Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

22-11-2021

Granty PPGR - wezwanie do uzupełnienia dokumentów

Ilustracja do informacji: Granty PPGR - wezwanie do uzupełnienia dokumentów
W związku z bardzo dużą liczbą wniosków złożonych do programu „Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym”, organizator konkursu: Centrum Projektów Polska Cyfrowa nałożył na gminę obowiązek uzyskania od Wnioskodawców dokumentów potwierdzających dane zawarte w oświadczeniach.
Wszystkie osoby, które złożyły wnioski o przyznanie laptopa/komputera stacjonarnego/tabletu, proszone są o złożenie  następujących dokumentów poświadczających:

1) stopień pokrewieństwa w linii prostej matki/ojca/opiekuna prawnego, dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu (w tym celu należy złożyć odpisy aktów stanu cywilnego np.: odpisy aktów urodzenia, odpisy aktów zgonu lub kopie dowodów osobistych  etc.)

2) fakt zatrudnienia krewnego dziecka w linii prostej (dziadka/babci, pradziadka/prababci, matki/ojca/opiekunów prawnych) w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej PPGR oraz jego zamieszkiwania w gminie lub miejscowości objętej PPGR (w tym celu należy złożyć np.: świadectwo pracy, umowa o pracę, zaświadczenie z KOWR o zatrudnieniu,  legitymację służbową, książeczka zdrowia, kartę z poradni ogólnej ośrodka zdrowia, odcinki list płac/wynagrodzeń byłych pracowników w PPGR,  dokumenty pochodzące z ZUS/KRUS dot. świadczeń emerytalnych lub rentownych byłych pracowników PPGR, dowód osobisty potwierdzające zatrudnienie/lub zamieszkanie w PPGR, dyplomy potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR, zaświadczenie o zameldowaniu, legitymacja ubezpieczeniowa, w której jest zapis o adresie zamieszkania itp.).
 
Zwracamy uwagę, iż zeznania osób fizycznych, według zaleceń Centrum Projektów Polska Cyfrowa, nie mogą stanowić podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PPGR

3) zaświadczenia ze szkoły, w której dziecko się uczy, iż dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. W przypadku uczniów klasy I szkoły średniej należy również dostarczyć zaświadczenie ze szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszczało w ubiegłym roku szkolnym. Uwaga zaświadczenie należy złożyć wg załączonego wzoru.

4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie ucznia na terenie Gminy Międzyrzecz (w tym celu należy złożyć dokumenty wystawione na rodziców/opiekunów prawnych np. kopię rachunku za śmieci, fakturę za media, umowa najmu, poświadczenie zameldowania, zaświadczenie ze szkoły wg załączanego wzoru itp.)
5) Wypełnione oświadczenie wg załączonego wzoru;

Ww. dokumenty są niezbędne, aby uznać zasadność wsparcia dla uczniów (czyli przekazanie im. komputerów, pozyskanych przez Gminę Międzyrzecz w konkursie „Granty PPGR – wsparcie rodzin popegeerowskich w rozwoju dla uczniów” i stanowią warunek konieczny w ramach procedury uzupełniającej wniosek Gminy Międzyrzecz do instytucji weryfikującej.
 
Uzupełnienia ww. dokumentacji należy składać:
1) w wersji papierowej, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu w kopercie oznaczonej „Uzupełnienie Granty PPGR” :
2) poprzez skany dokumentów, przesłane e-mailem na adres e-mail
3) poprzez skrzynkę ePUAP: /d2ko9px31c/skrytka

w nieprzekraczalnym terminie do 6 grudnia 2021 roku.

UWAGA! Niedostarczenie kompletu w/w dokumentów, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o udzielenie wsparcie dla ucznia. 
Kontakt w sprawie: 957426984
 
UWAGA! AKTUALIZACJA 23.11.2021 - Gmina Międzyrzecz z katalogu dokumentów potwierdzających zamieszkanie ucznia oraz krewnego pracującego w PPGR wykreśla "Poświadczenie o zameldowaniu". W związku z powyższym prosimy o niedostarczanie powyższego dokumentu.
 
Dokumenty do pobrania:
 
W związku z aktualizacją Regulaminu przez organizatora  Programu pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa, i w związku z tym rozszerzeniem zakresu prac Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu związanego z  w/w Programem, niniejszym przedstawiamy zaktualizowaną klauzulę informacyjną:
Zgodnie z art. 13 i 14  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
  1. Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: e-mail . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: e-mail lub pisemnie na adres siedziby administratora.
  2. Celem przetwarzania pozyskanych danych osobowych jest realizacja zadań
    i obowiązków ciążących na administratorze, w związku z uzyskaniem przez Gminę Międzyrzecz grantu w ramach Programu pn.
    „Wsparcie dzieci z rodzin popeegrowskich
    w Rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” – Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”, Działanie 5.1. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa.
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Podanie przez Panią/Pana danych wymaganych przez organizatora projektu jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji w/w zadania.
  5. Dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym, i w związku
    z realizacją w/w projektu oraz na podstawie przepisów prawa.  
  6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prowadzenia w/w zadania i do zakończenia okresu archiwizacji. 
22-11-2021

Gminne obchody Dnia Pracownika Socjalnego

Ilustracja do informacji: Gminne obchody Dnia Pracownika Socjalnego
Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy świętowali Dzień Pracownika Socjalnego. Za ogromne serca i trudną pracę na rzecz mieszkańców gminy podziękowali im burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępczyni Agnieszka Śnieg i sekretarz Urżędu Miejskiego Łukasz Ruta.
 
 
Kilka tysięcy mieszkańców naszej gminy korzysta z różnych form wsparcia ze strony Ośrodka Pomocy Społecznej, którego dyrektorem jest Ewelina Niwald-Brzuśnian, natomiast kilkudziesięciu niepełnosprawnych uczy się przydatnych w życiu umiejętności w Środowiskowym Domu Samopomocy, kierowanym przez Katarzynę Nyczak-Walaszek.
 
– Dziękuję Państwu za poświęcenie i zaangażowanie. Za wielkie serca i empatię, z którymi niesiecie pomoc znajdującym się w potrzebie osobom i rodzinom. Robicie to z wielkim profesjonalizmem i taktem – dziękował pracownikom tych placówek i ich kierownictwu burmistrz Remigiusz Lorenz podczas gminnych obchodów Dnia Pracownika Socjalnego. – Niech Wam zdrowie jak najbardziej dopisuje, uśmiech nie schodzi z twarzy, a szczęście nigdy nie omija.
 
Obecnym na spotkaniu pracownikom OPS i ŚDS podziękowali także zastępczyni burmistrza Agnieszka Śnieg i sekretarz Urzędu Miejskiego Łukasz Ruta. – Dziękujemy władzom gminy za wsparcie i pomoc w różnych sytuacjach – mówiły W. Niwald-Brzuśnian i K. Nyczak Walaszek.
Dowodem uznania dla pracowników socjalnych były pąsowe róże i drobne upominki, wręczone im przez burmistrza i jego zastępczynię. O dobry nastrój uczestników spotkania zadbał też DJ Grzegorz Szyszka, serwując z konsolety ich ulubione utwory muzyczne.
 
Wcześniej burmistrz razem z kierowniczką ŚDS i dyrektorką OPS – na zaproszenie wojewody Władysława Dajczaka - wziął udział w wojewódzkich obchodach tego święta w Gorzowie Wlkp, w których uczestniczyła także minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg. Z kolei jego zastępczyni i wiceprzewodniczący rady Miejskiej Andrzej Chmielewski reprezentowali władze gminy podczas powiatowych obchodów Dnia Pracownika Socjalnego w Przytocznej.
22-11-2021

Uwaga: Ważna informacja dla Mieszkańców

Ilustracja do informacji: Uwaga: Ważna informacja dla Mieszkańców
Osoby, które zaszczepiły się przeciw COVID 19 mogą rejestrować się na kolejne szczepienie i wydłużyć o rok swój certyfikat.
 
 
Do rejestrowania w punktach szczepień zapraszamy także osoby, które do tej pory jeszcze się nie zaszczepiły.

Rejestracja w Międzyrzeczu: 517 861 374 (punkt szczepień w hali sportowo-widowiskowej czynny jest w soboty od godz. 9.00)
22-11-2021

Szukamy domu dla pieska!

Ilustracja do informacji: Szukamy domu dla pieska!
W niedzielę w lesie koło wsi Szumiąca został znaleziony piesek. Jeśli nie znajdzie się właściciel - pojedzie do schroniska.
 
 
Może ktoś jest chętny przygarnąć? Wszelkich informacji udzielamy pod numerem telefonu 511 199 924.
19-11-2021

Zarządzenie burmistrza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie burmistrza
Zarządzenie Nr 136/2021 Burmistrza Międzyrzecza z dnia  18 listopada 2021 r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej rozpatrującej oferty na realizację zadań w 2021 r. sprzyjających rozwojowi sportu.
 
Na podstawie § 5 – 7 uchwały nr XLV/402/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Międzyrzecz 
 
zarządzam
 
§ 1.
Powołuję Komisję Konkursową rozpatrującą oferty na realizację zadań w 2021r. sprzyjających rozwojowi sportu.
 
§ 2.
 Do komisji powołuję osoby:
  1. Sylwia Najderek  – Przewodnicząca Komisji,
  2. Renata Król -członek,
  3. Ewelina  Błaszczyk– członek
 
§ 3
1. Komisja Konkursowa przy rozpatrywaniu ofert o przyznanie dotacji na realizację zadania uwzględnia w szczególności:
  1. znaczenie zadania dla Gminy Międzyrzecz;
  2. zgodność oferty z celem publicznym, określonym w § 1 ust. 2 ww. uchwały;
  3. wysokość środków budżetowych przeznaczonych na realizację danego zadania;
  4. wysokość środków pozabudżetowych pozyskanych na realizację danego zadania;
  5. ocenę przedstawionej w ofercie kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym
    w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
  6. ocenę możliwości realizacji zadania przez oferenta;
  7. analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim
    z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczania dotacji.
  1. Komisja konkursowa przekazuje Burmistrzowi Międzyrzecza swoją propozycję rozstrzygnięcia konkursu.
  2. Ostatecznego wyboru ofert dokonuje Burmistrz Międzyrzecza.
 
§ 4.
 Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.
19-11-2021

Usługi elektroniczne Urzędu Miejskiego

Ilustracja do informacji: Usługi elektroniczne Urzędu Miejskiego
Zapraszamy mieszkańców do korzystania z platformy E-Usługi Urzędu Miejskiego.
 
 
 
19-11-2021

Uwaga: Ważna informacja dla mieszkańców Bobowicka

Ilustracja do informacji: Uwaga: Ważna informacja dla mieszkańców Bobowicka
Komunikat Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
 
 
 
Szczegóły w załącznikach.
 
 
18-11-2021

Ogłoszenia o przetargach

Ilustracja do informacji:  Ogłoszenia o przetargach
Ogłoszenie o przetargach ustnych nieograniczonych.
 
 
 
 
Wyciąg z ogłoszenia 
  1. o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym  na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w m. Święty Wojciech, w skład której wchodzą działki oznaczone ewidencyjnie nr 252/13 oraz 252/14 o łącznej pow. 0,0313 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00048224/7, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 15.000,00 zł,
Wysokość wadium: 1.500,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
  1. o pierwszym przetargu ustnym ograniczonym na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w obrębie geodezyjnym Święty Wojciech, oznaczonej ewidencyjnie nr 427/82 o pow. 0,3415 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041794/1, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 300.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 243.902,44 zł, podatek VAT (23%) 56.097,56 zł
Wysokość wadium: 30.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
Przetarg ograniczony do właścicieli działek przyległych tj. działki oznaczonej ewidencyjnie nr 427/2 oraz 427/81, obręb 0004 Święty Wojciech.
Wadium w podanej wysokości osobno na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w  BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 17 grudnia 2021 r.liczy się data wpływu na rachunek bankowy (w tytule proszę podać nr działki, dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu).
Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż ww. nieruchomości, wywieszone zostały w dniu 17 listopada 2021 r. na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz zamieszczono je na stronach internetowych Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz http://www.miedzyrzecz.pl/Dodatkowe informacje na temat przetargów można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu , tel. 95 742 6942 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00.
16-11-2021

Zarządzenie Burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie Burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza
Zarządzenie Nr 33/2021 Burmistrza Międzyrzecza z dnia  15  listopada 2021r. w sprawie ogłoszenia naboru wniosków na realizację zadań w 2021 r. sprzyjających rozwojowi sportu.
 
 
Na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 z późn.zm.) i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.Dz.U.2021 poz. 1372 z późn.zm.) oraz § 4 uchwały nr XLV/402/14 Rady Miejskiej
w Międzyrzeczu z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Międzyrzecz. 
 
zarządzam, co następuje:
 
§ 1.
Ogłaszam nabór wniosków o wsparcie finansowe realizacji zadań w 2021 r. sprzyjających rozwojowi sportu – treść ogłoszenia stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2.
Ustalam treść ogłoszenia jak w załączniku do zarządzenia.
 
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Spraw Społecznych.
 
§ 4.
Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.
 
 
 
 
 
 
12-11-2021

Święto radości i dumy: Obchody Narodowego Święta Niepodległości w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Święto radości i dumy: Obchody Narodowego Święta Niepodległości w Międzyrzeczu
Przed Pomnikiem Tysiąclecia Państwa Polskiego odbyły się obchody Narodowego Święta Niepodległości. – Niech ten dzień będzie okazją do radości z odzyskania niepodległości przez nasz kraj w 1918 roku oraz dumy z bohaterskich dokonań naszych przodków – mówił burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
 
Uroczystość rozpoczęła msza święta w intencji Ojczyzny, odprawiona w najstarszej międzyrzeckiej świątyni – kościele pw. Św. Jana Chrzciciela. Po jej zakończeniu poczty sztandarowe i mieszkańcy przeszli na plac przed Pomnikiem Tysiąclecia Państwa Polskiego, gdzie odbyła się główna część uroczystości.
 
Patriotyczna impreza odbyła się zgodnie z wojskowym ceremoniałem - w asyście harcerzy i zuchów z Hufca ZHP Międzyrzecz oraz żołnierzy stacjonującej w naszym mieście elitarnej 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej. Oprócz mieszkańców uczestniczyły w niej poczty sztandarowe instytucji i stowarzyszeń, przedstawiciele służb mundurowych – policji, straży pożarnej i służby więziennej, a także wojska na czele z dowódcą 17. WBZ gen. bryg. Dariuszem Kosowskim.
 
Genezę święta przybliżył uczestnikom burmistrz Remigiusz Lorenz, który razem z zastępcami Agnieszką Śnieg i Tomaszem Markiewiczem - oraz delegacjami różnych instytucji i stowarzyszeń - złożył kwiaty przed Pomnikiem Tysiąclecia Państwa Polskiego. Wiązanki przed Pomnikiem złożyli m.in. przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych, jej zastępcy Andrzej Chmielewski i Elżbieta Jarmolińska oraz radni Grzegorz Skrzek, Maria Kijak, Marek Cieloch, Zbigniew Smejlis i Edward Toczyński.
 
W czasie uroczystości wręczono sztandar dla Wojskowego Klubu Honorowych Dawców Krwi Żołnierska Krew, działającego przy 17. WBZ. Z rąk Rodziców Chrzestnych odebrał go prezes klubu Mirosław Filipkiewicz. Wśród fundatorów były władze gminy Międzyrzecz, dlatego jeden z symbolicznych ćwieków wbił w jego drzewce burmistrz Remigiusz Lorenz. Świadectwem dobrej współpracy gminy z wojskiem był fakt, że dowódca „siedemnastej” zaprosił samorządowca do ceremonii wręczenia awansów żołnierzom brygady.
 
Kolejną odsłoną uroczystości był apel poległych zakończony salwą honorową, a jej ostatnim akordem defilada żołnierzy i pocztów sztandarowych.