Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

03-02-2023

Wystawa przed ratuszem

Ilustracja do informacji: Wystawa przed ratuszem
Przed siedzibą władz miejskich zamontowano cztery specjalne tablice, upamiętniające działalność solidarnościowej opozycji w Gorzowie Wlkp. w latach 1981 i 1982.

Wystawa jest swoistą lekcją najnowszej historii naszego regionu. Będzie można ją oglądać przez najbliższe kilka tygodni. Na planszach zamieszczono m.in. zdjęcia z  antykomunistycznych wystąpień i protestów w Gorzowie Wlkp. oraz reprodukcje ówczesnych komunikatów i artykułów prasowych na ten temat.
02-02-2023

Kolejna ulica doczeka się remontu

Ilustracja do informacji: Kolejna ulica doczeka się remontu
Dwie firmy chcą wyremontować ulicę Komisji Edukacji Narodowej. – Zwycięzcę przetargu poznamy za kilka dni – zapowiada Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.
 
O ogłoszonym przez miasto przetargu na remont ul. Komisji Edukacji Narodowej informowaliśmy przed kilkoma tygodniami w mediach społecznościowych. – Zgłosiły się dwie firmy. Za kilka dni poznamy zwycięzcę, a potem podpioszemy z nim umowę. Zgodnie z dokumentacją, będzie miał 300 dni na ukończenie inwestycji – informuije Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim magistracie.
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że miasto ma projekt i pozwolenie budowlane. - Parkingi i chodnik zostaną utwardzone kostką, a drogę pokryje dywanik z asfaltu. Na realizację tego zadania dostalismy nieco ponad milion złotych z rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – zaznacza R. Lorenz.
 
Ulica Komisji Edukacji Narodowej łączy osiedle Kasztelańskie z ulicą Zachodnią. Korzystają z niej także rodzice, którzy dowożą dzieci do znajdującej się przy niej Szkoły Podstawowej nr 6. Od lat kierowcy narzekają na jej poszatkowaną dziurami, zapadającą się asfaltową nawierzchnię, na której po deszczach tworzą się ogromne kałuże. Jej przebudowa będzie kolejną inwestycją drogową, realizowaną obecnie w naszej gminie. - Wiosną otwarta zostanie ulica Długa, a jesienią zakończymy budowę trzech dróg w zachodniej części miasta: Norwida, Malczewskiego i Konopnickiej – zapowiada R. Lorenz.  
01-02-2023

Mieszkańcy zagrali jak z nut!

Ilustracja do informacji: Mieszkańcy zagrali jak z nut!
Podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mieszkańcy Międzyrzecza przekazali na walkę z sepsą ponad 153 tys. zł. – Pieniędzy będzie więcej, gdyż trwają jeszcze licytacje internetowe - zapowiada Alicja Jankowska, która kieruje międzyrzeckim sztabem WOŚP.

Największa orkiestra świata zintegrowała międzyrzeczan i wyzwoliła w nich wulkan pozytywnej energii. Od rana na ulicach miasta kwestowało 70 wolontariuszy z lokalnego sztabu WOŚP, którzy do wieczora zebrali do puszek prawie 90 tys. zł. To oczywiście nie wszystko, gdyż konto WOŚP zasilą też pieniądze z trwających jeszcze aukcji internetowych i licytacji, które od południa prowadzone były w hali widowiskowo-sportowej.

Uczestników imprezy w hali przywitał burmistrz Remigiusz Lorenz, który podkreślał dobroczynny cel zbiórki. – Sprzęt zakupiony przez fundację WOŚP od trzech dekad ratuje życie dzieci i seniorów - mówił.
 
Prowadzone przez Maksymiliana Dajworskiego licytacje i występy artystów – m.in., zespołów tanecznych Trans, Gold i Led Dance – rozgrzały mieszkańców. Np. serduszko ofiarowane przez miejscowego złotnika zostało wylicytowane aż za 13,5 tys. zł! Wiele emocji towarzyszyło także artystycznym popisom miejscowych tancerzy, których publiczność nagradzała burzliwymi oklaskami. Tor przeszkód i dmuchany zamek dla dzieci, pokazy siłaczy, turniej piłkarski, serwowane przez harcerzy kiełbaski z grilla i słodkości przygotowane przez panie z Koła Gospodyń Wiejskich ze wsi Święty Wojciech – to tylko znikoma część prawdziwej karuzeli atrakcji przygotowanych dla uczestników przez organizatorów WOŚP.
 
Dyrektor Międzyrzeckiego Ośrodka Kultura Ewelina Izydorczyk-Lewy zaznacza, że w organizacje imprezy w hali włączyło się wiele instytucji, stowarzyszeń i szkół. M.in. sanepid, wolontariusze z SP3, miłośnicy zabytkowych pojazdów, strongmani, animatorzy z Dworca Tworca oraz liczni sponsorzy.  
 
- Dziękuję mieszkańców za tak liczny udział, darczyńcom za przekazane na licytacje wyroby rękodzieła, biżuterię, rozmaite przedmioty, gadżety  i usługi. Ogromne słowa podziękowania kieruje też pod adresem organizatorów, którzy wykazali się nie tylko ogromną empatią, ale także profesjonalizmem. Wszyscy jak jeden kolejny raz udowodniliście, że macie wielkie serca i chętnie wspieracie potrzebujących – komentuje R. Lorenz.

Wciąż trwa liczenie zebranych pieniędzy. W poniedziałek rano było ich już 153 tys. zł, czyli o ponad 50 tys. zł więcej, niż przed rokiem. Ostateczną kwotę poznamy dopiero w marcu.       
01-02-2023

Władze miasta uczciły 78. rocznicę powrotu Międzyrzecza do Macierzy

Ilustracja do informacji: Władze miasta uczciły 78. rocznicę powrotu Międzyrzecza do Macierzy
Obchodzimy dziś 78. rocznicę powrotu naszego miasta do polskiej Macierzy. Z tej okazji przedstawiciele władz gminy – zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg, sekretarz gminy Anna Sawka i wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Chmielewski złożyli wiązanki kwiatów przed Pomnikiem Tysiąclecia Państwa Polskiego.

Zastępca burmistrza A. Śnieg zaznacza, że 30 stycznia to jedna z najważniejszych dat w historii Międzyrzecza. – Właśnie w tym dniu, 30 stycznia 1945 roku, po ponad 150 latach zaborów oraz przynależności do Republiki Weimarskiej i następnie Trzeciej Rzeczy, nasze miasto wróciło do Polski – podkreślała.

Przypominamy, że Międzyrzecz jest jednym z najstarszych polskich miast. Pierwsza pisana wzmianka o Międzyrzeczu pochodzi już z 1005 r. z kroniki biskupa z Merserburga Thietmara. Przez kilkaset lat był także prężnym ośrodkiem władzy królewskiej, natomiast gród i następnie zamek broniły zachodnich rubieży państwa Piastów, Jagiellonów i Rzeczypospolitej Obojga Narodów.
 
Miasto wraz z całą Ziemią Międzyrzecką zostało przyłączone do Prus po II rozbiorze  Polski w 1793 r. (w  XIX wieku wróciło jednak do Polski na kilka lat w czasach Księstwa Warszawskiego).      
01-02-2023

Dofinansowanie do wynajmu mieszkania lub domu przez okres 3 lat

Ilustracja do informacji: Dofinansowanie do wynajmu mieszkania lub domu przez okres 3 lat
Możesz uzyskać dofinansowanie do wszystkich kosztów wymienionych w umowie wynajmu mieszkania lub domu.
 
Dofinansowanie do wynajmu mieszkania lub domu przez okres 3 lat
  • Chcesz rozpocząć samodzielne życie po zakończeniu edukacji?
  • Jesteś absolwentem szkoły, który w ciągu ostatnich 3 lat ukończył naukę?
  • Rozpocząłeś już pracę lub aktualnie jej poszukujesz?
Jeśli tak, dowiedz się, w jaki sposób PFRON może Ci pomóc w ramach programu
Mieszkanie dla Absolwenta.
Na czym polega dofinansowanie?
Możesz uzyskać dofinansowanie do wszystkich kosztów wymienionych w umowie wynajmu mieszkania lub domu.
 
Kto może je otrzymać?
Absolwent szkoły podstawowej, ponadpodstawowej, szkoły wyższej, ukończonej 3 lata przed złożeniem wniosku, jeśli:
  • posiada orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  • posiada orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z powodu narządu słuchu;
  • złoży oświadczenie o niezamieszkiwaniu w miejscowości pracy;
  • złoży oświadczenie o poszukiwaniu pracy lub o podjętej pracy.
 
Jaka jest wysokość dofinansowania?
Wysokość dofinansowania zależy od miejsca wynajmowanego mieszkania oraz tego, czy poruszasz się za pomocą wózka inwalidzkiego.
  • w ciągu 1 roku – 100% kosztów najmu;
  • w ciągu 2 roku – 70% kosztów najmu;
  • w ciągu 3 roku – 40% kosztów najmu.
Jak i gdzie złożyć wniosek?
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami składasz poprzez System Obsługi Wsparcia pod adresem https://sow.pfron.org.pl/
Składanie wniosków w formie elektronicznej znacznie ułatwi Ci pomoc ze środków PFRON.
Składając wniosek możesz też liczyć na pomoc pracowników Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie
 
Termin składania wniosków
 
Wnioski można składać do 31 grudnia 2023 roku.
 
Więcej informacji na temat programu
Szczegółowe informacje są udzielane przez Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie (PCPR) w województwie lubuskim lub Centrum Informacyjno-Doradcze dla osób z niepełnosprawnością przy Oddziale PFRON w Zielonej Górze (tel. 68 422 78 07, 882 789 215, e-mail: e-mail).
 
01-02-2023

Burmistrz Remigiusz Lorenz zagrał w WOŚP

Ilustracja do informacji: Burmistrz Remigiusz Lorenz zagrał w WOŚP
Koszulka byłego zawodnika Lecha Poznań Wołodymyra Kostewycza z podpisami „Lechitów” – przekazana na WOŚP przez burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza i wystawiona na aukcję przez lokalny sztab WOŚP MOK Międzyrzecz – została wylicytowana za 1.475 zł.

Licytacja ofiarowanej przez burmistrza Remigiusza Lorenza koszulki była jedną z licznych osłon WOŚP w Międzyrzeczu.
- Bardzo się cieszę, że mogłem wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Dziękuję również wszystkim mieszkańcom, stowarzyszeniom i instytucjom, które wzięły udział w 31. finale WOŚP. Jesteście wielcy – komentuje samorządowiec.
31-01-2023

Zarządzenia burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Zarządzenia burmistrza Międzyrzecza
Dwa zarządzenia burmistrza (nr 14/2023 i 15/2023) dotyczące rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i klas pierwszych szkół podstawowych.
 
Rekrutacja rozpocznie się w marcu br.
 
 
 
30-01-2023

Kto rządzi Kaławą? Małgorzata Gralewska oczywiście!

Ilustracja do informacji: Kto rządzi Kaławą? Małgorzata Gralewska oczywiście!
Mieszkańcy Kaławy ponownie powierzyli obowiązki sołtysa Małgorzacie Gralewskiej i wybrali nową radę sołecką. Pani sołtys i radnym gratulacje złożyli obecni na spotkaniu wyborczym burmistrz Remigiusz Lorenz i jego zastępca Tomasz Markiewicz.
 
 
Zebranie wyborcze odbyło się w czwartkowe popołudnie, 26 stycznia, w Szkole Podstawowej i Przedszkolu w Kaławie. Uczestników przywitał burmistrz Remigiusz Lorenz, którzy zapoznał ich z zasadami wyborów. Po wybraniu przewodniczącego i sekretarza zebrania ustępująca ze stanowiska Małgorzata Gralewska złożyła sprawozdanie z działalności władz sołectwa z ostatnich czterech lat. Wymieniła w nim najważniejsze wydarzenia oraz podziękowała burmistrzowi za wybudowanie we wsi nowej drogi. Zaznaczała, że inwestycja została zrealizowana mimo licznych trudności i w podziękowaniu za jej realizację i dotrzymanie danemu mieszkańcom słowa wręczyła R. Lorenzowi różę, co mieszkańcy skwitowali brawami i podziękowaniami.
 
Jedyną kandydatką na stanowisko sołtysa była M. Gralewska. Mieszkańcy zgodnie zdecydowali, że będzie kierować sołectwem przez następne cztery lata, w czym pomagać jej będzie pięcioosobowa rada sołecka w następującym składzie: Dominika Puls, Marek Obst, Beata Witwicka-Puhacz, Paulina Banaszek i Hubert Gralewski.
 
Burmistrz złożył gratulacje pani sołtys i nowym radnym. Zaznaczał przy tym, że mieszkańcy wsi są bardzo zaangażowani w życie społeczne rodzinnej miejscowości i całej gminy. Jako przykład podał prężnie działające Koło Gospodyń Wiejskich oraz jednostkę OSP Kaława, która od lat wygrywa gminne i powiatowe zawody sportowo-pożarnicze, a w minionym roku została uhonorowana złotym medalem OSP. – Gorąco Wam za dziękuję – mówił.
 
Oprócz burmistrza i mieszkańców w spotkaniu uczestniczyli także jego zastępca Tomasz Markiewicz oraz radni Jan Skoczylas i Zbigniew Smejlis.
30-01-2023

Strażacy z Kęszycy Leśnej podsumowali miniony rok

Ilustracja do informacji: Strażacy z Kęszycy Leśnej podsumowali miniony rok
W remizie w Kęszycy Leśnej odbyło się zebranie sprawozdawcze strażaków-ochotników z miejscowej jednostki OSP. Za trudną i częstokroć niebezpieczną służbę podziękował im burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Spotkanie otworzył prezes jednostki OSP Ireneusz Krutów. Przywitał m.in. burmistrza Remigiusza Lorenza, który jest prezesem straży ochotniczej w naszej gminie i zasiada w prezydium powiatowym OSP. Następnie prowadzący spotkanie Michał Wiktorowicz złożył sprawozdanie z działalności jednostki w 2022 r., a Robert Strzelecki przedstawił rozliczenie finansowe.
 
Burmistrz podziękował strażakom za trudną i częstokroć niebezpieczną służbę oraz bardzo aktywną działalność na rzecz mieszkańców sołectwa i gminy. Przedstawił też założenia swojego autorskiego projektu odnowienia strażackiej floty. – W ostatnich latach do jednostek w Obrzycach i Bukowcu trafiły nowe pojazdy, a kolejny już niebawem otrzymają druhowie z Wyszanowa. Zawsze możecie liczyć na moje wsparcie – zapewniał.
 
W gminie działa siedem jednostek OSP. Samorządowiec zaznacza, że strażacy narażają własne zdrowie ratując mienie i niejednokrotnie także życie ofiar pożarów, wypadków drogowych i innych niebezpiecznych zdarzeń. Razem z Kołami Gospodyń Wiejskich i lokalnymi stowarzyszeniami, są także zaczynem życia społecznego w rodzinnych miejscowościach oraz chętnie pomagają władzom gminy podczas rozmaitych wydarzeń.
 
Gratulacje i podziękowania złożyli także obecni na spotkaniu dla komendant powiatowy Państwowej Straży Pożarnej Marek Koperwas, gminny komendant OSP Dariusz Surma i Mieczysława Witczaka z zarządu powiatowego OSP.
 
Strażacy-ochotnicy uhonorowali Barbarę Sułkowską i Mieczysława Witczaka, którzy pracują w ratuszu od lat wspierają jednostki OSP z naszej gminy. Strażacy razem z burmistrzem złożyli im gratulacje i podziękowania oraz wręczyli okolicznościowe statuetki.
30-01-2023

Wyższe dofinansowanie do wynagrodzeń dla pracowników z niepełnosprawnościami

Ilustracja do informacji: Wyższe dofinansowanie do wynagrodzeń dla pracowników z niepełnosprawnościami
W dniu 25 stycznia 2023 roku weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
 
  1. Nowelizacja dotyczy zmiany wysokości kwot do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami oraz sposobu ustalenia wysokości dotacji na ten cel.
 
  1. Pracodawcy przysługuje ze środków PFRON miesięczne dofinansowanie w kwocie:
 
  • 2400 zł – w przypadku osób z niepełnosprawnościami zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności (przed nowelizacją 1950 zł);
  • 1350 zł – w przypadku osób z niepełnosprawnościami zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności (przed nowelizacją 1200 zł);
  • 500 zł – w przypadku osób z niepełnosprawnościami zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności (przed nowelizacją 450 zł).
 
  1. Pracodawca, który otrzymał dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników  z niepełnosprawnościami, przysługujące za styczeń 2023 r. lub luty 2023 r., w wysokości przed zmianą, będzie mógł złożyć do PFRON  korektę wniosku o wypłatę dofinansowania za te miesiące.