Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

24-11-2021

Komunikat Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej: Ruszyła akcja bezpłatnych szczepień przeciw grypie dla wszystkich pełnoletnich

Ilustracja do informacji: Komunikat Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej: Ruszyła akcja bezpłatnych szczepień przeciw grypie dla wszystkich pełnoletnich
Ruszyła akcja bezpłatnych szczepień przeciw grypie dla wszystkich pełnoletnich. Wszystkie osoby, które ukończyły 18 lat, od 23 listopada 2021 r. mogą skorzystać z darmowych szczepień przeciw grypie. Wystarczy, że zgłoszą się do wybranego punktu szczepień.
 
Wszystkie osoby, które ukończyły 18 lat, od 23 listopada będą mogły skorzystać z darmowych szczepień przeciw grypie. Wystarczy, że zgłoszą się do wybranego punktu szczepień.
 
Do tej pory uprawnieni do bezpłatnych szczepionek byli m.in. medycy, farmaceuci, nauczyciele, żołnierze czy seniorzy. Prawo to od 23 listopada będą miały wszystkie osoby dorosłe – to efekt podpisanej przez ministra zdrowia Adama Niedzielskiego nowelizacji rozporządzenia w sprawie metody zapobiegania grypie w sezonie 2021/2022.
 
- Zależy nam na tym, by jak najwięcej Polaków chciało i mogło ochronić się przed grypą, dlatego od 23 listopada rozszerzamy grupę, która będzie miała możliwość przyjęcia bezpłatnej szczepionki. Zwiększamy także liczbę szczepionek w aptekach -  podkreśla szef resortu zdrowia.
 
Jak dodaje, jest to szczególnie ważne w czasie trwającej czwartej fali pandemii COVID-19.
Sezon grypowy zaczął się w październiku i zbiegł się z kolejną falą wzrostu zakażeń koronawirusem, dlatego zdecydowaliśmy, że każdy dorosły będzie mógł zadbać dodatkowo o swoje zdrowie, wystarczy, że zgłosi się na szczepienie do wybranego punktu szczepień - wskazuje minister zdrowia
 
Zgłoszenia w dowolnym punkcie szczepień i bez recepty
 
Osoby, które chcą skorzystać z bezpłatnego szczepienia, nie muszą mieć recepty na szczepionkę. Wystarczy, że zgłoszą się do wybranego punktu szczepień i umówią termin. Przed szczepieniem należy wypełnić oświadczenie (dostępne jest tutaj), a następnie udać się na wizytę do lekarza kwalifikującego do zabiegu.
 
Mapa ponad 3000 punktów, w których można wykonać szczepienie przeciw grypie, znajduje się na stronie https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/szczepienia-na-grype.
 
Na szczepienie powinny się zgłaszać osoby bez objawów ostrej infekcji i wysokiej gorączki. Nie trzeba robić przerwy pomiędzy szczepieniami np. przeciw COVID-19 i przeciw grypie.
 
Punkty składają zamówienia do RARS
 
Punkty szczepień mogą zamawiać szczepionki przeciwko grypie w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych (RARS), która następnie dostarczy do nich dawki. W tym roku do Polski trafi łącznie 5 mln dawek szczepionki. Szczepienia będą wykonywane do wyczerpania rezerwy lub do 31 marca 2022 r.
Podstawowym zadaniem szczepionki przeciwko grypie jest wzmocnienie odporności na zakażenie wirusem grypy. Szczepienia są skuteczną metodą zapobiegania zachorowaniom na tę chorobę oraz powikłaniom i zgonom.
 
Podstawa prawna
 
Rozporządzenie Ministra Zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie metody zapobiegania grypie sezonowej w sezonie 2021/2022 https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000209801.pdf
 
NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ "KOLMED" ZESPÓŁ LEKARZA RODZINNEGO MACIEJ RYBACKI, PRYWATNY GABINET LEKARSKI MACIEJ RYBACKI Chopina 18, 66-300Międzyrzecz
 
Szpital Międzyrzecki Sp. z o.o. ul.Przemysłowa 2, 66-300Międzyrzecz
24-11-2021

Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii

Ilustracja do informacji: Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii
 Wysoce zjadliwa grypa ptaków (HPAI) w powiecie międzyrzeckim.
 
W gospodarstwach utrzymujących drób w strefie zapowietrzonej i zagrożonej nie wolno utrzymywać gęsi i kaczek z innymi gatunkami drobiu.
 
23-11-2021

Opowiedz nam o swojej okolicy i wygraj wyjazd do Brukseli

Ilustracja do informacji:  Opowiedz nam o swojej okolicy i wygraj wyjazd do Brukseli
Ruszyła czwarta edycja konkursu Europa z naszej ulicy. Już po raz kolejny młodzież ze szkół ponadpodstawowych może wygrać wyjazd do Brukseli i spotkanie z europarlamentarzystami. Organizatorką konkursu jest Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Nabór trwa do 17 grudnia.
 
 
- To doskonała okazja dla osób, które interesują się Unią Europejską, historią Europy, a także losami Polski i Polaków na tle europejskich dziejów - mówi Maria Holzer, dyrektorka Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży.
 
Co trzeba zrobić, aby wziąć udział w konkursie?
 
Zadaniem, z którym musi zmierzyć się młodzież biorąca udział w konkursie jest pokazanie związku swojej okolicy, miejscowości, regionu z historią Europy. Może to być reportaż o znanych postaciach, słuchowisko o historycznych budowlach, czy film o związkach lokalnej kuchni z kuchnią któregoś z europejskich krajów. Forma i temat są dowolne i jedynie ograniczone jedynie wyobraźnią młodych ludzi. Celami konkursu są lepsze rozumienie innych narodowości, pokazanie europejskiego dziedzictwa kulturowego i społecznego, a także promocja postawy życzliwości i otwartości.
 
Kto może wziąć udział w konkursie?
 
Do konkursu mogą się zgłosić  uczniowie wszystkich szkół ponadpodstawowych. Ważne jest jednak, aby zgłaszały się zespoły od 4 do 6 osób. Oprócz wartości merytorycznych oceniane będą również umiejętności pracy zespołowej.
 
Konkurs ma dwa etapy. Na pierwszym etapie, wystarczy zgłoszenie pomysłu. Grupa musi przesłać opis tego, co i w jakiej formie chciałaby przygotować, zrealizować i zaprezentować. Spośród zgłoszeń jurorzy dokonają wyboru dziesięciu pomysłów, które będą realizowane.
W drugim etapie autorzy zgłoszeń najwyżej ocenionych przez jurorów przygotują projekty w wybranej przez siebie formie. Jeśli projekt wiązałby się z kosztami, organizator pokryje koszty jego realizacji. Autorzy dziesięciu wybranych projektów zostaną zaproszeni  do udziału w finale.
 
Projekty oceniane będą przez osoby związane z filmem, dziennikarstwem, animacją kultury, a także przedstawicieli instytucji UE.
Nagrodą dla przynajmniej trzech grup będzie wyjazd do Brukseli, podczas którego młodzież będzie mogła poznać tę europejską stolicę oraz spotkać się z przedstawicielami Parlamentu Europejskiego.
 
Gra edukacyjna
 
- Zależy nam na tym, aby wszyscy uczestnicy, nie tylko laureaci konkursu, poznawali sposób funkcjonowania Unii i dowiadywali się, w jaki sposób każde z państw członkowskich, na demokratycznych zasadach, tworzy wspólnotę europejską. - mówi Sławomir Piwowarczyk, koordynator konkursu.
 
Dlatego osoby, które wezmą udział w konkursie, będą mogły również wziąć udział w grze edukacyjnej, wypracowanej we współpracy z Biurem Parlamentu Europejskiego. Uczestnicy będą brali udział w symulacjach procesów decyzyjnych, które przebiegają na szczeblu europejskim. Będą prowadzili między sobą dyskusje, negocjacje np. z zakresu ekologii, ochrony środowiska, praw człowieka.
 
Regulamin i szczegółowe kryteria konkursu dostępne tutaj: https://bit.ly/Regulamin_Europa_z_naszej_ulicy_4_edycja
23-11-2021

Konkurs „Kocham Cię Tato, Kocham Cię Mamo”

Ilustracja do informacji: Konkurs „Kocham Cię Tato, Kocham Cię Mamo”
Fundacja Światło-Życie organizuje przy współpracy z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej po raz kolejny akcje przedświąteczną dedykowaną rodzinom. Poprzez akcje „Kocham Cię Tato, Kocham Cię Mamo” sprawiamy radość rodzicom w święta gdyż otrzymują oni w Wigilię życzenia świąteczne od dzieci w formie listu/eseju oraz sms, które my przesyłamy.
 
 
Komunikat Fundacji
 
Akcja już po raz kolejny cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród
dzieci i młodzieży jednak chcemy dotrzeć gdzie się tylko da,
 
Termin trwania akcji do 18 grudnia 2021 r.
 
Konkurs zawiera mnóstwo atrakcyjnych nagród!
 
Zapraszamy Państwa do polubienia naszego fanpage
https://www.facebook.com/100846738567069/posts/292662806052127/?d=n
gdzie są dostępne szczegóły akcji.
 
Ponadto regulamin i wymagane formularze dostępne są pod adresem
https://kochamcietatomamo.pl/
 
Dziękujemy i zapraszamy do kontaktu e-mail!
Wspólnie pomóżmy dzieciom sprawić radość rodzicom w Święta
23-11-2021

Ruszył Nabór do Szkoły Inicjatyw Strażniczych

Ilustracja do informacji: Ruszył Nabór do Szkoły Inicjatyw Strażniczych
Szkoła Inicjatyw Strażniczych (SIS) to cykl szkoleń dla mieszkańców gmin i miast, którzy przyglądają się pracy lokalnych władz, zadają im pytania, zabierają głos w sprawach publicznych i działają na rzecz zmiany w przypadku zdiagnozowania problemów tam, gdzie mieszkają.
 
Osoby zgłaszające się do Szkoły zgłaszają się na cały cykl szkoleniowy, co oznacza, że deklarują udział we wszystkich webinariach i szkoleniach. Ważną częścią naszej Szkoły jest poznanie innych osób, które prowadzą podobne działania w innych miejscowościach. Ten cykl szkoleniowy będzie odbywał się w Polsce północno-zachodniej i będzie to okazja, aby osoby tam działające poznały się i nawiązały współpracę. Do udziału w tej edycji Szkoły zapraszamy mieszkańców województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego, kujawsko–pomorskiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Jesienią 2022 roku uruchomimy kolejną edycję dla osób zamieszkałych w Polsce południowej, wschodniej i centralnej.
23 listopada o godz. 19 zapraszamy również na webinarium “Lokalnie dociekliwi – o jawności i roli watchdogów w Polsce, na którym opowiemy więcej o naszej inicjatywie. Transmisja na naszym FB i kanale YT.
Jednym z elementów Szkoły jest przeprowadzenie mini monitoringu w wybranym obszarze razem z innymi uczestnikami. Obszary, które proponujemy do pracy to: 
  • ochrona środowiska (drzewa, zanieczyszczenie powietrza);
  • miejskie/gminne polityki (gospodarowanie odpadkami, zagospodarowanie przestrzenne);
  • sprawdzanie działania organów (władze miasta/gminy, spółki miejskie, szkoły);
  • prawa mieszkańców (sesje rady miasta/gminy, informacja publiczna, partycypacja, info o prawach człowieka).
Prosimy o wskazanie obszaru w formularzu zgłoszeniowym.
Kto może wziąć udział w szkoleniach?
W szkoleniach może brać udział każda osoba, bez względu na wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania, jeśli tylko aktywnie uczestniczy w życiu swojej lokalnej społeczności, przygląda się pracy samorządu i chciałaby rozwijać swoją wiedzę w tej dziedzinie. Uczestnikami Szkoły mogą być zarówno osoby działające indywidualnie, jak i członkowie/członkinie nieformalnych grup, organizacji społecznych czy przedstawiciele mediów lokalnych. Ważne, aby były niezależne od władz gminy, w której działają. Dlatego osoby, które pełnią funkcję radnego/ej, sołtyski/sa czy pracują w gminie, na rzecz której działają, nie mogą brać udziału w naszym szkoleniu. Jeśli jednak są zainteresowane tematyką watchdogową, prosimy o sygnał. Spróbujemy odpowiedzieć na zapotrzebowanie, organizując webinaria.  Zachęcamy również do zapisania się na naszego newslettera, w którym na bieżąco informujemy o naszych działaniach.
Co oferujemy?
  • 10 webinariów – tematy i terminy poniżej;
  • 3 szkolenia stacjonarne z zakresu praw człowieka, planowania monitoringu, komunikowania swoich działań i włączania w nie innych mieszkańców.
  • Kontakt z osobami z całej Polski północno-zachodniej, które prowadzą działania podobne do Twoich.
  • Wsparcie merytoryczne i prawne w prowadzonych działaniach (również po zakończeniu szkoły);
  • Pokrycie kosztów szkolenia, zakwaterowania, wyżywienia oraz przejazdu.
Terminy spotkań
Webinaria:
  • 16.12.2021. –  Wprowadzenie do kursu. Rola watchdogów w demokratycznym państwie prawa.
  • 13.01.2022 – Dostęp do informacji publicznej, a kontrola formalna (RIO, NIK) 
  • 27.01.2022 – Wolność słowa. 
  • 03.02.2022 – Budżet miasta i gminy.
  • 17.02..2022 – Ochrona środowiska – dostęp do informacji o środowisku. 
  • 03.03.2022 – Polityka gminno-miejska: zagospodarowanie przestrzenne. 
  • 17.03.2022 – Polityka gminno-miejska: gospodarowanie odpadami. 
  • 8.04.2022 – narzędzia pomocne w komunikacji ze społecznością lokalną. Promocja w mediach społecznościowych. 
  • 12.05.2022 – W jaki sposób w czytelny sposób przedstawiać zebrane dane? 
  • 9.06.2022 – Spotkanie w grupach tematycznych. 
Webinaria planowane są na godzinę 19.00. Będą trwać maksymalnie półtorej godziny.
 Spotkania stacjonarne
 I Zjazd. 25– 27.02. 2022 Wprowadzenie do metodologii działań strażniczych oraz etyka działań strażniczych. Prawa człowieka i ich granice 
 II Zjazd. 25-27.03.2022 Tworzenie strategii i planowanie monitoringu. Analiza prawa 
 III Zjazd 22-24.04.2022 Formułowanie wniosków opartych na dowodach. Praca z emocjami i nad jakością zebranych danych. Tworzenie rekomendacji. 
Spotkania stacjonarne zaczynamy w piątek o godzinie 15.00. Kończymy w niedzielę o godzinie 14.00
Czego oczekujemy od osób zaproszonych do Szkoły?
Osoba, która zostanie zaproszona do udziału w Szkole, powinna być przygotowana na:
  • Rozwijanie swojej wiedzy i obecność na wszystkich szkoleniach;
  •  Przestrzeganie zasad organizacji strażniczych: obiektywizmu, jawności, rzetelności i działania na rzecz dobra wspólnego.
  • Dzielenie się swoim doświadczeniem;
  • Otwartość na inne osoby biorące udział w Szkole (różne poglądy polityczne, ideologiczne). To, co nas łączy, to szacunek do praw człowieka i zainteresowanie informacją publiczną.
  • Przeprowadzenia mini monitoringu w wybranym obszarze;
  • Wykorzystanie zdobytej wiedzy i narzędzi na rzecz poprawy jakości życia swojej miejscowości i/lub w obszaru, w którym działa.
Szkolenia odbędą się w Polsce północno-zachodniej, np. Wrocław,Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk. (Wybór konkretnej lokalizacji podamy osobom zaproszonym do Szkoły, postaramy się wybrać miejscowości z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną).  Prosimy o zapoznanie się z terminami całego cyklu – warunkiem uczestnictwa w SIS jest obecność na wszystkich szkoleniach stacjonarnych oraz webinariach.  Na zgłoszenia czekamy do 5 grudnia 2021 roku. Wyniki ogłosimy 13 grudnia.
Więcej informacji na stronie: siecobywatelska.pl/sis. Przed aplikowaniem proszę zapoznać się z regulaminem oraz terminami zjazdów. 

Dbamy o Wasze i nasze bezpieczeństwo. Na szkolenia stacjonarne zapraszamy osoby z certyfikatem potwierdzającym zaszczepienie przeciwko Covid-19 lub negatywnym wynikiem testu PCR wykonanym do 72 godzin przed szkoleniem.
 
Szkoła Inicjatyw Strażniczych organizowana jest w ramach projektu “Szkoła Inicjatyw Strażniczych – 2 regiony”. Projekt finansowany z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
 
Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy na stronie: www.siecobywatelska.pl/sis
 
22-11-2021

Granty PPGR - wezwanie do uzupełnienia dokumentów

Ilustracja do informacji: Granty PPGR - wezwanie do uzupełnienia dokumentów
W związku z bardzo dużą liczbą wniosków złożonych do programu „Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym”, organizator konkursu: Centrum Projektów Polska Cyfrowa nałożył na gminę obowiązek uzyskania od Wnioskodawców dokumentów potwierdzających dane zawarte w oświadczeniach.
Wszystkie osoby, które złożyły wnioski o przyznanie laptopa/komputera stacjonarnego/tabletu, proszone są o złożenie  następujących dokumentów poświadczających:

1) stopień pokrewieństwa w linii prostej matki/ojca/opiekuna prawnego, dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu (w tym celu należy złożyć odpisy aktów stanu cywilnego np.: odpisy aktów urodzenia, odpisy aktów zgonu lub kopie dowodów osobistych  etc.)

2) fakt zatrudnienia krewnego dziecka w linii prostej (dziadka/babci, pradziadka/prababci, matki/ojca/opiekunów prawnych) w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej PPGR oraz jego zamieszkiwania w gminie lub miejscowości objętej PPGR (w tym celu należy złożyć np.: świadectwo pracy, umowa o pracę, zaświadczenie z KOWR o zatrudnieniu,  legitymację służbową, książeczka zdrowia, kartę z poradni ogólnej ośrodka zdrowia, odcinki list płac/wynagrodzeń byłych pracowników w PPGR,  dokumenty pochodzące z ZUS/KRUS dot. świadczeń emerytalnych lub rentownych byłych pracowników PPGR, dowód osobisty potwierdzające zatrudnienie/lub zamieszkanie w PPGR, dyplomy potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR, zaświadczenie o zameldowaniu, legitymacja ubezpieczeniowa, w której jest zapis o adresie zamieszkania itp.).
 
Zwracamy uwagę, iż zeznania osób fizycznych, według zaleceń Centrum Projektów Polska Cyfrowa, nie mogą stanowić podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PPGR

3) zaświadczenia ze szkoły, w której dziecko się uczy, iż dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. W przypadku uczniów klasy I szkoły średniej należy również dostarczyć zaświadczenie ze szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszczało w ubiegłym roku szkolnym. Uwaga zaświadczenie należy złożyć wg załączonego wzoru.

4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie ucznia na terenie Gminy Międzyrzecz (w tym celu należy złożyć dokumenty wystawione na rodziców/opiekunów prawnych np. kopię rachunku za śmieci, fakturę za media, umowa najmu, poświadczenie zameldowania, zaświadczenie ze szkoły wg załączanego wzoru itp.)
5) Wypełnione oświadczenie wg załączonego wzoru;

Ww. dokumenty są niezbędne, aby uznać zasadność wsparcia dla uczniów (czyli przekazanie im. komputerów, pozyskanych przez Gminę Międzyrzecz w konkursie „Granty PPGR – wsparcie rodzin popegeerowskich w rozwoju dla uczniów” i stanowią warunek konieczny w ramach procedury uzupełniającej wniosek Gminy Międzyrzecz do instytucji weryfikującej.
 
Uzupełnienia ww. dokumentacji należy składać:
1) w wersji papierowej, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu w kopercie oznaczonej „Uzupełnienie Granty PPGR” :
2) poprzez skany dokumentów, przesłane e-mailem na adres e-mail
3) poprzez skrzynkę ePUAP: /d2ko9px31c/skrytka

w nieprzekraczalnym terminie do 6 grudnia 2021 roku.

UWAGA! Niedostarczenie kompletu w/w dokumentów, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o udzielenie wsparcie dla ucznia. 
Kontakt w sprawie: 957426984
 
UWAGA! AKTUALIZACJA 23.11.2021 - Gmina Międzyrzecz z katalogu dokumentów potwierdzających zamieszkanie ucznia oraz krewnego pracującego w PPGR wykreśla "Poświadczenie o zameldowaniu". W związku z powyższym prosimy o niedostarczanie powyższego dokumentu.
 
Dokumenty do pobrania:
 
W związku z aktualizacją Regulaminu przez organizatora  Programu pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa, i w związku z tym rozszerzeniem zakresu prac Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu związanego z  w/w Programem, niniejszym przedstawiamy zaktualizowaną klauzulę informacyjną:
Zgodnie z art. 13 i 14  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
  1. Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: e-mail . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: e-mail lub pisemnie na adres siedziby administratora.
  2. Celem przetwarzania pozyskanych danych osobowych jest realizacja zadań
    i obowiązków ciążących na administratorze, w związku z uzyskaniem przez Gminę Międzyrzecz grantu w ramach Programu pn.
    „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich
    w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa.
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Podanie przez Panią/Pana danych wymaganych przez organizatora projektu jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji w/w zadania.
  5. Dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym, i w związku
    z realizacją w/w projektu oraz na podstawie przepisów prawa.  
  6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prowadzenia w/w zadania i do zakończenia okresu archiwizacji. 
22-11-2021

Gminne obchody Dnia Pracownika Socjalnego

Ilustracja do informacji: Gminne obchody Dnia Pracownika Socjalnego
Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy świętowali Dzień Pracownika Socjalnego. Za ogromne serca i trudną pracę na rzecz mieszkańców gminy podziękowali im burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępczyni Agnieszka Śnieg i sekretarz Urżędu Miejskiego Łukasz Ruta.
 
 
Kilka tysięcy mieszkańców naszej gminy korzysta z różnych form wsparcia ze strony Ośrodka Pomocy Społecznej, którego dyrektorem jest Ewelina Niwald-Brzuśnian, natomiast kilkudziesięciu niepełnosprawnych uczy się przydatnych w życiu umiejętności w Środowiskowym Domu Samopomocy, kierowanym przez Katarzynę Nyczak-Walaszek.
 
– Dziękuję Państwu za poświęcenie i zaangażowanie. Za wielkie serca i empatię, z którymi niesiecie pomoc znajdującym się w potrzebie osobom i rodzinom. Robicie to z wielkim profesjonalizmem i taktem – dziękował pracownikom tych placówek i ich kierownictwu burmistrz Remigiusz Lorenz podczas gminnych obchodów Dnia Pracownika Socjalnego. – Niech Wam zdrowie jak najbardziej dopisuje, uśmiech nie schodzi z twarzy, a szczęście nigdy nie omija.
 
Obecnym na spotkaniu pracownikom OPS i ŚDS podziękowali także zastępczyni burmistrza Agnieszka Śnieg i sekretarz Urzędu Miejskiego Łukasz Ruta. – Dziękujemy władzom gminy za wsparcie i pomoc w różnych sytuacjach – mówiły W. Niwald-Brzuśnian i K. Nyczak Walaszek.
Dowodem uznania dla pracowników socjalnych były pąsowe róże i drobne upominki, wręczone im przez burmistrza i jego zastępczynię. O dobry nastrój uczestników spotkania zadbał też DJ Grzegorz Szyszka, serwując z konsolety ich ulubione utwory muzyczne.
 
Wcześniej burmistrz razem z kierowniczką ŚDS i dyrektorką OPS – na zaproszenie wojewody Władysława Dajczaka - wziął udział w wojewódzkich obchodach tego święta w Gorzowie Wlkp, w których uczestniczyła także minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg. Z kolei jego zastępczyni i wiceprzewodniczący rady Miejskiej Andrzej Chmielewski reprezentowali władze gminy podczas powiatowych obchodów Dnia Pracownika Socjalnego w Przytocznej.
22-11-2021

Uwaga: Ważna informacja dla Mieszkańców

Ilustracja do informacji: Uwaga: Ważna informacja dla Mieszkańców
Osoby, które zaszczepiły się przeciw COVID 19 mogą rejestrować się na kolejne szczepienie i wydłużyć o rok swój certyfikat.
 
 
Do rejestrowania w punktach szczepień zapraszamy także osoby, które do tej pory jeszcze się nie zaszczepiły.

Rejestracja w Międzyrzeczu: 517 861 374 (punkt szczepień w hali sportowo-widowiskowej czynny jest w soboty od godz. 9.00)
22-11-2021

Szukamy domu dla pieska!

Ilustracja do informacji: Szukamy domu dla pieska!
W niedzielę w lesie koło wsi Szumiąca został znaleziony piesek. Jeśli nie znajdzie się właściciel - pojedzie do schroniska.
 
 
Może ktoś jest chętny przygarnąć? Wszelkich informacji udzielamy pod numerem telefonu 511 199 924.
19-11-2021

Zarządzenie burmistrza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie burmistrza
Zarządzenie Nr 136/2021 Burmistrza Międzyrzecza z dnia  18 listopada 2021 r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej rozpatrującej oferty na realizację zadań w 2021 r. sprzyjających rozwojowi sportu.
 
Na podstawie § 5 – 7 uchwały nr XLV/402/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Międzyrzecz 
 
zarządzam
 
§ 1.
Powołuję Komisję Konkursową rozpatrującą oferty na realizację zadań w 2021r. sprzyjających rozwojowi sportu.
 
§ 2.
 Do komisji powołuję osoby:
  1. Sylwia Najderek  – Przewodnicząca Komisji,
  2. Renata Król -członek,
  3. Ewelina  Błaszczyk– członek
 
§ 3
1. Komisja Konkursowa przy rozpatrywaniu ofert o przyznanie dotacji na realizację zadania uwzględnia w szczególności:
  1. znaczenie zadania dla Gminy Międzyrzecz;
  2. zgodność oferty z celem publicznym, określonym w § 1 ust. 2 ww. uchwały;
  3. wysokość środków budżetowych przeznaczonych na realizację danego zadania;
  4. wysokość środków pozabudżetowych pozyskanych na realizację danego zadania;
  5. ocenę przedstawionej w ofercie kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym
    w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
  6. ocenę możliwości realizacji zadania przez oferenta;
  7. analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim
    z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczania dotacji.
  1. Komisja konkursowa przekazuje Burmistrzowi Międzyrzecza swoją propozycję rozstrzygnięcia konkursu.
  2. Ostatecznego wyboru ofert dokonuje Burmistrz Międzyrzecza.
 
§ 4.
 Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.