03-04-2017
XXXIII sesja Rady Miejskiej
Informacja o organizacji XXXIII sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r.- zgodnie z zapisem § 49 ust. 7 Statutu Gminy Międzyrzecz informuję, że
3 kwietnia 2017 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXXIII sesja Rady Miejskiej.
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2017.
- Zamknięcie obrad.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak
29-03-2017
Dzień Sołtysa w ratuszu
XXXII sesja Rady Miejskiej była okazją do złożenia serdecznych życzeń wszystkim sołtysom z okazji ich święta, które obchodziliśmy 11 marca. Burmistrz wraz z Przewodniczącą Rady Miejskiej życzył zadowolenia z wykonywanych obowiązków, a także podziękował za współpracę i liczne inicjatywy. Podkreślił, że pełnienie roli gospodarza wsi jest ogromnym wyzwaniem, a sołtys to wyjątkowa funkcja publiczna. Każdy sołtys obdarowany został upominkiem.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
13Galeria zdjęć: Dzień Sołtysa w ratuszu
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
28-03-2017
Inspekcja Weterynaryjna informuje
Kury nioski oraz brojlery utrzymywane w wolnowybiegowym systemie chowu mogą być wypuszczane na zewnątrz w wolierach lub miejscach zadaszonych z ogrodzeniem.
27-03-2017
Wizyta Młodzieżowej Rady Miejskiej w Berlinie
Młodzieżowa Rada Miejska z Międzyrzecza wraz z burmistrzem Remigiuszem Lorenzem uczestniczyli w wizycie studyjnej ze swoimi odpowiednikami w naszym mieście partnerskim Wilmersdorf-Charlottenburg (dzielnicy Berlina). Nawiązana współpraca będzie kontynuowana podczas wspólnego posiedzenia Młodzieżowych Rad w Międzyrzeczu już w czerwcu. Na koniec intensywnego dnia przywitano nas na sali plenarnej podczas oficjalnej sesji Radnych w Berlinie. Brawo Młodzieżowi Radni za otwartość i odwagę!
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
21Galeria zdjęć: Wizyta Młodzieżowej Rady Miejskiej w Berlinie
27-03-2017
OPS wypożyczy rower dla osoby niepełnosprawnej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu informuje, że istnieje możliwość bezpłatnego wypożyczenia osobie niepełnosprawnej nowego, trzykołowego roweru. Osoba zainteresowana powinna zgłosić się do tut. Ośrodka przy ul. Wojska Polskiego 13 B z dowodem osobistym i orzeczeniem o niepełnosprawności w godzinach od 8.00 do 14.00. Dysponujemy tylko 1 rowerem, więc otrzyma go pierwsza osoba, która zgłosi się z odpowiednimi dokumentami.
Kierownik OPS w Międzyrzeczu
Zdjęcia roweru znajdują się na stronie OPS http://www.miedzyrzecz.naszops.pl/n,wypozyczenie-trzykolowego-roweru-dla-osoby-niepelnosprawnej
23-03-2017
UWAGA!!Akcja wydawania jabłek
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu informuje, że 28 marca 2017 roku (wtorek) w godz. 10:00 - 11:00 na parkingu naprzeciw basenu przy ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich będą wydawane jabłka pozyskane w ramach programu EMBARGO.
Jabłka wydawane będą osobom w szczególności z powodu:
- ubóstwa;
- sieroctwa;
- bezdomności;
- bezrobocia;
- niepełnosprawności;
- długotrwałej lub ciężkiej choroby;
- przemocy w rodzinie;
- potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
- potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
- bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzeni gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
- trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
- trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
- alkoholizmu lub narkomanii;
- zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
- klęski żywiołowej lub ekologicznej;
- osobom starszym, emerytom, rencistom;
- osobom korzystającym ze świadczeń rodzinnych.
Szczegółowe informacje - wytyczne odnośnie prowadzenia dokumentacji i zasad wydawania jabłek i innych owoców pozyskanych w ramach programu EMBARGO obowiązujące w OPS w Międzyrzeczu znajdują się na stronie http://www.miedzyrzecz.naszops.pl/n,wydawanie-jablek. Można się z nimi także zapoznać w siedzibie OPS w Międzyrzeczu przy ul. Wojska Polskiego 13B (sekretariat pokój nr 005 na parterze).
Więcej informacji http://www.miedzyrzecz.naszops.pl/n,wydawanie-jablek
23-03-2017
Podpisaliśmy umowę na dofinansowanie przebudowy ulic Waszkiewicza-Świerczewskiego etap VI
23-03-2017
Powiatowy Lekarz Weterynarii podaje wykaz lekarzy weterynarii
Powiatowy Lekarz Weterynarii podaje:
- wykaz upoważnionych urzędowych lekarzy weterynarii wyznaczonych do czynności z zakresu zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym pobierania prób do badań monitoringowych od zwierząt gospodarskich, prowadzenia obserwacji zwierząt w kierunku wścieklizny, wystawiania świadectw zdrowia dla zwierząt gospodarskich przemieszczanych do uboju za pośrednictwem firm skupujących lub do innych gospodarstw w obrocie krajowym;
- wykaz terenowych obwodów urzędowego badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz upoważnionych urzędowych lekarzy weterynarii wyznaczonych do urzędowego badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz mięsa zwierząt łownych przeznaczonego na potrzeby własne posiadaczy,
na 2017 rok.
22-03-2017
Grupa Bezdroża z wizytą u Upłaza
Grupa miłośników historii zrzeszona w SKKT Bezdroża, działającym przy Szkole Podstawowej nr 4 w Międzyrzeczu, 18 marca pojechała do Gliwic na żywą lekcję historii z ostatnim cichociemnym, kapitanem Aleksandrem Tarnawskim, pseudonim Upłaz.
Pomysłodawcą był pan Robert Piela. Już podczas podróży obejrzeliśmy film na temat działalności cichociemnych. Po sześciu godzinach dotarliśmy do siedziby Hufca Ziemi Gliwickiej im. gen. J. H. Dąbrowskiego, gdzie miało się odbyć spotkanie.
Aleksander Tarnawski przybył na rozmowę z miską jeszcze ciepłych rogalików, wypiek jego żony. Mimo swoich 96 lat okazał się człowiekiem młodym duchem, pogodnym i niezwykle skromnym. Chętnie odpowiadał na nasze pytania dotyczące jego młodości, przeżyć w czasie drugiej wojny światowej, działalności konspiracyjnej. Nie zabrakło też opowieści o jego ostatnim skoku na spadochronie sprzed dwóch lat. Na koniec pan Aleksander rozdawał swoje autografy na książce Emila Marata i Michała Wójcika Ostatni. Historia cichociemnego Aleksandra Tarnawskiego ps. „Upłaz”.
My w podziękowaniu wręczyliśmy dwutomowy album o naszym mieście, opracowany przez Ryszarda Patorskiego i Marcelego Tureczka.
Po oficjalnym spotkaniu cała grupa została zaproszona przez żonę pana A. Tarnawskiego, panią Elżbietę, na poczęstunek do ich mieszkania. I tutaj dalszy ciąg pytań o przeszłość naszego Bohatera. Mogliśmy także zobaczyć pamiątkowe statuetki i list gratulacyjny od Dowództwa Gromu. W zbiorach pana Aleksandra znajduje się także flaga amerykańska, która wisiała w tym roku na Kongresie Stanów Zjednoczonych w dniu jego urodzin.
Taka lekcja historii na długo zostanie w pamięci jej uczestników.
„Wyjazd był ciekawym przeżyciem dla wszystkich. Jesteśmy ostatnim pokoleniem mogącym poznawać historię II wojny światowej z opowieści uczestników.”
„Poznaliśmy historię z pierwszej ręki.”
„Wzruszyła mnie opowieść „Upłaza”, a jego żona ujęła mnie swoją gościnnością. Pysznie gotuje.”
„Jestem zachwycona spotkaniem z Aleksandrem Tarnawskim. Zawsze myślałam, że osoby w tak podeszłym wieku tylko leżą w łóżku. A tu mogłam wysłuchać interesujących opowieści sprzed osiemdziesięciu lat. I jego przesympatyczna żona, która ugościła nas.”
„Dowiedziałem się, skąd się wziął pseudonim Upłaz. Pan Aleksander opowiadał o swoich przeżyciach w czasie II wojny światowej. Opowiadał o szkoleniu w Szkocji i naszej zburzonej stolicy w 1945 roku.”
„Poznanie pana Aleksandra Tarnawskiego to był dla mnie zaszczyt. Cieszę się, że pojechałem.”
Chciałabym podziękować wszystkim, którzy pomogli nam zorganizować spotkanie z panem A. Tarnawskim:
- panu Robertowi Pieli, pomysłodawcy niecodziennej lekcji,
- panu Remigiuszowi Lorenzowi Burmistrzowi Międzyrzecza, za wsparcie finansowe wyjazdu,
- oraz wszystkim darczyńcom, którzy wspierają działalność SKKT Bezdroża 1% podatku.
Małgorzata Dziedzic
opiekunka SKKT Bezdroża
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
14Galeria zdjęć: Grupa Bezdroża z wizytą u Upłaza
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
- Autor: SKKT Bezdroża
22-03-2017
XXXII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
28 marca 2017 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXXII sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Informacja Komendanta Komendy Powiatowej Policji o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Międzyrzecz za 2016 rok.
- Informacja Komendanta Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej o stanie bezpieczeństwa oraz ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Międzyrzecz za 2016 rok.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie przyjęcia Programu Międzyrzecka Karta Seniora.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Pszczew.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Przytoczna.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie odpowiedzi na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 7) o zmianie uchwały w sprawie opłaty targowej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz, do nowego ustroju szkolnego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Międzyrzecz, branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 10) w sprawie określenia kryteriów naboru kandydatów zamieszkałych poza obwodami do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz, wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2017.
- Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli wykorzystania dotacji gminnej Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie w latach 2015 – 2016.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak