07-04-2023
Życzenia Świąteczne dla Mieszkańców
Życzenia Wielkanocne od Przewodniczącej Rady Miejskiej Katarzyny Budych i burmistrza Remigiusza Lorenza.
Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie przyjaciół i rodziny, mokrego Dyngusa, bogatego Zająca oraz refleksji związanych z tym pełnym zadumy, ale też jakże radosnym czasem Zmartwychwstania Pańskiego życzą Mieszkańcom:
Przewodnicząca Rady Miejskiej Burmistrz Międzyrzecza
Katarzyna Budych Remigiusz Lorenz
07-04-2023
Życzenia z okazji Dnia Pracownika Służby Zdrowia
Życzenia od burmistrza Remigiusza Lorenza dla Pracowników Służby Zdrowia
Z okazji Dnia Pracownika Służby Zdrowia lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom i przedstawicielom innych zawodów medycznych dziękuję za Wasze wielkie serca i zaangażowanie w ratowanie naszego życia i zdrowia oraz życzę wszystkiego najlepszego
w życiu osobistym, jak również dalszego entuzjazmu, sukcesów i satysfakcji z pracy zawodowej
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz
06-04-2023
Uwaga przetarg!
Wyciąg z ogłoszenia o drugim przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Długiej, obręb 0001 Międzyrzecz, złożonej z działek nr 675/115 i 675/125 o łącznej pow. 0,5415 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu. W zapisach mpzp działka znajduje się w strefie MW2 – tereny zabudowy wielorodzinnej.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 1.083.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 880.487,80 zł, podatek VAT (23%) 202.512,20 zł
Wysokość wadium: 110.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 czerwca 2023 r. o godz. 11:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
Wadium w podanej wysokości należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 07 czerwca 2023 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
Ogłoszenie o drugim przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 06 kwietnia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
06-04-2023
Centralny Rejestr Wyborców
W dniu 31 marca 2023 r. weszła w życie ustawa z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497), która wprowadza m.in. Centralny Rejestr Wyborców, dalej CRW.
Uruchomienie CRW planowane jest przed zarządzeniem wyborów do Sejmu i Senatu przez Prezydenta Rzeczypospolitej i będzie się składać z kilku etapów oraz poprzedzonymi je komunikatami wydawanymi przez Prezesa Rady Ministrów.
06-04-2023
Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Międzyrzeczu, na realizację zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży pn. „Wyjazd integracyjny Scholi i ministrantów”.
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. 2023 poz. 571) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 80 lub pocztą elektroniczną na adres e-mail.
06-04-2023
Zarządzenie burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza
Zarządzenie nr Z-30/2023 burmistrza Międzyrzecza z dnia 6 kwietnia 2023 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w 2023 roku w Gminie Międzyrzecz”.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 48b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 2561 z późn. zm.1) ) oraz Uchwały Nr LXV/640/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z 28 marca 2023 r. w sprawie przyjęcia programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w 2023 roku w Gminie Międzyrzecz”
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 48b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 2561 z późn. zm.1) ) oraz Uchwały Nr LXV/640/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z 28 marca 2023 r. w sprawie przyjęcia programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w 2023 roku w Gminie Międzyrzecz”
06-04-2023
Ogłoszenie o przetargu
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu ustnym ograniczonym do podmiotów sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na sprzedaż nieruchomości gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 24/3, obręb 0002 Międzyrzecz o pow. 2,7495 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00053093/4, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu. W zapisach mpzp działka znajduje się w strefie P2 – z przeznaczeniem pod zakłady produkcyjne, rzemieślnicze, bazy transportowe, bazy budowlane, składy i magazyny.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 2.200.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 1.788.617,89 zł, podatek VAT (23%) 411.382,11 zł
Wysokość wadium: 220.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 13 czerwca 2023 r. o godz. 11:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
Do dnia 07 czerwca 2023 r. do godz. 15:00 należy złożyć na piśmie w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu zgłoszenie uczestnictwa w przetargu oraz wpłacić wadium w podanej wysokości na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.– liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym ograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 06 kwietnia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
05-04-2023
- Szkoły i ich uczniowie zawsze mogą liczyć na moje wsparcie – zapewniał R. Lorenz, który prywatnie jest absolwentem budowlanki.
Podziękowania i dyplom za wsparcie
Spotkanie uczniów i dyrektora Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego Artura Dudy z samorządowcami i przedsiębiorcami odbył się we wtorek, 4 kwietnia, w auli Technikum nr 2, które mieszkańcy nazywają potocznie Budowlanką.
Tegoroczni maturzyści wraz z dyrektorem podziękowali gościom za wspieranie szkoły i pomoc w organizacji zabawy studniówkowej. Ugościli ich pysznymi wypiekami, a miłą niespodzianką były okolicznościowe dyplomy z podziekowaniami, które wręczyli burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi, staroście Agnieszce Olender, właścicielowi miejscowej firmy instalacyjno-budowlanej Tomaszowi Niewiadomskiemu, prezesowi Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Bogusławowi Czopowi, nauczycielowi Konradowi Obstowi i Małgorzacie |Obst-Gralewskie z Rady Rodziców.
- Szkoły i ich uczniowie zawsze mogą liczyć na moje wsparcie – zapewniał R. Lorenz, który prywatnie jest absolwentem budowlanki.
05-04-2023
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Urząd Miejski w Międzyrzeczu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
- Określenie stanowiska urzędniczego:
- nazwa stanowiska: podinspektor ds. planowania przestrzennego
i budownictwa w Wydziale Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego
w Międzyrzeczu, - wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Wymagania związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- wymagania niezbędne:
- wymagania kwalifikacyjne:
*wykształcenie wyższe,
* wykształcenie średnie i co najmniej – 3 letni staż pracy;
(Mile widziane osoby z wykształceniem kierunkowym: planowanie
i zagospodarowanie przestrzenne, gospodarka przestrzenna, rewitalizacja, budownictwo, architektura, nieruchomości i pokrewne, jak również osoby
w trakcie studiów zaocznych i wieczorowych studiujący ww. kierunki);
i zagospodarowanie przestrzenne, gospodarka przestrzenna, rewitalizacja, budownictwo, architektura, nieruchomości i pokrewne, jak również osoby
w trakcie studiów zaocznych i wieczorowych studiujący ww. kierunki);
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za przestępstwo z winy umyślnej;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- wymagania dodatkowe:
- znajomość aktów prawnych:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa o ochronie środowiska,
- ustawa o ochronie przyrody,
- ustawa Prawo budowlane;
- wiedza z dziedziny planowania przestrzennego, podziałów nieruchomości;
- znajomość zasad funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego;
- umiejętność biegłej obsługi komputera oraz innych urządzeń biurowych;
- zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność
w wykonywaniu zadań, umiejętność pracy zespołowej; - obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność
i staranność, terminowość; - umiejętność pracy pod presją czasu.
- Zakres zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku podinspektora:
- Prowadzenie postępowań związanych z podziałem nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowywanie zaświadczeń o zgodności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowywanie zaświadczeń związanych z ochroną zabytków.
- Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
Stanowisko pracy znajduje się w budynku użyteczności publicznej – administracyjnym
w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy Rynek 1.
w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy Rynek 1.
Pomieszczenie pracy znajduje się na II piętrze, wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Podstawowym narzędziem pracy będzie komputer wraz
z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie ponad 4 godz. dziennie.
z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie ponad 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo szkieletowego oraz narządu wzroku.
Okresowe przebywanie na otwartej przestrzeni w różnych warunkach atmosferycznych.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w marcu 2023 r. wyniósł 9,11 %
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej;
- klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem:
http://bip.miedzyrzecz.pl/system/pobierz.php?plik=WOA-klauzula-rodo-praca.pdf&id=7427&stats=true; - kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia – zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu);
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności;
- oświadczenia o:
- stanie zdrowia,
- niekaralności,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- korzystaniu z pełni praw publicznych;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone
w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
w zamkniętych kopertach z dopiskiem podinspektor WPP w terminie do 28 kwietnia
2023 r. do godziny 1400 (liczy się data wpływu do Urzędu).
2023 r. do godziny 1400 (liczy się data wpływu do Urzędu).
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Międzyrzecza.
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane/dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania niezbędne i złożą komplet dokumentów będą informowane telefonicznie lub pisemnie o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji oraz
o terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
o terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru kontaktowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
Kontakt: Urząd Miejski Wydział Organizacyjno - Administracyjny - tel. 95 742 69 40.
Międzyrzecz, dnia 04.04.2023 r.
04-04-2023
Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Programu Priorytetowego "Ciepłe Mieszkanie" dla beneficjenta końcowego z terenu gminy Międzyrzecz
Burmistrz Międzyrzecza ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie do wymiany tzw. "kopciuchów" w lokalach mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych w ramach Programu Priorytetowego Ciepłe Mieszkanie. Zasady naboru określa dokumentacja, którą publikujemy poniżej.
Dokumenty do pobrania:
- Zarządzenie Burmistrza
- Załącznik do Zarządzenia Burmistrza - Regulamin Naboru
- Załącznik nr 1 do Regulaminu naboru – Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 2 do Regulaminu naboru – Wzór wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 3 do Regulaminu naboru – Wzór Pełnomocnictwa
- Załącznik nr 4 do Regulaminu naboru – Wzór Umowy o dofinansowanie
- Załącznik nr 5 do Regulaminu naboru – Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
- Załącznik nr 6 do Regulaminu naboru – Wzór wniosku o płatność
Zwracamy uwagę, iż koszt dokumentacji projektowej dotyczącej wymiany stolarki okiennej lub/i drzwiowej stanowią koszt niekwalifikowalny.