Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

30-09-2021

Uwaga: Dziś ostatni dzień Narodowego Spisu Powszechnego

Ilustracja do informacji: Uwaga: Dziś ostatni dzień Narodowego Spisu Powszechnego
Mieszkańcy Gminy Międzyrzecz mogą się spisać m.in. w biurze, które mieści się w Urzędzie Miejskim przy ul. Rynek 1 i czynne będzie od godz. 11.00 do 21.00. Zapraszamy!
 
Spisać będzie można się do godz. 23:59.
 
Wybrane punkty spisowe będą działać tego dania do północy https://spis.gov.pl/punkty_otwarte_30_wrzesnia_2021/
Zapraszamy do spisywania się. Spis powszechny jest obowiązkowy, dlatego warto skorzystać i przyjść do punktu spisowego nie czekając do ostatniej godziny.
 
Przypominamy, że spisać się również można:
- przez Internet https://spis.gov.pl/
- telefonicznie dzwoniąc pod numer 22 279 99 99 (opłata zgodna z taryfa operatora),  
- w mobilnym punkcie spisowym, informacje o ich działaniu dostępne są na stronach internetowych lokalnych mediów, wojewódzkich urzędów statystycznych i urzędów gmin,
- w ponad 300 salach obsługi klienta Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 
Zachęcamy wszystkich, którzy się jeszcze nie spisali do wybrania dla siebie dogodnego sposobu na wywiązanie się z obowiązku spisowego.
 
Rachmistrzowie spisowi dzwonią z numerów: 22 828 88 88 lub 22 279 99 99. Prosimy o odbieranie połączeń i udzielanie odpowiedzi zgodnych ze stanem faktycznym na dzień 31 marca 2021 r.
 
Każda odpowiedź jest ważna. Każda odpowiedź się liczy. W ten sposób budujemy nasz wspólny zasób informacyjny.
Spis powszechny jest badaniem statystycznym organizowanym raz na 10 lat.
 
28-09-2021

Epokowa inwestycja w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Epokowa inwestycja w Międzyrzeczu
Niebawem rozpocznie się kompleksowa przebudowa oczyszczalni ścieków. – To będzie największa inwestycja miejska od 30 lat. Na jej realizację dostaliśmy prawie 41,5 miliona złotych. Jej realizacja umożliwi dalszy rozwój miasta i gminy – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
 
Umowę na modernizację oczyszczalni podpisali dziś w ratuszu prezes Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Bogusław Czop i prezes poznańskiej spółki, która wygrała przetarg na realizację tej ważnej dla gminy inwestycji.
 
– To będzie największa gminna inwestycja od 1989 roku. Jej koszt wyniesie prawie 63 mln zł, a realizacja jest możliwa dzięki rekordowej dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, który przyznał nam na ten cel prawie 41,5 miliona złotych – wylicza burmistrz Remigiusz Lorenz, który przed kilkoma laty zabiegał o dotację, a potem o jej zwiększenie.
 
Burmistrz podkreśla znaczenie inwestycji dla gminy i jej mieszkańców. – Umożliwi dalszy rozkwit gospodarczy i urbanistyczny Międzyrzecza. Po przebudowie będzie można do niej przyłączyć planowane przez budynki wielorodzinne oraz nowe zakłady pracy, które powstaną w Międzyrzeckim Parku Przemysłowym Numer Dwa przy ulicy Rokitniańskiej. Obecna oczyszczalnia ma na to zbyt małą wydajność, co hamuje rozwój przemysłu i budownictwa – zaznacza samorządowiec. 

Inwestycja ma być zrealizowana w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”. Prace mają się zakończyć w maju 2023 r. B. Czop zapewnia, że w trakcie przebudowy oczyszczalnia cały czas będzie pracować. Dlatego mieszkańcy nie powinni się obawiać żadnych utrudnień z odbiorem i oczyszczaniem ścieków.
28-09-2021

Piłkarski turniej dla dzieci

Ilustracja do informacji: Piłkarski turniej dla dzieci
Na tę informację czekały tysiące dzieci w całej Polsce. Po blisko półtorarocznej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa rozgrywki „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” w sezonie 2021/22 wracają do piłkarskiego kalendarza. Właśnie wystartowały zapisy do XXII edycji Turnieju!
 
 
Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to największe rozgrywki piłkarskie dla dzieci w Europie. XXII edycję Turnieju, podobnie jak działo się to w czasach przed pandemią, rozpoczniemy etapami gminnym i powiatowym. Już na tych etapach każdy uczestnik zostanie nagrodzony specjalnym medalem. Następnie przyjdzie czas na finały wojewódzkie, a najlepsi z najlepszych pojawią się na finale ogólnopolskim w Warszawie. Tam uczestnicy staną przed szansą występu na PGE Narodowym.
 
Przez ostatnich kilkanaście miesięcy wiele się w świecie, nie tylko piłkarskim, zmieniło, ale w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” niezmiennie najważniejsze są zdrowie i bezpieczeństwo uczestników. Dlatego też organizatorzy będą błyskawicznie reagować na sytuację epidemiczną, a system rozgrywek i ich harmonogram zostaną dostosowane do ograniczeń związanych z pandemią.
 
 
Drużyny dziewczynek i chłopców do lat 8, 10 i 12 reprezentujące szkoły podstawowe, Uczniowskie Kluby Sportowe, kluby sportowe, a także inne organizacje prowadzące działalność sportowo-edukacyjną zgłaszać mogą nauczyciele oraz trenerzy. Daj swoim podopiecznym szansę na pójście śladami najlepszych polskich piłkarzy i piłkarek. Już teraz wejdź na www.zpodworkanastadion.pl i zgłoś swoją drużynę do XXII edycji turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”! Zapisy trwają do 31 października.

– Życie powoli wraca do normy. Odbywa się coraz więcej imprez, kibice są już obecni na stadionach, a uczniowie ponownie usiedli w szkolnych ławkach. W takich okolicznościach można być optymistą w kontekście rozegrania kolejnej edycji Turnieju w tradycyjnej formule. Musimy oczywiście zachować czujność i reagować na wszelkie ewentualne zmiany sytuacji związanej z wirusem i idących za nimi obostrzeń. Jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze – zapewnia Cezary Kulesza, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

– Tymbark już od 15 lat jest głównym sponsorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Na naszych oczach i przy naszym wsparciu z małych rozgrywek wyrósł na największy turniej piłkarski dla dzieci w Europie. Z tego jesteśmy bardzo dumni. Turniej to prawdziwe emocje, czysta sportowa rywalizacja w duchu fair play i spełnianie marzeń, dlatego z niecierpliwością czekamy na powrót do gry! – powiedział Krzysztof Pawiński, CEO Maspex.

– Bardzo się cieszę, że Electrolux będzie wspierał kolejną edycję Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. To dla nas bardzo ważna inicjatywa. Wierzymy, że wspieranie dzieci i młodzieży w uprawianiu sportu i kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych to priorytet. Pandemia COVID-19 i spowodowane przez nią zmiany dotykają każdego z nas. Dzieci i młodzi ludzie są niezwykle wrażliwi, a powrót do zmagań na boisku i udział w spotkaniach „twarzą w twarz” z rówieśnikami są dla nich niezwykle ważne. Piłka nożna jest sportem drużynowym – wygrywają te zespoły, które potrafią dobrze komunikować się na boisku i regularnie razem trenują. Cieszę się, że poprzez udział w organizacji turnieju nasza marka wspiera takie wartości – Paweł Miziołowski, CMO Electrolux Poland.

Ruszyły zapisy do XXII edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”!
 
Na każdym etapie dziecięcych zmagań najważniejsze pozostają ruch, zabawa, nauka współpracy oraz zawieranie i zacieśnianie przyjaźni. Dla wielu chłopców i dziewcząt udział w turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” jest pierwszym kontaktem z futbolem. Dla niektórych może stać się również przepustką na zgrupowanie Akademii Młodych Orłów, a w dłuższej perspektywie – do młodzieżowych i seniorskich reprezentacji Polski. Dotychczas w turnieju zagrało ponad 60 późniejszych reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych w tym m.in. Arkadiusz Milik, Krzysztof Piątek, Piotr Zieliński, Jakub Moder, czy Bartłomiej Drągowski. Tylko na tegoroczne mistrzostwa Europy powołanie od Paulo Sousy otrzymało aż ośmiu byłych uczestników turnieju (w tym najmłodszy z całego grona Kacper Kozłowski, który jeszcze w 2015 roku zajmował 5. miejsce w XV edycji rozgrywek). Turniej odgrywa też ogromną rolę w promocji piłki kobiecej i popularyzacji futbolu wśród dziewczynek. Już około 30 procent uczestników stanowią dziewczynki, a kobiecą reprezentację Polski zasila coraz więcej zawodniczek, które w swoim piłkarskim życiorysie mają udział w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Są wśród nich chociażby Paulina Dudek, uznana w 2020 roku za najlepszą piłkarkę w Polsce, a także Małgorzata Mesjasz, Dominika Grabowska, Nikol Kaletka, Kinga Kozak czy Oliwia Szperkowska.

XXII edycja Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” odbywać się będzie pod Patronatem Honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Komitet Honorowy tworzą: Minister Edukacji i Nauki, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Ministerstwo Zdrowia.
27-09-2021

Oferta organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Oferta organizacji pozarządowej
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Lubuskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Zielonej Górze, na realizację zadania publicznego obejmującego działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia – organizacja spotkania z okazji Dni HDK PCK.
 
 
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznegoo charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 68, lub pocztą elektroniczną e-mail.
 
Załączniki:
27-09-2021

Nabór do nowej grupy żłobkowej w Zespole Klubów Dziecięcych

Ilustracja do informacji: Nabór do nowej grupy żłobkowej w Zespole Klubów Dziecięcych
Nabór do nowej grupy żłobkowej w Zespole Klubów Dziecięcych
 
Gmina Międzyrzecz jako realizator projektu RPLB.06.04.00-08-0017/21-00 pn.: „Utworzenie nowych miejsc opieki nad dzieckiem do lat 3 w Gminie Międzyrzecz – Etap II” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 6. Regionalny rynek pracy, Działanie 6.4 Powrót na rynek pracy osób sprawujących opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3  ogłaszaj nabór dzieci w wieku od 1 do 3 lat do nowopowstałej placówki
 
 
Projekt w pierwszej kolejności skierowany jest do rodziców/opiekunów prawnych dzieci  będących:
  • osobami bezrobotnymi,
  • osobami samotnie wychowującymi dzieci,
  • osobami z rodzin wielodzietnych,
  • osobami biernymi zawodowo (w tym osobami, które przerwały karierę zawodową ze względu na urodzenie dziecka lub pozostającymi na urlopie wychowawczym),
  • osobami pracującymi (w tym osobami przebywającymi na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim),
  • osobami z orzeczeniem niepełnosprawności lub z dziećmi z niepełnosprawnością,
  • osobami z rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
 
Szczegółowa informacja i dokumenty rekrutacyjne dostępne są w załączonych plikach. 
 
23-09-2021

Informacja dla Mieszkańców

Ilustracja do informacji: Informacja dla Mieszkańców
Międzyrzeckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji informuje o płukaniu sieci wodociągowej w dniach od 27 września do 5 października w godz. od 23.00 do 5.00.
23-09-2021

Konkurs „Lubuskie PROWadzi przez baśnie i legendy”

Ilustracja do informacji: Konkurs „Lubuskie PROWadzi przez baśnie i legendy”
Zapraszamy do udziału w konkursie. Prace przyjmowane będą do 30 września.
 
 
REGULAMIN KONKURSU LITERACKIEGO
„Lubuskie PROWadzi przez baśnie i legendy”
1. Organizatorzy:
● STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA
● STOWARZYSZENIE LGD REGIONU KOZŁA
● STOWARZYSZENIE WZGÓRZA DALKOWSKIE
2. Uczestnicy:
Udział w konkursie jest dobrowolny, a wzięcie udziału jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu.
W konkursie literackim może brać udział każdy powyżej 13 roku życia za wyjątkiem Organizatorów Konkursu.
3. Cel konkursu:
  • Promocja danego regionu i propagowanie czytelnictwa,
  • Zainteresowanie czytelników dziedzictwem kulturowym, historycznym i  przyrodniczym regionu,
  • Poszerzenie wiedzy uczestników na temat tradycji, lokalnych wspomnień, legend, przekazów rodzinnych
  • i wydarzeń z naszego regionu,
  • Pogłębianie świadomości uczestników dotyczącej tożsamości i dziedzictwa regionu,
  • Rozwijanie wyobraźni, kreatywności, wrażliwości oraz zasobu słownictwa,
  • Zaproponowanie ciekawej i twórczej formy spędzania wolnego czasu,
  • Umożliwienie zaprezentowania swojego talentu.
4. Warunki wzięcia udziału:
1. Zadaniem uczestników jest spisanie legendy regionalnej lub napisanie własnej o swojej miejscowości
lub regionie.
 
2. W opowiadaniu  można uwzględnić postacie/lub motywy z polskich baśni, legend i podań.
 
3. W opisie można wykorzystać motywy historyczne, zabytki, obiekty przyrodnicze i atrakcje turystyczne, charakteryzujące region, uwzględniając opis określonego zabytku, miejscowości, ciekawostki turystycznej, elementu przyrody np. drzewo, głaz, rzeka itp., bądź osoby związanej z regionem.
 
4. Praca może zawierać wątki edukacyjne, wychowawcze, umoralniające, fikcyjne, humorystyczne, puentę
w zależności od pomysłu autora.
 
5. Praca konkursowa musi zawierać tytuł, imię i nazwisko jej autora, adres e-mail, numer telefonu, a także adres korespondencyjny.
 
6. Prace należy dostarczyć w formie papierowego wydruku (A4), której objętość nie powinna przekraczać 5 stron formatu A4 (czcionka 12, odstępy między wierszami 1,5).
 
7. Pracę wybrane przez Komisję Konkursową należy dostarczyć w formie elektronicznej  np. na pendrive, płycie CD i/lub mailowo na adres wskazany przez Organizatora.
 
8. Prace indywidualne w przypadku osób niepełnoletnich muszą zawierać podpisaną przez rodziców (opiekunów prawnych) zgodę na uczestnictwo w konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych niepełnoletniego uczestnika (załącznik nr 1a do Klauzuli RODO). Brak zgody oznacza pozostawienie pracy bez oceny.
 
9. Prace dostarczone na konkurs stają się własnością Organizatorów i nie będą zwracane uczestnikom.
 
10. Udział w Konkursie jest jednoznaczny z nieodpłatnym, bezterminowym udzieleniem prawa na wykorzystanie prac na następujących polach eksploatacji: druku w dowolnej liczbie publikacji i w dowolnym nakładzie, publikacji w Internecie oraz w innych formach utrwaleń nadających się do rozpowszechniania a także wydania prac w Kształcie książki i płyty CD w formie audiobooka lub słuchowiska.
 
11. Przystąpienie do udziału w Konkursie i akcepcja niniejszego Regulaminu wiąże się z wyrażeniem zgody na udział oraz przetwarzanie przez Organizatorów danych osobowych (załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu Klauzula RODO).
5. Ocena prac:
 
  1. Celem zapewnienia prawidłowej organizacji i przebiegu konkursu, Organizatorzy powołują Komisję Konkursową. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, interpretacji i postanowień regulaminu rozstrzygają Organizatorzy.
 
  1. Kryteria oceny prac:
  • zgodność z tematem,
  • poziom, pomysłowość,  oryginalność i walory literackie,
  • ogólne wrażenie estetyczne,
  • nawiązanie do obiektów regionalnych, polskich baśni, legend i podań
  • poprawność językowa, stylistyczna, gramatyczna, interpunkcyjna i ortograficzna.
6. Termin:
Konkurs trwa od dnia 03.09.2021 roku  do 30.09.2021 roku.
7. Zasady przyznawania nagród
1. Komisja Konkursowa nagrodzi 3 najlepsze prace.
2. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni o wygranej i warunkach odbioru Nagrody za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres e-mail lub – w przypadku braku kontaktu – podjęcie trzykrotnej próby kontaktu telefonicznego. Brak kontaktu skutkuje pozostawieniem nagrody w siedzibie organizatora z możliwością odbioru w terminie 2 tygodni.
3. Informacja o wygranych nagrodach zostanie umieszczona na fanpage’ach i stronach internetowych Organizatorów.
4. Nagrody zostaną przekazane Zwycięzcom, w zależności od sytuacji pandemicznej związanej z Covid-19, osobiście lub drogą pocztową. Nagrody zostaną przesłane na adres wskazany przez Zwycięzcę w ciągu 7 dni
od daty przesłania danych adresowych.
5.Organizator ma prawo podać dane Zwycięzcy na stronach LGD, oraz na fanpage’ach.
6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości przekazania nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika, a w szczególności w przypadku niepodania bądź podania błędnych danych, zmiany danych Uczestnika, o której nie został poinformowany. W takim przypadku nagroda przepada.
7. W przypadkach wykrycia działań niezgodnych z Regulaminem, dany Uczestnik zostanie wykluczony
z Konkursu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik nr 1 do Regulaminu
KLAUZULA RODO
 
 Klauzula RODO w stosunku do uczestników Konkursu Literackiego „Lubuskie PROWadzi przez baśnie
i legendy”
1. Administratorem danych osobowych jest STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA, , STOWARZYSZENIE LGD REGIONU KOZŁA, STOWARZYSZENIE WZGÓRZA DALKOWSKIE.
 
2. Dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia konkursu, jego dokumentacji oraz w związku
z wydaniem nagrody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i zgodnie z treścią „Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych                          w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych                        oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE” zwanego dalej ,,ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych” ) dalej „RODO”.
 
3. Dane osobowe podawane są przez uczestników konkursu dobrowolnie, jednakże odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udziału w konkursie.
 
4. Dane osobowe osoby biorącej udział w konkursie będą przetwarzane w celu przeprowadzenia i promocji Konkursu Literackiego „Lubuskie PROWadzi przez baśnie i legendy” , opublikowanie nazwiska uczestnika konkursu w przypadku otrzymania nagrody lub wyróżnienia w konkursie. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tej sytuacji jest udzielona zgoda (art.6 ust. 1lit.a RODO); w celu ustalenia                                  lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora ( art.6 ust.1 lit. F RODO).
 
5. Dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, inaczej jest to dozwolone na podstawie odrębnie wyrażonej zgody.
 
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres przydatności wynikającej z wymienionych powyżej celów przetwarzania, z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych,                       w tym przepisach archiwalnych.
 
7. Uczestnik konkursu ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia                            lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu                    na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
 
8. Uczestnik konkursu ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,                 gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących go danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia                    o ochronie danych osobowych.
 
 
………………………………………………
                                                                                                          (czytelnie imię i nazwisko)
 
 
*W przypadku osoby niepełnoletniej wymagana jest poniższa zgoda rodziców/prawnych opiekunów.
Załącznik nr 1a do Klauzuli RODO
 
……………………………., z dnia………………………………
………………………………………………………..
                           (imię i nazwisko)
 
………………………………………………………….
 
………………………………………………………….
                                    (adres)
 
………………………………………………………….
                                    (telefon)
 
Zgoda opiekuna na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych dla osób niepełnoletnich:
Wyrażam zgodę na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/podopiecznego:………………………………………………osoby niepełnoletniej, której jestem prawną opiekunką/ prawnym opiekunem w związku z jego udziałem w Konkursie Literackim pn.: „Lubuskie PROWadzi przez baśnie i legendy” organizowanym w ramach projektu współpracy ”PROWadzi Lubuskie”   przez STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA, STOWARZYSZENIE LGD REGION KOZŁA, STOWARZYSZENIE  WZGÓRZA DALKOWSKIE.
 
Tytuł pracy: „……………………………………………………………………………………………………………..”
 
 
……………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko opiekuna osoby niepełnoletniej, data, miejscowość)
 
22-09-2021

Przy drodze do wsi Św. Wojciech powstanie sześć budynków wielorodzinnych

Ilustracja do informacji: Przy drodze do wsi Św. Wojciech powstanie sześć budynków wielorodzinnych
Budowa nowych budynków komunalnych oraz przyłączenie ich do sieci ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej była tematem spotkania burmistrza Remigiusza Lorenza i prezesów spółek komunalnych z przedstawicielami spółki Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa – Krajowy Zasób Nieruchomości (SIM Zachodni).
 
 
O planowanej przez władze miasta budowie sześciu budynków wielorodzinnych  wiele razy informowały lokalne i regionalne media. Przypominamy, że bloki mają powstać przy drodze do wsi Święty Wojciech  - między suszarnią i Winnicą. Zamieszkają w nich 84 rodziny. Pierwszym krokiem do rozpoczęcia inwestycji było przystąpienie gminy do spółki komunalnej SIM Zachodni, zrzeszającej kilkanaście wielkopolskich i lubuskich samorządów. Kolejnym zaś dotacja w wysokości 3 mln zł, która stanowi wkład Międzyrzecza do spółki.
 
- Spółka wystąpiła o wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Niebawem rozpoczną się prace nad dokumentacją. Liczymy, że budowa ruszy za dwa lata – mówi burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
W poniedziałek, 20 września, Międzyrzecz odwiedzili przedstawiciele spółki. Spotykali się z burmistrzem Remigiuszem
Lorenzem oraz prezesami dwóch spółek miejskich – Henrykiem Maciejem Woźniakiem z Zakładu Energetyki Cieplnej oraz Bogdanem Czopem z Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
 
- Rozmawialiśmy o możliwości przyłączenia budynków do miejskich sieci wodno-kanalizacyjnej i ciepłowniczej. Zadania poszczególnych spółek muszą być tak skorelowane, aby jak najszybciej oddać budynki mieszkańcom – zapowiada burmistrz. 
22-09-2021

Dni rachmistrza spisowego!

Ilustracja do informacji: Dni rachmistrza spisowego!
Nie spisałeś się jeszcze w NSP? W dniach 24 i 25 września rachmistrz spisowy zapuka do Twoich drzwi!
 
 
Przyjmij rachmistrza i odpowiedz na zadane przez niego pytania. Pamiętaj, spis jest obowiązkowy! Spis odbywać się będzie w godzinach od 10.00 do 19.00.
 
22-09-2021

Kwalifikacja wojskowa w powiecie międzyrzeckim

Ilustracja do informacji: Kwalifikacja wojskowa w powiecie międzyrzeckim
W poniedziałek, 20 września 2021 r..  w powiecie międzyrzeckim rozpoczęła się kwalifikacja wojskowa, która potrwa do 6 października. Zostanie ona przeprowadzona w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, ulica Rokitniańska 1 w Międzyrzeczu.
 
 
Kolejne terminy kwalifikacji wojskowej z terenu administrowanego przez WKU w Gorzowie Wlkp. przeprowadzą zostaną :
- Miasto Gorzów Wlkp. – 06.09-12.10.2021 r.
- powiat gorzowski - 27.09.-05.11.2021 r.
- powiat sulęciński - 02.11.-18.11.2021 r.
 
Do kwalifikacji wojskowej w 2021 r. zostali/zostaną wezwani:
• mężczyźni urodzeni w 2002 r.,
• mężczyźni urodzeni w latach 1997-2001, którzy nie posiadają jeszcze określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej,
• osoby urodzone w latach 2000–2001, które wcześniej zostały uznane przez powiatowe komisje lekarskie za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej ze względu na stan zdrowia,
• kobiety urodzone w latach 1997-2002 posiadające kwalifikacje przydatne do czynnej służby wojskowej, a także kobiety pobierające naukę w celu uzyskania tych kwalifikacji, które w roku szkolnym lub akademickim 2020/2021 kończą naukę w szkołach lub uczelniach medycznych i weterynaryjnych oraz na kierunkach psychologicznych albo będące studentkami lub absolwentkami szkół lub kierunków: analityka medyczna, farmacja, lekarski, lekarsko-dentystyczny, pielęgniarstwo, psychologia, ratownictwo medyczne, weterynaria, jeżeli nie posiadają jeszcze określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej,
• mogą być wezwane również osoby, które ukończyły 18 rok życia i zgłoszą się ochotniczo do pełnienia służby wojskowej, jeżeli nie posiadają jeszcze określonej zdolności do czynnej służby wojskowej.
Osoby, które po raz pierwszy zostały wezwane do kwalifikacji wojskowej, powinny zabrać ze sobą:
• dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
• posiadaną dokumentację medyczną,
• aktualną fotografię o wymiarach 35 mm x 40 mm (bez nakrycia głowy),
• dokumenty potwierdzające wykształcenie, posiadane kwalifikacje zawodowe albo zaświadczenie ze szkoły o kontynuowaniu nauki.
 
Natomiast ci, którzy do kwalifikacji podchodzą po raz kolejny, powinni dodatkowo zabrać ze sobą dokumentację medyczną dotyczącą zmian w stanie ich zdrowia, w tym wyniki badań specjalistycznych przeprowadzonych w okresie ostatnich 12 (lub 24) miesięcy oraz książeczkę wojskową.
 
Szczegółowe zasady kwalifikacji wojskowej przeprowadzanej w 2021 r. znajdują się w rozporządzeniu MSWiA i MON: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/47.