Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

03-06-2020

Kolejny etap „odmrażania” naszego kraju

Ilustracja do informacji: Kolejny etap „odmrażania” naszego kraju
 
Złagodzono przepisy dotyczące m.in. zgromadzeń publicznych. 
 

 
03-06-2020

Jednostki nieodpłatnego poradnictwa w powiecie międzyrzeckim

Ilustracja do informacji: Jednostki nieodpłatnego poradnictwa w powiecie międzyrzeckim
 
Lista jest co roku aktualizowana, a udostępnienie jej wynika z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej , nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
 
03-06-2020

Informacja o portalu Agro-Market24.pl

Ilustracja do informacji: Informacja o portalu Agro-Market24.pl
Uprzejmie informujemy o portalu Agro-Market24.pl. Serwis został stworzony, aby ułatwić producentom rolnym znalezienie odbiorców na swoje produkty.
 
 
Zachęcamy również do kupowania przez osoby fizyczne bezpośrednio od rolników. W ten sposób wspólnie wspieramy polskie rolnictwo. Korzystanie z portalu jest bezpłatne.
 
Więcej informacji na stronie https://agro-market24.pl/
02-06-2020

Uwaga mieszkańcy: Ważny komunikat!

Ilustracja do informacji: Uwaga mieszkańcy: Ważny komunikat!
 
Na podstawie art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy w sprawie ustalenia dni wolnych od pracy, informujemy, że w zamian za 15 sierpnia 2020 r. w dniu 12 czerwca 2020 r. (piątek) Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Reymonta 5 w Międzyrzeczu będzie nieczynny.
02-06-2020

Władze gminy nie zapomniały o najmłodszych mieszkańcach w dniu ich święta

Ilustracja do informacji: Władze gminy nie zapomniały o najmłodszych mieszkańcach w dniu ich święta
 Z okazji Dnia Dziecka kierownik Wydziału Spraw Społecznych w międzyrzeckim magistracie Łukasz Ruta odwiedził dziś gminne przedszkola i szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi. Nie przyjechał tam z pustymi rękoma. Przywiózł dzieciom łakocie i złożył im życzenia w imieniu burmistrza Remigiusza Lorenza, który nie mógł spotkać się z maluchami ze względu na pilne obowiązki służbowe (przebywał w tym czasie na spotkaniu w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim).

- Dzieci są naszą i radością i przyszłością. Staramy się, aby miały jak najlepsze warunki do zabawy, nauki oraz rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień. Z myślą o nich i ich rodzicach przed dwoma laty otworzyliśmy nowe przedszkole przy szkole podstawowej nr 3, jeszcze w tym roku wybudujemy nowy żłobek przy przedszkolu „Bajkowa Kraina” – akcentuje R. Lorenz. 
02-06-2020

Prezydent RP Andrzej Duda z wizytą w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Prezydent RP Andrzej Duda z wizytą w Międzyrzeczu
Odsłonięcie okolicznościowej tablicy było głównym punktem wizyty Prezydenta RP Andrzeja Dudy w Międzyrzeczu.

Piątkową wizytę w woj. lubuskim Prezydent Andrzej Duda rozpoczął od Międzyrzecza, gdzie przywitali go m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępczyni Agnieszka Śnieg i przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych. Prezydentowi towarzyszyli m.in.  europoseł Elżbieta Rafalska, poseł Elżbieta Płonka i wojewoda lubuski Władysławem Dajczak.

Prezydent podkreślał rolę samorządów w rozwoju polskich miast i gmin oraz o korzyściach dla lokalnych społeczności, płynących z ich współpracy z administracją rządową. Po oficjalnych przemówieniach, razem z wojewodą W. Dajczakiem odsłonił tablicę, zamontowaną na fasadzie ratusza i poświęconą 75. rocznicy utworzenia organów administracji publicznej w naszym regionie.

W drugiej części swojej wizyty w naszym mieście Prezydent odwiedził też muzeum i park zamkowy. Potem odwiedził też Gorzów Wlkp, a ostatnim przystankiem podczas jego wizyty w woj. lubuskim była Zielona Góra.
 
fot. KPRP
28-05-2020

Ogłoszenie: Lokal do wynajęcia w centrum miasta

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie: Lokal do wynajęcia w centrum miasta
 
Do wynajęcia przestronny i dobrze doświetlony lokal użytkowy zlokalizowany przy jednej z głównych ulic Międzyrzecza (30 Stycznia) stanowiącej najczęściej uczęszczany ciąg komunikacyjny pieszych. Usytuowany na parterze budynku wielorodzinnego z oddzielnym wejściem od ulicy. Składa się z dwóch głównych pomieszczeń, mniejszego pomieszczenia mogącego stanowić zaplecze socjalne oraz z WC.
 
 
W lokalu rozprowadzona instalacja wodno-kanalizacyjna, elektryczne. Okna stanowić mogą witrynę sklepową lub idealne miejsce na reklamę. 
 
W pobliżu trzy parkingi, a także budynki mieszkalne, a przede wszystkim różnego rodzaju lokale użytkowe, w tym gastronomiczne i usługowe, banki, szpital, apteka, biblioteka, szkoły, plac zabaw.
 
Lokal posiada duży potencjał i może zostać wykorzystany do wszelkiego typu działalności gospodarczych takich jak prowadzenie usług,  handel, gabinety medyczne i inne.
 
Wybór najemcy odbywał się będzie w formie przetargowej.
 
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 95211592.
28-05-2020

Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Ilustracja do informacji: Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Kampania informacyjna Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi "Kupuj Świadomie - Produkt Polski".
 
 
28-05-2020

Projekt „Lubuski e-Urząd II”

Ilustracja do informacji: Projekt „Lubuski e-Urząd II”
Projekt jest realizowany z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, oś priorytetowa 2 „Rozwój cyfrowy”, działanie 2.1 „Rozwój społeczeństwa informacyjnego”. Uczesatniczy w nim m.in. gmina Międzyrzecz.
 
Głównym powodem realizacji Projektu „Lubuski e-Urząd II” jest brak wystarczającej oferty e‑usług publicznych. W celu zbadania szczegółowych potrzeb i problemów w obszarze usług administracji publicznej przeprowadzono badania wśród jednostek samorządu terytorialnego województwa lubuskiego. Zidentyfikowano potrzeby w zakresie e-usług dla mieszkańców i przedsiębiorców oraz infrastruktury sprzętowej niezbędnej do ich świadczenia.
 
Celem Projektu jest zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwości korzystania, a pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oraz Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego możliwości świadczenia  szerokiego zakresu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną. Wszystkie działania zaplanowane w projekcie będą służyć realizacji celu głównego Projektu poprzez zwiększenie dostępności lub dojrzałości usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz stworzenie lub poprawę warunków techniczno-organizacyjnych realizacji tych usług.
 
Główny element rozwiązania stanowić będzie zmodernizowany system dziedzinowy do obsługi m.in. ewidencji opłat, obsługi finansowo-księgowej wraz z udostępnieniem elektronicznych usług publicznych poprzez Portale e-Usług w JST i Urzędzie Marszałkowskim oraz Platformę Regionalną. Wdrożone rozwiązania umożliwią przegląd i obsługę zdalną spraw przez Internet. Możliwość złożenia pisma lub wniosku drogą elektroniczną do urzędu, podpisanego elektronicznie przez Klienta, zapewnią dedykowane, opracowane do tego celu formularze umieszczone na Portalach e-Usług, które zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany). Wdrożenie płatności elektronicznych umożliwi ponadto, wykonywanie opłat za czynności urzędowe.
Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje:
  1. eGłosowanie;
  2. eSkarga;
  3. eRada;
  4. ePrzedszkole;
  5. eSzkoła;
  6. eSprawy;
  7. ePodatki (eOpłaty);
  8. eOdpady;
  9. eRejestry;
  10. eDodatki Mieszkaniowe;
  11. eStypendia;
  12. eZezwolenia ;
  13. eWoda i Ścieki;
  14. Budżet obywatelski;
  15. Business Inteligence;
Wartość projektu: 14 977 092,57 zł,
Dofinansowanie UE: 12 730 528,67 zł,
Wkład własny Lidera i Partnerów: 2 246 563,90 zł
Uczestnicy
Lider: Województwo Lubuskie - Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego z siedzibą
w Zielonej Górze
Partnerzy Projektu: 11 gmin województwa lubuskiego:
  1. Gmina Bobrowice
  2. Gmina Bytom Odrzański      
  3. Gmina Dąbie 
  4. Gmina Dobiegniew
  5. Gmina Łagów
  6. Gmina Międzyrzecz
  7. Gmina Otyń  
  8. Gmina Santok           
  9. Gmina Sława
  10. Gmina Szczaniec
  11. Gmina Torzym
Wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego na: Dostawę, montaż i uruchomienie sprzętu teleinformatycznego wraz z dostawą, integracją i wdrożeniem oprogramowania „Front line” oraz „Back office” w celu udostępnienia e-usług”.
Comp S. A. z siedzibą w Warszawie (02-230) przy ul. Jutrzenki 116 - Lider Konsorcjum
Sputnik Software sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Klinkierowa 7, 60-104 Poznań, - Partner Konsorcjum,
ZETO PROJEKT Sp. z o.o. z siedzibą w  Olsztynie, ul. Pieniężnego 15 10-003 Olsztyn- Partner Konsorcjum
Wartość umowy: 14 328 270,00 zł
Termin realizacji umowy: do 30.04.2021 r.
Zbudowany zostanie centralny portal dostępowy (Platforma Regionalna), połączony z uruchomionymi na poziomie Uczestników Projektu Portalami e-Usług zaimplementowanymi na zakupionej infrastrukturze technicznej. W wyniku realizacji Projektu istnieje konieczność dokonania niezbędnych inwestycji w zakresie:
  • Wykonania jednej wspólnej platformy dostępowej do e-usług wszystkich Uczestników Projektu (Platforma Regionalna);
  • Wykonania Portali e-Usług u każdego z Uczestników Projektu;
  • Modernizacji/wykonania systemu do obsługi zadań JST u Partnerów Projektu;
  • Modernizacji/wykonania systemu do obsługi zadań JST u Lidera Projektu;
  • Doposażenia Partnerów Projektu w niezbędny sprzęt służący do przetwarzania danych we własnych zasobach;
  • Doposażenia Lidera Projektu w niezbędny sprzęt służący do przetwarzania danych we własnych zasobach;
  • Przeszkolenia pracowników Partnerów Projektu w zakresie dostarczanego rozwiązania;
  • Przeszkolenia pracowników Lidera Projektu w zakresie dostarczanego rozwiązania;
  • Pozostałych zadań projektowych tj. promocja, inżynier kontraktu, itp.
Realizacja umowy obejmuje:
  1. u każdego z Uczestników Projektu wykonanie:
  1. Dostawy, montażu i uruchomienia sprzętu teleinformatycznego;
  2. Dostawy, wdrożenia i integracji oprogramowania „back-office”;
  3. Dostawy, wdrożenia i integracji oprogramowania „front line” w celu udostępnienia
     e-usług na Portalu e-Usług;
  1. Szkoleń z obsługi wdrożonych rozwiązań.
  1. budowę i wdrożenie Platformy Regionalnej wraz ze szkoleniami dla administratorów (Platforma stanowić będzie warstwę Front Office Projektu, zapewniającą jednolitą graficznie i funkcjonalnie witrynę internetową z listą JST biorących udział w Projekcie
    i udostępnianych przez nich e-usług).
W ramach realizacji umowy przewiduje się integrację istniejących systemów z modułami dostarczanymi w ramach Projektu lub dostarczenie przez Wykonawcę w całości nowego rozwiązania.
Realizacja niniejszego Zamówienia została podzielona na następujące etapy:
 
Etap I – Przygotowanie wdrożenia
 
W ramach Etapu I przewiduje się staranne i precyzyjne zaplanowanie wdrożenia (wykonanie analizy przedwdrożeniowej u każdego z Uczestników Projektu), w szczególności przedstawienie w jaki sposób zostaną zrealizowane jego cele. Wszystkie opracowane analizy będą stanowić podstawę do sporządzenia Planu Wdrożenia, podlegającego akceptacji Zamawiającego. Jako część Planu Wdrożenia Wykonawca opracuje Harmonogram realizacji Zamówienia oraz Projekt Techniczny stanowiący doprecyzowanie wymagań.
 
Etap II – Wdrożenie Systemu
 
W ramach niniejszego etapu na podstawie opracowanego i zaakceptowanego Planu Wdrożenia, którego część stanowi Projekt Techniczny, Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu kolejne wersje Systemu. System będzie opracowywany i dostarczany w sposób iteracyjny. W ramach Etapu II odbędzie się również dostawa, montaż i uruchomienie sprzętu teleinformatycznego.
 
27-05-2020

Życzenia z okazji Dnia Samorządowca

Ilustracja do informacji: Życzenia z okazji Dnia Samorządowca
27 maja obchodzimy Dzień Samorządu Terytorialnego