Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

07-03-2023

Otwarty konkurs ofert

Ilustracja do informacji: Otwarty konkurs ofert
Otwarty konkurs ofert na wsparcie w 2023 roku realizacji zadań publicznych Województwa Lubuskiego w ramach działania na rzecz rozwoju, w tym rozwoju obszarów wiejskich realizowanych na obszarze Rodzinnych Ogródków Działkowych
 
Zarząd Województwa Lubuskiego na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XLVIII/680/22 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 28 listopada 2022 roku w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Województwa Lubuskiego z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku” ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie w 2023 roku realizacji zadań publicznych Województwa Lubuskiego w ramach działania na rzecz rozwoju, w tym rozwoju obszarów wiejskich realizowanych na obszarze Rodzinnych Ogródków Działkowych.
 
Na realizację ww. zadania przeznaczono środki w wysokości 400.000 zł.
Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczego projektu może wynieść do 20 000 zł.
 
Termin składania ofert do 31 marca 2023 r.
 
Oferty należy złożyć w dwóch wersjach o tej samej, spójnej sumie kontrolnej:
w wersji elektronicznej w aplikacji Generator eNGO dostępnej na stronie www.lubuskie.engo.org.pl;
w wersji papierowej wygenerowanej z wersji elektronicznej w pliku PDF w kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7 lub siedzibie Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich przy al. Zjednoczenia 104A w Zielonej Górze lub w sekretariacie Biura Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przy ul. Mościckiego 6 lub korespondencyjnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra lub na skrzynkę podawczą ePUAP.
 
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty w wersji elektronicznej i papierowej do Urzędu.
O terminie złożenia oferty wysłanej za pośrednictwem operatora pocztowego decyduje data stempla pocztowego, w przypadku firmy kurierskiej data dostarczenia przesyłki, w przypadku oferty złożonej osobiście data wpływu do siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 
 
07-03-2023

Strażacy z Gorzycy podsumowali miniony rok

Ilustracja do informacji: Strażacy z Gorzycy podsumowali miniony rok
Działalność jednostki OSP w Gorzycy w 2022 r. był tematem zebrania sprawozdawczego miejscowych strażaków-ochotników, które obyło się w sobotę, 4 marca, w ich remizie. Gratulacje i podziękowania złożył im m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Strażaków i ich gości – m.in. burmistrza Remigiusza Lorenza - przywitał prezes jednostki OSP w Gorzycy dh Arkadiusz Madzelan, który jest jednocześnie radnym miejskim. W swoim sprawozdaniu podsumował najważniejsze wydarzenia z minionego roku – m.in. zajęcie przez kierowana przez niego jednostkę OSP drugiego miejsca podczas gminnych i następnie powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych. Po wysłuchaniu sprawozdań skarbnika i przewodniczącego komisji rewizyjnej, uczestnicy zebrania jednogłośnie udzielili zarządowi absolutorium za ubiegły rok, po czym omówili plany na 2023 r.
 
Strażacy podziękowali za współpracę Mieczysławowi Witczakowi, który po 40 latach pracy – w tym 33 w Urzędzie Miejskim – przeszedł na zasłużoną emeryturę. Pracując w ratuszu od 1990 r. wspierał wszystkie jednostki OSP w naszej gminie, podobnie jak jego koleżanka z pracy Barbara Sułkowska, która niebawem przejdzie na emeryturę i podczas zebrania w Gorzycy doczekała się od strażaków z tej wsi podziękowań i kwiatów.
 
Gratulacje i podziękowania za trudną służbę złożył strażakom także burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem straży ochotniczych w naszej gminie i zasiada w powiatowym prezydium OSP. Podkreślał przy tym ich aktywny udział w życiu wsi i gminy oraz poinformował o dotacji, otrzymanej przez gminę na zakup nowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego dla ochotników z Kaławy. To nie koniec dobrych wiadomości dla druhów i druhen z naszej gminy.
 
– Już niebawem do jednostki OSP w Wyszanowie przyjedzie nowy samochód na podwoziu MANa, zakupiony dzięki dwóm rządowym dotacjom i wsparciu gminy. To trzeci pojazd, zakupiony dla naszych strażaków w ostatnich latach. Nie zamierzamy na tym przestać, gdyż po zakupie pojazdu dla Kaławy będziemy występować z wnioskami o dotacje na kolejne samochody, aż wymienimy strażacką flotę na nową - zapowiadał R. Lorenz.
 
W spotkaniu poza burmistrzem wzięła udział starosta Agnieszka Olender, która jest wiceprezesem OSP w naszym powiecie, a także komendant gminny OSP Dariusz Surma, wiceprzewodniczący rady miejskiej Andrzej Chmielewski – strażak z jednostki OSP w Gorzycy, radny miejski Grzegorz Skrzek, a w ostatniej fazie także sołtys Agnieszka Kopyściańska.
06-03-2023

Kolejna inwestycja w Gminie Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Kolejna inwestycja w Gminie Międzyrzecz
Pod koniec lutego przyszłego roku  mieszkańcy Nietoperka zaczną likwidować przydomowe szamba. Nieczystości z ich gospodarstw popłyną rurami do oczyszczalni ścieków w Kęszycy Leśnej. Gwarancją jest umowa na budowę kanalizacji w tej miejscowości, podpisana ostatnio przez burmistrza Remigiusza Lorenza i Tomasza Niewiadomskiego, właściciela miejscowej firmy, która wygrała przetarg na realizację tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. 
 
Mieszkańcy Nietoperka czekali na ten dzień od blisko 20 lat! W czwartek, 2 marca, burmistrz Remigiusz Lorenz i miejscowy przedsiębiorca Tomasz Niewiadomski podpisali umowę na budowę kanalizacji sanitarnej w tej miejscowości. – Na ogłoszony przez nas przetarg zgłosiło się aż dziewięć firm. Wygrała spółka pana Tomasza, która zrealizowała już wiele podobnych inwestycji w naszej gminie i okolicach. Zaoferowana przez nią kwota jest niższa wstępnych szacunków. Kolejną korzyścią dla gminy jest to, że to miejscowe przedsiębiorstwo, które zatrudnia międzyrzeczan i płaci tutaj podatki – akcentuje Sylwester Suchowski, kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim ratuszu.
 
Prace mają się zakończyć pod koniec lutego przyszłego roku. Firma T. Niewiadomskiego wybuduje w tym czasie kanalizację grawitacyjną o łącznej długości 4 km. 900 m. Inwestycja w Nietoperku jest ostatnim, trzecim już etapem rozbudowy sieci kanalizacyjnej w tej części  gminy. – Pierwszym etapem było wybudowanie nowej oczyszczalni ścieków w Kęszycy Leśnej. Dzięki zwiększeniu jej wydajności mogliśmy podłączyć do niej Kęszycę, a teraz również Nietoperek – zaznacza R. Lorenz.
 
Gmina zapłaci wykonawcy 7 mln.  821 tys. 534 zł, czyli prawie o  milion złotych mniej, niż wynosiły wstępne szacunki.  - Na realizację tego zadania  dostaliśmy 5 mln. zł z rządowego programu Polski Ład. To kolejna z licznych inwestycji, realizowanych w naszej gminie dzięki dotacjom z Warszawy i Brukseli – dodaje R. Lorenz.
 
Burmistrz podkreśla, że w ostatnich latach gmina zrealizowała i nadal realizuje kilka inwestycji związanych z ochroną środowiska. Oprócz zakończonej już budowy nowej oczyszczalni w Kęszycy Leśnej i kanalizacji w Kęszycy, obecnie trwa kompleksowa modernizacja oczyszczalni we wsi Święty Wojciech i budowa sieci sanitarnej w Międzyrzeczu-Wybudowanie.  – Te inwestycje nie tylko służą otaczającemu nas środowisku, ale przede wszystkim mają ogromny wpływ na poprawę jakości życia mieszkańców – zaznacza R. Lorenz. 
06-03-2023

Otwarty konkurs ofert

Ilustracja do informacji: Otwarty konkurs ofert
W ramach realizacji zadania publicznego pn. WZAJEMNIE POTRZEBNI zleconego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów zapraszamy do udziału w otwartym ogólnopolskim konkursie ofert.
 
Celem konkursu jest wyłonienie Ofert do dofinansowania, w ramach których wdrażany będzie pilotażowy model efektywnego, kompleksowego systemu średnio- i długoterminowej pomocy i włączania społecznego dla osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym dla obywateli Ukrainy przebywających w Polsce.
 

W ramach konkursu przewiduje się dofinansowanie działań na terenie gmin wiejskich, gmin wiejsko-miejskich, gmin miejskich do 120 tys. mieszkańców oraz ich związków w celu utworzenia Społecznych Agencji Najmu na ich terenie. Dzięki planowanym działaniom samorządy lokalne mogą zwiększyć ofertę mieszkaniową, bez ponoszenia wydatków na budowę nowych mieszkań.  Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie organizacje pozarządowe, gotowe do podjęcia działań m. in. w zakresie zaspokajania potrzeb w obszarze mieszkalnictwa, rynku pracy, edukacji i innych usług społecznych.

Alokacja przeznaczona w ramach otwartego konkursu ofert wynosi 18 000 000,00 zł. W ramach konkursu można ubiegać się o dotację w wysokości do 4 500 000,00 zł

Ponadto podczas trwania konkursu Operator konkursu zrealizuje 4 bezpłatne webinary edukacyjno-informacyjne w celu wprowadzenia w tematykę zadania publicznego i wyjaśnienia najważniejszych zasad udziału w otwartym konkursie ofert. Terminy webinarów oraz zapisy poprzez formularz na stronie internetowej:  https://wzajemniepotrzebni.pl/
 
Zostaną przeprowadzone również bezpłatne szkolenia w zakresie: tworzenia i prowadzenia Społecznych Agencji Najmem oraz zarządzania najmem. Szkolenia odbędą się w przystępnej formule online, z możliwością zadawania pytań i konsultowania pojawiających się niejasności. O terminach szkoleń poinformujemy wkrótce.
 
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami konkursu na naszej stronie internetowej: https://wzajemniepotrzebni.pl/
03-03-2023

Hurra! Gmina dostała dotację na kolejny samochód strażacki!

Ilustracja do informacji: Hurra! Gmina dostała dotację na kolejny samochód strażacki!
Mamy kolejną świetną wiadomość dla mieszkańców naszej gminy! A zwłaszcza dla strażaków-ochotników z Kaławy. Gmina dostanie dotację na zakup nowego pojazdu dla tej jednostki! – To kolejna dotacja na wóz ratowniczo-gaśniczy dla strażaków z naszej gminy – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało komunikat o dotacjach na zakup 675 lekkich, średnich i ciężkich samochodów pożarniczych dla jednostek OSP z całego kraju. Cztery z nich otrzymały gminy powiatu międzyrzeckiego. – Międzyrzecz dostał dotację na średni wóz ratowniczo-gaśniczy dla strażaków z Kaławy. Pozostałe mają trafić do jednostek OSP w Brójcach, w Silnej i w Goraju. Rozmawialiśmy o tym podczas ostatniego zarządu powiatowego Ochotniczych Straży Pożarnych – informuje burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz, który kieruje  strukturami OSP w naszej gminie i zasiada w prezydium zarządu powiatowego straży ochotniczych.

Burmistrz zaznacza, że na razie nie wiadomo, ile wynosić będą dotacje dla poszczególnych gmin. – Koszt takiego pojazdu wynosi obecnie ponad milion złotych. Z pewnością będziemy musieli dołożyć do niego z budżetu gminy – dodaje.

Międzyrzeccy strażacy zwracają uwagę na fakt, że to rekordowa liczba dotacji na zakup samochodów strażackich. Tymczasem polscy producenci takich pojazdów nie wywiązali się jeszcze z zamówień za miniony rok, kiedy dotacji było trzy razy mniej niż obecnie. – Problemy dotyczą zwłaszcza podwozi. Dlatego zastanawiam się nad złożeniem zamówienia także w imieniu pozostałych jednostek OSP z naszego powiatu, o czym informowałem podczas ostatniego zebranie zarządu powiatowego – mówi R. Lorenz.
 
Strażacy zgodnie podkreślają, że nowy wóz poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i ułatwi im prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych. – To bardzo ważne sprawy, dlatego gmina wspiera finansowo nasze jednostki w zakupie specjalistycznego sprzętu. – zaznacza  R. Lorenz.
 
Zakup nowego wozu ratowniczo-gaśniczego dla strażaków z Kaławy wpisuje się w zatwierdzony przez radnych autorski program burmistrza, którego celem jest odnowienie floty strażackiej we wszystkich jednostkach OSP w naszej gminie. W ciągu kilku ostatnich lat nowe pojazdy dostali strażacy z Obrzyc i Bukowca, a jeszcze w tym miesiącu kolejny wóz bojowy trafi do jednostki OSP w Wyszanowie. - Na jego zakup gmina dostała dwie dotacje o łącznej wysokości 575 tysięcy złotych. Prawie 445 tysięcy złotych dołożyli do niego radni, za co serdecznie im dziękuję – dodaje R. Lorenz.
03-03-2023

Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz
Do 30 marca można składać wnioski o przyznanie honorowego tytułu „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz”.
 
 
Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Międzyrzecz” przyznawane jest na podstawie uchwały Nr XXXVI/365/17 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu  dnia 19 czerwca 2017 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego z 2017 r. poz. 1429 i z 2019 r. poz. 317). Wyróżnienie nadawane jest za wybitne osiągniecia we wszystkich możliwych dziedzinach rozwoju, popularyzacji wiedzy o gminie i jej historii, których działalność przyczyniła się do wzrostu promocji Gminy w dziedzinie życia społecznego, politycznego, gospodarczego lub nauki, kultury i sportu.
 
Wyróżnienie może być nadawane obywatelom polskim i cudzoziemcom. Nadanie wyróżnienia może nastąpić również pośmiertnie. Wyróżnienie nadaje Rada Miejska w Międzyrzeczu w drodze uchwały. Wnioski o nadanie wyróżnienia mają prawo złożyć:
  1. Burmistrz Międzyrzecza,
  2. Organizacje społeczne, stowarzyszenia działające na terenie Gminy Międzyrzecz,
  3. grupa mieszkańców licząca co najmniej 50 osób,
  4. Komisje Rady Miejskiej.
 
Wnioski o przyznanie wyróżnienia można składać do 30 marca każdego roku do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
 

 
03-03-2023

Rozstrzygnięcie konkursu

Ilustracja do informacji: Rozstrzygnięcie konkursu
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Gminy Międzyrzecz w 2023 roku.
 
 
Na podstawie art. 5 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327, 1265, 1812) oraz uchwały Nr LVI/552/22 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 20 września 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na  rok 2023 Burmistrz Międzyrzecza, w odpowiedzi na otwarty konkurs ofert ogłoszony w dniu 24 stycznia 2023 r. na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Gminy Międzyrzecz w roku 2023, przyznał następujące dotacje:
 
03-03-2023

Rozpoczynają się kursy języka polskiego dla uchodźców z Ukrainy

Ilustracja do informacji: Rozpoczynają się kursy języka polskiego dla uchodźców z Ukrainy
Pierwsze zajęcia odbędą się 7 marca o godz. 16.00 w Bibliotece Publicznej na os. Centrum 8.
02-03-2023

Program „Opieka wytchnieniowa” w Gminie Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Program „Opieka wytchnieniowa” w Gminie Międzyrzecz
Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu informuje, że Gmina Międzyrzecz przystąpiła do realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2023, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego - 107 712,00 zł. Realizatorem tego programu jest Ośrodek Pomocy Społecznej  w Międzyrzeczu.
 
 
 
Celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
- dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
- osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,
poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
 
Ważnym aspektem opieki wytchnieniowej jest wsparcie w zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej, w zastępstwie członków rodziny lub opiekunów sprawujących na co dzień bezpośrednią opiekę, czasowe odciążenie członków rodzin od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, zapewnienie czasu na odpoczynek i regenerację. 
 
Usługi opieki wytchnieniowej realizowane mogą być:
 
w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością w ramach pobytu dziennego (maksymalnie 240 godzin rocznie);
 
 
Uczestnik Programu:
nie ponosi odpłatności za realizację usług w ramach Programu.
 
Zainteresowane osoby zapraszamy do wypełnienia karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023 do której należy dołączyć:
kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego;
kartę pomiaru niezależności funkcjonalnej wg skali FIM (zał. nr 6 do Programu);
 
Wypełnione druki należy dostarczyć do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu,
ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz
osobiście w godzinach urzędowania (od poniedziałku do piątku w godzinach od  7.00 – 15.00)
poprzez pozostawienie w zamkniętej kopercie w skrzynce podawczej;
drogą elektroniczną EPUAP
 
 
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod nr 95 742-78-26;  95 742-78-34; 732-935-055, lub za pośrednictwem poczty e-mail: ops~@~miedzyrzecz~.~pl
Wnioski o dofinansowanie w ramach wyżej wymienionego zadania dostępne są na naszej stronie w zakładce Programy
02-03-2023

Szkolenie dla rolników

Ilustracja do informacji: Szkolenie dla rolników
W piątek, 10 marca, o godz. 10.00 w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego przy ul. Międzyrzeckiej w Bobowicku pod Międzyrzeczem odbędzie się  szkolenie dla rolników w zakresie płatności bezpośrednich oraz płatności obszarowych w ramach II filaru od 2023 roku.
 
Kolejne szkolenie dla rolników w Gminie Międzyrzecz odbędzie się 13 marca o godz. 10.00 w remizie strażackiej w Kaławie. 
 
Podczas szkoleń zostaną poruszone zagadnienia dot. płatności, m.in. ekoschematy, płatności rolno- środowiskowo- klimatyczne.  
 
Harmonogram szkoleń w powiecie międzyrzeckim: