W dniu 17 sierpnia 2020 r. (poniedziałek) Urząd Miejski będzie nieczynny (dzień wolny za święto 15 sierpnia br. przypadające w sobotę).
10-08-2020
Ogłoszenie o przetargu
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza trzeci przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 4 przy ul. Mieszka I 7 w Międzyrzeczu.
09-08-2020
Ostrzeżenie przed burzami
W niedzielę, 9 sierpnia, we wszystkich powiatach woj. lubuskiego od godz. 13.00 do godz. 23.00 prognozuje się wystąpienie burz z opadami deszczu miejscami od 20 mm do 30 mm, lokalnie do 40 mm oraz porywami wiatru do 90 km/h. Miejscami grad.
06-08-2020
Powszechny Spis Rolny 2020
Czy wiesz w jaki sposób będzie można wziąć udział w Powszechnym Spisie Rolnym 2020⁉️
Spisz się poprzez specjalną interaktywną aplikację, która umożliwi dokonanie SAMOSPISU internetowego. ???? Aplikacja dostępna będzie na naszej stronie internetowej od 1 września.
Aplikacja jest intuicyjna, a przez to łatwa w obsłudze. Dzięki niej można wziąć udział w badaniu w dogodnym dla siebie czasie, bez udziału osób trzecich. Nie masz w domu dostępu do Internetu? Jest na to sposób! W gminnych biurach spisowych zapewnimy Ci bezpłatny dostęp do pomieszczeń wyposażonych w sprzęt komputerowy.
Spisz się przez telefon❗️ ???? Od 1 września na infolinii spisowej (pod numerem 22 279 99 99) będzie możliwość połączenia z naszym rachmistrzem - osobą doskonale przygotowaną do przeprowadzenia wywiadu i spisania przez telefon. Koszt połączenia będzie zgodny z cennikiem operatora.
Z użytkownikami gospodarstw rolnych, którzy nie spiszą się samodzielnie skontaktują się rachmistrzowie spisowi. Zrobią to telefonicznie lub bezpośrednio - w miejscu dogodnym dla użytkownika gospodarstwa rolnego.
Więcej o PSR2020 ➡️ https://spisrolny.gov.pl/
Pamiętaj, że udział w PSR2020 jest obowiązkowy!!!
#rolnictwo #LiczySięRolnictwo #SpiszSięJakNaRolnikaPrzystało"
#rolnictwo #LiczySięRolnictwo #SpiszSięJakNaRolnikaPrzystało"
04-08-2020
Zapraszamy na polski ebazarek
Polskiebazarek.pl jest odpowiedzią na utrudnienia występujące w dobie koronawirusa z tradycyjnym sposobem sprzedaży produktów - pomaga w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów przez rolników i producentów żywności z konsumentami.
Można na nim bezpłatnie zamieszczać ogłoszenia o sprzedaży swoich produktów a konsument płaci dokładnie tyle, ile proponuje rolnik - nie ma marży pobieranej przez pośredników.
W załączeniu list Pana Jana Krzysztofa Ardanowskiego, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
31-07-2020
Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Stowarzyszenia Lokalna Organizacja Turystyczna „Lubuski Region Turystyczny” na realizację zadania publicznego obejmującego działania w zakresie turystyki i krajoznawstwa pn. Festiwal kulinarny „Smaczne Międzyrzeckie”.
31-07-2020
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2020
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Brama Lubuska informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020.
- Zakres tematyczny operacji:
Podejmowanie działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320).
Podejmowanie działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” obejmuje zakres:
- usług turystycznych, co odpowiada celowi ogólnemu 3.0 „Turystyka źródłem dochodu dla mieszkańców obszaru STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA”.
- Limit środków dostępnych w naborze: 467 094,00 zł - 116 774,31 euro
- Termin składania wniosków: 12.08.2020 r. – 26.08.2020 r.
- Miejsce składania wniosków: Biuro STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin
od poniedziałku do czwartku w godzinach 9:00 – 14:00
piątek w godzinach 9:00 – 13:00
V. Forma i tryb złożenia wniosku: 3 egzemplarze wniosku wraz z wszystkimi wymaganymi
załącznikami (1 oryginał i 2 kopie potwierdzone za zgodność
z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
wniosku wraz z biznesplanem (tożsama z wersją papierową) na płycie CD/DVD składa się bezpośrednio w Biurze LGD BL – osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną
- Formy wsparcia: premia w wysokości 100 000,00 zł
- Warunki udzielenia wsparcia:
- Spełnienie wymogów oceny formalnej i zgodności z PROW, zgodnie z załącznikiem nr 4 (Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia) do ogłoszenia, w tym:
- złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu;
- zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
- zgodność operacji z LSR, w tym zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi
w PROW na lata 2014-2020.
- Realizacja operacji przyczyni się do realizacji celów ogólnych i szczegółowych LSR przez osiąganie wskaźników zaplanowanych dla danego zakresu wsparcia (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia).
- Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielania wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, które są wymienione w formie listy dokumentów
w załączniku nr 2 do ogłoszenia. - Uzyskanie wymaganego minimum punktowego w ramach oceny według kryteriów wyboru operacji, obowiązujących w STOWARZYSZENIU LGD BRAMA LUBUSKA, które stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Pozostałe warunki udzielania wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia
24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
- Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
- Informacja o wymaganych dokumentach potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji zawarta jest w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
- Informacja o miejscu udostępnienia dokumentów:
Dokumenty takie jak:
- „Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” (LSR),
- formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
- formularz wniosku o płatność,
- formularz biznesplanu,
- formularz umowy o udzielenie wsparcia,
- formularz wymaganego dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów wyboru operacji wraz
z załącznikami, - kryteria wyboru operacji wraz z opisem,
- procedura oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
udostępnione są na stronie internetowej STOWARZYSZENIA LGD BL: www.bramalubuska.pl.
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia:
Informacje na temat naboru udzielane są w biurze STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA:
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
Pytania można również kierować na adres e-mail: e-mail lub telefonicznie:
68 475 46 23.
68 475 46 23.
Załączniki:
Cele oglolne i szczegółowe
Cele oglolne i szczegółowe
31-07-2020
Przy wejściu do ogródka jordanowskiego wybudowana zostanie nowoczesna toaleta
Rozstrzygnięto przetarg na budowę szaletów miejskich. Będą komfortowe i w pełni zautomatyzowane, a do tego przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Ogłoszony przez władze miejskie przetarg wygrało konsorcjum dwóch firm – Tombud z Jagielnika pod Międzyrzeczem oraz Ecogigant z Gorzowa Wlkp. Gmina zapłaci im 238 tys. 620 zł, czyli o ponad tysiąc złotych mniej, niż zakładał kosztorys inwestorski. Przypominamy, że to był już trzeci przetarg. Dwa pierwsze unieważniono, gdyż oferty znacznie przekraczały kosztorys.
– Warto było poczekać. Podobnie było z drogą w Kaławie, którą wybudowaliśmy przed rokiem. Po drugim przetargu wybraliśmy ofertę, która była o milion złotych niższa od tej z pierwszego przetargu – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
Umowa zostanie podpisana na początku sierpnia. – Prace mają się zakończyć 28 grudnia – informuje Tomasz Dembowy z Wydziału Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu.
Obiekt powstanie przy wejściu do ogródka jordanowskiego od strony ul. Ściegiennego. Będzie w pełni zautomatyzowany. Komputer ma sterować drzwiami, podajnikami wody i mydła, spłukiwaniem i… myciem podłogi, która w dodatku będzie podgrzewana.
Toaleta ma zastąpić szalety z czasów PRL, które znajdowały się przy głównym skrzyżowaniu i zostały wyburzone wiosną br.
31-07-2020
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 4/2020
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020
Zakres tematyczny operacji:
Podejmowanie działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320).
Podejmowanie działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” obejmuje zakres:
- handlu i usług konsumenckich, co odpowiada celowi ogólnemu 1.0 „Obszar STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA przyjaznym do życia” lub
Limit środków dostępnych w naborze: 977 602,08 zł - 244 400,52 euro
Termin składania wniosków: 12.08.2020 r. – 26.08.2020 r.
Miejsce składania wniosków: Biuro STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin
od poniedziałku do czwartku w godzinach 9:00 – 14:00
piątek w godzinach 9:00 – 13:00
V. Forma i tryb złożenia wniosku: 3 egzemplarze wniosku wraz z wszystkimi wymaganymi
załącznikami (1 oryginał i 2 kopie potwierdzone za zgodność
z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
wniosku wraz z biznesplanem (tożsama z wersją papierową) na płycie CD/DVD składa się bezpośrednio w Biurze LGD BL – osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną
Formy wsparcia: premia w wysokości 100 000,00 zł
Warunki udzielenia wsparcia:
Spełnienie wymogów oceny formalnej i zgodności z PROW, zgodnie z załącznikiem nr 4 (Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia) do ogłoszenia, w tym:
złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu;
zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
zgodność operacji z LSR, w tym zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi
w PROW na lata 2014-2020.
w PROW na lata 2014-2020.
Realizacja operacji przyczyni się do realizacji celów ogólnych i szczegółowych LSR przez osiąganie wskaźników zaplanowanych dla danego zakresu wsparcia (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia).
Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielania wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, które są wymienione w formie listy dokumentów
w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
Uzyskanie wymaganego minimum punktowego w ramach oceny według kryteriów wyboru operacji, obowiązujących w STOWARZYSZENIU LGD BRAMA LUBUSKA, które stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Pozostałe warunki udzielania wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Informacja o wymaganych dokumentach potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji zawarta jest w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
Informacja o miejscu udostępnienia dokumentów:
Dokumenty takie jak:
„Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” (LSR),
formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
formularz wniosku o płatność,
formularz biznesplanu,
formularz umowy o udzielenie wsparcia,
formularz wymaganego dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów wyboru operacji wraz
z załącznikami,
z załącznikami,
kryteria wyboru operacji wraz z opisem,
procedura oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
udostępnione są na stronie internetowej STOWARZYSZENIA LGD BL: www.bramalubuska.pl.
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia:
Informacje na temat naboru udzielane są w biurze STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA:
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
Pytania można również kierować na adres e-mail: e-mail lub telefonicznie: 68 475 46 23.
Załączniki:
Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia LSR wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia wskaźników w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy
Lista wymaganych dokumentów
Kryteria wyboru operacji
Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia
RODO