Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

06-03-2020

Życzenia dla Pań z okazji Dnia Kobiet

Ilustracja do informacji: Życzenia dla Pań z okazji Dnia Kobiet
Z okazji Dnia Kobiet wszystkim Paniom składam najserdeczniejsze życzenia zdrowia, pomyślności i spełnienia marzeń. Niech radość i uśmiech towarzyszą Wam każdego dnia, a uczucia miłości i przyjaźni dają poczucie spełnienia oraz satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym - Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz
04-03-2020

Uwaga! Ważna informacja

Ilustracja do informacji: Uwaga! Ważna informacja
U dwójki dzieci z Przedszkola nr 1 z oddziałami żłobkowymi „Pod Jarzębinką” w Międzyrzeczu wystąpiło podejrzenie zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. Dzieci i ich rodzice zostali poddani izolacji na oddziale zakaźnym w Zielonej Górze. Pobrano od nich próbki krwi, wyniki poznamy najwcześniej w piątek. W związku z powyższym, przedszkole zostało tymczasowo zamknięte.

Burmistrz Remigiusz Lorenz spotkał się w tej sprawie z Gminnym Sztabem Kryzysowym. Podczas posiedzenia omówiono procedury i ewentualne działania związane z zagrożeniem wystąpienia koronawirusa w gminie Międzyrzecz. Poinformował o sytuacji służby Wojewody Lubuskiego. Zaznacza, że pozostałe przedszkola i szkoły funkcjonują normalnie oraz prosi mieszkańców o zachowanie spokoju.
 
04-03-2020

Z młotem na Metro. Szalety przestaną szpecić miasto

Ilustracja do informacji: Z młotem na Metro. Szalety przestaną szpecić miasto
Ruszyła rozbiórka szaletów w centrum miasta. Sygnałem do rozpoczęcia prac było kilka symbolicznych uderzeń młotem w wykonaniu burmistrza Remigiusza Lorenza.
 
Wyburzanie toalet publicznych rozpoczął burmistrz Remigiusz Lorenz. W kasku na głowie kilka razy uderzył młotem w jedną ze ścian. – Szalety przestaną wreszcie szpecić nasze miasto. W ich miejscu zasadzimy ozdobne krzewy i szlachetne gatunki drzew- zapowiada samorządowiec.
 
 
Ze względu na charakterystyczną konstrukcję szalety nazywane były potocznie Metrem, lub Bunkrem. Mieszkańcy są zgodni, że budowla z czasów Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej szpeci miasto i odstrasza turystów. Jej wyburzenie jest kolejną odsłoną programu rozwoju zieleni i miejsc rekreacji, który rozpoczął się wiosną ub.r. i potrwa do końca tego roku.

– Publiczne toalety dla mieszkańców i turystów postawimy w ogródku jordanowskim przy ulicy Staszica – zapowiada.
04-03-2020

Wpis do krajowego rejestru systemu ekozarządzania i audytu (EMAS)

Ilustracja do informacji: Wpis do krajowego rejestru systemu ekozarządzania i audytu (EMAS)
W związku z pismem Marszałka Województwa Lubuskiego informujemy o możliwości uzyskania wpisu do krajowego rejestru systemu ekozarządzania i audytu (EMAS)

EMAS - Europejski System Ekozarządzania i Audytu — jest europejskim rozporządzeniem zawierającym wytyczne dla systemu zarządzania środowiskiem. EMAS został przyjęty przez Komisję Europejską w 1993 r.,
a wdrożony w 1995 r. Składa się z 18 artykułów oraz 8 integralnych i wiążących załączników, z których pierwszy stanowi międzynarodowa norma ISO 14001, tj.  wymagania  dla Systemu Zarządzania Środowiskowego. EMAS obowiązuje we wszystkich 25  Państwach Członkowskich Unii Europejskiej oraz w krajach z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, jednak przystąpienie do niego jest dobrowolne. W Polsce, system rejestracji w systemie EMAS opiera się na:
  • ustawie z dnia 15 lipca 2011 roku o krajowym systemie ekozarządzania, audytu (EMAS)
  • rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 1 lutego 2012 r.. w sprawie wzoru wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze EMAS
•                    rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 23 marca 2012 r. w sprawie współczynników różnicujących wysokość opłaty rejestracyjnej za wpis do rejestru organizacji zarejestrowanych w krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS)
Zgodnie z wymienionymi aktami prawnymi organizacje starające się o rejestrację w systemie EMAS powinny wdrożyć system zarządzania środowiskowego (SZŚ) spełniający wymagania określone w  Rozporządzeniu  EMAS,  opublikować  deklaracji   środowiskową   i   poddać   zarówno   SZŚ, jak i deklarację weryfikacji przez akredytowanego weryfikatora. Ponadto organizacje powinny przeprowadzić formalny przegląd środowiskowy swoich działań, wyrobów i usług oraz legitymować się programem audytów wewnętrznych pozwalających śledzić wyniki działań na rzecz środowiska.
Organizacje zarejestrowane w systemie ekozarządzania i audytu EMAS wskazują 6 kluczowych obszarów,
w których korzyści z rejestracji są największe:
  1. Zrównoważone zarządzanie zasobami;
  2. Zgodność z prawem;
  3. Sprostanie wyzwaniom związanymi ze zmianami klimatu;
  4. Przewaga konkurencyjna;
  5. Zaangażowanie pracowników;
  6. Wiarygodność i zaufanie.
Rejestracja w systemie gwarantuje nabycie ulg regulacyjnych takich jak:
  1. Zwolnienie z opłaty rejestrowej w nowotworzonym rejestrze o odpadach;
  2. Możliwość finansowania przedsięwzięć związanych z wdrażaniem i funkcjonowaniem systemu ekozarządzania i audytu (EMAS) ze środków funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
     
  3. Rzadsze kontrole środowiskowe WIOŚ — nawet do 3 lat dla podmiotów posiadających pozwolenia zintegrowane;
     
  4. Zwolnienie z podatku akcyzowego na węgiel i gaz;
  5. Zwolnienie z audytów energetycznych.
 
Szczegółowe informacje zawarte są na stronie internetowej: http://emas.qdos.gov.pl/ 
04-03-2020

Łopaty poszły w ruch. Ruszyła budowa czterech dróg

Ilustracja do informacji: Łopaty poszły w ruch. Ruszyła budowa czterech dróg
Na osiedlu Nad Obrą rozpoczęła się budowa czterech ulic: ks. infułata Henryka Guzowskiego, Żołnierskiej, Alfa Kowalskiego i Sybiraków. To największa gminna inwestycja drogowa w tym roku. Miasto trzymało na nią prawie  2 mln. 780 tys. zł z Funduszu Dróg Samorządowych.
 
O budowie nowych ulic i rządowej dotacji informowaliśmy już na naszych stronach internetowych i w lokalnych miesięcznikach. Przypominamy, że przetarg wygrała spółka Exalo Drilling z Piły. Gmina zapłaci jej niespełna 5 mln. 194 tys. zł, przy czym – jak zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz – władzom miasta udało się wywalczyć na nią bardzo wysoką dotację.
 
– Dostaliśmy prawie 2 miliony 780 tysięcy złotych z Funduszu Dróg Samorządowych – zaznacza samorządowiec.
Prace już się rozpoczęły. Urzędnicy i budowlańcy zaznaczają, że roboty drogowe będą się wiązać z pewnymi utrudnieniami dla mieszkańców. – Postaramy się jednak, żeby były jak najmniej uciążliwe – zapewnia Sylwester Suchowski, który kieruje Wydziałem Realizacji Inwestycji.
 
Termin zakończenia inwestycji zaplanowano na 31 sierpnia. Cztery ulice o łącznej długości ponad jednego kilometra zostaną wpierw utwardzone tłuczniem, a następnie wyłożone kostką.  
 
- Powstaną tam również chodniki, oświetlenie i kanalizacja deszczowa – wylicza burmistrz.
 
 
Burmistrz zaznacza, że remonty dróg w mieście i pobliskich wioskach należą do najważniejszych inwestycji realizowanych przez władze gminy. W ub.r. gmina wybudowała nowe drogi w Kaławie i Wyszanowie, obecnie przymierza się do kolejnych inwestycji drogowych. 
 
Koszt inwestycji wyniesie 5 mln. 194 tys. zł. Dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych wynosi blisko 2 mln. 780 tys. zł.
04-03-2020

Para buch, koła w ruch. Ruszyło przygotowania do parady zabytkowych parowozów!

Ilustracja do informacji: Para buch, koła w ruch. Ruszyło przygotowania do parady zabytkowych parowozów!
Mamy dobrą informację dla miłośników kolei, parowozów i kulinarnych przysmaków z różnych stron świata. W połowie czerwca w Międzyrzeczu odbędzie się parada lokomotyw, której towarzyszyć będzie zlot food trucków.

Parada lokomotyw była tematem spotkania burmistrza Remigiusza Lorenza i Patryka Skopca z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.
– Ustaliliśmy, że impreza odbędzie się 14 czerwca. Postaramy się zorganizować w tym czasie zlot food trucków, co doskonale się sprawdziło w ubiegłym roku – zapowiada burmistrz.
 
Szczegóły imprezy poznamy w kwietniu. Już teraz wiemy, że – podobnie jak w poprzednich latach – do Międzyrzecza przyjedzie kilka lokomotyw i parowozów. Mieszkańcy oraz turyści będą mogli zobaczyć i przetestować najnowocześniejsze lokomotywy i składy, a także zabytkowe parowozy i wagony. Będą mogli przejechać się nimi do pobliskich miejscowości, natomiast najbardziej widowiskowym punktem imprezy ma być parada lokomotyw i parowozów. Nie zabraknie innych atrakcji. Jedną z nich będzie konkurs plastyczny dla dzieci z bezpłatnymi biletami jako nagrodami dla małych artystów.
 
W ubiegłorocznej paradzie wzięły udział tłumy mieszkańców i turystów. W tym wielu miłośników kolei z Polski i zagranicy. – To ogromna promocja naszego miasta i jego atrakcji. Wielu naszych gości miało okazję zobaczyć i zwiedzić Międzyrzecz, ale także bunkry w Pniewie i kolejkę ogrodową w Nietoperku – wylicza R. Lorenz. 
 
W ciągu kilku najbliższych tygodni poznamy program parady. O szczegółach będziemy na bieżąco informować w internecie i w lokalnych miesięcznikach.
 
 
W Międzyrzeczu parada odbędzie się trzeci raz. Gospodarzem i współorganizatorem czterech pierwszych edycji tej imprezy był wielkopolski Międzychód. 
03-03-2020

Informacja burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Informacja burmistrza Międzyrzecza
 
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta fundacji „Między” w Międzyrzeczu na realizację zadania publicznego obejmującego działania na rzecz osób w wieku emerytalnym „Pół żartem – pół serio - edycja 3” – zajęcia dla seniorów i międzypokoleniowe.
 
03-03-2020

Wandale zniszczyli krzewy i drzewka. Szuka ich policja

Ilustracja do informacji: Wandale zniszczyli krzewy i drzewka. Szuka ich policja
Nieznani sprawcy powyrywali krzewy i młode drzewka zasadzone ostatnio koło bloku komunalnego przy ul. Jacka Malczewskiego. Wyrządzone przez nich szkody zostały naprawione. Władze liczą, że przy pomocy mieszkańców uda się zapobiec kolejnym aktom wandalizmu.
 
Drzewka i krzewy zostały zniszczone w czwartek wieczorem, lub w nocy z czwartku na piątek. Nieznani sprawcy powyrywali je z korzeniami i porozrzucali na skwerze koło bloku wielorodzinnego przy ul. Jacka Malczewskiego. 
 
– Wykonawca zawiadomił o tym policję i naprawił wyrządzone przez wandali szkody. Liczymy, że w przyszłości w mieszkańcy będą natychmiast informować policję o ewentualnych aktach wandalizmu. Przecież nam wszystkim zależy, żeby miasto było ładne, czyste i zielone – mówi Katarzyna Szadkowska, która kieruje wydziałem rozwoju gospodarczego w Urzędzie Miejskim.
Burmistrz Remigiusz Lorenz zastanawia się nad ewentualnym zamontowaniem kolejnych kamer, monitorujących miejsca publiczne w naszym mieście.
 
Krzewy i drzewa zasadzone zostały w ramach miejskiego programu rozwoju zieleni i miejsc rekreacji, o którym wiele razy informowaliśmy na stronach internetowych i w lokalnych miesięcznikach. Przypominamy, że program ruszył wiosną ub.r. - Do końca tego roku w 11 miejscach zasadzonych zostanie około 40 tysięcy drzew i krzewów. Powstają też nowe ścieżki i elementy małej architektury. Ławeczki, lampy i zegary słoneczne – wylicza K. Szadkowska, która koordynuje prace przy rewitalizacji zieleni.
 
Jedną z ostatnich odsłon programu jest metamorfoza, którą przechodzi właśnie skwer na tzw. Kaczym Dołku. Wytyczono tam nowe ścieżki, niebawem zasadzone zostaną ozdobne krzewy i szlachetne gatunki drzew.
 
Roboty potrwają do końca roku. Koszt inwestycji wyniesie 10 mln. 185 tys. zł. Jak podkreśla R. Lorenz, gmina wywalczyła na nią rekordową dotację w wysokości 4 mln. 641 tys. zł.
03-03-2020

Koronawirus: Informacja sanepidu

Ilustracja do informacji: Koronawirus: Informacja sanepidu
Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w miejscu, gdzie występuje koronawirus i zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak gorączka, kaszel, duszności i problemy z oddychaniem, bezzwłocznie powiadom telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną PSSE w Międzyrzeczu: 600 460 628.
 
 
03-03-2020

Piesek czeka na opiekuna

Ilustracja do informacji: Piesek czeka na opiekuna
W poniedziałek wieczorem w okolicach ogródka jordanowskiego znaleziono młodego pieska. Piesek ma około pół roku, jest bez ogonka. Obecnie przebywa w przychodni weterynaryjnej Vikravet.
 
Szukamy właściciela lub nowego, kochającego opiekuna. Zainteresowane osoby powinny się kontaktować w tej sprawie z Urzędem Miejskim: nr tel. 95 742 69 85, lub 511 199 924.