29-12-2016
Wigilia gminna 2016
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia w hali widowiskowo-sportowej odbyła się coroczna Wigilia gminna. Wieczerzę rozpoczęła kierownik OPS Maria Górna, która serdecznie powitała wszystkich. Burmistrz Remigiusz Lorenz wraz z przewodniczącą Rady Miejskiej Marią Kijak życzył wszystkim mieszkańcom spokojnych, pełnych ciepła i radości świąt. Podczas wigilii można było spróbować tradycyjnych świątecznych potraw, barszczu, pierogów z kapustą i grzybami czy śledzi. Artystycznym akcentem był występ zespołu Echo, Kęszyczanek i Nietoperzan.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
22Galeria zdjęć: Wigilia gminna 2016
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
28-12-2016
Warunki i zasady udzielania pomocy w ramach PROW 2014-2020
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA planuje przeprowadzenie pierwszych naborów wniosków o przyznanie pomocy z EFRROW na rzecz PROW 2014-2020 w pierwszym kwartale 2017 r. Stowarzyszenie czeka już tylko na decyzję Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego zatwierdzającą zaplanowany termin.
W związku ze zbliżającym się terminem naborów WOPP informujemy, że w wyniku zmiany regulacji prawnych (opublikowanie znowelizowanego rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 r. – Dz. U. z 2016 r., poz. 1390 – oraz ukazanie się nowych „Wytycznych nr 2/1/2016 w zakresie jednolitego i prawidłowego wykonywania przez lokalne grupy działania zadań związanych z realizacją strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020") STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA zaktualizowało „Strategię Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” oraz "Procedurę oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia" i załączniki do tejże procedury. Z powodu coraz dłuższego opóźnienia w terminie rozpoczęcia pierwszych naborów, dodano również nowe kryterium wyboru operacji – kryterium mówiące o terminie realizacji operacji liczonym od dnia podpisania umowy o przyznaniu pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność ostateczną – im szybciej operacja będzie zrealizowana, tym więcej punktów uzyska Wnioskodawca.
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA prezentuje w zaktualizowanym brzmieniu tabelę z informacjami na temat dofinansowań dla przedsiębiorców obecnych i przyszłych oraz tabelę z informacjami na temat dofinansowań dla JST i grantobiorców, a także dokument określony jako „Zakres pomocy skierowany do przedsiębiorców obecnych i przyszłych”. Ostatni z dokumentów zawiera szczegółowe informacje dotyczące warunków i zasad udzielania pomocy – w wersji zaktualizowanej – dlatego warto się z nim zapoznać.
27-12-2016
Repertuar kina MOK na styczeń 2017
27-12-2016
XXIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
28 grudnia 2016 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXIX sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2016.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie ustalenia niezrealizowanych kwot wydatków budżetu Gminy Międzyrzecz na rok 2016, które nie wygasają z upływem roku budżetowego.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2017-2031.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2017.
- odczytanie projektu uchwały budżetowej,
- odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- przedstawienie opinii Komisji Gospodarki Finansowej,
- przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie uwag zawartych w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii Komisji Gospodarki Finansowej,
- dyskusja nad wniesionym projektem i ewentualnie zgłoszonymi poprawkami,
- głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie przejęcia przez Gminę Międzyrzecz, obowiązku utrzymania, eksploatacji i obsługi zsynchronizowanej sygnalizacji świetlnej na terenie miasta Międzyrzecz w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych z drogami gminnymi.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie przyjęcia Programu polityki zdrowotnej pn.: „Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2017 – 2020 w Gminie Międzyrzecz”.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 7) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyrzecz w rejonie ulic Marcinkowskiego, Kwiatowej i Rolnej.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie wyposażenia Przedsiębiorstwa Produkcji Betonów „PUBR” Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w Międzyrzeczu w mienie ruchome Gminy Międzyrzecz, przez nieodpłatne przekazanie go Spółce.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie udziałów do spółki.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 10) zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie statutu Sołectwa Bobowicko w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 12) w sprawie statutu Sołectwa Bukowiec w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 13) w sprawie statutu Sołectwa Kuźnik w Gminie Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 14) w sprawie statutu Sołectwa Wyszanowo w Gminie Międzyrzecz.
- Apel Rady Miejskiej w Międzyrzeczu dotyczący utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Międzyrzecz.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak
23-12-2016
Nowe wytyczne Powiatowego Lekarza Weterynarii w Międzyrzeczu dla gospodarstw utrzymujących drób
23-12-2016
Świąteczny dyżur Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
22-12-2016
Wesołych Świąt!
21-12-2016

Dofinansowanie unijne dla mieszkańców obszaru LGD Brama Lubuska
21-12-2016
Mikołaj z wizytą w międzyrzeckim szpitalu
Tuż przed świętami burmistrz Remigiusz Lorenz wraz z Mikołajem odwiedzili dzieci przebywające w szpitalu. Mikołaj gorąco przywitał maluchy i życzył im szybkiego powrotu do zdrowia i do swoich domów, a następnie wręczył każdemu kolorowe paczki.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
14Galeria zdjęć: Mikołaj z wizytą w międzyrzeckim szpitalu
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
- Autor: UM
21-12-2016