Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

21-02-2025

Uwaga Mieszkańcy! Ankieterzy Urzędu Statystycznego prowadzą badania w naszej gminie

Ilustracja do informacji: Uwaga Mieszkańcy! Ankieterzy Urzędu Statystycznego prowadzą badania w naszej gminie
Urząd Statystyczny w Zielonej Górze prowadzi ogólnopolskie badania ankietowe, które obejmują również naszą gminę. Ich celem jest zebranie kluczowych danych o warunkach życia, sytuacji społeczno-ekonomicznej mieszkańców i wielu innych aspektach ważnych dla rozwoju regionu.
 
 
 
Dlaczego warto wziąć udział w badaniu?
  • Wyniki badań pomagają w planowaniu inwestycji i działań społecznych – zarówno na poziomie gminy, województwa jak i całego kraju.
  • To okazja, by wyrazić swoją opinię i przyczynić się do poprawy jakości życia.
  • Badania są w pełni anonimowe – zebrane dane są wykorzystywane wyłącznie w celach statystycznych.
Jak rozpoznać ankietera?
Każdy głos ma znaczenie! Prosimy o życzliwe przyjęcie ankieterów i udział w badaniach – to realny wpływ na kształtowanie polityki społecznej i gospodarczej w naszej gminie, województwie, kraju.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/
W razie pytań prosimy o kontakt:
Izabela Szmecht, Kierownik Wydziału Badań Ankietowych w Urzędzie Statystycznym w Zielonej Górze
tel. 68 322 31 25
20-02-2025

Ostrzeżenia meteorologiczne

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenia meteorologiczne
W piątek, 21 lutego, od godz. 5.00 do 12.00 prognozowane są powodujące gołoledź opady marznącego deszczu lub mżawki.
 
 
Uważajcie na drogach i chodnikach!
20-02-2025

Akweny pod lupą WOPR

Ilustracja do informacji: Akweny pod lupą WOPR
Fachowcy z Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego zbadają akweny w gminie Międzyrzecz pod kątem ich bezpieczeństwa dla wypoczywających nad nimi mieszkańców i turystów.
 
Do 20 maja br. fachowcy z Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego opracują analizę zagrożeń i zidentyfikują niebezpieczne miejsca na akwenach w Gminie Międzyrzecz. Podstawą jest umowa, podpisana w środę, 19 lutego, przez zastępcę burmistrza Tomasza Markiewicza i prezesa oddziału WOPR  w Zielonej Górze Roberta Frydrycha – w obecności członka Prezydium Zarządu WOPR Dawida Frydrycha, sekretarza Urzędu Miejskiego Ewy Walkowskiej, kierowniczki Wydziału Spraw Społecznych Mileny Robaszyńskiej.
 
- Przepisy nakładają na nas obowiązek sporządzenia takiego dokumentu. Zwłaszcza, że Międzyrzecz jest gminą turystyczną. Naszych gości urzekają między innymi liczne jeziora oraz rzeki Paklica i Obra, a nam chodzi między innymi o ich bezpieczeństwo – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz. 
 
Kwestię bezpieczeństwa mieszkańców i turystów podnoszą też działacze WOPR. - To ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa na obszarach wodnych regionu – podkreślają.
20-02-2025

Program samochodowy PFRON „Mobilność osób z niepełnosprawnością”

Ilustracja do informacji: Program samochodowy PFRON „Mobilność osób z niepełnosprawnością”
W dniu 3 marca 2025 r. o godz. 10.00 rusza kolejny nabór w programie dofinansowania z PFRON zakupu auta dostosowanego do wjazdu wózkiem na miejsce pasażera lub kierowcy.
Nabór potrwa do 31 marca 2025 r. do godz. 23:59
 
Kto może skorzystać?
 
Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności, które nie są w stanie w żadnej sytuacji
i na żadnym dystansie poruszać się bez użycia wózka oraz nie są w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka na siedzenie samochodu.
 
Jakie auto może zostać dofinansowane?
 
Samochód, który jest dostosowany do wjazdu wózkiem na miejsce pasażera lub kierowcy, nowy lub używany, ale nie starszy niż 6 lat.
 
Wysokość dofinansowania
 
1. dla samochodu dostosowanego do prowadzenia przez osobę
z niepełnosprawnością:
  • do 150.000,00 zł - 80% ceny samochodu
  • nadwyżka między 150.000,00 zł - 250.000,00 zł - 50%
  • nadwyżka 250.000,00 zł - 300.000,00 zł - 30%
 
2. dla samochodu dostosowanego do przewozu pasażera będącego osobą
z niepełnosprawnością:
  • do 130.000,00 zł - 85% ceny samochodu
  • nadwyżka 130.000,00 - 200.000,00 zł - 50%
  • nadwyżka 200.000,00 zł - 230.000,00 zł - 30%
 
Jak złożyć wniosek?
 
Składanie wniosków odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
Aby złożyć wniosek trzeba posiadać adres e-mail i profil zaufany. Wniosek może zostać przez pełnomocnika.
Konieczne jest złożenie nowego wniosku w systemie SOW - nie ma możliwości wykorzystania wniosków z wcześniejszych naborów.
 
Konieczne jest załączenie zaświadczenia lekarskiego wystawionego nie wcześniej niż 120 dni przed dniem złożenia wniosku.
 
Wzór zaświadczenia lekarskiego oraz więcej informacji:
 
Zapraszamy do kontaktu z Centrum Informacyjno-Doradczym dla osób
z niepełnosprawnością przy Oddziale PFRON w Zielonej Górze (tel. 68 422 78 07 lub 25,
e-mail: e-mail). 
19-02-2025

Jest praca w Urzędzie Miejskim

Ilustracja do informacji: Jest praca w Urzędzie Miejskim
Trwa nabór do Wydziału Planowania Przestrzennego w Urzędzie Miejskim.

Dokumenty można składać do 21 lutego

Szczegóły pod linkiem:
https://bip.miedzyrzecz.pl/wakaty/2/108/podinspektor_ds__planowania_przestrzennego_i_budownictwa/
18-02-2025

Bezpłatne zajęcia dla dzieci w Gminie Międzyrzecz

Ilustracja do informacji: Bezpłatne zajęcia dla dzieci w Gminie Międzyrzecz
Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci, planowane w ramach programów „Akademia Zdolnego Przedszkolaka” i „Akademia Zdolnego Ucznia”, były tematem spotkania w Urzędzie Miejskim. – Dzięki dodatkowym unijnym dotacjom dla naszej gminy, zajęcia będą bezpłatne – informuje burmistrz Remigiusz Lorenz. 
 
Spotkanie odbyło się w poniedziałek, 17 lutego, w sali narad Urzędu Miejskiego. Oprócz dyrektorów gminnych placówek oświatowych wzięli w nim udział także burmistrz Remigiusz Lorenz, pełniąca obowiązki dyrektora Gminnego Zespołu Oświaty Kamila Zep oraz kierowniczka Wydziału Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Miejskim Katarzyna Szadkowska. Tematem były bezpłatne zajęcia dla dzieci, które prowadzone będą w gminnych przedszkolach i szkołach podstawowych w ramach „Akademii Zdolnego Przedszkolaka” i „Akademii Zdolnego Ucznia”.
 
- W ramach tych zajęć dzieci będą rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania. Zajęcia będą bezpłatne. Sfinansujemy je z unijnych dotacji, które Międzyrzecz otrzyma dzięki utworzeniu z gminami Świebodzin i Sulęcin Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Część tych pieniędzy przeznaczymy na inwestycje związane z turystyką. Między innymi na budowę ścieżki rowerowej do granic z gminą Świebodzin oraz rewitalizację kąpieliska nad jeziorem Głębokie, gdzie powstaną nowe drogi, toalety, przebieralnie i pływające pomosty. Na realizację tych wszystkich zadań dostaniemy łącznie ponad 20 milionów złotych – zapowiada R. Lorenz.  
 
Szczegóły programów „Akademia Zdolnego Przedszkolaka” i „Akademia Zdolnego Ucznia” przedstawiła dyrektorom K. Szadkowska. – Programy ruszą pod koniec bieżącego roku. Wartość obu tych projektów wynosi łącznie około 4,5 miliona złotych -  informuje K. Szadkowska.
17-02-2025

Zarząd OSP KSRG w Kęszycy Leśnej z jednogłośnym absolutorium

Ilustracja do informacji: Zarząd OSP KSRG w Kęszycy Leśnej z jednogłośnym absolutorium
Strażacy-ochotnicy z Kęszycy Leśnej jednogłośnie udzielili zarządowi absolutorium za 2024 rok. Gratulacje członkom zarządu złożył burmistrz Remigiusz Lorenz, który podziękował druhnom i druhom za ich trudną, niebezpieczna służbę.
 
 
Zebranie sprawozdawcze strażaków z OSP KSRG odbyło się w sobotę, 15 lutego w remizie w Kęszycy Leśnej. Strażaków i gości przywitał prezes OSP KSRG Ireneusz Krutów. W swoim sprawozdaniu zaznaczał, że oprócz udziału w akcjach ratowniczo-gaśniczych strażacy-ochotnicy z Kęszycy Leśnej zabezpieczali rozmaite imprezy oraz brali udział w poszukiwaniach zaginionych osób. Zaznaczał, że w listopadzie ub.r. służbę w jednostce rozpoczął nowy pojazd na podwoziu ciężarówki MAN.
 
- Został zakupiony dzięki pozyskanej przez zarząd wojewódzki OSP unijnej dotacji w wysokości 831 tys. zł. Brakujące 335 tysięcy złotych dołożyły władze miejskie, za co serdecznie im dziękuję - mówił.
 
Gminny komendant OSP Dariusz Surma podkreślał, że w Młodzieżowej Drużynie Pożarniczej w Kęszycy Leśnej działa aż 33 młodych strażaków. – Nie musicie się martwić o następców - stwierdził.
 
Po wysłuchaniu wszystkich sprawozdań strażacy jednogłośnie udzielili zarządowi absolutorium za miniony rok. Jako pierwszy gratulacje władzom jednostki złożył burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem OSP w gminie Międzyrzecz i zasiada w prezydium straży ochotniczych w powiecie międzyrzeckim. Samorządowiec podziękował strażakom za ich trudna i niebezpieczną służbę oraz zapewniał, że wszystkie jednostki OSP mogą liczyć na dalsze wsparcie ze strony władz miejskich.
 
- Złożyliśmy wnioski o dotacje z Programu Szwajcarskiego o zakup łodzi dla jednostek OSP z Kęszycy Leśnej i Gorzycy – mówił.
 
Oprócz strażaków z Kęszycy Leśnej i burmistrza R. Lorenza w zebraniu udział wzięli zastępca komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej mł. bryg. Szymon Winnicki, prezes OSP w powiecie międzyrzeckim Marek Harkot, komendant gminny OSP Dariusz Surma, członek prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego ZOSP RP w Zielonej Górze Mieczysław Witczak, kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich międzyrzeckim ratuszu Łukasz Ruta oraz pracownica WSO Aleksandra Piotrowska, która opiekuje się jednostkami OSP z ramienia Urzędu Miejskiego.
 
Wcześniej podobne zebrania obyły się w OSP Wyszanowo i OSP Bukowiec. 
17-02-2025

Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji:  Informacja o organizacji sesji Rady Miejskiej
Informujemy, że 25 lutego 2025 r. o godz. 8.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu odbędzie się X sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Gminę Międzyrzecz za 2024 rok.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie od Skarbu Państwa nieruchomości gruntowych (projekt nr 1).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyłączenie lokalu mieszkalnego z gminnego zasobu mieszkaniowego w celu udostępnienia go pracodawcy dla zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych jego pracowników (projekt nr 2).
  6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr LXI/612/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 24 stycznia 2023 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy oraz za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i osadników przydomowych oczyszczalni ścieków (projekt nr 3).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia do prowadzenia postępowań w sprawach przyznawania świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym (projekt nr 4).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Międzyrzeczu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, dotyczących dodatku osłonowego (projekt nr 5).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Sportowymi im. Ireny Szewińskiej w Międzyrzeczu poprzez likwidację oddziału przedszkolnego (projekt nr 6).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Szarych Szeregów w Międzyrzeczu poprzez likwidację oddziału przedszkolnego (projekt nr 7).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Adama Mickiewicza w Międzyrzeczu poprzez likwidację oddziału przedszkolnego (projekt nr 8).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Międzyrzecz oraz określenia granic obwodów tych szkół (projekt nr 9).
  13. Podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego na terenie Gminy Międzyrzecz oraz trybu przeprowadzenia kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji (projekt nr10).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2025 (projekt nr 11).
  15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2025 – 2056 (projekt nr 12).
  16. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonych kontroli w IV kwartale 2024 roku.
  17. Sprawozdania z działalności komisji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w 2024 roku.
  18. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  19. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  20. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  21. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  22. Zamknięcie obrad sesji.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej  w Międzyrzeczu
Marek Cieloch
17-02-2025

Bezpłatne badania mammograficzne w Międzyrzeczu

Ilustracja do informacji: Bezpłatne badania mammograficzne w Międzyrzeczu
Zapraszamy Panie w wieku od 45 do 74 lat na bezpłatne badania mammograficzne, które przeprowadzone zostaną 5 marca w specjalnym mammobusie, zaparkowanym na rynku koło ratusza.
 
 
Panie zainteresowane badaniami powinny wcześniej zarejestrować się telefoniczne – od poniedziałku do piątku w godzi, od 8,00 do 16.00 – po nr tel. 68 41 41 411, lub online na stronie: www.diagnostyk.pl 
14-02-2025

Zarządzenie Burmistrza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie Burmistrza
 
Zarządzenie nr Z-29/2025 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 14 lutego 2025 r. w sprawie wyboru ofert na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Gminy Międzyrzecz w 2025 roku.
 
Na podstawie art. 30 ust. 1  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.) w związku z §14 ust. 4 pkt. 4 uchwały Nr VII/69/24 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 października 2024  r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025 (Dz. U. Województwa Lubuskiego z dnia 13 listopada 2024 r. poz. 2611) zarządzam, co następuje:
 
§1. 1. Dokonuję wyboru ofert na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w roku 2025.
  1. Informacja o wybranych ofertach wraz z wysokością przyznanych dotacji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2. 1. Podstawą wypłacenia dotacji będą umowy zawarte pomiędzy Gminą Międzyrzecz a wybranymi organizacjami.
  1. Szczegółowe prawa i obowiązki stron zostaną określone w umowach wskazanych w ust. 1.
§3. Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikowi na stanowisku ds. pożytku publicznego i funduszy społecznych.
§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
1 2 3 4 5 6 ... 411