Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

09-01-2023

Szukasz garażu w Międzyrzeczu? Mamy dla Ciebie dwie oferty!

Ilustracja do informacji: Szukasz garażu w Międzyrzeczu? Mamy dla Ciebie dwie oferty!
Kierownik Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na najem na okres do 3 lat garażu o pow. 13,56 m2 położonego w Międzyrzeczu przy ul. Ogrodowej.  Przetarg odbędzie się 30.01.2023 r. w siedzibie ZGL, ul. Krótka 2 w Międzyrzeczu.
 
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.bip.wrota.lubuskie.pl/zgl
 
 
Kierownik Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na najem na okres do 3 lat garażu o pow. 16,24 m2 położonego w Międzyrzeczu przy ul. Poznańskiej. Przetarg odbędzie się 30.01.2023 r. w siedzibie ZGL, ul. Krótka 2 w Międzyrzeczu.
 
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.bip.wrota.lubuskie.pl/zgl
09-01-2023

Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu
W Święto Objawienia Pańskiego, 6 stycznia, ulicami Międzyrzecza przeszedł Orszak Trzech Króli.
 
 
Wierni wyszli sprzed kościołów pw. Św. Wojciecha i Św. Jana Chrzciciela, po czym na skrzyżowaniu ul. Garncarskiej i Młyńskiej połączyli się w jeden orszak. Prowadzeni przez Trzech Króli i Gwiazdę Betlejemską przeszli razem do kościoła-sanktuarium pw. Pierwszych Męczenników Polski, gdzie przywitał ich proboszcz ks. Michał Łobaza.
 
Orszak zabezpieczali policjanci z drogówki i funkcjonariusze żandarmerii wojskowej, za co podziękował im proboszcz parafii pw. Św. Wojciecha i jednocześnie dziekan dekanatu pszczewskiego ks. kan. Paweł Tokarczyk.
 
W sanktuarium mieszkańcy obejrzeli jasełka w wykonaniu dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3. Po zakończeniu spektaklu sceniczne uzdolnienia dzieci oklaskiwał m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który wziął udział w dorocznym orszaku.
 
Uczestnikom orszaku podziękował ks. kan. P. Tokarczyk, który złożył też gratulacje dzieciom i ich opiekunce siostrze Barbarze.
05-01-2023

Koniec z dziurami i kałużami

Ilustracja do informacji: Koniec z dziurami i kałużami
Jeszcze w tym roku kierowcy przestaną narzekać na dziury w nawierzchni ul. Komisji Edukacji Narodowej. Miasto ogłosiło przetarg na jej przebudowę. – Remont będzie możliwy dzięki kolejnej rządowej dotacji dla naszej gminy – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.
 

Ulica Komisji Edukacji Narodowej łączy osiedle Kasztelańskie z ulicą Zachodnią. Korzystają z niej także rodzice, którzy dowożą dzieci do znajdującej się przy niej Szkoły Podstawowej nr 6. Od lat kierowcy narzekają na jej poszatkowaną dziurami, zapadającą się asfaltową nawierzchnię, na której po deszczach tworzą się ogromne kałuże. Mamy dla nich dobrą wiadomość. Nawet bardzo dobrą! Ich problemy skończą się jeszcze w tym roku. Jak to możliwe?
 
- Ogłosiliśmy przetarg na remont drogi i jej skrzyżowania z ulicą Tadeusza Kościuszki. Projekt zakłada też przebudowę znajdujących się przy niej chodników i parkingów – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Burmistrz zaznacza, że na realizację tej ważnej dla mieszkańców inwestycji miasto dostało nieco ponad milion złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg..
 
Parkingi i chodnik zostaną utwardzone kostką, a drogę pokryje dywanik z asfaltu. - Oferty można składać do 20 stycznia. Mamy już dokumentacje i pozwolenie budowlane. Termin ukończenia prac wyznaczono na 300 dni po podpisaniu  umowy – informuje Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.
 
Kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim ratuszu Sylwester Suchowski akcent6uje, że przebudowa ul. Komisji Edukacji Narodowej będzie kolejną w tym roku inwestycją drogową w gminie Międzyrzecz. Obecnie dobiega końca budowa gminnej drogi w Żółwinie, wiosną br. Otwarta zostanie ulica Długa, a jesienią trzy drogi w zachodniej części miasta: Norwida, Malczewskiego i Konopnickiej.
- Łącznie  w tej kadencji wybudowaliśmy, lub wybudujemy aż 11 dróg, w tym dwie wiejskie. Wcześniej oddaliśmy do użytku drogi w Kaławie i Wyszanowie, cztery ulice na osiedlu Nad Obrą oraz dołożyliśmy się do budowy ulicy Chopina. To rekordowa liczba inwestycji drogowych w historii gminy – zaznacza R. Lorenz.
04-01-2023

Ostrzeżenie przed silnym wiatrem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed silnym wiatrem
IMGW ostrzega przed silnym wiatrem w naszym regionie od środy (4 stycznia) od godziny 20.00 do czwartku (5 stycznia) do godziny 15.00,.
 
 
Prędkość wiatru do 45 km na godzinę, w porywach nawet do 80 km na godzinę.
 
Prosimy o zachowanie ostrożności, uważajcie na siebie i bliskich!
04-01-2023

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Urząd Miejski w Międzyrzeczu ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: inspektor ds. gospodarki  ściekowej w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Określenie stanowiska urzędniczego:
 
  1. nazwa stanowiska: inspektor ds. gospodarki ściekowej w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu,
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat.
 
1. Wymagania związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
 
  1. wymagania niezbędne:
    1. wymagania kwalifikacyjne:
      Inspektor
      - wykształcenie wyższe i co najmniej trzyletni staż pracy 
      - wykształcenie średnie i conajmniej pięcioletni staż pracy
       b)  obywatelstwo polskie,
       c)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
       d)  niekaralność za przestępstwo z winy umyślnej,
       e)  nieposzlakowana opinia,
       f)  stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
 
  1. wymagania dodatkowe:
  1. znajomość aktów prawnych:
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2022. 1297 t. j. ),
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021. 1129 t. j. ze zm.)
- ustawy o ochronie środowiska
- ustawy Prawo budowlane
b) znajomość zagadnień związanych z gospodarką ściekami
  1. znajomość zasad funkcjonowania samorządu,
  2. umiejętność biegłej obsługi komputera, programów komputerowych oraz innych urządzeń biurowych,
  3. zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność w wykonywaniu zadań,
  4. obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność i staranność,
  5. umiejętność pracy pod presją czasu.
 
   2.  Zakres zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku inspektora:
 
1.Prowadzenie spraw związanych z gospodarką ściekami.
2.Kontrolowanie wszystkich zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni ścieków przydomowych znajdujących się na terenie gminy, co najmniej raz na dwa lata,
3.Zorganizowanie opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów.
4.Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
5.Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych.
6.Przygotowywanie zezwoleń na odbiór i transport nieczystości ciekłych.
           7.Przygotowywanie sprawozdań w zakresie gospodarki ściekami.
8.Przygotowywanie uchwał rady gminy w zakresie jw.
 
 3.Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
 
Stanowisko pracy mieści się w  budynku użyteczności publicznej – administracyjnym, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu przy ul. Rynek 7.  
Pomieszczenie pracy  znajduje się na I piętrze, które wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Dodatkowym narzędziem pracy jest komputer wraz  z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie powyżej 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo -szkieletowego oraz narządu wzroku. 
Praca z dużym, stałym dopływem informacji.
 
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w grudniu br. wyniósł 9,11%.
 
4. Wymagane dokumenty :
 
1) list motywacyjny,
2) curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
3) klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem:
http://bip.miedzyrzecz.pl/system/pobierz.php?plik=WOA-klauzula-rodo-praca.pdf&id=7427&stats=true
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy  (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia- zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
6) oświadczenia o:
- stanie zdrowia,
- niekaralności,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych,
          7) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
 
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV  powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
 
 5. Termin i miejsce składania dokumentów:
                                                 Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
 
w zamkniętych kopertach z dopiskiem ŚCIEKI w terminie
do  16 stycznia 2023 r. do godziny 1400  (liczy się data wpływu do Urzędu).
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Międzyrzecza.
 
O przebiegu dalszych prac kwalifikacyjnych kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.
 
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
 
 
04-01-2023

Gmina ogłosiła przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej w Nietoperku

Ilustracja do informacji: Gmina ogłosiła przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej w Nietoperku
Budowa kanalizacji we wsi Nietoperek będzie jedną z licznych inwestycji, realizowanych w br. w gminie Międzyrzecz. Gmina ogłosiła właśnie przetarg na jej realizację. Zwycięzcę powinniśmy poznać w przyszłym tygodniu, termin składania ofert upływa bowiem 10 stycznia.
 
 
- Gmina ma gotową dokumentację i pozwolenie na budowę, zadanie ma być zrealizowane w ciągu 360 dni od podpisania umowy - informuje Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie. – Na oferty czekamy do 10 stycznia.
 
Szczegółowe informacje pod linkiem:
https://e-zp.miedzyrzecz.pl/procurements/73/procurement
 
Proekologiczna inwestycja w Nietoperku będzie ostatnim etapem budowy sieci kanalizacyjnej w tej części gminy. Przypominamy, że jest możliwa dzięki zakończonej przed trzema laty budowie nowej oczyszczalni ścieków w Kęszycy Leśnej.
 
- Kolejnym etapem tego zadania była zakończona jesienią ubiegłego roku budowa sieci kanalizacyjnej w Kęszycy, a teraz przyszedł czas na Nietoperek – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz. – Po zakończeniu prac mieszkańcy tej wsi przestaną tracić czas na formalności związane z opróżnianiem szamb, a w dodatku będą mniej płacić za ścieki i ich oczyszczanie
 
Burmistrz zaznacza, że na realizację tej jakże ważnej dla mieszkańców inwestycji gmina dostała 5 mln. zł rządowej dotacji. Zaznacza przy tym, iż gmina realizuje dwa inne zadania związane z ochroną środowiska: budowę kanalizacji w Międzyrzeczu-Wybudowanie oraz kompleksową przebudowę oczyszczalni ścieków we wsi Święty Wojciech. – Ich celem jest ochrona środowiska naturalnego oraz poprawa jakości życia mieszkańców – dodaje R. Lorenz. 
03-01-2023

Zakończył się kolejny etap rozbudowy kolumbarium

Ilustracja do informacji: Zakończył się kolejny etap rozbudowy kolumbarium
W kolumbarium na cmentarzu miejskim wybudowano kolejny, trzeci już segment z wnękami na urny z prochami zmarłych. – Można je rozbudować o trzy następne – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
W trzech ścianach kolumbarium znajdują się 162 komory na urny z prochami zmarłych. Pierwsze z nich oddano do użytku wiosną ub.r., budowa ostatniej zakończyła się przed kilkoma dniami. – Kolumbarium zostanie rozbudowane w przyszłości o trzy kolejne segmenty, pod które przygotowaliśmy już fundamenty – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Burmistrz podkreśla, że kolumbarium powstało z inicjatywy radnych Marii Kijak i Eugeniusza Sawińskiego. - Kremowanie zwłok jest coraz bardziej popularne w naszym kraju. Dlatego wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców. Bliscy skremowanych osób nie muszą się później martwić stanem ich grobów, gdyż o utrzymanie kolumbarium dbają służby komunalne - dodaje.
 
Teren wokół kolumbarium utwardzono kostką, w środku wybudowano też ławeczki i zasadzono drzewa. Prace poprzedziła budowa ścieżki, łączącej obiekt z centrum cmentarza miejskiego.
 
– Łącznie za ścieżkę i kolumbarium zapłacimy około 700 tysięcy złotych - wylicza Sylwester Suchowski, który kieruje Wydziałem Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim magistracie.
03-01-2023

Noclegownia doczeka się liftingu

Ilustracja do informacji: Noclegownia doczeka się liftingu
Miasto kupiło od kolei noclegownię dla bezdomnych. – Będziemy mogli ją wyremontować – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 

Noclegownia mieści się budynku koło stadionu, między dworcem i mostem kolejowym na Obrze. Znajduje się w niej 19 miejsc dla bezdomnych. Od grudnia ub.r. należy do gminy, która odkupiła go za 160 tys. zł od Polskich Kolei Państwowych.

– Budynek należy dostosować do określonych przez ministerstwo standardów, czyli jak najszybciej go wyremontować. Nie mogliśmy tego zrobić, kiedy był własnością jednej ze spółek kolejowych. Dlatego musieliśmy go odkupić – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz.
03-01-2023

Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Orszak Trzech Króli w Międzyrzeczu
 
W piątek, 6 stycznia 2023 r., ulicami Międzyrzecza przejdzie Orszak Trzech Króli
 
 
O godzinie 16.00 Orszak wyjdzie z parafii św. Wojciecha: przejdzie Rynkiem i ulicą Młyńską, na wysokości jej skrzyżowania z ul. Gancarską połączy się z Orszakiem z parafii św. Jana Chrzciciela, po czym wierni przejdą ulicami Zachodnią i Krasińskiego do Parafii Pierwszych Świętych Męczenników Polski.
        
O godzinie 16.00 Orszak wyjdzie także z parafii Jana Chrzciciela: po przejściu przez ul. Mieszka I wejdzie na ulicę Gancarską i na jej skrzyżowaniu z ul. Młyńską połączy się z Orszakiem z parafii św. Wojciecha, po czym wierni przejdą razem do Parafii Pierwszych Świętych Męczenników Polski.
 
 
Harmonogram Orszaku Trzech Króli
 
  1. Godzina 16:00 wyjście z parafii św. Wojciecha w Rynku
  2. Godzina 16:10 dojście do ulicy Młyńskiej
  3. Godzina 16:15 na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej i Garncarskiej połączenie Orszaków z parafii św. Wojciecha i św. Jana Chrzciciela
  4. Godzina 16:25 wejście na ul. Zachodnią
  5. Godzina 16;40 wejście w ulicę Krasińskiego
  6. Godzina 16:50 wejście do Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski
02-01-2023

ZAKUP WĘGLA - wniosek

Ilustracja do informacji: ZAKUP WĘGLA - wniosek
Zakupu węgla na okres od 01 stycznia do 30 kwietnia 2023 r. będzie można dokonać po złożeniu wniosku, którego wzór jest dostępny poniżej do pobrania na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz lub w punkcie podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Wniosek o preferencyjny zakup paliwa stałego składa się:
 
- pisemnie w Punkcie Podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
 
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego).