Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

19-01-2023

Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja w 2023 r.

Ilustracja do informacji: Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja w 2023 r.
Od dnia 1 stycznia 2016 r. Powiat Międzyrzecki realizuje zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej W Powiecie Międzyrzeckim działają 2 punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego w tym nieodpłatnej mediacji. W 2023 roku Punkt prowadzony przez adwokatów i radców prawnych zlokalizowany jest Międzyrzeczu i Przytocznej.
 
Punkt w Międzyrzeczu mieści się w budynku Starostwa Powiatowego, przy ul. Przemysłowej 2, pok. nr 13 i czynny jest w następujących dniach i godzinach:
poniedziałek w godz. 12.00 – 16.00
środa w godz. 8.30 – 12.30 (dyżur z uprawnieniem do prowadzenia mediacji)
czwartek w godz. 7.30 – 11.30
piątek w godz. 09.00 – 13.00
 
telefon kontaktowy 95-742-84-67 w godzinach dyżurów adwokatów/radców prawnych
 
W godzinach pracy urzędu proszę kontaktować się pod numerem 95 742 84 76, 504 247 974.
 
Punkt zlokalizowany w Przytocznej mieści się w budynku Urzędu Gminy, przy ul. Rokitniańskiej 4 pok.19 i czynny jest w następujących dniach i godzinach:
wtorek w godz. 9.00 – 13.00
tel. kontaktowy 784 121 444 w godzinach dyżurów prawnych. W godzinach pracy urzędu proszę kontaktować się pod numerem 95 742 84 76, 504 247 974.
 
Drugi punkt w ramach otwartego konkursu ofert został powierzony do prowadzenia organizacji pozarządowej i również zlokalizowany jest na terenie dwóch gmin
 
W Skwierzynie w budynku Zakładu Usług Komunalnych, przy ul. Chrobrego 5, pok. 9 czynny w następujących dniach i godzinach:
poniedziałek 09.00 – 13.00
wtorek 14.00 – 18.00
piątek 14.00 – 18.00 (nieodpłatne poradnictwo obywatelskie)
 
W Trzcielu Plac Zjednoczenia Narodowego 9 (budynek OPS) czynny w następujących dniach i godzinach:
Środa 14.00 – 18.00
Czwartek 14.00 – 18.00
 
telefon kontaktowy czynny w godzinach pracy prawnika: 784 121 444. W godzinach pracy urzędu proszę kontaktować się pod numerem 95 742 84 76, 504 247 974. W zależności od potrzeb również w ramach prowadzenia punktu świadczona jest nieodpłatna mediacja. Stowarzyszenie współpracuje z osobami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia mediacji.
W 2023 roku punkt nieodpłatnej pomocy prawnej został powierzony do prowadzenia Stowarzyszeniu Wspierania Aktywności Obywatelskiej „CIVIS SUM” z siedzibą w Zielonej Górze, al. Niepodległości 7a/2.
 
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach
    i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych
    w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym
    się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
  • nieodpłatną mediację
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.
 
Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna.
Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.
 
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej.
Usługa może obejmować również:
  • rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów.
  • przygotowanie projektu umowy o mediacje lub wniosku o mediacje, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron. Mediacja może być świadczona podczas osobistej wizyty w punkcie oraz poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Kto może skorzystać z porad prawnych i obywatelskich może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku i która złoży stosowne oświadczenie
Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, o której mowa powyżej (zwana dalej Podmiotem) przed uzyskaniem porady musi dodatkowo przedłożyć:
 
1. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis
w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz
w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,
albo:
- oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,
- oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
 
2. informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis
w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości
i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
 
3. Jeżeli podmiot ubiegający się o pomoc dokonuje samodzielnego zapisu na poradę przez system teleinformatyczny nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, przed uzyskaniem pomocy składa zaświadczenia, oświadczenia i informacje za pomocą systemu.
  • do zainicjowania darmowej mediacji uprawniona jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków.
Może to być także osoba prawna np. firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa.
 
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego.
 
Forma udzielania porad i zapisu. Porady prawne co do zasady udzielane są w punktach NPP/NPO. Można również ustalić termin wizyty telefonicznie bezpośrednio pod nr telefonu 95 742 84 76 (w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu) lub poprzez rejestrację online. Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało witrynę prowadząca potencjalnych interesantów do kalendarza wizyt nieodpłatnych porad prawnych w powiecie, która umożliwia zapisy na porady. Powiat Międzyrzecki aktywował moduł zapisów publicznych w systemie obsługi nieodpłatnych porad prawnych/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. www. np.ms.gov.pl/zapisy Po zgłoszeniu zapotrzebowania na poradę, należy oczekiwać na informację zwrotną o terminie i godzinie zdalnej porady u prawnika.
 
Zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (obowiązuje z mocą od 13 marca 2020 r.) w czasie epidemii, a także stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu nadzwyczajnego, w razie wykonywania zadań wynikających z ustawy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu, nie jest wymagane złożenie oświadczeń przez beneficjentów pomocy. Zgłoszeń na dyżury w przypadku pracy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość lub poza punktem można dokonać telefonicznie pod nr telefonu 95 742 84 76 (w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu) lub poprzez rejestrację online.
 
 
19-01-2023

W Kuźniku bez zmian. Sołectwem ponownie rządzi Irena Klepczarek!

Ilustracja do informacji: W Kuźniku bez zmian. Sołectwem ponownie rządzi Irena Klepczarek!
Podczas wyborów sołtysa większość uczestniczących w nich mieszkańców Kuźnika poparła kandydaturę Ireny Klepczarek, która kieruje sołectwem od 2012 r. Gratulacje złożyli jej m.in. obecni na wyborczym zebraniu burmistrz Remigiusz Lorenz i jego zastępca Tomasz Markiewicz.
 
Kuźnik to niewielka miejscowość, ale w skład sołectwa wchodzą też pobliskie Skoki, Łęgowskie i dynamicznie rozwijające się osiedle Międzyrzecz-Wybudowanie. Od poniedziałku, 16 stycznia, ponownie rządzi nim Irena Klepczarek. Ponownie, gdyż pierwszy raz sołtysem została już w 2012 r. i potem trzykrotnie gładko wygrywała wybory na kolejne kadencje.

Zebranie wyborcze odbyło się w poniedziałek, 16 stycznia, w sali narad Urzędu Miejskiego. Mieszkańców sołectwa przywitał burmistrz Remigiusz Lorenz, który przedstawił im zasady wyborów. Po wybraniu przewodniczącego i sekretarza uczestnicy zatwierdzili program oraz powołali komisję skrutacyjną, która przeprowadziła wybory sołtysa i rady sołeckiej. Przed najważniejszymi głosowaniami wysłuchali sprawozdania I. Klepczarek, która wspierała się przy tym prezentacją multimedialną. Przypomniała w niej najważniejsze wydarzenia z życia sołectwa. M.in. budowę pomieszczenia gospodarczego, salki wiejskiej i placu zabaw, a do tego rozmaite imprezy rekreacyjne. Mieszkańcy nagrodzili ją brawami i jednogłośnie przyjęli sprawozdanie.

Rywalami pani sołtys było dwóch innych mieszkańców. Większość wyborców poparła jednak  I. Klepczarek, która będzie kierować sołectwem przez następne cztery lata. Pomagać jej w tym będzie pięcioosobowa rada sołecka, do której wybrano Annę Cytrycką, Waldemara Zasima, Martę Hulnicką, Wojciecha Kozdrója i Macieja Cytryckiego.

Przedstawiciele byłej i obecnej rady sołeckiej wręczyli  I. Klepczarek bukiet kwiatów, natomiast R. Lorenz i jego zastępca T. Markiewicz złożyli jej gratulacje i życzenia. Burmistrz zaznaczył, że po zakończeniu wyborów sołeckich w naszej gminie w ratuszu odbędzie się spotkanie, podczas którego sołtysi i radni zapoznani zostaną z funkcjonowaniem tych organów oraz ich uprawnieniami.

Oprócz mieszkańców, burmistrza i jego zastępców w spotkaniu uczestniczyli też radni miejscy Zbigniew Smejlis, Jan Skoczylas i Paweł Czop oraz pracownicy Urzędu Miejskiego.    
19-01-2023

Webinarium dla Seniorów

Ilustracja do informacji: Webinarium dla Seniorów
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza na webinarium CEDUR dla seniorów pt. „Cyberbezpieczeństwo w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, w szczególności oszustw na urządzeniach mobilnych”, 20 stycznia 2023 roku. 
 
Seminarium online organizowane jest przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektów: Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR oraz Centrum Edukacji dla Bezpieczeństwa Rynku Finansowego – CEBRF, we współpracy z Komendą Główną Policji.
 
Webinarium przeznaczone jest dla seniorów, aby zwiększyć świadomość i uwrażliwić tę grupę społeczną na zagrożenia występujące w Internecie.
Spotkanie odbędzie się 20 stycznia 2023 roku (17:00-18:00). Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 16:45.
 
Zgłoszenia będą przyjmowane za pośrednictwem elektronicznego formularza zgłoszeniowego.
 
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane wraz z potwierdzeniami uczestnictwa. Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane najpóźniej 19 stycznia 2023 roku.
 
Udział w webinarium jest bezpłatny.
 
18-01-2023

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Stowarzyszenia Rodzin Katolickich w Gorzowie Wlkp., na realizację zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym oraz działalności na rzecz dzieci i młodzieży w tym wypoczynku pt. „Z dziećmi i dla dzieci”.
 
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 ze zm.) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 68, lub pocztą elektroniczną mkubowicz~@~miedzyrzecz~.~pl
 
Z up. Burmistrza
mgr Agnieszka Śnieg
Zastępca Burmistrza
 
18-01-2023

Europa z naszej ulicy

Ilustracja do informacji: Europa z naszej ulicy
Już tylko trzy tygodnie na zgłoszenia młodzieży do konkursu, by wygrać wyjazd do Brukseli
 
Pozostały już tylko 3 tygodnie na zgłoszenia do piątej edycji konkursu Europa z naszej ulicy dla młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Zgłoszenia przyjmowane są do 27 stycznia.  Nagrodą jest wyjazd do Brukseli i spotkanie z europarlamentarzystami. Organizatorem konkursu jest Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży.
 
– Celem konkursu jest zaktywizowanie młodzieży do uczestnictwa w życiu społecznym, poprzez zapoznanie się ze wspólnym dziedzictwem kulturalnym, historycznym oraz intelektualnym Europy. Chcemy budować wśród młodych osób poczucie wspólnoty, integracji, zaufania i przede wszystkim pokazać, że wspólne działania służą rozwojowi oraz wzajemnemu bezpieczeństwu w budowaniu lepszej przyszłości  – mówi Sławomir Piwowarczyk, koordynator konkursu.
 
Weź udział w projekcie – to proste
 
Zadaniem uczestników konkursu jest znalezienie i pokazanie związków swojej okolicy, miejscowości czy regionu z kulturą i wartościami europejskimi. Forma przekazu może być różnorodna, od prezentacji, po przygotowanie projektu folderu, krótkiego filmu, cyklu podcastów o różnorodnej tematyce związanej ze wspólną historią, czy też kulturą całej Europy. Wybór formy i tematu zależy od nieograniczonej wyobraźni młodzieży.
 
- Udział w konkursie to doskonała okazja dla osób, które interesują się wspólnotą Europejską, historią Europy, a także przyszłością Polski i Polaków w europejskim dążeniu do wspólnotowości - mówi Maria Holzer, dyrektorka Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży.
 
 
Dla kogo jest konkurs?
 
Do udziału w konkursie zapraszamy grupy młodzieży w zespołach od 4 do 6 osób. Oprócz wartości merytorycznych projektów, oceniane będą również umiejętności pracy zespołowej.
 
Konkurs podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym etapie, należy zgłosić pomysł za pomocą wysłania formularza dostępnego na stronie Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży. Zespół musi przesłać opis projektu oraz w jakiej formie zostanie on zrealizowany i zaprezentowany. Następnie, spośród zgłoszeń zostanie wybranych dziesięć pomysłów, które zostaną realizowane.
 
W drugim etapie autorzy zgłoszeń najwyżej ocenionych przygotują projekty w wybranej przez siebie formie. Zespoły wybranych projektów zostaną zaproszone  do udziału w finale, który będzie miał miejsce w Warszawie.
 
Wyboru najlepszych projektów dokona jury w którego skład na przestrzeni poprzednich edycji wchodzili m.in. Kinga Dębska - reżyserka, Anna Dziewit-Meller – dziennikarka i pisarka, czy Piotr Stasiak – dokumentalista.
 
Nagroda – wyjedziesz do Brukseli
 
Nagrodą dla najlepszych zespołów projektowych będzie wyjazd do Brukseli, podczas którego młodzież pozna europejską stolicę, zwiedzi Parlament oraz Komisję Europejską i spotka się z pracującymi europosłami. A to wszystko przy smaku oryginalnej belgijskiej czekolady.
 
 
 
 
17-01-2023

Ogłoszenie o przetargach

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o przetargach
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż następujących nieruchomości:
 
1. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/34 o pow. 0,1386 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 325.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 264.227,64 zł, podatek VAT (23%) 60.772,36 zł
Wysokość wadium: 33.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 28 lutego 2023 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
2. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/35 o pow. 0,1256 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 282.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 229.268,29 zł, podatek VAT (23%) 52.731,71 zł
Wysokość wadium: 29.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 28 lutego 2023 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
3. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/36 o pow. 0,1295 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 291.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 236.585,37 zł, podatek VAT (23%) 54.414,63 zł
Wysokość wadium: 30.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 28 lutego 2023 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
4. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/48 o pow. 0,1389 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 291.690,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 237.146,34 zł, podatek VAT (23%) 54.543,66 zł
Wysokość wadium: 30.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 01 marca 2023 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
5. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/66 o pow. 0,1362 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 328.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 266.666,67 zł, podatek VAT (23%) 61.333,33 zł
Wysokość wadium: 33.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 01 marca 2023 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
6. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/67 o pow. 0,1156 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 271.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 220.325,20 zł, podatek VAT (23%) 50.674,80 zł
Wysokość wadium: 28.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 01 marca 2023 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
7. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/68 o pow. 0,1197 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 293.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 238.211,38 zł, podatek VAT (23%) 54.788,62 zł
Wysokość wadium: 30.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 02 marca 2023 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
8. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/69 o pow. 0,1230 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 296.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 240.650,41 zł, podatek VAT (23%) 55.349,59 zł
Wysokość wadium: 30.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 02 marca 2023 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
9. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/70 o pow. 0,1263 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 304.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 247.154,47 zł, podatek VAT (23%) 56.845,53 zł
Wysokość wadium: 31.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 02 marca 2023 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
 
Wadium w podanej wysokości na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem osobno należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 23 lutego 2023 r.liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu), w tytule przelewu należy podać nr działki, której kupnem jest się zainteresowanym oraz imię i nazwisko osoby przystępującej do przetargu.
Ogłoszenie o pierwszych przetargach ustnych na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 17 stycznia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz i www.miedzyrzecz.pl.
 
Dodatkowych informacji na temat przetargu udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
17-01-2023

Bon Turystyczny będzie ważny do 31 marca 2023 r.

Ilustracja do informacji: Bon Turystyczny będzie ważny do 31 marca 2023 r.
Wprowadzony w 2020 program Polski Bon Turystyczny jest wciąż jednym z istotnych narzędzi wsparcia społecznego i gospodarczego, zarówno dla polskich rodzin, jak i przedsiębiorców z branży turystycznej. Stymulując popyt na krajową, w tym także lokalną i regionalną turystykę spopularyzował on ideę poznawania własnego kraju, jego przyrody, zabytków i tradycji. Bon Turystyczny można wykorzystać do 31 marca br. 
 
„Do tej pory do przedsiębiorstw turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego, które przyjmują płatności Polskim Bonem Turystycznym trafiły już blisko 3 mld zł. A to jeszcze nie koniec, bo dzięki przyjętej we wrześniu tego roku nowelizacji ustawy o Polskim Bonie Turystycznym ze świadczenia można korzystać aż do końca marca 2023 r. Przedłużenie terminu obowiązywania programu jest dodatkowym wzmocnieniem ekonomicznym branży turystycznej, szczególnie sektora małych i średnich przedsiębiorstw, których sytuacja ekonomiczna nie powróciła do okresu sprzed restrykcji obowiązujących w okresie stanu zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii i którym konflikt w Ukrainie dodatkowo utrudnił odbudowę ruchu turystycznego. Nadal jest grupa osób, która nie skorzystała z przysługującego im świadczenia lub nie wykorzystała w całości przysługujących środków i właśnie teraz chętnie dofinansuje w ten sposób zimowy wypoczynek. Muszą jednak mieć przystępną informację, że w najbliższej okolicy mają dostępną ofertę atrakcji, wycieczek lub zimowisk, z których mogą skorzystać wspierając bonem wyjazdowy budżet”  - Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister sportu i turystyki
 
Efekty działań programu są doskonale widoczne w województwie lubuskim. Lista podmiotów uprawnionych do płatności Bonem Turystycznym wynosi 256.
Od początku funkcjonowania programu do przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego funkcjonujących w województwie lubuskim trafiło aż 21 510 844 zł.
 
Polski Bon Turystyczny to również korzyść dla rodzin z województwa. Liczba dzieci, którym przysługuje Bon Turystyczny wynosi 182 281. Do końca listopada 2022 r. mieszkańcy województwa lubuskiego zrealizowali płatności bonem na kwotę 72 266 591 zł. Program wciąż trwa – jego ważność upływa 31 marca 2023 roku, a w puli nadal pozostają środki, które mogą być wsparciem wyjazdowych budżetów podróżujących rodzin i magnesem do zainteresowania się okolicznymi atrakcjami turystycznymi. Według danych na koniec listopada 2022 r. szacuje się, że mieszkańcy z województwa lubuskiego mogą wykorzystać jeszcze 21 741 408 zł dostępnych w bonach.
 
Wspólne zaangażowanie władz samorządowych, podmiotów turystycznych i społeczności może stać się zachętą do eksplorowania lokalnych atrakcji turystycznych i nieoczywistych miejsc niedaleko od miejsca zamieszkania. Zachęcam Państwa do podejmowania wraz z Departamentem Polskiego Bonu Turystycznego, jak i lokalnym środowiskiem, działań mających na celu zachęcenie beneficjentów do pobierania i wykorzystania przysługującego im świadczenia w postaci Polskiego Bonu Turystycznego jak i korzystania z wyjazdów, wycieczek i zajęć rekreacyjnych na terenie województwa lubuskiego.
 
16-01-2023

Rafał Kozdra ponownie rządzi sołectwem Święty Wojciech

Ilustracja do informacji: Rafał Kozdra ponownie rządzi sołectwem Święty Wojciech
Podczas ostatniego zebrania wyborczego mieszkańcy wsi Święty Wojciech zdecydowali, że sołtysem ponownie zostanie Rafał Kozdra, którego wspierać będzie pięcioosobowa rada sołecka. Gratulacje nowym władzom złożyli m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz i jego zastępca Tomasz Markiewicz.

Zebranie wyborcze odbyło się w czwartek po południu w sali wiejskiej we wsi Święty Wojciech. Mieszkańców przywitał burmistrz Remigiusz Lorenz, który zapoznał ich z zasadami wyborów. Burmistrzowi towarzyszył jego zastępca Tomasz Markiewicz oraz kilkuosobowa reprezentacja Rady Miejskiej: jej przewodnicząca Katarzyna Budych oraz radni Arkadiusz Madzelan, Grzegorz Skrzek, Paweł Czop, Marek Cieloch i Zbigniew Smejlis. 

Stanowisko przewodniczącego mieszkańcy powierzyli Bartoszowi Chojakowi, na sekretarza wybrali Agnieszkę Walkiewicz, po czym powołali komisję skrutacyjną, która przeprowadziła wybory. Na stanowisko sołtysa zgłoszono dwoje kandydatów; jedną z mieszkanek i kończącego kadencję sołtysa. Większością 66 do 18 głosów wygrał R. Kozdra, który będzie rządzić sołectwem przez następne cztery lata.  
 
Do pięcioosobowej rady sołeckiej zgłoszono aż dziesięciu kandydatów. Najwięcej głosów dostali Dariusz Nędza, Stanisław Cap, Edyta Maćkowiak Chojak, Arkadiusz Nowak i Joanna Smalec, którzy przez najbliższe cztery lata będą pomagać R. Kozdrze w rządzeniu sołectwem.
 
Gratulacje sołtysowi i radzie sołeckiej złożył m.in. R. Lorenz. Życzył im sukcesów i zapowiedział, że za kilka tygodni w ratuszu odbędzie się spotkanie, podczas którego nowi radni i sołtysi zapoznają się ze swoimi uprawnieniami i procedurami administracyjnymi.
 
Burmistrz zaznacza, że sołectwa z naszej gminy bardzo dynamicznie rozwijają się i pięknieją w ostatnich latach. Duża w tym zasługa realizowanych w gminie inwestycji. Przykładem jest wybudowanie w minionym roku kanalizacji w Kęszycy, sali wiejskiej w Kęszycy Leśnej i rozpoczęcie budowy sieci sanitarnej w Międzyrzeczu-Wybudowanie. Widać też wyraźny wzrost zaangażowania mieszkańców, którzy coraz bardziej aktywnie uczestniczą w życiu lokalnych społeczności. Przykładem może być właśnie Święty Wojciech, gdzie ostatnio powstało Koło Gospodyń Wiejskich.
 
– Obecnie kończymy budowę drogi w Żówinie, a już niebawem wybierzemy zwycięzcę przetargu na wybudowanie kanalizacji w Nietoperku. Ogromy udział w rozwoju sołectw mają oczywiście ich mieszkańcy, którym serdecznie dziękuję za aktywność, zaangażowanie i dobrą współpracę z Urzędem Miejskim – podsumowuje burmistrz.
16-01-2023

Uwaga, przetarg!

Ilustracja do informacji: Uwaga, przetarg!
Wyciąg z ogłoszenia o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż: nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Długiej, obręb 0001 Międzyrzecz, złożonej z działek oznaczonych ewidencyjnie nr 675/115 i 675/125 o łącznej pow. 0,5415 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
 
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 1.083.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 880.487,80 zł, podatek VAT (23%) 202.512,20 zł
Wysokość wadium: 110.000,00 zł
 
Przetarg odbędzie się w dniu 23 marca 2023 r. o godz. 11:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
 
Wadium w podanej wysokości należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 17 marca 2023 r.liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
 
Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostało w dniu 16 stycznia 2023 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz.pl. www.miedzyrzec.pl. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6947 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
16-01-2023

Sesja Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Sesja Rady Miejskiej
Informujemy, że w dniu 24 stycznia 2023 r. o godz. 8.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się LXI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 
 
Porządek obrad:
 
2.Porządek obrad.
3.Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Międzyrzecz za lata 2020-2021.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej (projekt nr 1).
5.Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w istniejącym Międzyrzeckim Towarzystwie Budownictwa Społecznego z siedzibą w Międzyrzeczu przy ul. Krótkiej 2 (projekt nr 2).
6.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres 10 lat i na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy (projekt nr 3).
7.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych na czas nieoznaczony i na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umów (projekt nr 4).
8.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie nieruchomości do zbycia (projekt nr 5).
10.Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do częściowej zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyrzecz (projekt nr 7).
11.Podjęcie uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Bobowicko dla terenu nad jeziorem  (projekt nr 8).
12.Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy oraz za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i osadników przydomowych oczyszczalni ścieków (projekt nr 9).
13.Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2023  (projekt nr 10).
14.Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2023 – 2034 (projekt nr 11).
15.Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
16.Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
17.Interpelacje i zapytania na piśmie.
18.Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
19.Zamknięcie obrad sesji.
 
 
 
Przewodnicząc Rady Miejskiej w Międzyrzeczu Katarzyna Budych