31-01-2019
UWAGA! Rusza rekrutacja do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół z terenu gminy Międzyrzecz w roku szkolnym 2019/2020
Na podstawie § 4, Zarządzenia Nr Z-26/2019 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 31.01.2019 roku, podaje się do publicznej wiadomości treść wspomianego zarządzenia wraz z uchwałą Nr XXXII/326/17 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28.03.2017 r. w linkach do dokumentów.
Na podstawie § 4, Zarządzenia Nr Z-25/2019 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 31.01.2019 roku, podaje się do publicznej wiadomości treść wspomianego zarządzenia wraz z uchwałą Nr XXXII/327/17 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28.03.2017 r. w linkach do dokumentów.
31-01-2019
Uwaga, Biuro Funduszu Alimentacyjnego zmieniło siedzibę
31-01-2019
Powiatowy Inspektorat Weterynarii informuje o przypadku włośnicy u dzików
30-01-2019
Informacja o szkoleniach dla osób dokonujących uboju zwierząt. PIW poszukuje osoby posiadające uprawnienia do przeprowadzania uboju świń
29-01-2019
Zapraszamy na badania mammograficzne
28-01-2019
Zachęcamy do zapoznania się z usługą Twój e-PIT
28-01-2019
KWALIFIKACJA WOJSKOWA W 2019 ROKU
Na podstawie art. 32 ust. 8 ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1459 i 1669) oraz § 4 ust.1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych, Administracji oraz Obrony Narodowej z dnia 23 listopada 2009 r. w sprawie przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej (Dz. U. z 2017, poz. 1980) informuję, że kwalifikacja wojskowa na terenie powiatu międzyrzeckiego zostanie przeprowadzona w okresie od dnia 25 lutego do 14 marca 2019 roku, przy ul. Rokitniańskiej, 66-300 Międzyrzecz (Komenda Powiatowa Straży Pożarnej).
1. Obowiązkowi zgłoszenia się do kwalifikacji wojskowej podlegają
mężczyźni urodzeni w 2000 roku oraz mężczyźni urodzeni w latach
1995-1999, którzy dotąd nie stawili się na kwalifikację wojskową.
2. Do poboru wzywa się także kobiety urodzone w latach 1995-2000,
które kończą lub ukończyły średnie, wyższe szkoły medyczne,
weterynaryjne i kierunkach psychologicznych.
3. Wyjaśnienia o kwalifikacji wojskowej.
Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej po raz pierwszy przedstawia burmistrzowi dowód osobisty, w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, a w przypadku braku możliwości stawienia się w terminie określonym w wezwaniu-dokument potwierdzający przyczyny niestawienia się; komisji lekarskiej przedstawia posiadaną dokumentację medyczną, w tym badania specjalistyczne przeprowadzane w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej. Ponadto na potrzeby ewidencji wojskowej osoba stawiająca się przedstawia potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji, w przypadku wprowadzenia takiego obowiązku, fotografie o wymiarach 3x4 cm, bez nakrycia głowy oraz dokument potwierdzający poziom wykształcenia lub pobierania nauki.
Burmistrz wyznacza osobie inny termin stawienia się do kwalifikacji wojskowej niż określony w wezwaniu, jeżeli osoba ta, z ważnych przyczyn, nie może stawić się w określonym terminie i zawiadomi o tym burmistrza, do dnia w którym obowiązana była stawić się do kwalifikacji wojskowej oraz przedstawi dokument potwierdzający przyczyny niestawienia się.
Wobec osoby, która nie stawiła się do kwalifikacji wojskowej bez uzasadnionej przyczyny, może być nałożona grzywna w celu przymuszenia lub zarządzone przymusowe doprowadzenie przez Policję do kwalifikacji wojskowej (art. 32 ust.10 ustawy z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej- Dz. U. z 2018r. poz. 1459 i 1669)
Niestawienie się do kwalifikacji wojskowej przed burmistrzem, właściwą komisją lekarską lub wojskowym komendantem uzupełnień w określonym terminie i miejscu lub niepoddanie się badaniom lekarskim albo nieprzedstawienie dokumentów, których przedstawione zostało nakazane, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności ( art. 224 pkt 1 i 3 ww. ustawy.)
24-01-2019
Już w najbliższą niedzielę Bunkrowy Piknik Militarny
24-01-2019
V sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
31 stycznia 2019 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się V sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- Porządek obrad.
- Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Gminę Międzyrzecz za 2018 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat (projekt nr 1).
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 10 lat (projekt nr 2).
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 10 lat (projekt nr 3).
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia od Wojewódzkiego Lubuskiego części zadania publicznego w zakresie utrzymania zieleni w pasie drogi wojewódzkiej nr 137 w granicach administracyjnych miasta Międzyrzecz (projekt nr 4).
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty osobom fizycznym będącym właścicielami budynków jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych lub spółdzielniom mieszkaniowym od opłaty jednorazowej za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów stanowiących własność Gminy Międzyrzecz (projekt nr 5).
- Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania wsparcia w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 (projekt nr 6).
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu nadania wyróżnienia „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz” (projekt nr 7).
- Podjęcie uchwały w sprawie przyznania w roku 2019 dotacji na prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków (projekt nr 8).
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych