16-06-2017
Wystartował II Bieg po Szpik
Punktualnie o 20:00, w słoneczny, świąteczny dzień 15 czerwca wystartował II Bieg po Szpik, którego celem jest promocja walki przeciw leukemii oraz poszerzanie bazy dawców szpiku. Bieg wystartował burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz, który biegł z uczestnikami do rogatek miasta. Dystans 215 km na trasie Międzyrzecz-Szczecinek przez trzy województwa, pokonuje 21 zawodników m.in. dawcy, lekarze, przedsiębiorcy, samorządowcy, w tym także burmistrz Skwierzyny Lesław Hołownia.
W Międzyrzeczu zarejestrowanych jest już ponad dwa tysiące osób, którzy mogą pomóc swoim genetycznym bliźniakom.
W Międzyrzeczu zarejestrowanych jest już ponad dwa tysiące osób, którzy mogą pomóc swoim genetycznym bliźniakom.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
9Galeria zdjęć: Wystartował II Bieg po Szpik
16-06-2017
Półkolonie w Domu Europy
W ostatni tydzień czerwca, na dobry początek wakacji, Przedstawicielstwo Regionalne Komisji Europejskiej wraz ze stowarzyszeniem Akcja Miasto serdecznie zaprasza dzieci w wieku 9-12 lat na półkolonie do Domu Europy we Wrocławiu. Będą one miały szansę przyjrzeć się tematowi mobilności w mieście: dowiedzieć się, jak poruszać się najbardziej efektywnie, co nam dają różne sposoby przemieszczania się, jak rozkłada się ruch na ulicach między różnych jego uczestników, jakie znaki drogowe go regulują.
Zapisy pocztą elektroniczną na adres e-mail (nalezy podać: imię, nazwisko, wiek dziecka, ewentualne alergie pookarmowe w celu ustalenia menu, liczba miejsc: 20, decyduje kolejność zgłoszeń)
14-06-2017
Konkurs na najpiękniej ukwiecony balkon i ogród
14-06-2017
Początek sezonu stypendialnego
Rozpoczyna się „sezon na stypendia” – okres, w którym trwają nabory znacznej części polskich i zagranicznych programów stypendialnych. W związku z tym prezentujemy Państwu największy ogólnopolski serwis o stypendiach i konkursach - www.mojestypendium.pl.
Serwis skierowany jest przede wszystkim do uczniów i studentów poszukujących możliwości finansowania swojego rozwoju naukowego oraz do doktorantów, naukowców, artystów i sportowców. Odwiedzający znajdą w zasobach serwisu nie tylko bazę stypendiów i konkursów. Portal jest również źródłem wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących pomocy finansowej dla uczniów i studentów, aktualnych informacji na temat projektowanych zmian oraz o badaniach dotyczących rynku stypendiów w Polsce. Posiada także aktualną bazę organizatorów programów stypendialnych.
W ciągu kilku lat serwis był intensywnie rozwijany i obecnie jest jedynym tak bogatym internetowym źródłem wiedzy o tej tematyce. Bazy www.mojestypendium.pl zawierają ponad 8300 stale aktualizowanych informacji dotyczących szerokiej gamy form wsparcia oferowanego przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy, firmy, oraz szkoły wyższe.
Serwis mojestypendium.pl ma również przyjemność zaprezentować dwa spoty promujące możliwości rozwoju. Co może być wsparciem na drodze rozwoju? Przekonaj się: www.youtube.com/watch?v=_ZIwxtnUIMc! Przepis na sukces jest prosty: www.youtube.com/watch?v=POQ63Jjny-k.
W bazie znaleźć można stypendia, konkursy i staże, które pomogą Ci się rozwijać. Wejdź na mojestypendium.pl i poszukaj stypendium dla siebie. W znalezieniu odpowiedniej oferty pomoże Ci tutorial „Jak znaleźć stypendium?”: www.youtube.com/watch?v=oX7KqOS4Rtw.
Serwis prowadzony jest w ramach programu Fundacji Dobra Sieć. Partnerem serwisu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
***
Fundacja Dobra Sieć została założona w maju 2009 roku przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Początki FDS to dwa zasadnicze programy: Moje Stypendium i E-wolontariat, które z czasem zaowocowały powstaniem wielu innych działań. Najważniejszym naszym celem jest rozwój wiedzy o stypendiach i e-wolontariacie oraz promocja nowych technologii jako narzędzia wzmocnienia społeczeństwa obywatelskiego i zaangażowania społecznego w Polsce.
Kontakt:
Fundacja Dobra Sieć
ul. Marszałkowska 20/22 lok 41
00-590 Warszawa
tel. +48 22 825 70 22
13-06-2017
Przedłużona rekrutacja na misję gospodarczą do Kazachstanu
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 organizuje misję firm do Kazachstanu połączoną z udziałem w Astana EXPO 2017 i targach Kazbuild i Aqua Term, która odbędzie się w I połowie września 2017 r.
Termin misji: 6 dni pomiędzy 2 a 9 września 2017 r.
Ramowy program zawiera m.in.:
- udział w Astana EXPO 2017 w Astanie (Dzień Polski, Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze),
- udział w targach Kazbuild i AquaTerm w Ałmaty,
- Spotkania B2B z przedsiębiorcami, WPHI Ambasady RP, Izbą Przemysłowo- Handlową,
- transport, zakwaterowanie, wyżywienie, itp.
Astana EXPO 2017 - tematu przewodniego Wystawy – „Energia przyszłości” - Odnawialne źródła energii (OZE, energetyka wiatrowa; technologie związane z przetwarzaniem biomasy i wytwarzaniem energii z odpadów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego; technologie solarne; oprogramowanie do zarządzania OZE); Energetyka tradycyjna (czyste technologie węglowe, technologie wychwytywania, składowania CO2 (CCS), digitalizacja rynku energii); Maszyny i urządzenia górnicze; Inteligentne sieci energetyczne, efektywność energetyczna urządzeń; Budownictwo (efektywność energetyczna budynków; rewitalizacja terenów poprzemysłowych).
Targi Kazbuild - jest główną wystawą materiałów budowlanych (narzędzia, urządzenia, materiały budowlane, dachy, elewacje, stolarka otworowa, kamień) i wykończeniowych w Azji Środkowej.
Targi AquaTerm - jest jedną z największych wyspecjalizowanych wystaw dotyczących ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji, zaopatrzenia w wodę i urządzeń sanitarnych w Azji Centralnej.
Dodatkowe informacje: Astana EXPO 2017 (j.pol), Astana EXPO 2017 (j.ang), Targi Kazbuild, Targi Aquatherm
Rekrutacja do 23 czerwca 2017 r. do końca dnia.
Rekrutacja ma charakter otwarty i kierowana jest do wszystkich przedsiębiorców z kategorii MŚP posiadających siedzibę w Województwie Lubuskim. Firmy zakwalifikowane do udziału w misji gospodarczej pokrywają 15% kosztów organizacji wyjazdu w przeliczeniu na jednego uczestnika, szacowany koszt max 2500 zł.
Przedsiębiorcy dokonują zgłoszenia udziału poprzez wypełnienie i przesłanie drogą elektroniczną na adres e-mail e-mail lub e-mail Formularza Zgłoszeniowego (zał. nr 1) wraz z załącznikami. Wersję papierową należy przesłać po potwierdzeniu udziału w misji.
Misja organizowana jest w ramach projektu ”Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych”. Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji zawarte są w regulaminie zamieszczonym poniżej.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku nie wyłonienia wykonawcy technicznego (w ramach ogłoszonego przetargu) misja w tym terminie nie dojdzie do skutku.
W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami tel: 68 456 53 31 lub email e-mail.
13-06-2017
XX-lecie Międzyrzeckiego Koła Wspieramy Młode Talenty - prezentacja
31 maja br. Międzyrzeckie Koło Wspieramy Młode Talenty obchodziło swoje XX-lecie. Gratulujemy i życzymy kolejnych pomyślnych lat działalności. Zapraszmy do zapoznania się z prezentacją przygotowaną przez przewodniczącą Koła Lidię Woźniak.
12-06-2017
Komunikat Zakładu Energetyki Cieplnej
Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. w Międzyrzeczu informuje, że w dniu 16 czerwca 2017 roku (piątek) biura zakładu przy ulicy Reymonta 5 w Międzyrzeczu będą nieczynne.
Pogotowie ciepłownicze jest czynne całą dobę pod numerem telefonu 95 742 65 06.
Tomasz Szmytkiewicz
Prezes Zarządu
12-06-2017
XXXVI sesja Rady Miejskiej
Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
19 czerwca 2017 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XXXVI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
- porządek obrad.
- Informacja o umorzeniach, odroczeniach i zwolnieniach podatkowych w Gminie Międzyrzecz w 2016 r.
- Rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Międzyrzecz za 2016 rok – procedura absolutoryjna:
- przedstawienie sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu,
- przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Międzyrzecza sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok,
- przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej,
- przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu dotyczącego udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu w 2016 roku,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Międzyrzecz za rok 2016.
- podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie absolutorium dla Burmistrza Międzyrzecza.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie ogłoszenia roku 2018 - rokiem Obchodów Jubileuszu 770-lecia Nadania Praw Miejskich miastu Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 5 lat.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 5 lat.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa nieruchomości położonych w obrębie 0002 Międzyrzecz – 2.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 7 w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Województwa Lubuskiego nieruchomości położonej przy ul. Poznańskiej w obrębie 0001 Międzyrzecz – 1.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 8) w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa nieruchomości położonej w miejscowości Łęgowskie w obrębie 0011 Nietoperek.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 9) w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa nieruchomości położonej w obrębie 0016 Wysoka.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 10) w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 11) w sprawie określenia warunków udzielania i wysokości stawek procentowych bonifikaty od ceny lub pierwszej opłaty przyległej nieruchomości gruntowej lub jej części sprzedawanej lub oddawanej w użytkowanie wieczyste właścicielom lokali w wyniku realizacji roszczenia.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 12) w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 13) w sprawie zmiany nazwy ulicy.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 14) w sprawie zmiany nazwy ulicy.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 15) w sprawie zmiany nazwy ulicy.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 16) w sprawie zmiany nazwy ulicy.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 17) w sprawie zmiany nazwy ulicy.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 18) w sprawie wskazania miejsca realizacji obowiązku szkolnego w latach szkolnych 2017/2018 – 2021/2022 uczniom oddziałów klas III i w latach szkolnych 2017/2018 – 2018/2019 uczniom oddziałów klas VI szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 19) w sprawie zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 20) w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizacje zadania publicznego dla niepublicznych przedszkoli i niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego oraz określenia kryteriów wyboru składanych ofert.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 21) o zmianie uchwały w sprawie zapewnienia przez Gminny Zespół Oświaty w Międzyrzeczu wspólnej obsługi przedszkoli i szkół funkcjonujących na terenie gminy Międzyrzecz.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 22) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2017.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 23) zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2017 - 2031.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 24) w sprawie trybu nadania wyróżnienia „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz”.
- Podjęcie uchwały (projekt nr 25) o zmianie uchwały w sprawie Statutu Gminy Międzyrzecz.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
- Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
- Wolne wnioski i informacje.
Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu
Maria Kijak