03-01-2017
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2017
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego PROW 2014-2020.
30-12-2016
Harmonogram wywozu odpadów w mieście i gminie w 2017 r.
30-12-2016
Konsultacje społeczne dotyczące spisu powszechnego ludności i mieszkań 2021 (17 listopada 2016 r. – 16 stycznia 2017 r.)
Szanowni Państwo,
W 2021 roku odbędzie się kolejna edycja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. Chcąc przygotować się do realizacji tego ważnego zadania, Główny Urząd Statystyczny przeprowadza konsultacje społeczne dotyczące zakresu informacji, które będą zbierane w przyszłym spisie powszechnym. Państwa udział w konsultacjach jest niezwykle istotny, ponieważ zebrane opinie pomogą w zaprojektowaniu badania tak, aby jego wyniki w jak największym stopniu odpowiedziały na zgłaszane potrzeby.
Udział w konsultacjach polega na wypełnieniu kwestionariusza online, dostępnego na stronie internetowej GUS http://konsultacje-spis-2021.stat.gov.pl oraz urzędów statystycznych.
Ankietę można wypełniać do 16 stycznia 2017 r.
Zapraszamy do udziału w konsultacjach.
29-12-2016
Apel radnych Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
29-12-2016
Przypominamy, że jest to kolejny – piaty już – etap przebudowy ul. Waszkiewicza i Świerczewskiego. W tym roku gmina zrealizowała remont odcinka od mostku na Paklicy do zjazdu do jednostki wojskowej. W ramach inwestycji wykonany został remont nawierzchni drogi, chodników i oświetlenia oraz wymiana istniejącej infrastruktury uzbrojenia terenu – kanalizacja sanitarna, wodociągowa i deszczowa. Wykonana została również ścieżka rowerowa wzdłuż remontowanej ulicy po jej obu stronach.
Oficjalne otwarcie ul. Świerczewskiego
28 grudnia burmistrz Remigiusz Lorenz wraz z przewodniczącą Rady Miejskiej Marią Kijak, starostą międzyrzeckim Grzegorzem Gabryelskim, Bożeną Jankowską z Wydziału Infrastruktury LUW oraz dowódcą 17. WBZ płk. Piotrem Malinowskim dokonali otwarcia nowo wyremontowanej ul. Świerczewskiego. Burmistrz zaznaczył jak ważna była to inwestycja, szczególnie dla mieszkańców remontowanej ulicy oraz szczególnie wyrazy podziękowania skierował do dowódcy 17. WBZ, za umożliwienie przejazdu przez teren jednostki. Burmistrz podkreślił wzorową współpracę gminy i jednostki w tym zakresie. W imieniu wojewody lubuskiego głos zabrała Bożena Jankowska z Wydziału Infrastruktury LUW, która przekazała na ręce burmistrza list gratulacyjny od wojewody Władysława Dajczaka.
Przypominamy, że jest to kolejny – piaty już – etap przebudowy ul. Waszkiewicza i Świerczewskiego. W tym roku gmina zrealizowała remont odcinka od mostku na Paklicy do zjazdu do jednostki wojskowej. W ramach inwestycji wykonany został remont nawierzchni drogi, chodników i oświetlenia oraz wymiana istniejącej infrastruktury uzbrojenia terenu – kanalizacja sanitarna, wodociągowa i deszczowa. Wykonana została również ścieżka rowerowa wzdłuż remontowanej ulicy po jej obu stronach.
Wykonawcą remontu było konsorcjum firm Brubet, PRINŻ i Sanbud. Koszt inwestycji wyniósł 3.668.000 zł. Inwestycja była możliwa do wykonania dzięki dofinasowaniu w kwocie 1.254.000 zł, jakie otrzymaliśmy w ramach programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.
W przyszłym roku wykonany zostanie ostatni, VI etap przebudowy ul. Waszkiewicza i Świerczewskiego na odcinku 1,7 km, od wjazdu do Jednostki Wojskowej do węzła Międzyrzecz Południe. W ramach tego etapu wykonany zostanie remont kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej, nawierzchni drogi i oświetlenia, wybudowane zostaną chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Na te inwestycję otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Wnioskowana kwota dofinansowania to 3 mln zł, wartość całości zadania 7 184 592,00 zł.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
18Galeria zdjęć: Oficjalne otwarcie ul. Świerczewskiego
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
29-12-2016
Wigilia gminna 2016
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia w hali widowiskowo-sportowej odbyła się coroczna Wigilia gminna. Wieczerzę rozpoczęła kierownik OPS Maria Górna, która serdecznie powitała wszystkich. Burmistrz Remigiusz Lorenz wraz z przewodniczącą Rady Miejskiej Marią Kijak życzył wszystkim mieszkańcom spokojnych, pełnych ciepła i radości świąt. Podczas wigilii można było spróbować tradycyjnych świątecznych potraw, barszczu, pierogów z kapustą i grzybami czy śledzi. Artystycznym akcentem był występ zespołu Echo, Kęszyczanek i Nietoperzan.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
22Galeria zdjęć: Wigilia gminna 2016
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
28-12-2016
Warunki i zasady udzielania pomocy w ramach PROW 2014-2020
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA planuje przeprowadzenie pierwszych naborów wniosków o przyznanie pomocy z EFRROW na rzecz PROW 2014-2020 w pierwszym kwartale 2017 r. Stowarzyszenie czeka już tylko na decyzję Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego zatwierdzającą zaplanowany termin.
W związku ze zbliżającym się terminem naborów WOPP informujemy, że w wyniku zmiany regulacji prawnych (opublikowanie znowelizowanego rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 r. – Dz. U. z 2016 r., poz. 1390 – oraz ukazanie się nowych „Wytycznych nr 2/1/2016 w zakresie jednolitego i prawidłowego wykonywania przez lokalne grupy działania zadań związanych z realizacją strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020") STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA zaktualizowało „Strategię Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” oraz "Procedurę oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia" i załączniki do tejże procedury. Z powodu coraz dłuższego opóźnienia w terminie rozpoczęcia pierwszych naborów, dodano również nowe kryterium wyboru operacji – kryterium mówiące o terminie realizacji operacji liczonym od dnia podpisania umowy o przyznaniu pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność ostateczną – im szybciej operacja będzie zrealizowana, tym więcej punktów uzyska Wnioskodawca.
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA prezentuje w zaktualizowanym brzmieniu tabelę z informacjami na temat dofinansowań dla przedsiębiorców obecnych i przyszłych oraz tabelę z informacjami na temat dofinansowań dla JST i grantobiorców, a także dokument określony jako „Zakres pomocy skierowany do przedsiębiorców obecnych i przyszłych”. Ostatni z dokumentów zawiera szczegółowe informacje dotyczące warunków i zasad udzielania pomocy – w wersji zaktualizowanej – dlatego warto się z nim zapoznać.
27-12-2016
Repertuar kina MOK na styczeń 2017
27-12-2016
XXIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
28 grudnia 2016 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2016.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie ustalenia niezrealizowanych kwot wydatków budżetu Gminy Międzyrzecz na rok 2016, które nie wygasają z upływem roku budżetowego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2017-2031.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2017.
- odczytanie projektu uchwały budżetowej,
- odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- przedstawienie opinii Komisji Gospodarki Finansowej,
- przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie uwag zawartych w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii Komisji Gospodarki Finansowej,
- dyskusja nad wniesionym projektem i ewentualnie zgłoszonymi poprawkami,
- głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie przejęcia przez Gminę Międzyrzecz, obowiązku utrzymania, eksploatacji i obsługi zsynchronizowanej sygnalizacji świetlnej na terenie miasta Międzyrzecz w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych z drogami gminnymi.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie przyjęcia Programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2017 – 2020 w Gminie Międzyrzecz”.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 7) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyrzecz w rejonie ulic Marcinkowskiego, Kwiatowej i Rolnej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie wyposażenia Przedsiębiorstwa Produkcji Betonów „PUBR” Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w Międzyrzeczu w mienie ruchome Gminy Międzyrzecz, przez nieodpłatne przekazanie go Spółce.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie udziałów do spółki.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 10) zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie statutu Sołectwa Bobowicko w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 12) w sprawie statutu Sołectwa Bukowiec w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 13) w sprawie statutu Sołectwa Kuźnik w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 14) w sprawie statutu Sołectwa Wyszanowo w Gminie Międzyrzecz.
- Apel Rady Miejskiej w Międzyrzeczu dotyczący utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Międzyrzecz.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak
23-12-2016