Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

02-03-2018

IV. sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: IV. sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej
Młodzieżowa Rada Miejska
w Międzyrzeczu
Adamczyk Krzysztof
Grudniewska Oliwia
Kubiak Maciej
Matuszewska Oliwia
Obst Konrad
Rataj Oliwia
Siuda Maja
Skibiński Damian
Stankiewicz Michalina
Szeremet Zofia
Węgrzyn Wanesa
Witkowski Filip
 
 
Sprawa: zawiadomienie o sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej
 
 
Zgodnie z § 8 pkt 1 Statutu Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu zwołuję IV sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 8 marca 2018 r. o godz. 1600 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Porządek obrad:
 
  1. Sprawy regulaminowe:
    1. otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
    2. porządek obrad.
  2. Sprawy organizacyjne Młodzieżowej Rady Miejskiej.
  3. Realizacja projektu „Budka z książkami”.
  4. Segregacja odpadów w szkołach – projekt konkursowy.
  5. Święto Obry i Paklicy.
  6. Sprawozdanie z działalności prezydium w okresie między sesjami.
  7. Wolne wnioski i informacje.
  8. Zamknięcie obrad.
 
Przewodnicząca Młodzieżowej Rady Miejskiej
Oliwia Matuszewska
 
01-03-2018

PKP informuje o wycince drzew

Ilustracja do informacji: PKP informuje o wycince drzew
01-03-2018

Pomoc dla bezdomnych

Ilustracja do informacji: Pomoc dla bezdomnych
W związku ze wzmożoną falą mrozów przypominamy, iż osoby bezdomne z terenu gminy Międzyrzecz mogą szukać pomocy i kontaktować się z poniższymi placówkami:
28-02-2018

Wizyta radnych w Centrum Weterana

Ilustracja do informacji: Wizyta radnych w Centrum Weterana
W dniu 26 lutego 2018 roku w Centrum Weterana Działań Poza Granicami Państwa w Warszawie gościli Radni Rady Miejskiej z Międzyrzecza, na czele z przewodniczącą Rady Miejskiej - Panią Marią Kijak oraz przedstawicielami Młodzieżowej Rady Miejskiej i 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.
Podczas spotkania Dyrektor Muzeum płk. Leszek Stępień wręczył w geście podziękowania, za podjętą Uchwałę „Międzyrzecz Weteranom”, Certyfikat Wsparcia Weteranów dla Rady Miejskiej w Międzyrzeczu. Jest to drugi Certyfikat wydany przez Centrum Weteranów.
W hołdzie poległym żołnierzom Radni, żołnierze 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej i przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miejskiej złożyli wiązanki oraz zapalili znicze przy Pomniku Żołnierzy Poległych w Misjach i Operacjach Wojskowych Poza Granicami Państwa.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

28-02-2018

UWAGA RODZICE! Rusza e-rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych

Ilustracja do informacji: UWAGA RODZICE! Rusza e-rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
 
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2018/2019 do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Międzyrzecz
 
Rekrutacja na rok szkolny 2018/2019 do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz
 
  • Rekrutacja dzieci do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, zostanie przeprowadzona w dniach od 12.03.2018 r. do 30.03.2018 r. przy wsparciu systemu elektronicznego z wykorzystaniem jednolitych kryteriów naboru do wszystkich placówek prowadzonych przez gminę;
  • Do publicznych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych przyjmowane będą dzieci 3, 4, 5 i 6 - letnie oraz do oddziału żłobkowego dzieci w wieku 15 miesięcy do 3 lat;
  • Dzieci 6-letnie objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym oraz dzieci 5-letnie, którym przysługuje dowóz do placówki organizowany przez gminę do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub oddziału w przedszkolu, winny mieć wskazaną I preferencję do oddziału przedszkolnego w szkole obwodowej lub przedszkola znajdującego się w miejscowości najbliższej miejsca zamieszkania dziecka. Powyższe, nie dotyczy rodziców dzieci, którzy sami będą dowozić dzieci do placówki;
  • Wnioski złożone w terminie rekrutacji traktowane są jednakowo (o przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń);
  • Rodzice, dokonując zgłoszenia dziecka, mają prawo wskazać maksymalnie 3 placówki w preferowanej przez siebie kolejności (pozycja nr 1 oznacza najwyższy priorytet, a pozycja nr 3 najniższy);
  • W przypadku nie podania we wniosku informacji dotyczących poszczególnych kryteriów dla celu procesu rekrutacji przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium;
  • Jeżeli liczba dzieci, którym gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania przedszkolnego, zamieszkałych na obszarze gminy Międzyrzecz, zgłoszonych podczas rekrutacji do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, przewyższy liczbę w tym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej prowadzonej przez gminę Międzyrzecz, dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły, informuje o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego Burmistrza Międzyrzecza. W tym przypadku Burmistrz Międzyrzecza obowiązany jest pisemnie wskazać rodzicom inne przedszkole publiczne, oddział przedszkolny w szkole podstawowej albo publiczną inną formę wychowania przedszkolnego, albo niepubliczne przedszkole, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, albo niepubliczną inną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 21 ust. 1 ww. ustawy.
28-02-2018

Burmistrz Remigiusz Lorenz wspiera działania na rzecz społeczności lokalnej

Ilustracja do informacji: Burmistrz Remigiusz Lorenz wspiera działania na rzecz społeczności lokalnej
Burmistrz Remigiusz Lorenz objął honorowy patronat nad IV. edycją programu grantowego „Decydujesz, pomagamy”. Tym samym zachęca aktywnych mieszkańców i organizacje społeczne do działania na rzecz najbliższego otoczenia.
 
Organizacje społeczne, instytucje, grupy nieformalne – zaangażowani mieszkańcy okolicy mają szanse na uzyskanie wsparcia w realizacji pomysłów na to, jak polepszyć funkcjonowanie lokalnej społeczności. Od 19 lutego 2018 roku można zgłaszać inicjatywy do programu grantowego, nad którym patronat objęły lokalne władze. Projekty mogą dotyczyć edukacji, promocji zdrowego stylu życia, rewitalizacji przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego, pielęgnowania lokalnych tradycji lub innych obszarów, na które zaangażowani mieszkańcy chcieliby zwrócić uwagę.
Zgłoszone do 30 marca 2018 roku projekty przejdą weryfikację komisji grantowej. Wybrane inicjatywy zostaną poddane głosowaniu klientów Tesco.
W tej edycji w każdym z mikroregionów grant zdobędzie nie jedna, a trzy organizacje społeczne!
W ciągu trzech dotychczasowych edycji programu „Decydujesz, pomagamy”
do organizacji społecznych w województwie lubuskim trafiły granty o łącznej puli 60 000 złotych. Zaangażowani mieszkańcy zrealizowali 12 projektów, wpływających na modernizację lokalnego otoczenia.
Udział w programie jest szansą na zrobienie czegoś dobrego dla siebie i najbliższego otoczenia.
W ciągu trzech dotychczasowych edycji programu „Decydujesz, pomagamy” klienci Tesco w Polsce wrzucili do urn ponad 15 mln żetonów, wybierając tym samym najciekawsze pomysły. W ten sposób Tesco, słuchając głosów lokalnych społeczności wsparło 400 projektów, przekazując na ich realizację  2,15 mln złotych.
Więcej informacji o programie znajduje się na stronie: https://pomagamy.tesco.pl/
 
28-02-2018

Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej pod patronatem burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej pod patronatem burmistrza Międzyrzecza
24 lutego br. w hali widowiskowo-sportowej w Międzyrzeczu  odbył się Ogólnopolski Turniej Minipiłki Siatkowej „Dwójek” Chłopców pod patronatem burmistrza Międzyrzecza. W zawodach udział wzięło 25 zespołów z klubów: Gwardia Wrocław, IUKS "Jedynka" Poznań, "Piast" Poniec, PSP 11 Kędzierzyn Koźle, Akademia Siatkówki UKPS Lubin, UKS "Trójka" Sulechów, SP 1 Szprotawa, Volley Gubin, UKS "Orliki" Międzyrzecz.
W pierwszej części zawodów zespoły podzielono na 6 grup, które rywalizowały systemem "każdy z każdym". W drugiej części zespoły, które zajęły dwa pierwsze miejsca w swoich grupach rywalizowały o miejsca 1-12, a pozostałe o miejsca 13-25. Ostatecznie pierwsze miejsce wywalczył zespół z Kędzierzyna Koźla, na drugiej pozycji uplasowała się dwójka z Poznania a trzecie miejsce zajął team z Lubina. Niewiele zabrakło parze z Międzyrzecza, aby stanąć na podium, ostatecznie drużyna Międzyrzecza I zajęła 4 pozycję. Pozostałe miejsca:
5. Kędzierzyn - Koźle II
6. Gwardia Wrocław
7. Poznań II
8. Międzyrzecz II
9. Poniec I
10.  Międzyrzecz IV
11 . Międzyrzecz III
12. Szprotawa
13. Sulechów III
14. Sulechów II
15. Lubin II
16. Lubin IV
17. Sulechów IV
18. Poznań IV
19. Sulechów I
20. Poznań III
21. Międzyrzecz V
22. Gubin I
23. Poniec II
24. Lubin III
25. Gubin II
Sześć pierwszych zespołów otrzymało puchary, a 3 pierwsze – medale. Każdy zawodnik otrzymał słodycze oraz upominki ufundowane przez gminę Międzyrzecz. Najlepszym zawodnikiem turnieju został Dawid Banasiak, a puchar dla najlepszego zawodnika z Międzyrzecza powędrował do Marcela Muchy. Wszyscy zawodnicy brali udział w losowaniu  koszulki klubowej reprezentanta Polski - Łukasza Kaczmarka z jego autografem. Koszulkę wylosował Marcel Mucha. Oficjalnego otwarcia turnieju dokonała radna Rady Miejskiej Justyna Adamirowicz. Nagrody wręczyła sekretarz Anna Sawka, radna Justyna Adamirowicz oraz wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Grzegorz Skrzek.
Wszystkie mecze sędziowali siatkarze Klubu Sportowego GBS Bank KS „Orzeł  Międzyrzecz”: Michał Podolski, Bartosz Kowalczyk, Paweł Kowalczyk, Damian Misterski, Paweł Jakubowski, Łukasz Durbajłło, Marcin Wanat. Sędzią głównym był Arkadiusz Żyła.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

26-02-2018

Oferta parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Kęszycy Leśnej

26-02-2018

Ankieta w programie Mieszkanie Plus

Ilustracja do informacji: Ankieta w programie Mieszkanie Plus
Szanowni Mieszkańcy,
 
Przypominamy i zachęcamy do wypłenienia ankiety w ramach Programu Mieszkanie Plus. Jednocześnie informujemy, że wypełnienie i złożenie ankiety nie jest tożsame z przyjęciem wniosku.
 
Gmina Międzyrzecz przystąpiła do realizacji Programu Mieszkanie Plus w ramach, którego na działkach nr ewid. 675/114 i 675/124; 675/115 i 675/125 oraz 675/116 i 675/126, położonych przy ul. Długiej w Międzyrzeczu planowana jest budowa mieszkań (budownictwo wielorodzinne). Lokale będą wykończone „pod klucz” – tzn. gotowe do zamieszkania. Oferta kierowana jest do mieszkańców gminy Międzyrzecz.
Niniejsza Ankieta pomoże nam określić skalę zainteresowania Programem Mieszkanie Plus wśród mieszkańców gminy Międzyrzecz. Państwa opinie i zebrane informacje będą przydatne przy opracowywaniu koncepcji wdrażania programu i planowaniu realizacji kolejnych etapów przedsięwzięcia.
Przekazanie do eksploatacji pierwszych mieszkań planowane jest na 2019/2020 rok. Lokale mieszkalne wybudowane w ramach Programu Mieszkanie Plus powstaną przede wszystkim z myślą o wynajmie. Możliwy będzie także wybór opcji „docelowego przeniesienia własności” po 30 latach najmu. W takiej sytuacji czynsz będzie powiększony o kwotę wykupu, stąd wskazane jest, aby Zainteresowany podjął decyzję o wyborze „opcji” w momencie przystąpienia do Programu.
Przewidywane koszty w poszczególnych wariantach, przedstawiają się następująco:
  1. Opcja 1 – wynajem mieszkania
 
Czynsz ok. 7,80 PLN/m2 (bez uwzględnienia kosztów eksploatacyjnych).
 
  1. Opcja 2 – wynajem z docelowym wykupem mieszkania
 
Czynsz ok. 7,80 PLN/m2 + wykup ok. 12,00 PLN/m2 = ok. 19,80 PLN/m2 (bez uwzględnienia kosztów eksploatacyjnych).
 
Uwaga: powyższe koszty mogą ulec zmianie.
 
Ankiety będą dostępne w formie papierowej oraz elektronicznej. Ankiety można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1,
66-300 Międzyrzecz w Wydziale Planowania Przestrzennego pokój 304, II piętro lub wypełnić elektronicznie pod adresem e-mail: gmina~@~miedzyrzecz~.~pl w terminie od 29.01.2018 r. do 31.03.2018 r.
Prosimy o rzetelne wypełnienie załączonej ankiety.
 
 
26-02-2018

Uwaga! Przedsezonowa oferta schroniska młodzieżowego w Pszczewie

Ilustracja do informacji: Uwaga! Przedsezonowa oferta schroniska młodzieżowego w Pszczewie
Szanowni Państwo
 
Zgodnie z decyzją Zarządu LGR Obra – Warta w okresie od 1/03/2018 do 31/05/2018 na potrzeby zorganizowanych grup turystycznych (do około 20 osób) zostanie bezpłatnie udostępnione na okres do 3 dni (2 noclegi) schronisko młodzieżowe w Pszczewie. Z oferty mogą skorzystać podmioty działające na rzecz pożytku publicznego, w tym szczególnie parafie, organizacje pozarządowe, sołectwa. Warunki jakie muszą zostać spełnione:
  1. Organizator zapewni dojazd, wyżywienie, opiekę i ubezpieczenie wszystkich podopiecznych.
  2. W celu zarezerwowania wolnych miejsc organizator do dnia 28 lutego br. zgłosi chęć skorzystania z oferty schroniska przy pomocy poniższego formularza i uzyska potwierdzenie rezerwacji lub propozycję zmiany terminu rezerwacji.
Planując pobyt na terenie gminy Pszczew zachęcamy do skorzystania z oferty instytucji publicznych i podmiotów prywatnych funkcjonujących na jej terenie, w tym m.in.  muzeum, ośrodka edukacji przyrodniczej i kina. Więcej informacji o ofercie schroniska znajduje się tutaj: http://lgrow.pl/oferta-schroniska-mlodziezowego-w-pszczewie/.
 
                                                                                                                                  Zarząd LGR Obra – Warta