Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

31-01-2018

Oferta Stowarzyszenia Rodzin Katolickich w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Oferta Stowarzyszenia Rodzin Katolickich w Międzyrzeczu
Międzyrzecz, 2018-01-31
PZO.8142.6.2018.
 
Oferta organizacji pozarządowej
 
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Stowarzyszenia Rodzin Katolickich w Międzyrzeczu, na realizację zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym oraz działalności na rzecz dzieci i młodzieży w tym wypoczynku pt. „Razem łatwiej”.
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r., poz. 1817 j.t. ze zm.) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 68, lub pocztą elektroniczną e-mail.
 
30-01-2018

Program Mieszkanie Plus w Gminie Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Program Mieszkanie Plus w Gminie Międzyrzecz
Szanowni Mieszkańcy,
Gmina Międzyrzecz przystąpiła do realizacji Programu Mieszkanie Plus w ramach, którego na działkach nr ewid. 675/114 i 675/124; 675/115 i 675/125 oraz 675/116 i 675/126, położonych przy ul. Długiej w Międzyrzeczu planowana jest budowa mieszkań (budownictwo wielorodzinne). Lokale będą wykończone „pod klucz” – tzn. gotowe do zamieszkania. Oferta kierowana jest do mieszkańców gminy Międzyrzecz.
Niniejsza Ankieta pomoże nam określić skalę zainteresowania Programem Mieszkanie Plus wśród mieszkańców gminy Międzyrzecz. Państwa opinie
i zebrane informacje będą przydatne przy opracowywaniu koncepcji wdrażania programu i planowaniu realizacji kolejnych etapów przedsięwzięcia.
Przekazanie do eksploatacji pierwszych mieszkań planowane jest na 2019/2020 rok. Lokale mieszkalne wybudowane w ramach Programu Mieszkanie Plus powstaną przede wszystkim z myślą o wynajmie. Możliwy będzie także wybór opcji „docelowego przeniesienia własności” po 30 latach najmu. W takiej sytuacji czynsz będzie powiększony o kwotę wykupu, stąd wskazane jest, aby Zainteresowany podjął decyzję o wyborze „opcji” w momencie przystąpienia do Programu.
Przewidywane koszty w poszczególnych wariantach, przedstawiają się następująco:
  1. Opcja 1 – wynajem mieszkania
 
Czynsz ok. 7,80 PLN/m2 (bez uwzględnienia kosztów eksploatacyjnych).
 
  1. Opcja 2 – wynajem z docelowym wykupem mieszkania
 
Czynsz ok. 7,80 PLN/m2 + wykup ok. 12,00 PLN/m2 = ok. 19,80 PLN/m2 (bez uwzględnienia kosztów eksploatacyjnych).
 
Uwaga: powyższe koszty mogą ulec zmianie.
 
Ankiety będą dostępne w formie papierowej oraz elektronicznej. Ankiety można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1,
66-300 Międzyrzecz w Wydziale Planowania Przestrzennego pokój 304, II piętro lub wypełnić elektronicznie pod adresem e-mail: gmina~@~miedzyrzecz~.~pl
w terminie od 29.01.2018 r. do 31.03.2018 r.
Prosimy o rzetelne wypełnienie załączonej ankiety.
 
 
 
 
30-01-2018

Informacja o XLV sesji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Informacja o XLV sesji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Na podstawie art. 11 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że
6 lutego 2018 r. o godz. 1100
w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
odbędzie się XLV sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
           
  1. Sprawy regulaminowe:
    1. otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
    2. porządek obrad.
  2. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w gminnych placówkach oświatowych.
  3. Podjęcie uchwały (projekt nr 1) w sprawie ustanowienia pomników przyrody.
  4. Podjęcie uchwały (projekt nr 2) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy lokalu użytkowego na okres do 10 lat.
  5. Podjęcie uchwały (projekt nr 3) w sprawie wzniesienia pomnika w formie kamiennego obelisku upamiętniającego Pionierów Ziemi Międzyrzeckiej.
  6. Podjęcie uchwały (projekt nr 4) w sprawie przyznania w roku 2018 dotacji na prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
  7. Podjęcie uchwały (projekt nr 5) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Międzyrzeckiego.
  8. Podjęcie uchwały (projekt nr 6) w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Samorządu Województwa.
  9. Podjęcie uchwały (projekt nr 7) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2018.
  10. Sprawozdania z działalności Komisji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w 2017 roku.
  11. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  12. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  13. Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
  14. Wolne wnioski i informacje.
  15. Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
             w Międzyrzeczu
 
                  Maria Kijak
29-01-2018

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 5/2018 STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020

29-01-2018

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 4/2018 STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020

29-01-2018

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2018 STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020

29-01-2018

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 2/2018 STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020

29-01-2018

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2018 STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020

29-01-2018

Gmina Międzyrzecz realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Rozbudowa szkoły podstawowej o oddział przedszkolny wraz z łącznikiem i niezbędną infrastrukturą na działce nr ewid. 456/2 obr. 2 – Międzyrzecz przy ul. Wojska Polskiego”

Celem projektu jest inwestycja w infrastrukturę edukacyjną Gminy Międzyrzecz poprzez rozbudowę szkoły podstawowej o oddział przedszkolny wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Celem głównym projektu jest rozwój infrastruktury edukacyjnej w Gminie Międzyrzecz. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację celu bezpośredniego, jakim jest zwiększenie dostępności wysokiej jakości opieki przedszkolnej w Gminie Międzyrzecz. Do celów szczegółowych ściśle powiązanych z celem głównym należy: stworzenie optymalnych warunków do rozwoju dla dzieci z Gminy Międzyrzecz; wyrównanie szans rozwojowych dzieci z Gminy Międzyrzecz; zapewnienie racjonalnych możliwości rozwojowych uczniom niepełnosprawnym.

Dofinansowanie projektu z UE: 1 160 311,66 PLN
Całkowita wartość projektu: 3 916 832,52 PLN
Całkowite wydatki kwalifikowalne projektu: 3 333 219,36 PLN
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie2020
Oś Priorytetowa 9 „Infrastruktura społeczna”
Działanie 9.3 „Rozwój infrastruktury edukacyjnej”
Poddziałanie 9.3.1. „Rozwój infrastruktury edukacyjnej – projekty realizowane poza formułą ZIT”
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

6Galeria zdjęć: Termomodernizacja wraz z montażem OZE Szkoły Podstawowej nr 3 w Międzyrzeczu, Rozbudowa Szkoły Podstawowej o oddział przedszkolny wraz z łącznikiem i niezbędną infrastrukturą

26-01-2018

Informacja od międzyrzeckiego AMO

Ilustracja do informacji: Informacja od międzyrzeckiego AMO
Towarzyskie spotkanie młodych Orłów.
 
W sobotę 20 stycznia w Międzyrzeczu odbyło się towarzyskie spotkanie Młodych Orłów z Międzyrzecza i Zielonej Góry. Mimo mroźnej aury na boisku stawiło się blisko 40 zawodników z kategorii Orlik obu akademii. Jak zawsze celem sparingu była weryfikacja postępów w szkoleniu i na podstawie obserwacji zwrócenie baczniejszej uwagi na mankamenty w dalszym procesie treningowym.
 
AMO M-cz w sparingu reprezentowali:
 
Babiak Antoni
Brandebura Marcin
Franek Seweryn
Gudacz Jakub
Prentki Jakub
Nowakowski Dominik
Nowakowski Dawid
Marciniak Miłosz
Kaczorowski Mateusz
Trzeciak Marek
Tratwal Alan
Cupryniak Aleksander
Dawidowicz Kornel
Farbotko Gabriel
Kocot Wiktor
Kurkiewicz Kacper
Moczyński Oskar
Pakuła Samuel
Pielach Miłosz
Sawicki Patryk
Sulimenko Gracjan
Woźniak Igor
 
Podziękowania dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu za udostępnienie obiektu na powyższy cel oraz rodzicom za dostarczenie energii młodym zawodnikom na czas gier.
W najbliższym czasie koordynatorzy AMO Międzyrzecz i Zielonej Góry planują kolejne gry kontrolne. 3 lutego w Zielonej Górze towarzysko zagrają Żaki, 10 lutego w Międzyrzeczu Skrzaty i ponownie Żaki.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

3Galeria zdjęć: Sparing AMO